Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: Kocureq »

A próbowałeś rozwiązanie ekstremalnego: sprawdzić FINIS w Microcacie i iść do Forda?
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: Maxxum »

Kocureq pisze:A próbowałeś rozwiązanie ekstremalnego: sprawdzić FINIS w Microcacie i iść do Forda?
He..he - wydaje mi się to nazbyt ekstremalne rozwiązanie.
Wystarczy mi, jak szukałem głupich zapinek plastikowych do karoserii i w desperacji udałem się do Forda w Tarnowie.

Pan po długich a ciężkich oświadczył, że on nie ma w ogóle takiego samochodu PROBE I w programie, tylko Probe II :scramble :D

Póki co zaczekam - może jednak uda się dokupić ten nieszczęsny komputerek.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: OLEY »

Pytanie laika.

A komputerka nie da się przeprogramować?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: Kocureq »

Ja mam Microcata w którym jest Probe tylko II generacji, więc pewnie pan w Fordze miał ten sam program :D

A w Maździe?
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: adrian_seki »

-- oryginalny post 2011-04-06 09:27 --

Dwa pytania mam.
1. Co i gdzie się mieści element który odpowiada za wyłączenie tempomatu czyli coś co informuje komputer że dodaliśmy gazu i należy tempomat wyłączyć? Czy to wszystko jest w pedale gazu który trzeba wymienić jeżeli się chce mieć tempomat.
2. Czy ktoś wie co należy podać komputerowi i gdzie aby myślał że dostał informacje od "tempomatu" lecz tempomatu nie będzie. Po co nam tempomat skoro możemy zrobić sterownik że wpisujemy prędkość robimy ustaw wciskamy start i auto samo do tego przyspieszy sobie i wyreguluje wszystko. Prosiłbym kogoś obeznanego o wyprowadzenie mnie z błędu myślowego jeżeli taki jest, jeżeli nie ma prosiłbym o schemat instalacji tempomatu razem z obwodem kompa lub całym schematem kompa.

Chyba nie muszę mówić co chce zrobić :P Narazie tylko patrzę czy sie da - wczoraj wpadłem na ten szaleńczy pomysł :)
ps. tak lampy zrobię zrobię niech sie ociepli i wakacje sie zaczną to bede miał czas :P

-- dodano 2011-04-06 09:29 --
Maxxum pisze: Pan po długich a ciężkich oświadczył, że on nie ma w ogóle takiego samochodu PROBE I w programie, tylko Probe II :scramble :D
Potwierdzam byłem w poznaniu pan też nie miał - katalog zaczyna się od forda probe 2
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: Prezes »

adrian_seki pisze: Chyba nie muszę mówić co chce zrobić
Lepiej powiedz bo nie do końca rozumiem.. :)
Tempomat w jedynce wyłącza się np. jak komputer dostanie sygnał, że został wciśnięty hamulec.. Domyślam się, że chcesz zrobic coś w zastępstwo ori kompa, który będzie tym wszystkim sterował, ale może się to nie okazac takie łatwe, bo jak ustawisz daną prędkośc to auto potem trzyma ją niezależnie czy jedziesz z górki, a jak pod górę to samo dodaje gazu, w międzyczasie możesz dźwigienką regulowac podczas jazdy prędkośc jaka ma byc utrzymywana. Jak dla mnie seryjny tempomat bardzo dobrze spełnia swoje zadanie i za dużo będzie kombinowania żeby tu coś wymodzic i to jeszcze tak by potem hulało jak trzeba, ale próbuj - a nóż widelec.. :wink:
Schematu nie mam przy sobie, ale jak będziesz chciał to Ci podeślę niedługo wraz z opisem.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: adrian_seki »

Prezes pisze:Schematu nie mam przy sobie, ale jak będziesz chciał to Ci podeślę niedługo wraz z opisem.
Gdybyś mógł :P

Tak jak napisałeś - moje probe nie ma Tempomatu a skompletowanie całego zestawu z tego co patrzyłem jest dość uciążliwe i długotrwałe, pomyślałem że nie tylko mnie ale również i wam coś takiego by się przydało, takie coś co wpinamy np 5 przewodów i działa jak oryginał lub podobnie. Chciałbym zerknąć czy i jak jest to wykonane oraz czy dużo komplikacji wymaga, skąd bierze sygnał o prędkości czy go modyfikuje jakoś i jak wrzuca do kompa czym i w jaki sposób. Nie potrafię wytłumaczyć dlatego chciałbym schematy zobaczyć i ewentualnie poszerzę wiedzę w tym zakresie.

Wiem że tempomat informuje kompa o prędkości jaka ma być i komp steruje nam silnikiem, wiem wiem, tylko skoro mamy w probe przepustnicę mechaniczną to aby probe przyspieszył to nie musi mieć np w pedale gazu jakiegoś siłownik czy coś. Jak to jest w oryginale zrobione chciałbym sie dowiedziec skoro ktoś już to poznał
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: micek »

Do tego tematu przydałoby się dorzucić zdjęcia tempomatu - siłownika, zwłaszcza, że są przynajmniej 2 wersje.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
Awatar użytkownika
askot
Posty: 67
Rejestracja: 2009-02-27 20:26
Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: askot »

Nie wiem czy uda mi się to jasno przedstawić ale postaram się.
Na pojęcie tempomat składają się:
1. siłownik /poprzez linkę podłączoną do pedału gazu ustala nam prędkość auta/
2. sterownik tempomatu /realizuje informacje przekazywane z wyłącznika wielofunkcyjnego, hamulca i sprzęgla./
3. włącznik wielofunkcyjny
4. włącznik na pedale hamulca
5. włącznik na pedale sprzęgla
6. informację o prędkości bierzemy z komputera pod siedzeniem kierowcy.
7. wersja siłownika zależy od tego czy mamy turbo czy nie.
Zdjęcia poszczególnych elementów dodam jutro.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: Maxxum »

micek pisze:Do tego tematu przydałoby się dorzucić zdjęcia tempomatu - siłownika, zwłaszcza, że są przynajmniej 2 wersje.
Są 3 wersje :!:
Poza tym w danej wersji są również różnice w kablach i wtyczkach - w zależności od rocznika i wersji wyposażenia.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: micek »

Maxxum pisze:
micek pisze:Do tego tematu przydałoby się dorzucić zdjęcia tempomatu - siłownika, zwłaszcza, że są przynajmniej 2 wersje.
Są 3 wersje :!:
Poza tym w danej wersji są również różnice w kablach i wtyczkach - w zależności od rocznika i wersji wyposażenia.
No to jeszcze "lepiej" #-o
To tym bardziej przydałyby się fotki tempomatu i innych podzespołów albo jakiś wykaz jak to poodróżniać od siebie.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
Awatar użytkownika
askot
Posty: 67
Rejestracja: 2009-02-27 20:26
Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: askot »

-- oryginalny post 2011-06-04 12:30 --

Zgodnie z zapowiedzia przesylam zalacznik tempomat.rar w ktorym znajduja sie zdjecia elemntow tempomatu do 2.2 turbo.

-- dodano 2011-06-04 12:55 --

Witam!
Zgadzam się z tym że mamy w fordzie trzy rodzaje tempomatu ale odnosi się to do trzech typów forda :GT, GL, LX-3.0L
W GT 2,2 mogą być różne kolory przewodów w zależności od rocznika, elementy są takie same.
Załączniki
Tempomat.rar
(204.23 KiB) Pobrany 251 razy
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: micek »

Nie wiem jak inni ale dla mnie są to fotki/rysunki nieczytelne - są za małe aby coś zrozumieć, wielkości ikonki.
Mógłbyś wrzucić jakieś większego formatu lub link skąd by możnabyło pobrać?
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
Awatar użytkownika
askot
Posty: 67
Rejestracja: 2009-02-27 20:26
Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: askot »

-- oryginalny post 2011-06-04 20:43 --

Podaję link do załącznika:
http://autoskot.pl/probe/tempomat.rar

-- dodano 2011-06-04 20:58 --

Zapomniałem dopisać że zamieściłem plik z podaną diagnostyką tempomatu. Jest w prawdzie po angielsku ale po rysunkach można się domyśleć jak sprawdzać.
dawideek92
Posty: 32
Rejestracja: 2013-04-08 17:18
Galeria: viewtopic.php?t=22066

Czujnik hamulca Tempomat

Post autor: dawideek92 »

Witam właśnie montuje w swoim probku 92" Tempomacik mam wszystkie elementy z jednego auta wyglada na to że wszystko pasuje tylko zastanawia mnie jedna rzecz czy czujnik pedału hamulca ma być 4 pinowy czy 2 pinowy Jesli ma być 4 piny to gdzie jest kostka bo moja ma tylko 2 z samochodu z którego wyciagnąłem tempomat czujnik był 2 pinowy ale z tego co się orientuje w tamtym tempomat wogóle nie działał narazie mam rozłozoną całą deskę roździelczą też nie mam jak sprawdzic czy działa podczas jazdy natomiast po przekręceniu zapłonu normalnie się włacza kontrolka on a po wyłaczeniu dzwigienką gaśnie :)
Dawideek92 Probe I gen 2.2 Turbo 1993 :)
Awatar użytkownika
wacek
Posty: 176
Rejestracja: 2006-10-31 12:58
Galeria: viewtopic.php?t=14682
Lokalizacja: a z Lasu

Re: Czujnik hamulca Tempomat

Post autor: wacek »

Czujnik powinien być 4 pinowy.
Gdzieś jest dodatkowa wtyczka musisz poszukać.
Wystarczy zrobić zworkę w tej dodatkowej wtyczce i tempomat będzie działał.
Ale nie będzie się wyłączał po naciśnięciu pedału hamulca.
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: Maxxum »

W tym temacie :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=21827 masz odpowiedź na Twoje pytanie, nawet zdjęcie wkleiłem tego czujnika - wystarczy użyć opcji "szukaj" :wink:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
askot
Posty: 67
Rejestracja: 2009-02-27 20:26
Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: askot »

Ostatnio zajmowałem się uruchomieniem tempomatu w GT 2,2 jedynka. Zestaw miałem z modelu 89 r. Informacja kol.wacka jakoby można było zrobić zworkę jest błędna.Gdy czujnik jest dwu pinowy czy cztero pinowy to przy położeniu pedału hamulca w stanie spoczynku oba obwody są rozłączone. Naciśnięcie pedału hamulca powoduje zwarcie pinów parami i podanie napięcia (Jedna para to czujnik stopu a druga podaje napięcie na moduł tempomatu). Tak więc wyłączenie następuje po podaniu napięcia. Jeśli chodzi o czujnik na pedale sprzęgła to jest to czujnik z dwoma parami zestyków ale różni się tym że w prawdzie ma też dwie pary ale jedna jest zwarta a druga rozwarta w położeniu pedału sprzęgła spoczynkowym a zmienia się przy wycśnięciu sprzęgła . Ważne więc jest by podłaczając wtyczki wiedzieć którą wtyczkę w którą parę styków włożyć. Zamiana ich z powoduje brak możliwości uruchomienia tempomatu. Pozdrawiam askot.
Awatar użytkownika
wacek
Posty: 176
Rejestracja: 2006-10-31 12:58
Galeria: viewtopic.php?t=14682
Lokalizacja: a z Lasu

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: wacek »

Tempomat z 89 jest zupełnie inny niż ten stosowany później.
http://www.fpdrivers.org/forum/viewtopic.php?t=1264
Patent ze zworką był przetestowany w trzech probach i zawsze działał.

pozdrawiam
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
dawideek92
Posty: 32
Rejestracja: 2013-04-08 17:18
Galeria: viewtopic.php?t=22066

Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.

Post autor: dawideek92 »

Witam dobrze widze według schematu że kostka czujnika pedału hamulca dochodzi do niej niebiesko pomarańczowy przewód i niebiesko biały ? jesli tak to znalazłem u siebie taka niepodlaczona kosteczke ale jest strasznie małych rozmiarów :) powinna iść jeszcze jakaś przejściówka ? żeby złączyć kostke czujnika świateł stopu z kostka tempomatu ? Prosiłbym o zdjecia tej kostki jesli ktos jest w stanie zrobić :)
Dawideek92 Probe I gen 2.2 Turbo 1993 :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”