Spioch

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spioch

Post autor: OLEY »

Robert pisze:Skoro pofatygowałeś się jednak do auta, to napisz, czy kolory przewodów idących do silniczków, które zostały wraz z wtyczką w samochodzie, nie są przypadkiem zgodne ze schematem.
Są zgodne. :D

Wykręciłem dzisiaj oba silniczki razem z mocowaniami. (swoją drogą myślałem, że zamarznę...)

Kocurqu - oba silniczki są sprawne. :D

Problem w sworzniach... zatarły się na amen!
SAM_5607.JPG
SAM_5608.JPG
Spróbuję je zdemontować i zobaczyć, czy są do uratowania.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spioch

Post autor: Kocureq »

OLEY pisze:Są zgodne. :D
A to ci dziady. To zobacz przy okazji który z auta z którym z silniczka się łączy.
OLEY pisze:(swoją drogą myślałem, że zamarznę...)
A mnie dzisiaj jakaś grypa złapała
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spioch

Post autor: OLEY »

Kocureq pisze:A to ci dziady. To zobacz przy okazji który z auta z którym z silniczka się łączy.
Pomyślałem o tym i miałem zrobić zdjęcia, ale było mi już tak zimno, że sobie darowałem. Zrobię i napiszę, jak będę zakładał silniczki.

Sworznie odblokowane. :D
Śrubokręt, wd-40 i 20 minut czasu.

Kurczę, gdybym miał garaż, to już bym założył, a tak znów będą czekać, aż znajdę czas...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

Będę się musiał wziąć za tego śpiocha skoro obiecałem :)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spioch

Post autor: Kocureq »

OLEY pisze:
Kocureq pisze:A to ci dziady. To zobacz przy okazji który z auta z którym z silniczka się łączy.
Pomyślałem o tym i miałem zrobić zdjęcia, ale było mi już tak zimno, że sobie darowałem. Zrobię i napiszę, jak będę zakładał silniczki.
Akurat zrobiłeś ;)

Po cyknięciu fotek i zabawie w mistrza fotoszopa wyszło mi coś takiego:
20120218_135639.jpg
Robert pisze: sparuj je z odpowiednimi kolorami we wtyczce po stronie silniczka i odkryjesz np., że czerwony to stały plus, czarny - masa, a 2 pozostałe to sygnały. :idea:
Jak widać powyżej, sparowałem, i wychodzi mi coś takiego
(kolor kabla od strony auta - kolor kabla w silniczku - funkcja)
czarny - czarny - masa
czarny z czerwonym paskiem - czerwony - sygnał "w dół"
czarny z niebieskim - żółty - sygnał "w górę"
czarny z białym - biały - stały plus

czyli tak samo jak sądziłem poprzednio.


Nie rozwiązuje to mojej zagadki czemu silniczek w domu działał źle, a w aucie dobrze :)


Pozostaje chyba wziąć miernik analogowy i zobaczyć co i gdzie się pojawia na wtyczce od strony auta przy podnoszeniu / opuszczaniu świateł.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

-- oryginalny post 2012-04-04 11:55 --

Ponownie witam po przerwie :) Dziś głoszę dobrą nowinę, że od około tygodnia trwają dalsze prace nad projektem który opisałem ponad rok temu.

Tak wygląda to na dzień wczorajszy :)

Obrazek

Dalsza część opisu powstanie w galerii mojej lub tutaj. Krótki opis na początek:

Modelem silnika lamp jest silnik napędzający pasy w naszych probe. Układ w oparciu o czujniki optyczne. Jak każdy prototyp ma swoje wady które są zauważone dopiero w praniu, a mianowicie na chwile obecną mam jeden impuls na obrót wirnika w silniku (ciężko było mi nawiercić ośkę wirnika więc ją naciąłem). Obrót całej przekładni wymaga 31,5 obrotu wirnika. Docelowo planuję mieć cztery impulsy na jeden obrót wirnika (zlecę nawiercenie otworów pod kątem 90st o średnicy 2mm w jakimś zakładzie). Przewiduję pracę silnika w obu kierunkach (czyli lampa może sie otworzyć trochę i cofnąć się do pozycji poprzedniej bez konieczności pełnego otwarcia lampy). Nie wiem jak wygląda to jeszcze ponieważ silnik pracuje bez obciążenia ale przewiduję miękki start oraz stopniowe wyhamowywanie silnika w końcowej oraz początkowej fazie ruchu silnika aby uniknąć zbyt wielu obrotów wirnika (stała dodatkowa pozycja).

Wymagania projektowa które sobie stawiam:
- jeden mikrokontroler na dwie lampy,
- łatwy montaż w aucie dla mniej zaawansowanych,
- prostota obsługi u ustawień początkowych (przy montażu w aucie),
- przewidziana komunikacja z innymi mikrokontrolerami (dalsze ewentualne projekty przyszłościowe).

-- dodano 2012-04-04 11:57 --

W weekend sprawdzę czy ilość obrotów wirnika w lampach jest taki sam jak dla pasów

-- dodano 2012-04-07 22:47 --

Troszkę jestem zawiedziony z powodu że nikt nie zabrał głosu w tym wątku... hmm liczyłem szczerze mówiąc na większe poruszenie. Trudno. Lece z projektem dalej ponieważ skoro mówiłem że zrobię to będzie - zasada pierwsza i najważniejsza.

Nowe dane w takim razie:
Silnik w lampach jest inny niż w pasach. Dokładnie wygląda może i tak samo jednak ma inną przekładnię. Tak jak wspomniałem na jeden obrót silnika (osi zębatki) w silniku od pasów przypada 31,5 obrotu wirnika, natomiast silnik lamp wymaga aż 75obrotów wirnika by wykonać pełen obrót zębatki (Otwórz i zamknij lampy). Aby uzyskać większą dokładność program szykuję dla 4 impulsów na jeden obrót wirnika (nie wiem jak z czasem sie wyrobię ale takie jest założenie). Ponieważ z powodu tak dużej impulsów dla uproszczenia programu (mam obawy czy zmieści się w pamięci mikrokontrolera) zakładam że silnik będzie pracował w zakresie tylko 180st zębatki a więc aby zamknąć lampę użyty będzie zawsze przekaźnik niezależnie od pozycji przełącznika SLEEP.
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Spioch

Post autor: Patryk- »

Bo ja się kompletnie nie znam na elektronice i tylko wspieram duchowo, czekam na gotowego śpiocha którego zakupie, chciałbym żeby było tak że włączam przycisk i jest śpioch zawsze taki sam, a nie jakieś alpejskie kombinacje z zatrzymywaniem lamp :mrgreen:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

-- oryginalny post 2012-04-16 12:11 --

Pomimo starań i wielokrotnego upraszczania kodu muszę zmienić mikrokontroler z ATtiny2313 na ATmega8, ponieważ sterowanie obydwoma silnikami nie mieści się na 2kB pamięci. Tak wiec praca idzie dalej - już kończę że tak powiem, ponieważ ostatnie kilka dni walczyłem z upychaniem kodu programu jednak się nie da. Obecnie Powstaje piąta wersja programu (Sterowanie_Silnika_Lamp_Ford_Probe_V5). Dodatkowe miejsce w programie zostanie wykorzystane w przyszłości do jakiegoś czujnika wstrząsu który będzie powodował "wariowanie lamp" po wjechaniu w jakąś dziurę (opcja również po włączeniu przycisku np pod maską)

Mam pytanie do znawców probe. Czy pod maską gdzieś w pobliżu lamp znajdę przewód ze stacyjki informujący o tym że jest włączony zapłon? Lampy będą mogły zostać załączone tylko po przekręceniu kluczyka (Lampy nie żarówki).

-- dodano 2012-04-20 23:01 --

A wiec chciałbym tylko trochę nakreślić stronę finansową jak to wygląda:

Po wstępnych przeliczeniach z grubsza przybliżonych wychodzi na to że sam projekt będzie kosztował 50zł (lub minimalnie w górę) - jest to cena elementów potrzebnych do budowy uwaga - gotowego projektu (łącznie z zarobionymi przewodami o odpowiednich długościach aby montaż w aucie zmniejszyć do zupełnego minimum). Jest to jedna z zasadniczych części kosztów. Drugą częścią ceną jest koszt robocizny oraz oczywiście programu i pomysłu... Wyceniam tę część dla równości 50zl aby łącznie modół kosztował 100zł. W tej cenie oczywiście nie jest zawarty tylko moduł na zasadzie - "masz se podłącz". W 50zł mojej robocizny zawiera się również usługa montażu czujnika obrotów na silnikach oraz wiercenie ośki wirnika po wcześniejszej przesyłce silników do mnie (na koszt kupującego oraz pokrywa on koszt odesłania silników). Silniki ważą ok 0,5-1kg wiec dwa będą ważyć 2kg max co wiąże sie z wysyłką pocztą w kwocie max 30zł (obie strony). Oczywiście schematy i opis modułu jak najbardziej drukowany w formie instrukcji obsługi :)

Pisze to by ewentualnie zobaczyć czy będzie zainteresowanie pomysłem czy tylko dla siebie to robię :) Jest to luźny nie zobowiązujący post ponieważ nie wiem jak to wyjdzie w dalszym czasie

-- dodano 2012-04-20 23:06 --

Zainteresowanym bym chciał się zapytać jak się ustosunkują do przełącznika oraz sygnalizacji. Czy preferują przełączniki sami sobie kupić do auta i diodę LED osobno gdzieś dać czy to ma być już gotowe? Ja planuję zrobić przełącznik na zasadzie standardowego włącznika dwu pozycyjnego (czarny kwadratowy z symbolami I oraz O) na którym będzie dioda RGB z którego będzie wychodził przewód o odpowiedniej długości którego będzie trzeba wpiąć do modułu świateł, którego lokalizację przewiduję pod maską gdzieś koło akumulatora lub filtra powietrza
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spioch

Post autor: Kocureq »

Chyba najprościej dla ludzi będzie jak zrobisz wszystko jak najbardziej "plug and play" - do tej pory pamiętam ludzi, którzy mając w ręku gotowy moduł zapłonowy od Voodoo i schemat podłączenia w kabelki od aparatu baranieli i nie wiedzieli co zrobić...
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

Witam ponownie i jak widzę kolejne 3 miesiące minęły - ale ten czas leci.

Postanowiłem że czas coś napisać aby ktoś nie pomyślał, że temat umarł. Nie nie - powoli, ale do celu :) Ponieważ mam teraz chwilę czasu to napiszę i lekko opiszę projekt ponownie ponieważ leciutko uległ zmianie.

Założenia są takie same jak wcześniej:
- Trzecia pozycja lamp (zmienna dowolna wybrana przez użytkownika, niezmienna podczas wielokrotnego otwierania lamp) - Sleep eye
- Wygodny i jak najłatwiejszy montaż sterownika w pojeździe - FORD PROBE (wszystko co ma lampy podnoszone) :D

Więc postanowiłem, że sterownik będzie wyposażony w złącza gold pin ponieważ są najpewniejszym rozwiązaniem w stosunku do kosztów (Zdjęcie pierwsze ukazuje że jest 5 złącz - dwa są 8-mio pinowe i 3 są 6-cio pinowe natomiast zdjęcie drugie pokazane są wtyczki którymi będą zakończone silniki oraz diody sygnalizacyjne).

Aby zamontować sterownik w pojeździe użytkownik będzie musiał tylko podłączyć cztery przewody sterownika z przewodami które oryginalnie przychodzą do lampy (ucinamy i wg instrukcji łączymy przewody kolorami ze sobą) oraz zamontować sobie gdzieś w samochodzie przycisk "Sleep" oraz jedną diodę LED (RGB - trzy kolory - 5mm). dioda i przełącznik będzie na jednym przewodzie o długości ok 2-3m i zakończony wtyczką którą należy wpiąć w sterownik wg instrukcji i opisów na obudowie.

Największym problemem dla użytkownika będzie konieczność przewiercenia wirnika dwukrotnie pod kątem 90st (| -- aby powstało źródło impulsów +) oraz założenie czujnika optycznego (zdjęcie trzecie). Będzie tu usługa którą będę wykonywał ja jeżeli ktoś sobie nie będzie mógł dać rady. Oryginalne przewody zostaną przy silniku oraz sterowanie również jednak będą nie używane - zostanie tylko wypięty wirnik i podłączone nowe przewody pod silnik. Przewód będzie dobrany wg ceny (Aby miał odpowiedni przekrój no i żeby cena była rozsądna).

Zdjęcie drugie ukazuje gotowe urządzenie jak będzie wyglądało. Obudowa posiada po bokach otwory dzięki którym będzie można bez problemu zamocować sterownik gdzieś pod maską (miejsce wybiorę ja i do tego miejsca będą zarabiane przewody sterownicze dołączone do urządzenia). Ustawianie lamp odbywa się dwoma przyciskami (czerowny oraz zielony). Przez proces ustawiania lamp przeprowadza nas dioda led dwukolorowa umieszczona ba obudowie pod niebieskim przyciskiem. Przycisk niebieski został wykonany profilaktycznie gdyby czasem mi sie do czegoś przydał (odłącza tranzystory sterujące silnikami podczas gdy mikrokontroler podaje sygnał na nie)

Opis wtyczek:
1 - Lampa Lewa
2 - Lampa Prawa
3 - Zasilanie sterownika oraz sygnały sterujące (zakończona przewodami które podłącza użytkownik w swoim pojeździe)
4 - Przycisk Sleep oraz dioda LED RGB
5 - Złącze "serwisowe" - modele dla użytkowników nie będą w nie wyposażone :)

Wtyczki utworzą jeden długi cziąg pinów pokazane na zdjęciu drugim są dwie skrajne - końcowy efekt - wtyczki będą pomiędzy również

Opis DIODY LED RGB
Kolor Niebieski zostanie zaświecony w chwili gdy zostanie włączony przycisk Sleep eye.
Kolor Zielony sygnalizuje że lampa prawdopodobnie zamarzła lub jest problem z rozruchem - lampie jest dany określony czas (ok 3minut) w którym podany jest max prąd na lampę aby ją odmrozić. Jeżeli po tym czasie lampa nie ruszy - zostanie zaświecona dioda czerwona sygnalizująca o błędzie. Błąd zostanie skasowany przeciwną funkcją:

Otwieramy lampę rano na mrozie - lampa zamarzła i się nie otworzyła - błąd. Kasowanie błędu: Zamykamy lampę - błąd został usunięty - ponownie otwarcie lampy to ponowny proces odmrażania. Dlaczego jest to tak skomplikowane? Ponieważ gdy lampa zamarznie np przy załączeniu z pozycji OPEN na OPEN SLEEP i wystąpi błąd to ten bład zostanie usunięty tylko poprzez ponowne otworzenie lampy ale nie na OPEN tylko z pozycji SLEEP OPEN na OPEN. Jest to związane z tym aby lampy się nie rozregulowały.

1. Obrazek 2.Obrazek 3.Obrazek

Napisałem chyba wszystko co chciałem bo już nie wiem co napisać. Teraz czekam aby listonosz mi przyniósł złącza gold pin aby zamknąć obudowę sterownika. W najbliższym czasie będę wiercił wirnik swoich lamp w probe oraz zakładał czujniki. Wczoraj założyłem diodę RGB w miejsce starej co miałem (mam w przełączniku świateł dodatkowy przełącznik oraz led w miejscu takiego symboli żaróweczki obok napisu OFF). Zobaczymy jak sterownik poradzi sobie ze zderzeniem z rzeczywistością (Silniki sią obciążone lampami - pola magnetyczne pod maską - zakłócenia) - ale jestem dobrej myśli :)
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Spioch

Post autor: wujeksex »

Projekt :1111_ok:
Jak już wsadziłeś tam Atmegę, to dodaj od razu wyświetlacz, parę czujników, trochę więcej programu i będzie robić też za klimatronic, bo ten procek prawdopodobnie obsłużyłby elektronikę całego Probka wliczając sterowanie silnikiem :mrgreen:

Jakich optyków użyłeś :?: Ile za komplet :?: Nie taniej by wyszło zastosować czujniki pojemnościowe lub indukcyjne :?:
Generalnie najprościej i najtaniej by było zastosować tylko czujniki, 2 przekaźniki i przełącznik, bo nie potrzebna jest aż tak wielka precyzja, ale nie neguję Twojego pomysłu/projektu, bo z 90% zasobów kontrolera zostaje wolnych i można coś z czasem dodać.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

:)

Gratuluje pomysłowości i weź się w takim razie za robotę skoro mówisz że dasz radę - jeszcze napisz w C to na pewno sie zmieści - haha
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Spioch

Post autor: wujeksex »

No właśnie w tym problem, że nie mogę się przemóc do programowania AVRów. Nie chce mi się uczyć języka czy to C, czy Bascom, czy czegokolwiek innego polegającego na pisaniu komendami.
Zbyt leniwy jestem :wink:

Programuję sterowniki PLC Allen Bradley serii 500 i 5000, Mitsubishi serii Q i FX, więc jestem przyzwyczajony do "drabinki" lub SFC.
Kumpel jest zapaleńcem i programuje AVRy mistrzowsko - sterowanie silnikami krokowymi, enkodery itp. Aktualnie zajmuje się "inteligentnym domem". Dopracowywuje kartę sieciową i moduł GSM.
Jest to zaj***ste, ale nie mam tyle samozaparcia, żeby zacząć, później pewnie by już poszło z górki.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

-- oryginalny post 2012-09-05 18:12 --

Przyszła poczta - zakupy na allegro - pierwszy raz sie z czymś takim spotkałem aby wysyłać towar ponad tydzień. Masakra

Obrazek
Tak wygląda gotowy moduł tyle że nie opisany (bo mój). Zostaje nawiercić silniki od lamp i zrobić test.

-- dodano 2012-09-06 01:20 --

PS. moduł działa poprawnie po złożeniu - znalazłem jeden błąd powstały przy projektowaniu płytki (pomyliły mi się piny lewego silnika z prawym :D) - grunt że działa i jest gotowy do testów

-- dodano 2012-09-07 23:03 --

Więc o to relacja z dwóch ostatnich dni po których nastąpi krótka przerwa ponieważ muszę zaopatrzyć się w przewody 7x0,5mm.

Dziś został przewiercony drugi silnik oraz w obu założone zostały czujniki. Wyjęty silnik pokazany jest na pierwszym zdjęciu. Oczywiście wygląda śmiesznie bo już raz został przerabiany.

Wczoraj wieczorem zostały uszykowane dwa przewody pokazane na zdjęciu drugim które w końcowym rozwiązaniu będą miały ustaloną długość i zakończone będą wtyczką którą należało będzie wpiąć do modułu. Jednak jest to prototyp urządzenia więc dmuchając na zimne zarobiłem krótsze przewody aby móc w dowolnej chwili wypiąć silnik lampy i go wyjąć z auta bez wyplątywania 2m przewodu i rozbierania polowy auta. Przewód pokazany na zdjęciu drugim.

Zdjęcie trzecie pokazuje w którym miejscu należy wywiercić pierwszy otwór w obudowie. Ja preferuję i tak będę zalecał aby wiercić wiertłem 1mm ponieważ grubsze może zbyt mocno osłabić wirnik który ulegnie uszkodzeniu mechanicznemu podczas normalnej pracy. Po nawierceniu otworu należy wyszlifować kawałek obudowy aby umożliwić montaż nadajnika. Wyszlifowana obudowa pokazana na zdjęciu czwartym. Zdjęcie piąte pokazuje zamontowany nadajnik.

Przystępujemy do wiercenia wirnika. Mimo wcześniejszych obaw wiercenie przebiega szybko i jest wykonalne. Wiadomo że im więcej czasu poświęcimy na ustawienie wiertła i wirnika do momentu rozpoczęcia wiercenia tym bliższy uzyskamy kąt 90st. Nawiercony wirnik pokazany na zdjęciu szóstym.

Teraz jeżeli mamy nawiercony wirnik to możemy go włożyć do obudowy. Ustawiamy wirnik tak aby w otwór weszło wiertło i przeszło przez wirnik aż zaprze się o drugą stronę obudowy - należy ją przewiercić - jest to najpewniejszy sposób wiercenia w linii prostej jaki przychodzi mi do głowy. Teraz obracając wirnikiem (trzymając całą obudowę pod światło) widzimy że raz światło widać w dziurce a raz nie. Na jeden obrót wirnika o 360st przypadają cztery prześwitujące miejsca. Jeżeli nie mamy czystego przejścia należy kilkukrotnie wyczyścić wirnik i obudowę ze smarów i wiórów od wiercenia. Jeżeli to nie pomoże to należy przewiercić obudowę większym wiertłem 1,5 2 2,5 mmm aż będziemy w stanie zaobserwować czyste "dziurki". Jezeli mamy to za sobą to możemy przystąpić do przyklejania czujników.

Ja przykleiłem czujniki klejem na gorąco (taki pistolet który rozgrzewa kluski kleju) następnie na to posmarowałem klej do szyb aby wzmocnić i chronić przed wysokimi temperaturami aby się czujnik nie odkleił.

Po przewierceniu na wylot obudowy należy z drugiej strony szlifierką wyszlifować obudowę tak aby możliwe było zamontowanie czujnika (nie mam zdjęcia bo jakoś nie zrobiło się :) ).

Teraz sprawa przewodów zasilających. Użytkownik który ma oryginalne lampy musi rozebrać silnik aby nawiercić wirnik i po tej czynnosć nadchodzi czas na szczotki. Oryginalny silnik obraca się w jedną stronę stąd też jedna ze szczotek jest przykręcona do obudowy silnika. Należy ja odkręcić i uciąć oczko po czym przylutować szczotkę do czarnego przewodu. Czerwony przewód lutujemy w miejsce seryjnego miejsca (jest tam podejrzewam wyłącznik termiczny który odłącza lampę w razie zamarznięcia lub zatarcia. W ten sposób umożliwony jest obrót silnika w dwie strony.

Moje lampy zostały narazie na oryginalnym sterowaniu stąd widać aż cztery przewody (zdjęcie ósme). Dwa zostaną ucięte po zamontowaniu modułu i tak też zrobi użytkownik ze swoim silnikiem. Stary przewód należy odlutować i wprowadzić w jego miejsce mój czerwony - oraz uciąć szczotkę i przylutować co niej przewód czarny. W ten sposób silnik uzyska możliwość obrotu w dwie strony.

Opis jak założyć szczegółowo czujnik będzie dostępny w instrukcji bo teraz nie chce mi sie pisać - ale wystarczy zwykły woltomierz i trzy baterie AAA ( a może zrobie gotowy modół jaki jeszcze bo to w sumie 2zł - zobaczymy).

To by było na tyle narazie ponieważ muszę się na poprawki trochę pouczyć oraz kupić przewody jak pojadę na poprawki :). Gdyby opis był nie zrozumiały to przepraszam :)

1. Obrazek 2. Obrazek 3. Obrazek 4. Obrazek
5. Obrazek 6. Obrazek 7. Obrazek 8. Obrazek

-- dodano 2012-09-09 17:57 --

Dziś wykonałem sprawdzenie czujników czy działają oraz jakość impulsów które otrzymuje - wyniki są zadowalające jak widać na poniższych screenach montaż czujników przebiegł poprawnie. Silniki są gotowe do podłączenia modułu.

Rysunek pierwszy pokazuje przebieg silnika lewego, natomiast rysunek drugi pokazuje przebieg silnika prawego. Jeżeli ktoś ma zbyt dużo czasu i zacznie mocno analizować to dopatrzy się że silnik lewy obraca się trochę wolniej niż prawy. Wynika to z faktu że porysowałem trochę wirnik wkręcając go w wiertarkę i teraz trochę trze w ślizgu.

1.Obrazek 2.Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-09-09 22:31 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Robert »

adrian_seki pisze:Rysunek pierwszy pokazuje przebieg silnika prawego, natomiast rysunek drugi pokazuje przebieg silnika prawego. Jeżeli ktoś ma zbyt dużo czasu i zacznie mocno analizować ...
Naprawdę dużo zbyt dużo czasu i wiele samozaparcia, żeby z 2 rysunków dot. prawego silnika analizować lewy (wł. fantazjować o lewym)... ;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

-- oryginalny post 2012-09-09 22:30 --

No tak - mój błąd :) Poprawiam już :D

-- dodano 2012-09-15 09:36 --

Piątek minął a więc tak jak mówiłem przewód został zakupiony. Zarobiłem go wczoraj jednak w środę mam kolejną poprawkę i nie wiem czy będę miał czas zobaczyć w aucie czy działa. Jeżeli zobaczę to dam znać i filmik. Tak nie powinno być problemu tylko muszę odciąć stare przewody przy silniku lub odkręcić śrubki do których nie ma dostępu i wiąże się to z czasem gdyby moduł nie działał tak jak powinien - a pewnie nie będzie bo to pierwszy raz :D

Zdjęcie poniżej przestawia przewody zarobione oraz ich długość. Użytkownik ewentualny dostanie jednolity taki przewód zakończony z jednej strony wtyczką do modułu a z drugiej będzie wyjście na silnik oraz czujnik (tak jak to zostało opisane wyżej). Przewody będą miały długość 2,5mb oraz 1mb. Użytkownik zdecyduje sam który przewód do którego silnika założy i tym samym określi w którym miejscu chce mieć założony moduł.

Lokalizacja modułu - z tym jest właśnie też problem ponieważ nie wiem gdzie pod maską jest w miarę sucho. Najlepszym rozwiązaniem byłoby miejsce nad akumulatorem jednak tam ciągle pada. i trzeba by go gdzieś wrzucić głębiej jednak nie ma miejsca i dużo zakłóceń - chociażby cewka wysokiego napięcia. Dlatego ja w swoim aucie będę chciał założyć moduł po stronie prawej (pasażer) na bocznej ścianie kielicha. Jest tam dość dużo miejsca aby skutecznie przymocować moduł oraz aby był do niego dostęp w razie ustawiania świateł.

Obrazek

-- dodano 2012-11-02 13:59 --

Minął spory okres czasu a ja dopiero co piszę :)

Dziś korzystając z wolnych dni postanowiłem zaryzykować i przeciąć przewody w moich silnikach które doprowadzały prąd z seryjnego sterowania. Już pełen nadzieji i wiary podpiąłem moduł i wprowadziłem ustawienia początkowe chcę uruchomić światła aby się całe otworzyły a tu zonk.... Niestety coś nie tak z programem mam lub po prostu muszę go zaprogramowac ponownie ponieważ mój układ coś nie działa. Najgorsze jest to że nie mam ani programatora ani przewodów bo zostawiłem w poznaniu i dopiero za jakiś czas będę walczył dalej

Najgorsze jest to że musiałem silniki na krótko teraz podłączyć i otwieram je bezpośrednio z akumulatora - tak jest to trochę nie konfortowe :D

Ale damy radę :P

-- dodano 2012-11-02 14:00 --

Dodam tylko że na początku października poprowadziłem wszystkie przewody do modułu pod prawy kielich koło wspomagania korzystając z chwili gdy miałem wyjęty silnik.

-- dodano 2012-11-11 13:54 --

Tak - wciąż walczę z tym "dziadostwem"

Od kilkunastu dni walczę z modułem aby w końcu zaczął poprawnie działać. Niestety na stole w domu modelowe silniki działają "niej wiecej poprawnie" natomiast po podłączeniu do auta kompletnie działa nie tak jak powinien.... Powoli przestaje już rozumieć gdzie mogą być problemy....

Dziś zdecydowałem się na rozebranie silnika prawego (za spryskiwaczem) ponieważ nie dochodziły z niego impulsy tak jak podejrzewałem. O dziwo w silniku zaskoczyła mnie obecność wody która w wymieszaniu z rdzą, smarem, dała ciemną maź która w padła w wiercone otwory aluminiowej powodując cze czujnik nie widział nadajnika = brak impulsów. Okazało się ze nie zabezpieczyłem przewodów prądowych wchodzących do silnika i tam naleciała woda.

Usterka poprawiona jednak moduł ma wciąż jakieś swoje jazdy.

Obrazek Obrazek

Walczę dalej :)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Spioch

Post autor: Kocureq »

Swietnie ze montujesz i sprawdzasz najpierw u siebie. Zycze wytrwalosci i powodzenia, sledze rozwoj wypadkow - i chyba nie tylkp ja :)
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

-- oryginalny post 2012-11-11 15:41 --

Nie wyobrażam sobie aby komuś zaproponować układ który w teorii działa a z praktyką ma niewiele wspólnego... Zawsze było założenie takie aby założyć u siebie i ewentualnie zaproponować komuś sprzedaż. Na chwile obecną problemy są spore, których sam nie rozumie na czym polegają bo nie mają racji bytu w moim rozumieniu i są moim zaskoczeniem :)

Jeżeli układ będzie "w sprzedaży" to napewno komuś będzie działało wolniej czy szybciej ale będzie działało jak należy i wszystko będzie do korekty :)

-- dodano 2012-11-16 00:54 --

Silniki od świateł wylądowały dziś u mnie na stole. Poprawiłem czujniki które jak sie okazało najlepiej jak są montowane pod jakimś oscyloskopem bo widać najlepsze ich ułożenie. Walczę z programem jeszcze gdyż chwilowo wybiegł mi z pod kontroli jednak chyba już już odzyskuje ponownie w tej nie równej walce. Jutro kupię przekaźnik nowy ponieważ sie chyba spaliły styki (nie dałem opóźnienia i przełączałem pod obciążeniem - kilkaset przełaczeń i padł generując tym samym zakłócenia i resetowanie się mikroporocesora). Wydaje mi się że panuje już nad nim ale to się okaże po weekendzie dopiero.

Kolejnym krokiem będzie zderzenie z rzeczywistością czyli praca na dworze / zima i wszelkiego tego typu przeboje aby wykryć niedopracowania czy to samego mechanicznego wykonania czy błędów w programie. Na wiosnę myślę układ będzie gotowy do "Seryjnej produkcji" - ale nic nie obiecuje bo może jeszcze coś mu odbić - w końcu prototyp :P

-- dodano 2012-11-16 12:09 --

Dobra wiadomość wygląda tak, że chyba wszystko powoli zaczyna grać a problem tkwił w przekaźniku który był zużyty prawdopodobnie a druga rzecz to mało zabezpieczeń przeciwzakłóceniowych. Ogólnie chyba wszystko działa jednak zbieram sie do domu na weekend i bede myślał jak wrócę po nim :D

Zapytacie dlaczego przekaźnik i czy to znaczy że co miesiąc bedzie trzeba go wymieniać? Nie, oczywiście że nie tylko ja dałem słaby (tańszy) wiadomo nikt mi za to nie płaci i nikt mi nie daje na to zajęcie. Są to moje własne koszta na budowę prototypu a wiec przekaźnik za 2,5zł a za 7zł to jest różnica. Moduł końcowy będzie prawdopodobnie wyposażony w 8A lub zewnętrzne samochodowe 10-15A na razie jest to kwestia dla mnie pomijalna grunt aby sprawdzić czy działa - jeżeli wszystko zacznie grać zrobię kolejną płytkę już z większymi przekaźnikami.

Nagrałem wam film jednak telefon chyba musze oddać na gwarancje bo robi jakieś zwiechy i ogólnie nie ma sensu tego udostępniać. Jeden silnik pracuje idealnie w pozycje (chodzi ciężko bo pisałem już ze porysowałem niechcąco łożysko ślizgowe i ma ciezo teraz) natomiast drugi troche się rozjeżdza z pozycją ponieważ chodzi bez obciążenia i ma też duży Prąd (abym nie musiał za każdym razem klikać i go zwiąkszać). Wirnik nie jest w stanie sie zatrzymać i tam przelatuje kawałek powodując przesuwanie się ustalonych pozycji ale myśle że pod obciążeniem będzie pracował dobrze.

Chyba tyle na chwile obecną.

-- dodano 2012-11-22 22:30 --

Witajcie

Pokazuje mniej więcej poprawnie działające silniki lamp - występuję jeszcze delikatne przesterowania pozycji ponieważ jestem w trakcie stąd też za duży PWM w układzie i za duże prędkości wirnika powodujące przesterowania pozycji ustalonych (bezwładność ok 1obrotu wirnika).

Filmik tylko prezentuje co zostało osiągnięte i do czego dążymy w naszym projekcie i stanowi podstawę do twierdzenia, że jestem już blisko :)


Prezentacja działania prototypu : http://www.youtube.com/watch?v=O0k1Jx-F ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spioch

Post autor: Kocureq »

A nie mogą machać w rytm muzyki? :)
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

-- oryginalny post 2012-11-27 23:18 --

Tak wiec do dziś dzień zostało jeszcze kilka problemów rozwiązane takich jak np dlaczego po odłączeniu zasilania (symulujemy w ten sposób wyjęcie akumulatora z auta lub odpięcie klem) układ nie działał poprawnie lecz prawy silnik wykonywał nie uzasadnione ruchy. Jak się okazało po długich poszukiwaniach - literówka w kodzie L z R :)

Na chwile obecną jestem na etapie testowania obsługi błędów modułu poprzez ich automatyczne kasowanie po pojawieniu gdy zostaną obsłużone. Jest to np efekt zamarzniętej lampy tutaj zabezpieczony lub też zardzewiałych sworzni.

Na pewno moduł będzie projektowany ponownie, aby lepiej wykonać obudowę i rozkład radiatorów w celu jego lepiej ochrony przed uszkodzeniem. Na dniach może w przyszłym tygodniu wybiorę się na uczelnie z układem aby oscyloskopem sprawdzić czy przekaźniki pracują bez obciążenia. Jeżeli będą pracowały bez obciążenia to mogą zostać te co są. W przeciwnym razie muszę montować większe.

Rozważam również opcję ingerencji użytkownika w pracę modułu. Polega ona na tym aby użytkownik mógł mikro przełącznikiem przełączyć konfigurację modułu z czteroimpulsowego na dwuimpulsowy (wiadomo że wiercenie wirnika go osłabia w jakimś stopniu więc ktoś mógłby nawiercić go tylko raz i mieć dwa impulsy na pełen obrót wirnika. tak jest to mniejsza dokładność ale to już wybór byłby użytkownika.

Również mam trochę miejsca jeszcze w mikroprocesorze stąd rozważam ewentualną rejestrację błędów w pamięci nieulotnej do ewentualnej analizy w przyszłości jednak zamieści się tam ledwie kilkadziesiąt procesów otwórz zamknij i w sumie nikomu nic to nie da po za mną :)

Ogólnie odpoczywam już dziś i szykuje się powoli spać :D

-- dodano 2012-11-28 00:39 --

Kolejna sprawa to pobór prądu - układ na "czuwaniu" pobiera prąd 42mA co jest zdecydowanie za dużym prądem :)
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Spioch

Post autor: wujeksex »

-- oryginalny post 2012-11-28 16:24 --

Z góry jeszcze raz zaznaczam, że nie neguję Twojego pomysłu/wykonania, ale :wink: :mrgreen: :
adrian_seki pisze:Dziś zdecydowałem się na rozebranie silnika prawego (za spryskiwaczem) ponieważ nie dochodziły z niego impulsy tak jak podejrzewałem. O dziwo w silniku zaskoczyła mnie obecność wody która w wymieszaniu z rdzą, smarem, dała ciemną maź która w padła w wiercone otwory aluminiowej powodując cze czujnik nie widział nadajnika = brak impulsów. Okazało się ze nie zabezpieczyłem przewodów prądowych wchodzących do silnika i tam naleciała woda.
Nie prościej by było czujniki osadzić na ramieniu silnika/przy lampie, aby wykrywały pozycję lampy i odłączały zasilanie, wtedy reflektor otwarłby się do pozycji czujnika. Nie trzeba wiercić dziur w silniku i nie potrzeba mikrokontrolera. Wystarczą przekaźniki i tranzystory.


adrian_seki pisze:Jutro kupię przekaźnik nowy ponieważ sie chyba spaliły styki (nie dałem opóźnienia i przełączałem pod obciążeniem - kilkaset przełaczeń i padł generując tym samym zakłócenia i resetowanie się mikroporocesora).
Zamiast przekaźników użyj tranzystorów polowych: IRF1010ZPBF (N-MOSFET; 55V; 94A; 140W), albo IRF9540NPBF (P-MOSFET; -100V; -23A; 140W) - do otwarcia i zamknięcia lamp raz na jakiś czas nie potrzeba użycia radiatorów (rezystancja złącza 1010-7,5mOHM, 9640-117mOHM), a cena w TME około 4zł.
Zajmują o wiele mniej miejsca i nie martwisz się o styki.


adrian_seki pisze:Na dniach może w przyszłym tygodniu wybiorę się na uczelnie z układem aby oscyloskopem sprawdzić czy przekaźniki pracują bez obciążenia.
Jak masz lapka, to zainstaluj sobie WinScope, przez dzielnik napięcia doprowadzasz sygnał do wejścia dźwięku i masz darmowy oscyloskop :D .


Ponownie przypominam, że moja wypowiedź nie ma na celu negowania Twojego pomysłu, a jedynie chciałbym dać Ci parę porad i podsunąć moje przemyślenia.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

Nawet nie zamierzam się denerwować :) Dobry pomysł kolego :) Ogólnie nie powiedziałeś mi nic atrakcyjnego - jedyna dobra rzecz to że zastrzegłeś że nie nie negujesz mojego pomysłu.
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Spioch

Post autor: wujeksex »

Kuźwa człowiek chce doradzić/pomóc, a w odpowiedzi słyszy: Jestem doktorem, magistrem, inżynierem (re)habilitowanym i nie będzie mi jakiś dureń bez szkoły mówił jak mam wykonać mój projekt.
adrian_seki pisze:Dobry pomysł kolego :) Ogólnie nie powiedziałeś mi nic atrakcyjnego
To po kiego wacka męczysz się z przekaźnikami za 7zł jak możesz użyć tranzystorów za 4zł i zapomnieć o temacie zakłóceń/palących się styków :?:

Mógłbyś rozwinąć trochę swoją wypowiedź, czy godzi to w Twoją dumę z powodu wyżej wymienionych tytułów i nie będziesz wyjaśniał nic durniowi po technikum bez matury :?:
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

-- oryginalny post 2012-11-28 18:34 --

Z przyjemnością opisuje swój układ jednak odbieram twoją osobę dość mocno w negatywnym świetle co do mojej osoby, stąd też przywołana moja wypowiedz przez Ciebie. Może jestem trochę nie miły jednak, że skoro masz pomysł dlaczego go nie realizujesz? Skoro to tylko stycznik i tranzystory - nie rozumiem? Nie lubisz AVR czy PIC to co za problem wstawić PLC? rozumiem, że jako specjalista masz na pewno wielkie upusty na tego typu sprzęt lub zwyczajnie wala się w domu po kątach.

Chciałbym zauważyć, że nikt się nie kwapi, aby coś powstało chociażby jak to ująłeś - prostego.

A propo kolejnego ataku - nie uważam się za kogoś lepszego niż wszyscy użytkownicy tego forum. Jednak podkreślę - czytając twój post widzę że jednak masz nie za dużą może nie tyle wiedzę co orientację w temacie związanym z naszymi światłami, a nawet gdybyś był zorientowany to wybiegasz po za założenia projektu takie jak chociażby łatwość kalibracji przez użytkownika - czyli : myślisz że ktoś będzie mocował czujniki nie wiadomo ile razy bo mu się lampa nie zgadza o kilka milimetrów? nie wspominając już o warunkach atmosferycznych - śnieg, kurz, lód. Kolejna sprawa - gdybyś trzymał silnik w ręku zauważyłbyś że nie ma miejsca na twoje rozwiązanie :) chyba że z tyłu ale czy zapewnisz wodoszczelność przekładni?

Jeżeli o mnie chodzi oczekuje pomysłów ale związanych z moim układem gdyby ktoś coś znalazł. Może dlaczego twój pomysł to lipa jednym słowem w moim rozumieniu:

Tranzystory potrzebujesz co najmniej 10szt co już robi ci kwotę 40zł a nie owych 17zł jak wspomniałeś (powiedzmy że przekaźniki po 7zł i dwa polowe IRFZ44N po 1,5zł).
Jak już zauważyłeś - jednak korzystam z tranzystorów polowych jak żeś mi poradził - tak użyłem słabszych ponieważ takie miałem pod ręką i są dość tanie.

Czym zamierzasz sterować te tranzystory? jak chcesz panować nad bezwładnością wirnika? Jeżeli nie panujesz nad bezwładnością = nie panujesz nad pozycją lampy.

Kolejne ale? Proszę. Mówisz że tranzystory dałbyś bez radiatora - dobrze. Może i masz rację jednak zauważ że w moim układzie jest coś takiego jak "Konfiguracja lamp" czyli wprowadzanie wymaganych pozycji przez użytkownika. Myślisz że to trwa ułamki sekund? Ten proces zajmuje dla mnie ok 1minuty. Dla zwykłego zjadacza chleba może zająć 2minuty a dla naprawdę fajtłapy powiedzmy 3minuty - uwierz mi że widoczny na zdjęciach radiator zamienia się w piecyk.

Jeżeli chodzi o mój stosunek do was? Nikogo nie uważałem i nie mam zamiaru uważać za gorszego. Każdy ma jakieś pomysły a że są nie wykonalne lub z założenia złe to niestety niczyja wina. Zawsze widziałem i widzę nadal w was wszystkich osoby które mogą coś doradzić lub pomóc aby projekt był wykonany lepiej lub spełniał wymaganie użytkownika - czyli defakto - wasze. Jeżeli o mnie chodzi możemy powiedzieć że wszystko jest spoko i nic nie miało miejsca jeżeli ktoś poczuł się urażony moją wypowiedzią - przepraszam.

-- dodano 2012-11-28 18:41 --

Jeszcze nawiążę może do twojej wypowiedzi o oscyloskopie - tak jest to dobra aplikacja (mam kupioną licencję nawet gdybyś chciał dopytać - zelscope). Jednak, że karta dźwiękowa - bynajmniej moja - nie przenosi składowej stałej oraz jest dosyć nie dokładna. Naturalnie nie mówiąc już o braku obserwacji częstotliwości powyżej powiedzmy 25kHz. Poza tym - na czymś takim nie zauważę tego co chcę zaobserwować nie wspominając o rejestracji przebiegu (po za screenem). Jeżeli mam możliwość to wolę układ przebadać na dobrej klasy oscyloskopie.

Tak gadam i gadam a może kogoś ciekawi co chce sprawdzić.

Chcę skontrolować czy przekaźnik przełączany jest bez obciążenia - czyli gdy nie płynie prąd przez styki. Jest tam zastosowanie opóźnienie czasowe które "zamula" mikrokontroler więc im jest krótsze tym lepiej - grunt aby nie za krótkie. Układ będzie badany przy napięciu 15V a wiec jak będzie wszystko dobrze to powinno być i przy 12V jak i 14,4V
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spioch

Post autor: Kocureq »

adrian_seki pisze:Z przyjemnością opisuje swój układ jednak odbieram twoją osobę dość mocno w negatywnym świetle co do mojej osoby, stąd też przywołana moja wypowiedz przez Ciebie. Może jestem trochę nie miły jednak, że skoro masz pomysł dlaczego go nie realizujesz?
No cóż adrianie, jeśli do tej pory miałeś mój szacunek za to co robisz, to teraz go tracisz za bycie zwykłym bucem. Zadufanym w sobie, który każdą wypowiedź traktuje jak atak na siebie. Nawet taką, która na początku i na końcu zawiera "nie neguję Twojego pomysłu". Nie wiem co cię składnia do takiego traktowania wujka, nie widziałem żeby komuś jeszcze coś złego doradzał, chciał ukraść pomysł czy przypisać sobie zasługi - natomiast ty wyglądasz na gościa, który zjadł rozumy bo skończył jakieś studia czy coś podobnego i teraz każdy inny tylko mu się pałęta pod nogami.

Może po prostu zrób działający sprawnie produkt i go pokaż? Nie wiem po co piszesz tu te wypowiedzi, jak każdą rozmowę o projekcie odbierasz negatywnie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”