Bezpiecznik AIR COND
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Bezpiecznik AIR COND
Cały czas wywala mi(pali) bezpiecznik od klimy.Stacyjka wyłączona.
Sprawdzałem napięcie na wejściu - 12,9V.Odłączyłem wentylator.Myślałem,że może zatarł się silniczek.Niestety pali dalej.Czy istnieje taka możliwość,że przy braku R-12 w układzie,będzie się palił bezpiecznik?Od czego zacząć szukanie ewentualnego zwarcia?Pamiętam,że rozmawiałem o tym ze Stroberem w Borkach,ale całej rozmowy nie zakodowałem
Jeszcze jedna sprawa.Z wiązki idącej do wentylatora,odchodzi rozgałęzienie(dwa przewody z małą kosteczką).Jest to po lewej stronie zamka maski,zaraz pod kostką wentylatora.Otóż ta kosteczka u mnie sobie wisi lużno.Być może tak ma być i jest to jedna z wielu "pustych"kostek,a być może gdzieś ma być podłączona.
Dzięki.
Sprawdzałem napięcie na wejściu - 12,9V.Odłączyłem wentylator.Myślałem,że może zatarł się silniczek.Niestety pali dalej.Czy istnieje taka możliwość,że przy braku R-12 w układzie,będzie się palił bezpiecznik?Od czego zacząć szukanie ewentualnego zwarcia?Pamiętam,że rozmawiałem o tym ze Stroberem w Borkach,ale całej rozmowy nie zakodowałem
Jeszcze jedna sprawa.Z wiązki idącej do wentylatora,odchodzi rozgałęzienie(dwa przewody z małą kosteczką).Jest to po lewej stronie zamka maski,zaraz pod kostką wentylatora.Otóż ta kosteczka u mnie sobie wisi lużno.Być może tak ma być i jest to jedna z wielu "pustych"kostek,a być może gdzieś ma być podłączona.
Dzięki.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
No tak.
To już wszystko jasne.
Zwarcie robił przekaznik.Szlag trafił jedną diodę.
Wiem,że tu nie miejsce,ale jak już piszę,to zapytam.Czy ma ktoś taki przekażnik? B-458DC12V20A.Jest to przekażnik od klimy.Znajduje się
po lewej stronie wentylatora.Ewentualnie,gdyby ktoś mógł wypiąć go u siebie,zdjąć obudowę tego przekaznika i podać mi jaka to dioda.Wtedy spróbuję ją sobie wymienić sam.To pytanie kieruję bardziej do elektroników.Po zdjęciu obudowy mamy tak: dioda,opornik,dioda i jeszcze jedna dioda.Właśnie ta ostatnia mnie interesuje.Jest ona największa gabarytowo.Popękała i się rozpadła na kawałki.Napiszę jeszcze w dziale"giełda" Narka
To już wszystko jasne.
Zwarcie robił przekaznik.Szlag trafił jedną diodę.
Wiem,że tu nie miejsce,ale jak już piszę,to zapytam.Czy ma ktoś taki przekażnik? B-458DC12V20A.Jest to przekażnik od klimy.Znajduje się
po lewej stronie wentylatora.Ewentualnie,gdyby ktoś mógł wypiąć go u siebie,zdjąć obudowę tego przekaznika i podać mi jaka to dioda.Wtedy spróbuję ją sobie wymienić sam.To pytanie kieruję bardziej do elektroników.Po zdjęciu obudowy mamy tak: dioda,opornik,dioda i jeszcze jedna dioda.Właśnie ta ostatnia mnie interesuje.Jest ona największa gabarytowo.Popękała i się rozpadła na kawałki.Napiszę jeszcze w dziale"giełda" Narka
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
No więc opis na diodzie to: GP 15J
Jak znajdę opis jaka to dioda to dam znać na co można ją wymienić.
Polaryzacja dokładnie tak samo jak tej mniejszej diody.
Pozdrawiam!
Jak znajdę opis jaka to dioda to dam znać na co można ją wymienić.
Polaryzacja dokładnie tak samo jak tej mniejszej diody.
Pozdrawiam!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Dokumentację techniczną tej diody zamieściłem w strefie zrzutu.
Znalazłem taką diodę w radiohobby:
http://www.radiohobby.com.pl/cgi-bin/page.pl
jest pod GP15K, wg dokumentacji jest bardziej wytrzymały na napięcia wsteczne i graniczne pracy.
Najważniejsze parametry takie jak czas przełączania i max prąd obciążenia są takie same.
Najpierw radziłbym popytać o tę diodę w sklepach z elementami elektronicznymi, jeżeli nie znajdziesz to będziesz musiał zamówić, przy czym lepiej niech któryś z klubowiczów z Rzeszowa to kupi i wyśle zwykłym listem.
Powodzenia!
Znalazłem taką diodę w radiohobby:
http://www.radiohobby.com.pl/cgi-bin/page.pl
jest pod GP15K, wg dokumentacji jest bardziej wytrzymały na napięcia wsteczne i graniczne pracy.
Najważniejsze parametry takie jak czas przełączania i max prąd obciążenia są takie same.
Najpierw radziłbym popytać o tę diodę w sklepach z elementami elektronicznymi, jeżeli nie znajdziesz to będziesz musiał zamówić, przy czym lepiej niech któryś z klubowiczów z Rzeszowa to kupi i wyśle zwykłym listem.
Powodzenia!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Uważaj tylko podczas wylutowywania i montażu żebyś nie uszkodził cewki przekaźnika.
Jeżeli nie dostaniesz w Szczecinie to daj znać, bo mam kumpla co zamawia części. Być może jemu się uda to ściągnąć, a z dostarczeniem przesyłki do Ciebie nie będzie problemu.
Dam znać jak będę się wybierał do Szczecina.
Jeżeli nie dostaniesz w Szczecinie to daj znać, bo mam kumpla co zamawia części. Być może jemu się uda to ściągnąć, a z dostarczeniem przesyłki do Ciebie nie będzie problemu.
Dam znać jak będę się wybierał do Szczecina.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(