alternator--szczotki i ładowanie

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

alternator--szczotki i ładowanie

Post autor: kicur »

witam!! mam male pytanko -czy ktos z was rozbierał alternator???chodzi mi o wymiane szczotek=czy wystarczy kupic same szczotki czy moze trzeba wymieniac caly wklad wraz ze szczotkami???aha i czy te szczoteczki sa jakies normalne i dostane je w przecietnym sklepie czy bede musial objezdzic cala okolice w ich poszukiwaniu--za wymiane biore sie dlatego ze na duzych obrotach swieca mi sie kontrolki (wszystkie) przy kosoli na dachu i podejrzewam cos z ładowaniem--a moze macie jakies inne pomysly co to moze byc??? :lol: -akumulator jest nowka :D -pozdrawiam!!!
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

zakładając że mamy zimę i jeździmy na światłach, do tego pewnie słuchasz muzyki i w ogóle to jesli masz kiepskie ładowanie to akuś powinien się rozładować - stety niestety masz nowy więc w ten sposób do tego nie dojdziesz!

alternator da się sprawdzić podłączając pod niego miernik - niestety niewiem jaki powinien być prawidłowy odczyt, ale poczekaj napewno znajdzie się ktoś kto to przerabiał!

co do samych szczotek to jak mój znajomy robił takie coś w mazdzie to bez problemu mu spasowali - tylko nie bardzo wiem od czego, ale mówił że problemów z tym większych nie miał!
91 2.2 GT
męzczyzna zrobi wszystko żeby przespać się z kobietą! kobieta zrobi wszystko żeby dostac nowe buty
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

... a nie lepiej zlecić przegląd lub ewentualną naprawę (wymianę) u porządnego elektryka. Za kilkadziesiąt zeta masz problem z głowy!
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Szczotki kosztują jakieś 32 zł ja kupiłem większe i zeszlifowałem na papierze ściernym , szczotki muszą być z otworem na środku bo inaczej nie włożysz wirnika . Z tego co wiem alternator jest z mitsubishi.
Najlepiej weż starą szczotke i kup podobną.
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Ładowanie sprawdzisz podpinając miernik np. do akumulatora. Powinno wynosić ok. 14,1 - 14,5. Jak będzie 13,9 to też się nic nie dzieje.
Alternator jest faktycznie z Mitshubishi.
Szczotki u siebie wymieniałem. Kupiłem je w Krakowie w firmie Bendix która zajmuje się tylko i wyłącznie sprzedarzą podzespołów do alternatorów, rozruszników itp. Koszt - 15,21 zł (z dziurkami). Jak kupisz bez dziurek to też się nic nie stanie tylko będziesz musiał pokąbinować i jakoś je wcisnąć. Da się na pewno bo sam tak robiłem i 3 razy mi się udało :).

A jak będziesz wyciągał alternator to najlepiej górą. Wystarczy odkręcić tylko EGR i spokojnie wychodzi (też przerabiałem).

Życzę powodzenia :)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Achemenid
Posty: 12
Rejestracja: 2004-11-03 19:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieden Austria

Post autor: Achemenid »

W tylnej sciance alternatora jest taka mala wcisnieta gumka ,jest ona potrzebna do zlozenia alternatora.Jak dastaniesz szczotki to po przylutowaniu ,( pamietaj o dlugosci linki ktora je podtrzymuje sprawdzi na starej szczotce )leko je wciskasz do srodka i blokujesz przez boczny maly otwor( ten od gumki) np ladnie wyprostowanym spinaczem .To pozwala na zlozenie alternatora razem i ten " spinacz " przechodzi przez obudowe jak skrecisz i sprawdzisz ze jest ok. to wyciagasz go i szczotki opra sie na slizgaczach.Wciskasz gumke .i montujesz alternator a pasek zawsze musi byc w ta sama strone zalozony jak go zmieniasz . Wystarcza wymienic same szczotki jak inne podzespoly nie zostaly uszkodzone ,co sie zdaze bardzo rzadko.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”