Cześć, witam, jestem nowy. Mam problem - wtrysk paliwa.

Tomek-Paweł
Posty: 2
Rejestracja: 2005-02-04 10:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Ruda Śląska

Cześć, witam, jestem nowy. Mam problem - wtrysk paliwa.

Post autor: Tomek-Paweł »

Witam wszystkich bardzo serdecznie – jestem tu pierwszy raz i od razu mam wielką prośbę.
Proszę o pomoc w postępowaniu w przypadku braku reakcji ze strony wtryskiwaczy (najprawdopodobniej).
Ale po kolei. Mam probe z 1990r., 2,2 GT turbo, manualna skrzynia biegów, jeżdżę nim od 8 lat i pierwszy raz mi się zdarzyło, że nie umiem go zapalić. Wczoraj po przejechaniu 10m zgasł i nie umiem go ponownie zmusić do jazdy. Po przekręceniu kluczyka kręci jak oszalały (ma nowy akumulator) ale nie potrafi zabrać. Sprawdziłem: pasek rozrządu - sprawny, czy podaje paliwo za filtrem paliwa - podaje, świece są dobre i mają iskrę, układ zapłonowy też jest sprawny. Najistotniejszym testem był moment kiedy odkręciłem świecę wlałem trochę benzyny do komory tłoka i zakręciłem, efekt był taki że zapalił na kilka sekund. Z powyższego wnioskuję, że wtryskiwacze nie działają. Sprawdziłem też bezpiecznik wtryskiwaczy – jest OK.
Przypuszczam, że brakuje jakiegoś sygnału wejściowego do tego aby je uruchomić albo nawaliła jednostka centralna.
Nigdy nie musiałem korzystać z pomocy serwisu ale teraz to już się chyba nie obejdzie bez podłączenia do komputera a jeśli tak to gdzie mogę na gwałt skorzystać z takiej usługi (problem z tym że komputer musi przyjechać do mojego probaska).
Proszę o podpowiedź co mogę jeszcze zrobić no i gdzie znaleźć gościa z komputerem „na wynos”.
[/b]
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cześć, witam, jestem nowy. Mam problem - wtrysk paliwa.

Post autor: P.I.M.P.O. »

Tomek-Paweł pisze:...jeżdżę nim od 8 lat ...[/b]
i dopiero teraz, kiedy wystąpił problem postanowiłeś się przywitać. smutne...

życzę powodzenia

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Gość

Post autor: Gość »

Po pierwsze sam sprawdź kody błędów i zobacz co Ci ostatnio szwankowało w silniku. Jak to się robi było już na forum omawiane. Użyj opcji szukaj.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

... a potem odtańcz oberka...

Sqad - dlaczego nie ma jeszcze procedury czytania kodów w FAQ?? HĘ? :P
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

ot. \
no własnie ktoś mial robić porządki :roll:
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A nie masz przypadkiem jakichś bajerów w stylu odcięcie zapłonu?
Jeżeli tak to może tutaj jest problem?
I sprawdz te kody błędów.
pozdro.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Idąc tym tropem, który rozpoczął Oley - sprawdź w bagażniku przycisk przeciwprzeciążeniowy. Może jakimś cudem udało się go włączyć i to odcina zapłon.

Nie wiem niestety gdzie w Rudzie możesz dać na komputer.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Tomek-Paweł
Posty: 2
Rejestracja: 2005-02-04 10:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Tomek-Paweł »

MiH-u jesteś WIELKI!!!

Dzięki serdecznie wszystkim, którzy postanowili mi pomóc i podali pomocną dłoń, dziękuję również tym którzy cokolwiek mieli do powiedzenia w tym miejscu.
Najwięcej pomogły mi precyzyjne uwagi (telefoniczne) i dokładne rysunki przesłane przez WIELKIEGO kolegę wymienionego w tytule.
Zgodnie z intencją jaka przyświeca tutejszemu forum jest między innymi zbieranie doświadczeń osobistych i dzielenia się nimi dla dobra reszty. Co się tak naprawdę stało?
Z pewnością jedna z dwóch rzeczy:
- przerwał się kabel zasilający wszystkie wtryski,
- alarm (którego już nie używam 2 lata) miał w opcji odcięcie zapłonu i właśnie teraz coś takiego wykonał.
Wszystkie wtryski (4) są zasilane na stałe +12 V przez układ bezpieczników i przekaźników a wyzwalanie ich następuje przez podanie minusa z komputera.
Po sprawdzeniu wszystkich bezpieczników i przekaźników nie stwierdziłem żadnego uszkodzenia i został mi tylko metr kilkudziesięciożyłowej wiązki do sprawdzenia. Oczywiście nie sprawdzałem go tylko pociągnąłem nowy przewód pomiędzy głównym przekaźnikiem (main rel.) a wspólnym przewodem zasilającym wtryski (kolor przewodu: biały z czerwonym paskiem). Cała operacja trwała 5 min..

„Potrzeba matką wynalazku” – w ten oto sposób odnalazłem Wasze elitarne forum (przepraszam: teraz już nasze).

P.S.
Wojtek zastanów się na co zamienisz tego browara
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No to witamy w klubie :D
Cieszę się,że się uporałeś z problemem.
Pozdro.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
GENO
Posty: 30
Rejestracja: 2005-02-02 11:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdzie Zajadę ;)

Post autor: GENO »

Dzień dobry :lol: :D :lol:
Pozdrawiam :!: :!: :!:
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

hehe WIELKI.... Trafna uwaga :P
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

MiH pisze:hehe WIELKI.... Trafna uwaga :P
O:) O:) O:)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

w samo sedno hehe...
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Gość jeżdzi obok mojego miasta a ja go nie znam i to od 8 lat :D :wink:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”