Centralny zamek

Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Centralny zamek

Post autor: Lukas23 »

Witam !
Mam maly problem z centralnym zamkiem :
1.Jak go otwieram kluczykiem to otwieraja sie tylko jedne dzrzwi a jak naciskam LOCK/UNLOCK to zamykaja/otwieraja sie oboje dzrzwi.
2. Pilot niedziala mi wogole i mam pytanie w zwiazku z tym. Czy ktos mogl by mi powiedziec jak wyglada pilot do Probe I gen. moze poprostu facet od ktorego kupilem auto dal mi zly pilot ! Aha i czy u Was dioda od pilota miga tylko raz czy pare razy ?
Z gory dzieki za POMOC !!!!!!!!!!!!!!!!!
Gość

Post autor: Gość »

po pierwsze: przekręć klucz bardziej w tym kierunku co otwierają ci się tylko jedne drzwi ... zamek powinien mieć dwa zakresy przesuwu/obrotu (u mnie tak jest) :wink: tylko ostrożnie żebyś klucza nie złamał i nie płakał mi później że zła rada bo może tak nie masz :P
po drugie: na klawiaturze masz takie dwa przyciski na których pisze Alt - służą one do generowania takich literek jak ą ę ź ć ż ń ó ś ........ :twisted:
po trzecie: ortografia jest na górze i łatwo sobie sprawdzić co wyślesz 8) :wink:
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

OK będe pisał z polskimi znakami !
A co do zamka to sprawdzę ! DZIĘKI ZA POMOC !!!!!!!!!
Gość

Post autor: Gość »

Ale w jedynkach central chyba nie załapuje z zamka.
A co do pilotów to nie mam zielonego pojęcia jak wyglądają mam wersje
bez alarmu tylko z centralem.

Bienas ===>>> dobre 120 sekund na poprawkę..... albo .....out!!!
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Niestety kluczyk przekręca sie tylko raz i nie załapuje centralnego !!!
Ale dzieki !!!
Sorry zapomniałem dodac że mam Probe I gen.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

U mnie jest tak samo jak u ciebie tak chyba mają wszystkie 1 gen.
że kluczykiem otwierasz jedne drzwi z centralnego
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Gość

Post autor: Gość »

Bo w I gen tak jest z kluczyka nie ruszysz centrala..
O zgrozo czy nikt nie czyta tego co ja pisze. :P
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Sqad pisze:Bo w I gen tak jest z kluczyka nie ruszysz centrala..
O zgrozo czy nikt nie czyta tego co ja pisze. :P
sory :oops:
a tak wogóle pomogłoby chyba wymiana tylko centralki na inną :wink:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Właśnie zastanawiam się czy kupić sam sterownik do centralnego są takie aukcje na allegro dostajesz nowy sterownik który podpinasz pod stary i dwa piloty ! Bo sama centralka jest chyba dobra !
Co o tym myślicie chyba by pomogło ?!
Gość

Post autor: Gość »

Lukas21 pisze:Właśnie zastanawiam się czy kupić sam sterownik do centralnego są takie aukcje na allegro dostajesz nowy sterownik który podpinasz pod stary i dwa piloty ! Bo sama centralka jest chyba dobra !
Co o tym myślicie chyba by pomogło ?!
W W-wa na wolumenie coś fajnego można dostać za 50-80zloty
Dostajesz nową centralkę i wpinasz się w centralny zamek i po zawodach
no chyba że chcesz mieć od razu z alarmem to co innego.
Awatar użytkownika
FlasH
Posty: 133
Rejestracja: 2004-06-20 15:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Gajec
Kontakt:

Centralny zamek

Post autor: FlasH »

Cześć!

Dawno mnie tu nie było...
Rzadko ostatnio jeżdżę swoją probówką, bo wywiało mnie aż do Warszawy, a samochód został w domu.

Zaczęły się chłody i problemy...
Zamek od strony kierowcy zacina mi się... a dziś w ogóle nie mogłem go otworzyć. Wpadłem na pomysł, że przestanę używać zamków i zainstaluję sobie zdalne sterowanie do centralnego zamka.
Niestety centralny zamek w probówce jest trochę wykręcony i stąd moje pytanie: gdzie się wgryźć i co tam wpiąć, żeby działało.
Na allegro sprzedają trochę tego, ale nie wiem co wybrać... Zależy mi oczywiście, żeby było tanio.
Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Z góry dzięki!
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Z otwieraniem nie ma problemu ale z zamykaniem już jest. Najłatwiej się wpiąć w przełącznik ale tam zanika napięcie przez głupią centralke. Jak pisałem otwieranie da sie załatwić bez problemu, zamykanie nie.
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

Centralny nie jest mocno wykrecony tylko sprytnie pomyslany:wink: . Na forum jest kilka rysunków jak to zrobic na przekaznikach. Ja zrobilem i dziala bez problemu.
poszukaj tylko, jest na pewno.

pozdr.

EDIT: wrzutka w strefie od Axel- a


Obrazek
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Prawie jak na powyższym rysunku, tylko tu prawy przekaźnik nie ma prawa zadziałać 8)
Opis rysunku:
"+ w probe" oznacza sygnał idący z drzwi do sterowania centralnym -
musisz podać na niego 2 różne napięcia.
Dlatego albo prawy przekaźnik nie powinien iść do plusa (zaznaczonego samym +), tylko do masy, albo można go w ogóle pominąć (w wielu alarmach sygnał na centralny jest już puszczony przez przekaźnik) i puścić bezpośrednio przez opornik (dla purystów: rezystor).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

tak. prawy przekaznik oczywiscie nie moze miec tam +. z prawej strony tylko mase.
Rysunek dotyczy sterowania CZ przez aktywną mase i dlatego tak.
no i przewod "+ w probe" to ten który steruje otwarciem zamknieciem.
nie jestem pewny czy mozna go pominac Robert, nie pamietam juz jak robilem- ale tak na pewno działa.
ja mam tak zrobione i jest ok.

Pozdr.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
FlasH
Posty: 133
Rejestracja: 2004-06-20 15:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Gajec
Kontakt:

Post autor: FlasH »

Jeżeli drzwi mają się zamknąć, to do sterownika podaję plus, a jak otworzyć, to też plus, ale przepuszczony przez opornik 4.7 kOhm?
Tzn. że mogę kupić dowolny sterownik, "sterowany plusem" ale pod jeden koniec będę musiał podłączyć opornik...

Tzn, że ten będzie OK?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76541149

A ktoś podpowie mi, gdzie znajdę ten sterownik???

Dzięki za odpowiedzi.
pozdrówka!
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Tak - będzie dobry, tylko zażądaj dwóch plusów (i jeden puścisz przez opornik). Jak pisałem sterownik ma już wbudowane przekaźniki.
Na Twoim miejscu zainwestowałbym jednak w jakiś alarm 8)
:arrow: Schemat centralnego zamka dla pierwszej generacji... (na samym końcu strefy zrzutu).
Ze schematu wynika, że będzie to zielono-czarny przewód idący np. w wiązce z drzwi do kabiny.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
FlasH
Posty: 133
Rejestracja: 2004-06-20 15:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Gajec
Kontakt:

Post autor: FlasH »

Robert pisze:Tak - będzie dobry, tylko zażądaj dwóch plusów (i jeden puścisz przez opornik). Jak pisałem sterownik ma już wbudowane przekaźniki.
Na Twoim miejscu zainwestowałbym jednak w jakiś alarm 8)
:arrow: Schemat centralnego zamka dla pierwszej generacji... (na samym końcu strefy zrzutu).
Ze schematu wynika, że będzie to zielono-czarny przewód idący np. w wiązce z drzwi do kabiny.
Dzięki - ze schematem wszystko stało się jasne!
Zamówiłem już to sterowanie do centralnego... może uda mi się zamontować jeszcze w tym tygodniu...
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Niestety funkcja :arrow: Obrazek Szukaj nie obejmuje :arrow: Obrazek Strefy Zrzutu :cry:
Trzeba polegać na małpiej pamiętliwości :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

AXEL na pewno pisal o tym na forum bo pamietam jak szukalem, ale teraz nie ma juz tego watku.

mozna to jeszcze zrobic na diodach chyba ale tak prosciej.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Panowie małe wyjaśnienie.Na rysunku był błąd ,mianowicie otwieranie,też powinien być (-),to było dopisane gdzieś poniżej.Po prostu błąd na rysunku.Ja mam alarm,który otwieraniem i zamykaniem steruje minusami,stąd dodałem te dwa przekaźniki.Gdy na otwieranie podamy minus,prawy przekaźnik się załączy i do centralki zostanie podany plus przez opornik 4k7.Jeśli zaś minus podamy na zamykanie,to załączy się lewy i plus popłynie bezpośrednio do centralki.Jeśli mamy alarm sterowany plusami,to problem z głowy,wystarczy tylko opornik do otwierania.Ten opornik w Probe jest przy przełącznikach w drzwiach.Pozdro!
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

A dokładnie było to tu:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... alny+zamek
nic nie ginie :wink:
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ludzie możecie mi wytłumaczyć co wam daje ten opornik bo nie kumam :cry:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

Probe rozpoznaje sygnał z kabla (czy ma zamknąć czy otworzyć Centralny Zamek - "CZ") po tym czy idzie przez opornik czy nie.
Nie pamietam czy jest tak czy odwrtnie ale:
przykładowo jak obwód został zwarty (przyciskami otwierania/zamykania) przez opornik to otwiera, a jak bez opornika to zamyka.
W ten sposób do sterowania jest użyty tylko jeden przewód.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Sterownik centralnego zamka musi rozróżnić czy chcemy zamknąć czy otworzyć zamki.
Do tego celu potrzeba 2-ch sygnałów.
Akurat w tym sterowniku jeden z sygnałów to +12V a drugi nie pamiętam ale coś koło 3V i żeby to napięcie uzyskać wystarczy rezystor 4k7.

Jest to opcja gdy podłączamy się do wiązki sterującej, ale jeżeli lubi się bawić to może się wpiąć pod przełączniki (przyciski) w drzwiach i wtedy rezystor nie jest potrzebny. (oczywiście pod warunkiem, że sterowanie jest "+")
:wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”