oświetlenie wnętrza

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2006-10-14 22:24

Ja mam zmienione na takie żaróweczki z rezystorkiem 3 zł sztuka w sklepie trzeba je wlutować i napewno nie spalisz CPU (co jedynie szybciej się ściemniają)
z neonami nie próbowałem
przymierzałem się do zimnej katody ale niewiem jakby to się ścimniało :?
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Car: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york » 2006-10-14 23:51

piszac "zaroweczki" mniemam ze masz na mysli diody?bo jesli chodzi o diody to wyjmujac zarowke i zastepujac ja diodami to wydaje mi sie zeby uzyskac taki sam pobor mocy (zdaje sie 5W)to mozna tych diod nawalic calkiem spora ilosc.nie wiem dokladnie ile mogloby to byc ale powiedzmy 40 sztuk za jedna zarowke 5W byloby jeszcze bezpiecznym obciazeniem bez obawy spalenia cpu.

jesli chodzi o zimne katody to mam juz zamontowane ale nie przyszlo mi do glowy aby podlaczyc je pod linie otwarcia drzwi.w tej chwili mam poprostu mozliwosc zalaczenia ciaglego albo reakcji na dzwiek ale jak znajde chwile to podlacze i opowiem o efektach
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2006-10-15 00:08

Niestety to co pisałem to nie diody tylko żarówki z rezystorkiem , są takie jak te małe w liczniku
ale chce zastąpić diodami lepiej świecą
nie pamiętam ale ktoś ma już przeróbke na diodach
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-10-15 16:53

Ja mam dołożone do CPU diody LED, ale tylko 6 sztuk - wiec niewielki pobór prądu - podświetlenie przycisków od szyb.
Jeżeli chcesz dodatkowo dołożyć do CPU żarówki to po prostu zastosuj jeden tranzystor, który przejmie całe obciążenie dodatkowych żarówek, a ściemnianie ci pozostanie.
Ale jeżeli myślisz o podłączeniu świetlówek to nie będzie to działac zachwycająco. Świetlówek nie da się ściemnić. Po prostu świecą albo nie. Jeżeli prąd po zamknięciu drzwi będzie zbyt wolno malał to zamiast zgasnąć całkiem będą migać lub jakieś inne dziwne rzeczy będą się dziać. Swietlówek nie da rady podłączyć pod układ ściemniacza.
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: J@cekW » 2006-10-15 20:27

Marcos pisze:...natomiast w pasach oraz podświetlenie przycisków ( unlock, lock) świeci przez jakieś 20 sekund i gaśnie...
Przynajmniej tak jest w moim przypadku.
To w pasach też jest jakieś podświetlanie? Jeśli tak to w którym miejscu? Pytam bo u mnie to chyba nie działa.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-10-15 20:51

Tylko w gniazdach przednich. I jeżeli ci nie świeci to raczej nie jest nic spalone tylko niepodłączone, bo tam są diody czyli marne szanse że się spaliły, gdyby były żarówki to tak. Sprawdź podłączenie przewodów pod fotelem kierowcy i pasażera.
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: J@cekW » 2006-10-15 21:02

No właśnie pod fotelami mam jakieś przewody i są one poprzecinane- myślałem, że to od podgrzewania foteli... Trzeba będzie sprawdzić. Dzięki!
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2006-10-17 19:47

Jak się spotkamy Jacku, to Ci naprawimy. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: J@cekW » 2006-10-17 20:59

Oki zapewne dużo roboty tam nie ma tylko ciężko się schylić :oops: Dzięki!
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2007-09-26 19:31

To może Panowie mi pomogą. Otóż mam takie coś u siebie: gdy pociągam za klamkę zapala mi się podświetlenie środka ale UWAGA: tylko po deszczu (gdy popada tak z 2-3 dni). Normalnie gdy jest sucho, jak pociągam za klamkę to nic się nie dzieje, nie zapala się ani środek ani zamki czy pasy oraz stacyjka. Poza tym te elementy nie zapalają mi się w ogóle nie ważne czy jest mokro czy sucho. Jeżeli cokolwiek się zapali po pociągnięciu klamki, to jest to tylko podświetlenie środka czyli góra i nogi. Mam też taki objaw że jak jadę z prędkością w okolicach 100 to czasami mruga mi podświetlenie środka.
Co to może być za przyczyna? Czy też mam ten CPU rozsypany? Czy łatwo się do niego dostać oraz czy te tranzystory (albo coś w tym stylu - nie znam się) są łatwo dostępne i czy każdy elektronik może mi to wstawić????
Ostatnio zmieniony 2007-09-26 20:16 przez Destroyer, łącznie zmieniany 1 raz.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-09-26 19:47

Ten wątek był lepszy: :arrow: Podswietlane zamki w drzwiach ?, bo częściowo już odpowiada na Twoje pytania.
Rzuć jeszcze okiem na ten schemat: :arrow: http://www.fordprobe.pl/upload/files/In ... ircuit.png
Przy 100km/h gdzieś Ci albo zaczynają odstawać drzwi na dole, albo masz gdzieś po drodze do czujnika otwarcia jakiś przewiew i np. odizolowany kabel, i zwiera do masy.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2007-09-26 19:51

Destroyer pisze:...gdy pociągam za klamkę zapala mi się podświetlenie środka ale UWAGA: tylko po deszczu (gdy popada tak z 2-3 dni). Normalnie gdy jest sucho, jak pociągam za klamkę to nic się nie dzieje, nie zapala się ani środek ani zamki czy pasy oraz stacyjka. Poza tym te elementy nie zapalają mi się wogóle nie ważne czy jest mokro czy sucho.
:shock: :shock: :shock:
Stary, przeczytaj to jeszcze raz i wyjaśnij o co chodzi, bo ja nic nie czaję. :D

To zapala Ci się po deszczu, czy w ogóle się nie zapala?
:wink:

Pytam, bo to różnica i diagnoza może być inna. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2007-09-26 20:01

Jeszcze raz: Czasami po deszczu zapala się tylko podświetlenie nóg oraz góra przy lusterku po pociągnięciu klamki. Nie zapalają się w ogóle pasy, zamki i stacyjka. Gdy jest sucho i pociągam klamkę nie zapala się nic. Dopiero jak otwieram drzwi to zapala się środek (nogi i góra).
Czyli tak na prawdę mam dwa objawy: nie święcąca stacyjka pasy i zamki bez względu na pogodę i to czy drzwi są otwarte oraz nie zapalające się podświetlenie środka przy pociągnięciu za klamkę. Zapala się tylko czasami i wtedy gdy jest mokro.

Pasy, stacyjka i zamki nie świeca w żadnej sytuacji.

A podświetlenie przy 100 wariuje mi również przy odłączonych czujnikach otwarcia drzwi. Kiedyś tak eksperymentowałem i jest to samo. Czy to może być czujnik w bagażniku?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2007-09-26 20:39

Destroyer pisze: Czy to może być czujnik w bagażniku?
Uważam, że ten czujnik odpada, bo jego zadaniem jest odcięcie dopływu paliwa. Myślę, że nie ma on nic wspólnego z oświetleniem.
Możliwe, że to CPU, ale pewności w tej chwili nie mam.
A sprawdź, czy jadąc autem z niezapiętym pasem świeci Ci kontrolka niezapiętego pasa i czy brzęczy Ci pod nogami od czasu, do czasu?
Destroyer pisze:Pasy, stacyjka i zamki nie świeca w żadnej sytuacji.
A może było coś kombinowane wcześniej i po prostu wszystko się zjarało?
Sprawdzałeś żaróweczki?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2007-09-26 20:51

Woda wlatuje po szybie do środka drzwi i coś zaczyna łączyć - włącznik jest podłączony do klamki.
Jak jest sucho widocznie jest jakaś przerwa w obwodzie i dlatego podświetlenie nie działa.
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2007-09-26 21:25

OLEY pisze:
Destroyer pisze: Czy to może być czujnik w bagażniku?
Uważam, że ten czujnik odpada, bo jego zadaniem jest odcięcie dopływu paliwa. Myślę, że nie ma on nic wspólnego z oświetleniem.
Możliwe, że to CPU, ale pewności w tej chwili nie mam.
A sprawdź, czy jadąc autem z niezapiętym pasem świeci Ci kontrolka niezapiętego pasa i czy brzęczy Ci pod nogami od czasu, do czasu?
Chodziło mi o czujnik otwarcia klapy bagażnika. Ten który zapala światełko wewnątrz samochodu i wewnątrz bagażnika. Może coś tam zaczyna wibrować przy większej prędkości i nie łączy.

Pamiętam że kiedyś wszystko działało bo samochód był w rodzinie. W moim posiadaniu jest od kilku miesięcy i odkąd go kupiłem podświetlenie stacyjki etc już nie świeciło. Więc najpierw najlepiej sprawdzić żaróweczki tak?
Jeżeli wszystko będzie ok to wina leży po stronie CPU?

A to że pociągnięcie za klamkę włącza światła wtedy gdy jest mokro to być może wina czujnika w drzwiach? Więc w najbliższym czasie rozbiorę boczek i zobaczę co się tam dzieje, może coś zaśniedziało i nie łączy.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-09-26 22:31

Czujnik w klamce łączy do masy, więc nie masz gdzieś tej masy dopóki nie popada. A jak w drugich drzwiach? Raczej mało prawdopodobne, by z obu stron zepsuło się jednakowo.

Skoro po odłączeniu czujników otwarcia dalej przy 100 zapala, to tym bardziej sugeruje jakiś przetarty kabel (ten czujnik też łączy do masy).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2007-09-27 01:04

No właśnie dzieje się tak zarówno przy jednych jak i drugich drzwiach. Czy może jest gdzieś okolicach drzwi jakiś główny obwód który powoduje że po pociągnięciu obojętnie której klamki światełko się zapala? No bo nie możliwe jest że gdy pada deszcz to do obu drzwi wpada woda i obie klamki zaczynają nagle łączyć. :x

A co do tego migania to jutro odkręcę te czujniki i popatrzę czy tam gdzieś się kabelek nie przetarł. O i właśnie mi sie jedna rzecz jeszcze przypomniała apropo tego zjawiska: na overhead console świeci mi się cały czas door ajar bez względu na to, czy czujniki są podłączone czy nie. A gdy podczas jazdy zaczyna mi mrugać światełko to razem z kontrolką door ajar w tym samym czasie. Ale gdy zwolnię i światełko nie mruga, kontrolka znowu świeci się nieprzerwanie. Sprawdzę jutro co z masą.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2007-09-27 07:01

Ze stopki wnioskuje ze masz OHD (over head display, czy jakos tak sie to pisze).
1 - Prawdopodobnie masz odklejona przednia szybe gdzies na polaczeniu z dachem, badz jest tam widoczna juz korozja. Woda wplywa i plastikami ktore okalaja podsufitke splywa do OHD tam powodujac przepiecia i zwarcia.

2 - Podobnie jak jeden z tym ze woda spywa za deske rozdzielcza i tam bokami az do podlogi rowniez czyniac "spusztoszenie" w elektryce ktora stanie jej na drodze.

3 - moze to byc pkt. 1 i 2 jednoczesnie
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2007-09-27 09:23

wingerman pisze:Ze stopki wnioskuje ze masz OHD (over head display, czy jakos tak sie to pisze).
1 - Prawdopodobnie masz odklejona przednia szybe gdzies na polaczeniu z dachem, badz jest tam widoczna juz korozja. Woda wplywa i plastikami ktore okalaja podsufitke splywa do OHD tam powodujac przepiecia i zwarcia.

2 - Podobnie jak jeden z tym ze woda spywa za deske rozdzielcza i tam bokami az do podlogi rowniez czyniac "spusztoszenie" w elektryce ktora stanie jej na drodze.

3 - moze to byc pkt. 1 i 2 jednoczesnie
No to mnie zaskoczyłeś. Byłem sprawdzić zaraz jak to przeczytałem. I nigdzie mi sie szyba nie odkleja. Korozji na krawędzi też nigdzie nie widać, zarówno na górze jak i na dole.

Panowie a czy to może być spowodowane tym że jak pada deszcz to powietrze staje się wilgotne i coś gdzieś zaczyna nagle łączyć? Bo zaznaczam że to dzieje się dopiero gdy samochód postoi w wilgotnym otoczeniu jakieś 2-3 dni. Czyli wygląda tak jakby coś tam musiało zawilgotnieć i zaczyna łączyć. Nawet gdy bardzo mocno leje ale stosunkowo krótko, tak z dobę, wtedy jeszcze nic się nie załącza.

O a przed chwilą mnie probek zaskoczył. POszedłem do niego, ciągnę za klamkę a światełko świeci. Zaznaczam że wczoraj deszcz u mnie nie padał i w nocy też nie a dzisiaj świeci od rana słońce a światełko wczoraj nie świeciło. Co to za cholerstwo? :evil:

Jest godzina 13:40 jak podświetlenie działało rano tak teraz już nie.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

stu1pak
Posty: 83
Rejestracja: 2006-12-24 11:04
Car: brak
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: stu1pak » 2007-09-27 16:16

może być brak masy w dzwiach ; jak pada masa łączy przez zawiasy .vmm orginał czy doróbka ?

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2007-09-27 17:11

Wszystko jest oryginał. Nie bawiłem się w żadne doróbki. Czy z rozbieraniem boczku drzwi jest strasznie dużo roboty? Bo jak nie wiele to bym sobie skoczył teraz i pogrzebał.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

stu1pak
Posty: 83
Rejestracja: 2006-12-24 11:04
Car: brak
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: stu1pak » 2007-09-27 17:43

z rozbieraniem nie ma dużo roboty parę śrub i zatrzasków,,,dociśnij cpu może lużno lata we wtyku

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2007-09-27 17:56

No właśnie mam zamiar iść posprawdzać to wszystko. bezpieczniki i CPU. Przy okazji rozbiorę boczek i sprawdzę co tam mogło zaśniedzieć oraz czy mam żarówki przepalone w zamkach czy nie.

---------------------------

Byłem, rozkręciłem boczek, nic tam się złego nie dzieje. Tylko zauważyłem że bezpiecznik który odpowiada za oświetlenie wnętrza ten "room" powinien być 10A a u mnie wstawiony jest 25A :? Czy może to może powodować różne wariactwa?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

stu1pak
Posty: 83
Rejestracja: 2006-12-24 11:04
Car: brak
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: stu1pak » 2007-09-27 19:11

to znaczy że albo już to komuś nawalało i wstawił mocniejszy bezpiecznik,albo taki miał i dał

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”