Strona 2 z 3

: 2007-03-18 15:28
autor: Kay
tylko tyle że moje ustrojstwo cały czas działało - dopóki nie siadł wyłącznik świateł i nie wsadziłem od zwykłego modelu - dlatego myślałem że to niby sprawdza układy, dlatego gdy u mnie nie wszystkie układy są w tej chwili podłączone a mianowicie halogeny - to może to jest ta przyczyna :cry:

: 2007-03-18 16:39
autor: Robert
Bezpiecznik "MONITOR" (w kabinie). Tu :arrow: opisana fotka pokrywy bezpieczników, tu :arrow: ich rozpiska w jedynce na PerformanceProbe.com.

: 2007-03-18 18:50
autor: davidlive
Mario pisze:Ja też mam, Ja też mam!
Jak wy to i ja :wink: :wink:
Tak nawiasem świeci mi sie non stop kontrolka COOLANT .I z tego co wiem to jest kontrolka od poziomu płynu chłodzącego , ale ja mam wszystko ok więc czemu sie świeci ???Wie ktoś gdzie znajduje sie ten czujnik ???

: 2007-03-18 19:25
autor: Robert
Wpisz w wyszukiwarce
davidlive pisze:kontrolka COOLANT
zaznaczając szukanie wszystkich słów.

Znajdziesz wątek zatytułowany:
davidlive pisze:świeci mi sie non stop kontrolka COOLANT
:1111_bicz: Więcej samodzielności! :roll:

: 2007-03-18 19:45
autor: davidlive
No to sie przecie pytam nie zakładam tematu ani nic ja nie wiem :x :x
Normalnie sie zapytałem i tyle .Zresztą już mam ,
Sh(.)(.)ters pisze:Collant - nie masz jak sądzę jednego czujnika w chłodnicy (więcej info Bierkuś).

Trafiłem na odpowiedni temat więc sie pytam
:evil:

: 2007-03-18 20:31
autor: Robert
Ale nie chodzi o to, by złapać jakikolwiek wątek, który zahacza o temat, ale by umieć samodzielnie skorzystać z wiedzy zgromadzonej na forum. Temu służą podawane przeze mnie informacje, np. słowa kluczowe do odszukania (tu i na PW), zamiast prostego wklejenia odsyłacza do wątku, w którym temat był poruszany i częstokroć rozwiązany.
Z perspektywy czubka własnego nosa pozornie prościej jest założyć nowy wątek i zadać pytanie, ale w ten sposób kolejni szukający mają jeszcze trudniej, bo i więcej tematów do przejrzenia.
Dlatego - jeśli mam pewność, że dany problem był poruszany na forum - będę konsekwentnie zamykał wtórne topiki.

: 2007-07-29 22:25
autor: Destroyer
A ja mam taki objaw, świeca mi się cztery kontrolki: "door ajar", "washer", "stop lamp" i "tail lamp". Door ajar świeci się bo mam jeden z czujników otwarcia drzwi nie podłączony, ale zaraz podłącze.
Teraz tak: washer to poziom płynu do spryskiwaczy, mam uszkodzoną pompkę tylnego zbiorniczka płynu, czy to może być ten objaw czy jest tam jakiś inny czujnik poziomu? Zaznaczam że z przodu płyn jest i spryskiwacz działa tylko z tyłu nie.
Kolejna sprawa: stop lamp, wszystkie tylne lampy świecą, zarówno pozycyjne jak i lampy stopu włącznie z tą małą na środku pod spojlerem, żarówki oczywiście 2 żarnikowe, wszystkie działające.
No i ostatnia rzecz: tail lamp, włącza się gdy zapalam przednie światła mijania (podnoszę oczka), obie żarówki działają, zarówno światła mijania jak i drogowe, światła postojowe znajdują się na zderzaku w miejscu przeciwmgielnych, nie wiem czy seryjnie były to światła postojowe czy przeciwmgielne, w każdym razie u mnie działają jako postojowe (są tam zwykłe żarówki do postojówek tylko że nie wiem jakiej mocy). Zaznaczam że kontrolka zapala się dopiero w momencie podniesienia oczek. Wszystkie żarówki świecą jak powinny, zarówno przednie jak i tylne łącznie z kierunkami i światłami cofania.

Więc moje ostateczne pytanie brzmi tak: co muszę zrobić żeby zgasić świecące kontrolki WASHER, STOP LAMP i TAIL LAMP???

: 2007-07-30 10:27
autor: Destroyer
Sorry że tak post pod postem ale pokręciłem trochę i chciałem sprostować. Mianowicie: kontrolka TAIL LAMP zapala się w momencie włączenia świateł pozycyjnych a nie podniesienia oczek. Czyli chodzi o coś ze światłami właśnie postojowymi. A drugi problem jest taki że podłączyłem już czujnik otwarcia drzwi, działa jak powinien tzn zapala światło wewnątrz gdy są otwarte oraz pika jak samochód jest zapalony ale kontrolka DOOR AJAR cały czas świeci :? Nie mam pojęcia co to może sie dziać.

: 2007-07-30 12:55
autor: skorik
Co do STOP LAMP to masz nieoryginalne pewnie żarówki. Zamiast 27W masz 21W i układ myśli, że masz spaloną żarówkę.
WASHER jest od spryskiwacza ale tylko tego z przodu. Tam jest pływaczek - może on się zaciął.
TAIL LAMP to lampy pozycyjne - być może to samo - masz za małą moc żarówek.
Jeżeli masz wersję USA to zamiast 5W powinieneś mieć 8W.

: 2007-07-30 15:09
autor: Lisiu
co do kontrolek przy lusterku: jak "oszukać" komputerek żeby nie świeciła się ciągle kontrolka "coolant". Nie mam zamontowanego tego czujnika w chłodnicy bo po wypadku kupiłem nową która nie miała miejsca na ten czujnik, a stary i tak ciągle przepuszczał płyn więc zrezygnowałem z niego.
Zwarłem piny w kostce która była podłączona właśnie do tego czujnika, ale kontrolka coolant i tak się zapala co jakiś czas( płynu jest wystarczająco) wydając te denerwujące pikanie.
Jak oszukać komputerek żeby nie informował o braku płynu?

: 2007-07-30 15:16
autor: skorik
Tam chyba samo zwarcie pinów nic nie daje. Bo na jeden z tych przewodów musisz podać masę. Bo oryginalnie z tej kostki szły dwa przewody jeden do czujnika a drugi był przykręcony do aluminiowych części chłodnicy - to była masa. Teraz jak nie masz tego czujnika to nie masz podłączonej masy.
Dlatego proponuję ci zrobić zwarcie w tej kostce i to jeszcze dodatkowo podłączyć do masy auta.

: 2007-07-30 16:46
autor: Destroyer
skorik pisze:Co do STOP LAMP to masz nieoryginalne pewnie żarówki. Zamiast 27W masz 21W i układ myśli, że masz spaloną żarówkę.
WASHER jest od spryskiwacza ale tylko tego z przodu. Tam jest pływaczek - może on się zaciął.
TAIL LAMP to lampy pozycyjne - być może to samo - masz za małą moc żarówek.
Jeżeli masz wersję USA to zamiast 5W powinieneś mieć 8W.
Tak właśnie myślałem co do tych żarówek. A czy można u nas kupić żarówki o mocy takiej jak w USA tzn 27 i 8 wat? I jak wtedy będzie z przeglądem? A czy ewentualnie jakiś dodatkowy opornik czy cuś :P mógłby załatwić sprawę w razie jakby coś nie pasowało panom w stacji kontroli?
A co do tego pływaczka w zbiorniku na płyn, to czy bardzo ciężko się do niego dostać? Trzeba wyjmować cały zbiornik czy może jest jakiś inny sposób na dostanie się do środka?
I jeszcze ta nieszczęsna kontrolka DOOR AJAR. Co mam z nią zrobić?

: 2007-07-30 17:23
autor: skorik
Żarówek takich nigdzie nie kupisz - no chyba, że od kogoś używane.
Możesz dołożyć dodatkową żarówkę gdzieś ją schować i kontrolka zgaśnie - było gdzieś na forum.
Co do pływaka musisz wyjąć cały zbiorniczek z płynem.
A DOOR AJAR to nie powinien się świecić jeżeli masz podłączone czujniki w drzwiach - znaczy te koło progu.

: 2007-07-30 20:34
autor: Destroyer
Mam podłączone oba czujniki, działa też ten od klapy bagażnika. Muszę poszukać bo może coś jeszcze gdzieś nie domaga za bardzo. Na razie dzięki.

Re: Konsola koło lusterka wstecznego

: 2008-12-13 02:56
autor: micek
Odświeżę trochę temat

Czy mógłby ktoś zrobić zdjęcie jak to wygląda zamontowane? Czy do tego jest jeszcze lusterko wsteczne zamontowane? Bo tak coś nie do końca pasuje - nie wierzę żeby od strony szyby był taki otwór. Moje lusterko jest przyklejone do szyby i wyglada jakby coś przy tym VMM powinno jeszcze być i myślę że lusterko wsteczne jest inne?

Teraz tak:

Low oil - to to samo co na liczniku (tam też jest taka kontrolka)? - to jest czujka od poziomu oleju, więc tylko trzeba znaleźć odpowiedni kabelek przy ECU

Fuel - to od rezerwy paliwa, też jest na liczniku, z kabelkiem jak wyżej

Coolant - mało lub brak płynu w chłodnicy, kabelek z czujnika w chłodnicy, trzeba mieć czujnik przy chłodnicy

Serwice - pora zmiany oleju? czy to jest jakoś połączone z 3 licznikiem ukrytym pod tarczą, ktoś gdzieś pisał że on też jest od tego? z tym mam największy problem

Washer - mało lub brak płynu do spryskiwaczy, od czujnika ze zbiornika płynu do spryskiwaczy, więc potrzebny zbiornik z czujnikiem

Door Ajar - to czujka od otwartych drzwi i bagażnika, podłączenie do odpowiedniego kabelka przy ECU

Taillamp - przednie oczka pozycyjne 8W(USA), 5W(EURO)

Stop lamp - 27W(USA), 21W(EURO)

Headlamp - 27W(USA), 21W(EURO)

Co do lamp to pewnie też kabelki będą przy ECU, VMM monitoruje ilość pobieranego prądu

Mały przycisk - to reset, czy Serwice też resetuje?

VMM jest podłączony do brzęczyka (tak wynika z tego co czytałem) - gdy mało płynu chłodniczego to pika, gdzie jest ten brzęczyk/bipek dręczyciel? ;)

VMM jest też podłączony do bezpiecznika Monitor

Wtyczka ma 18 pinów - czy wszystkie są podłączone, jest 18 kabelków? Bo tak licząc wszystko to tyle nie wychodzi. Jakby mógł ktoś sprawdzić ...

Biorąc pod uwagę ilość czujników, doprowadzenie + i -, jakiegoś zew. bipka dręczyciela wychodzi 12 kabelków (wiecej jeśli każda lampa będzie oddzielnie - tylko wtedy ile od której kontrolki), może ktoś to skorygować?

Re: Konsola koło lusterka wstecznego

: 2008-12-13 05:58
autor: Lisiu
W wersjach z VMM lusterko wsteczne jest montowane nie na szybie a waśnie przy monitorku.
Nie ma tam kontrolki "low oil", pewnie pomyliłes ją z kontrolką otwartej klapy bagażnika bo widzę że jej nie wymieniłeś.
Service tak jak piszesz oznacza porę zmiany oleju, kontrolka połączona z 3 licznikiem pod tarczą.
Przyciskiem "reset", jak nazwa wskazuje resetujesz cały komputerek, też z kontrolką "service"
Pozdro

Re: Konsola koło lusterka wstecznego

: 2008-12-13 15:06
autor: Robert
http://www.performanceprobe.pl pisze:Zmiany latami
...
1990
...
  • Lampka kontrolna "Low Oil" (Vehicle Maintenance Monitor 'Low Oil') zamieniono na 'Deck Ajar'.
...
A oprócz tego zapraszam jeszcze tutaj: :arrow: Coś..?? gdzie to zamontować?? (VMM)

Re: Konsola koło lusterka wstecznego

: 2008-12-15 09:26
autor: micek
A dziękuję, już czytałem ten temat :P

Re: Konsola koło lusterka wstecznego

: 2008-12-25 22:24
autor: Bogdan9999
Witam zrobiłem w Photo Frame Studio 1.0 tarczę od VMM przydatne jeśli ktoś chciał by zmienić sobie podświetlenie, ja zmieniłem. Wystarczy ściągnąć ten programik i wydrukować na foliogramie A tu macie projekt.
http://rapidshare.com/files/176761022/VMM.pft.html

Re: Konsola koło lusterka wstecznego

: 2009-04-15 15:46
autor: Kay
A ja mam teraz taki problem , a mianowicie lampki na wyświetlaczu powinny się zapalić wszystkie po przekręceniu zapłonu a po odpaleniu powinny zgasnąć . a co zrobić jak się wcale nie zapalają po przekręceniu zapłonu dodam że bezpiecznik jest dobry od podświetlenia bo podświetlenie działa ale lampki się nie zapalają. Oczywiście jak otwieram tylną klapę to lampka się zapali tak samo tail lamp ale już lampka po otwarciu drzwi się nie zapala a sygnał dźwiękowy daje znać że są OTWARTE. Wszyscy piszą że im świecą i nie gasną a mi nie świecą

-- dodano 2009-04-15 15:46 --

I znowu ja , widzę że nikt się nie spotkał z taką sytuacją . Dodam że to wszystko stało się po tym jak mi siadło ładowanie alternatora. Zastanawiam się nad tym czy aby nie spaliła się dioda ale nie bardzo mi się chce wierzyć, że byłyby diody połączone szeregowo - bo nie świecą po przekręceniu zapłonu no i od otwartych drzwi a tak pojedynczo świecą np.od otwartej tylnej klapy. Ale kto to wie co mógł narobić źle działający alternator. Czekam nadal na wasze fachowe opinie :(

Re: Konsola koło lusterka wstecznego

: 2009-04-16 00:23
autor: Bogdan9999
Najpierw zacznij od tego czy żaróweczki bo tam są 4 żaróweczki od podświetlenia tego czy sa ok. Jeśli tak to będziemy dalej kombinować. Pozdrawiam

Re: Konsola koło lusterka wstecznego

: 2009-04-16 06:52
autor: Kay
O jakich żarówkach mówisz , bo ja myślałem że są tam diody i to więcej niż cztery bo tych wskaźników jest więcej. Mowa oczywiście cały czas o konsoli koło lusterka wstecznego.

Re: Konsola koło lusterka wstecznego

: 2009-04-16 12:30
autor: Bogdan9999
Oczywiście o tej konsoli mowa. Od podświetlenia wszystkich kontrolek są 4 żaróweczki takie jak w innych przełącznikach w aucie. A od sygnalizacji błędu usterki sa odpowiedzialne diody. Cała konsola powinna się podświetlać wraz z diodami zaraz po przekręceniu kluczyka a gasnąć po zapłonie jak wszystko było by ok. Jeśli żaróweczki są ok mogło ci sie spalić CPU to taka puszka z czarnym dekielkiem kolo bezpieczników. CPU zależnie od modelu np. AK22 czy AK23 są to od VMM z lampką LOW OLI, a CPU o symbolu AK33 itp czyli nowsze z kontrolka DECK AJAR, mogło paść. Z naprawą tego jest różnie czyli starsze CPU czyli AK22 czy AK23 są nie do naprawjenia bynajmnej dla mnie bo do tego nie rozgryzłem są to komputerki na kuładach scalonych a do tego trzeba mieć juz łeb i odpowiednie zaplecze warsztatowe. Te nowsze to juz moim zdaniem ulepszone i łatwiejsze w naprawie bo jest jedna płytka na układach scalonych a druga na tranzystorach. A drugą na tranzystorach łatwo naprawić bo można dokupić do niej nowe części. (sorka za byki poprawje jak wróce do domku)

Re: Konsola koło lusterka wstecznego

: 2009-04-16 13:32
autor: Kay
Bogdan pewnie masz rację - jedyna rzecz która mnie w tej chwili pociesza to ta że chyba mam CPU ten nowszy bo mam kontrolkę na wyświetlaczu DECK AJAR. Teraz myślę jak to jest mocowane bo o ile pamiętam kiedyś to ściągałem jak nie świeciło mi podświetlenie kabiny ale to było jakiś czas temu. Narazie dzięki za pomoc

Re: Konsola koło lusterka wstecznego

: 2009-04-16 13:44
autor: Bogdan9999
Odkręcić to to nic trudnego zdejmujesz przezroczyste szkiełko podwadzajac od strony tyłu auta tam masz 2 śrubki i zdejmujesz plastyk zaraz przed mocowaniem lusterka tam masz jeszcze 2 śrubki i wszystko ładnie sie opuszcza :)