Bezpiecznik AIR COND

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Bezpiecznik AIR COND

Post autor: OLEY »

Cały czas wywala mi(pali) bezpiecznik od klimy.Stacyjka wyłączona.
Sprawdzałem napięcie na wejściu - 12,9V.Odłączyłem wentylator.Myślałem,że może zatarł się silniczek.Niestety pali dalej.Czy istnieje taka możliwość,że przy braku R-12 w układzie,będzie się palił bezpiecznik?Od czego zacząć szukanie ewentualnego zwarcia?Pamiętam,że rozmawiałem o tym ze Stroberem w Borkach,ale :oops: :oops: :oops: całej rozmowy nie zakodowałem :wink:
Jeszcze jedna sprawa.Z wiązki idącej do wentylatora,odchodzi rozgałęzienie(dwa przewody z małą kosteczką).Jest to po lewej stronie zamka maski,zaraz pod kostką wentylatora.Otóż ta kosteczka u mnie sobie wisi lużno.Być może tak ma być i jest to jedna z wielu "pustych"kostek,a być może gdzieś ma być podłączona.
Dzięki.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

hej
mialem tez ten problem i znalazlem przetarcie przewodu mniej więcej pod zamkiem klapy silnika.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No tak.
To już wszystko jasne.
Zwarcie robił przekaznik.Szlag trafił jedną diodę.
Wiem,że tu nie miejsce,ale jak już piszę,to zapytam.Czy ma ktoś taki przekażnik? B-458DC12V20A.Jest to przekażnik od klimy.Znajduje się
po lewej stronie wentylatora.Ewentualnie,gdyby ktoś mógł wypiąć go u siebie,zdjąć obudowę tego przekaznika i podać mi jaka to dioda.Wtedy spróbuję ją sobie wymienić sam.To pytanie kieruję bardziej do elektroników.Po zdjęciu obudowy mamy tak: dioda,opornik,dioda i jeszcze jedna dioda.Właśnie ta ostatnia mnie interesuje.Jest ona największa gabarytowo.Popękała i się rozpadła na kawałki.Napiszę jeszcze w dziale"giełda" Narka
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Sprawdzę Ci jutro i podam, bo teraz trochę za ciemno! :shock:

Pozdro.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Gość

Post autor: Gość »

Heh, no to witamy w klubie OLEY - mam identyczne objawy. Ten przekaznik to taki na wierzchu pojedynczy (bez sasiadow) czy bardziej schowany i z cala ekipa? Tez bede musial sprawdzic, ale narazie walcze z alternatorem i aku.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

:D
Witaj Szymku.
On jest na wierzchu.Jak otworzysz maskę i spojrzysz
na wentylator klimy,to po jego lewej stronie,na górze,siedzi sobie ten przek.Jest schowany w gumowy kapturek.Siedzi sobie samotny(bez sąsiadów) :D

Może doskwierała mu samotność ?
:D :D :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

No więc opis na diodzie to: GP 15J

Jak znajdę opis jaka to dioda to dam znać na co można ją wymienić.

Polaryzacja dokładnie tak samo jak tej mniejszej diody.

Pozdrawiam! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Dokumentację techniczną tej diody zamieściłem w strefie zrzutu.

Znalazłem taką diodę w radiohobby:
http://www.radiohobby.com.pl/cgi-bin/page.pl

jest pod GP15K, wg dokumentacji jest bardziej wytrzymały na napięcia wsteczne i graniczne pracy.
Najważniejsze parametry takie jak czas przełączania i max prąd obciążenia są takie same.

Najpierw radziłbym popytać o tę diodę w sklepach z elementami elektronicznymi, jeżeli nie znajdziesz to będziesz musiał zamówić, przy czym lepiej niech któryś z klubowiczów z Rzeszowa to kupi i wyśle zwykłym listem.

Powodzenia! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Dziękuję Ci Andrzej serdecznie.
Tak jest - najpierw popytam u siebie w sklepach,bo koszt jest tak mały,że nie warto nikomu zawracać głowy.No chyba,że jej nie dostanę w Szczecinie :shock: :D
Pozdrowionka.
Ps.Czekamy na Was .
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Uważaj tylko podczas wylutowywania i montażu żebyś nie uszkodził cewki przekaźnika.

Jeżeli nie dostaniesz w Szczecinie to daj znać, bo mam kumpla co zamawia części. Być może jemu się uda to ściągnąć, a z dostarczeniem przesyłki do Ciebie nie będzie problemu. 8)

Dam znać jak będę się wybierał do Szczecina. :P
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Już wylutowana :D
Jednak boję się o tą cewkę,bo wzrokowo widać,że ta dioda niezle
tam"rypsła" i wszystko jest zdrowo okopcone.
Mam nadzieję,że cewka nie ucierpiała. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”