Spioch

Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Spioch

Post autor: archeolog »

3 zł moze nie starczą ... z tego co widziałem jest miejsce na mały czujnik widziałem gdzieś na eSklepie elektronicznym miał regulowane punkty styku oraz ich ilość , i nie był drogi używa się ich na przykład do siłowników bram wahadłowych itp
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

Nom próbuj nikt ci nie zabrania - mi starczy moje rozwiązanie.
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Spioch

Post autor: TYGRYSEX »

adrian_seki pisze: Jaja sobie robię jak robert ze mnie czy dee jay ze mnie z wieśtuningiem ale cóż - raz kiedyś można :D
Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubańczykom ... Doradził byś coś a nie się odgrywasz za swoje krzywdy :wink: ...
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Spioch

Post autor: Dee Jay »

ten fragment gdzie adrian pisze o tym że jego światła będą zgodne z przepisami to by w cudzysłów się przydało wrzucić :P
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

Cudzysłów czy nie - wizualnie spełniają wszystkie wymagania po za znaczkiem cała reszta nie ma znaczenia prawnego. Znaczek w lampach za bagatelne kwoty są na plexi przezroczystej w wielu przypadkach za nią zwykłe diody soczewkowe (niekiedy nawet te kąty są olane co wspomniałem). Dlatego znaczek jest kwestią prawną wymaganą który też posiadam aby był spokój.

Poczekajmy na gotowe lampy i opinię dwóch trzech nieznanych diagnostów co powiedzą.
kwiatek8902
Posty: 109
Rejestracja: 2010-01-06 12:13
Samochód: ford probe 2,2 GT 1991r.
Galeria: viewtopic.php?t=17158
Lokalizacja: świecie
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: kwiatek8902 »

witam wszystkich , mam taki mały problem , własnie zrobiłem spioch i ... wszystko mam dobrze podłaczone tylko lewa lampa podnosi sie wolniej i jak odłacze zasilanie to jedna lampa jest wyzej a droga nizej i tak nie bardzo to wyglada. Wie ktos moze co zrobic zeby lampy rowno sie podnosiły??
probe 2,2 gl USA 1989 był.. jest probe 2,2GT euro 1991 GG-13529377
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spioch

Post autor: OLEY »

[o]Kwiatku, z całym szacunkiem.
Odpisałbym Ci, ale jak mam się powtarzać po raz enty, to najzwyczajniej mi się nie chce...

Wpisz sobie w naszą "szukajkę" słowa: "nierówno otwierają się lampy", czy cokolwiek
innego, równie banalnego, albo jeszcze lepiej przeczytaj regulamin i pod nim post Roberta,
w którym napisane jest, jak wydajnie korzystać z wyszukiwarki i czytaj, czytaj, czytaj.

Nie idź na łatwiznę i nie pytaj o to, co zostało omówione już setki razy.

Pozdrawiam.[/o]
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

Chodzi mi po głowie zrobienie śpiocha na mikrokontrolerze. Tylko zastanawiam się nad wykonaniem technicznym tego. Pierwszy pomysł chodzący mi po głowie ostatnio to zliczanie obrotów wirnika - wiadomo że cały obrót przekładni ma ileś tam obrotów wirnika. W takiej sytuacji jesteśmy w stanie zrobić idealnie wypozycjonowanego śpiocha niezależnie od temperatury, czy warunków pogodowych (wiecie o co chodzi różne prędkości otwierania się świateł)

Mój pierwotny pomysł i wykonanie śpiocha opisanego stronę może dwie temu też był dobry ale niestety zależy od pogody jak latem ustawimy żeby było ok to zrobi się chłodniej już jest inaczej nie równo ...

Więc gdyby ktoś miał jakiś pomysł jak to zrobić to ja z chęcią podejmę się kolejnych eksperymentów na moich lampach :D

Pierwsze założenia i problemy w decyzji.

Gdzie zrobić coś aby dawało właśnie taką informację o obrotach wirnika. Musi to być coś małego aby dawały krótkie impulsy bo za długie to już np 30st błędu w odczycie pozycji wirnika.
Można wykorzystać ten plastik od ręcznego otwierania świateł - ale awaryjne otwieranie lepiej gdyby zostało. W silniku nie ma miejsca aby zamieścić takowy czujnik (nie ma tej wielkości małej czujnika) Foto elementy odpadają bo też nie ma gdzie. Najlepszym jak dotąd pomysłem jaki miałem to jakaś wypustka na wirniku (spaw) i mikrostyk z długim łebkiem przez obudowę aluminiową... tak więc czekam

Wszystko należy oprzeć o bezawaryjną pracę układu a nie na tydzień lub tylko na zimę a latem przyjdzie temperatura i kleje popuszczają czy coś.
Tak Robert bo kierowałem te słowa kilka stron temu do ciebie - umie już programować więc nie ma większego problemu (Assembler + ATmega8 lub coś mniejszego do świateł np ATtiny2313 lub jeszcze coś mniejszego) w każdym razie już wiem jak i co aby działało :P
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Robert »

adrian_seki pisze:Tak Robert ... umie już programować
Skąd wiesz, co umie Robert? :shock:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

-- oryginalny post 2010-09-13 11:44 --

A podobno to ja miąłem problem z rozumieniem tego co piszę :D albo problem z przekazywaniem tego co mam na myśli (zdecydowanie to drugie :))

W każdym razie - Tak Robert (ponieważ ty mówiłeś mi o rozwiązaniu na bramkach lub mikroprocesorze a ja odpowiedziałem że nie umie programować wtedy) teraz już lekko mam pojęcie o tym i z chęcią się tego podejmę - najprościej.

[o]Adrian

Ja - umiem
Ty - umiesz
On - umie[/o]

^ chciałem coś dopisać obok ale jakoś nie mogę a mi się nie chce szukać jak to zrobić a wiec hmm dobre i dzięki :D

Tak więc jak ktoś miałby coś ciekawego do dodania to czekam

Ja przez noc wpadłem na czujnik w miejscu wirnika co jest on umieszczony w czarnej obudowie z magnesami trwałymi. Tam ma 8 szczelin w które mógłby wpadać czujnik jakiś i np rozwierać. Lecz pojawia się problem jak połączyć nieruchomy element plastikowy z ruchomym kanciatym wirnikiem. Ewentualnie podszlifować wirnik aby nie był kanciaty w miejscu wirnika lecz jedno otwarcie i zamknięcie lamp będzie miało myślę z 30-50 obrotów co daje ok 240-400 rowków a więc po bliżej nie określonym czasie plastikowy czujnik się wytrze. Można kulkę dać ale problem będzie ze złożeniem tego wszystkiego razem. Ewentualnie teraz wpadł mi czujnik na zasadzie ABS który będzie wykrywał "mniej metalowe części" ale zajmę się tym głębiej po 24 - teraz tylko zbieram pomysły

-- dodano 2010-09-16 00:30 --

Jedno pytanie dodatkowe bo widzę chyba temat nikogo nie interesuje no ale co zrobić :)

Komu mam się nie zapytać jak potencjalnym nabywcom układu... Chodzi o czujnik obrotu silnika. Są dwie opcje do wyboru ale nie wiem na jaką się w ostatecznym wypadku zdecydować:

Pierwsza jest to przerywacz na foto elementach (podczerwień).

wymiary czujnika 12,7x6,3x11,7mm

Wady:
- Ciężki o ile możliwy montaż wewnątrz obudowy wirnika (zapewne konieczność wycięcia szlifierką prostokątnego okna i późniejsze zasmarowanie klejem dla szczelności)
- Do wirnika trzeba dolutować drut (do jednej części komutatora po za obszarem szczotek) lub umieścić go jakoś na wirniku w stabilnym położeniu
- Rezygnacja z otwierania ręcznego na poczet montażu czujnika na tym pokrętle (należałoby je lekko zeszlifować gdyż jest za grube oraz naciąć w jednym miejscu)

Zalety:
- Pewność bezawaryjnego działania ponieważ to nie ma prawa nie działać i się zużyć mechanicznie
- szybki czas reakcji ok kilku ns z tego co widziałem, a więc nie ma możliwości o gubieniu impulsów



Druga jest to czujnik mechaniczny oparty na mikro switch elektroniczny (robota własna).

M8 kulka fi 3,8 hartowana

Wady:
- Możliwy (choć nie potwierdzone jeszcze) krótki czas działania (wytrzeć się kulka lub wyrobić mikro switch (100 000 powtórzeń) . W naszym przypadku jest to 416 - 250 razy użycia świateł
- Możliwy dzwięk przeskakującej kulki po wirniku (metal o metal da nam jakiś dzwięk - nie wiadomo czy będzie słyszalny)
- Nie da się ukryć jest to element o jakiejś masie (większej lub mniejszej) zachodzi tu konieczność brania pod uwagę bezwładności elementów (czy nie będzie gubił impulsów). Wirnik ma 8 żłobków a na otwarcie i zamknięcie lampy przypada ok 30-50 obrotów (nie liczyłem) co daje 240-400 uderzeń sekundę (otwarcie i zamknięcie lamp).

Zalety:
- Błyskawiczny montaż - wiercimy dziurę w obudowie wirnika fi 6 lub fi 7 gwintujemy standardowy maszynowy gwint M8 (chyba M8x1,25) wkręcamy czujnik (wkręcamy na taką głebokość aby czujnik przerywał - reagował na żłobki w wirniku), kontrujemy i już

Niezbyt wyraźne ale jednak zdjęcia poglądowe obu elementów:
Obrazek

-- dodano 2010-09-17 09:50 --

Jeszcze wpadłem na takie rozwiązanie dla ludzi mających mniej zdolności manualnych - może oszczędzić im rozbierania silnika (wirnika) i dać opcję zaprogramowania układu aby silnik pracował tylko w jedną stronę nie zmieniając kierunku - nie będą musieli odkręcać jednej szczotki od masy i dorabiać tam przewodu. Ale Skoro i tak muszą przerobić przekaźnik ten co jest przy przekładni co im szkodzi przerobić jeszcze szczotkę...

Mogli byście coś powiedzieć ... chociażby co o tym sądzicie i czy uważacie że ewentualnie ktoś byłby chętny na takie coś?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Robert »

Nie wiem, czemu piszesz do mnie w liczbie mnogiej?
Chyba, że od siebie też oczekujesz reakcji?
A może naprawdę sądzisz, że oprócz nas 2 ktoś jeszcze to śledzi (ze zrozumieniem)? :mrgreen:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

Właśnie widzę że w większości tylko ty piszesz no ale reszta? Hmm mogła by powiedzieć nie wiem - no ja wolę nie rozbierać silnika wolałbym tylko wkręcić czujnik - albo inny że może rozkręcić i zrobić to solidniej ...

Ehh chyba nie będzie chętnych na układ jak zakładałem :/ No ale to co - sobie zrobię :D
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spioch

Post autor: Kocureq »

Dobra, odpiszę żeby się Adrian nie załamywał :)

Najtrwalszy wydaje się układ na optyce, ale opisami nikogo tu nie przekonasz. Zrób u siebie, sprawdź jak działa, to parę osób się skusi. Tylko pewnie nie na "daj schemat to se zrobię" a raczej na "a jakbym ci wysłał silniczki tobyś mi zrobił?" ;)
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Spioch

Post autor: TYGRYSEX »

Zrób - opisuj co i jak. Jak ci się uda to znajdą się chętni . Nie wiesz jeszcze że ludzie z natury czekają na gotowe :?: :?: :?: :wink:
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spioch

Post autor: OLEY »

Robert pisze:A może naprawdę sądzisz, że oprócz nas 2 ktoś jeszcze to śledzi (ze zrozumieniem)? :mrgreen:
I dobrze sądzi. :)

Ale ja swoje zdanie wypowiedziałem kupę czasu temu i kłócić się zamiaru ponownie nie mam. :wink:
Druga sprawa. Gdybyś zajął się tym 4 - 5 lat temu, w sensie był tutaj, zainteresowanie byłoby kolosalne.

Dziś, niestety "prawdziwych Cyganów już nie ma"...
Dziś ludzie potrafią zrypać za lambo-doorsy (które też wymagają "móżdżenia")...
Takie czasy mamy...

Dziś ludzie pytają dlaczego im się lampa nie chce otworzyć, mimo, że na forum wszystko
jest napisane praktycznie od A do Zet.
Dziś ludzie pytają, jak podnieść moc do 200. koni wydając 500 złotych...

A Ty tu filozofie elektroniczne odprawiasz. :wink:

Nie zrozum mnie źle, bo pomysły masz naprawdę zaj...ste, ale co z tego, jak tu, ostatnimi
czasy, ludzie szukają tylko używanych przewodów hamulcowych...

Wiesz o co mi chodzi?

Pozdro i szacunek za pomysły.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

-- oryginalny post 2010-09-17 12:35 --

W takim wypadku do usłyszenia w tym temacie za miesiąc z gotowym układem fotkami i filmikiem prezentacyjnym - pokładam spore nadzieje że komuś się spodoba i będą chętni :D

Gdyby czasem ktoś miał jakiś pomysł uwagę lub zachciankę nie wiem np co lampy mogą robić w opcji popisywania się to piszcie bo jak skończę to już będzie za późno :)

Planowany wygląd modułu to coś takiego będzie:

Obrazek

ps - ja szukałem używanego przewodu hamulcowego :D - kupiłem nowy już założony :D (w galerii będzie jak znów ją zaktualizuję za parę dni)

-- dodano 2010-09-26 14:39 --

Potrzebna pomoc chętnego który ma dostęp do probe na części (dawca). Nie chcę grzebać u siebie w wiązkach nie potrzebnie dlatego pytam was.

1. Może ktoś zobaczyć czy kable sterujące lampami (+ - UP DOWN ta wtyczka biała okrągła) Czy wtyczka idąca od lampy lewej idzie do prawej i tam się gdzieś łączy i idą potem pojedyńcze kable do włącznika świateł.

2. Czy kabel plusowy lampy (biały z czewonym paskiem) idzie też do włącznika czy może pociągnięty jest gdzieś z bliżej akumulatora.

3. Przewód do żarówki światła drogowego czy idzie bezpośrednio na włącznik czy za pośrednictwem przekaźnika

Wszystko jest ważne ponieważ im więcej będę wiedział tym potencjalny nabywca układu sterującego będzie miał mniej problemów z montażem w aucie go.

Planuję uszykować zestaw już z gotowymi wiązkami (długościami przewodów że tylko ktoś patrzy i po długości dojdzie do miejsca w wiązce gdzie trzeba się dostać do danego przewodu instalacji auta).
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Robert »

adrian_seki pisze:1. Może ktoś zobaczyć czy kable sterujące lampami (+ - UP DOWN ta wtyczka biała okrągła) Czy wtyczka idąca od lampy lewej idzie do prawej i tam się gdzieś łączy i idą potem pojedyńcze kable do włącznika świateł.

2. Czy kabel plusowy lampy (biały z czewonym paskiem) idzie też do włącznika czy może pociągnięty jest gdzieś z bliżej akumulatora.

3. Przewód do żarówki światła drogowego czy idzie bezpośrednio na włącznik czy za pośrednictwem przekaźnika
Ad 1. Ciężko Ci będzie, szczególnie bez zrozumienia działania. Nie ma + -. Jest + +, łączą się koło przekaźnika dmuchawy C1005 (znajdziesz w wątku o wtyczkach, między lewym reflektorem a aku).

Ad 2 i 3. Mamy po drodze 2 przekaźniki: HEADLAMP RELAY (wetknięty w C190, plus na przewodzie biało/niebieskim gdy żarówka zapalona) oraz DIMMER RELAY (C189, plus na niebiesko/żółtym dla mijania, niebiesko/czerwonym dla drogowych).
Dalej może być jeszcze HEADLAMP CHECKER (C191) w modelach z VMM.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

No ok dzięki za uwagi na pewno lekko rozjaśniło sytuację i spowoduje że poszukiwania będą mniej skompikowane
Robert pisze:
adrian_seki pisze:Nie ma + -. Jest + +,
A tak jeszcze dodając - Jest Plus stały jest Minus stały i dwa Plusy dodatkowe zmienne (UP DOWN) że we wtyczce mamy 3 plusy i jedną masę - tak więc wiesz ja też to dość gruntownie rozbierałem :P
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Robert »

Ok - źle zrozumiałem Twoje "+ - UP DOWN". Stały plus we wtyczkach silniczków ciągnięty jest bezpośrednio z bezpiecznika RETRA, plusy sterujące z wtyczki C218 koło przekaźników pod deską (wszystkie 3 rozdzielają się na 2 strony za lewym reflektorem). Minus jest brany z masy jak najbliżej silniczków.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

to nie dobrze że masa jest brana z najbliższego miejsca - hmm komplikuje lekko montaż :P
MatiKrk
Posty: 80
Rejestracja: 2010-09-27 16:05
Samochód: Probe I 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=19090
Lokalizacja: Kraków

Re: Spioch

Post autor: MatiKrk »

Widzę ze długo nikt nic nie pisał... Ale ja i tak mogę wam tylko zazdrościć śpiocha bo u mnie sie nie da zrobić..:( rozebrałem cały przód i okazało sie ze jeden silniczek mam taki sam jak "adrian_seki" a w drugim nie idzie jeden kabel od modułu do silniczka(niebieski) tylko idą dwa niebieski i biały z czarnym paskiem na którym ciągle jest prąd...
Probe I 2,2 GT Red 1991:D
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki »

Szmat czasu jak mnie tu nie było u was - witam wszystkich :)

Cztery przewody tam są kolorów nie pamiętam ale są za zdjęciach wcześniej pokazane - jeden to zwyczajna masa dla silnika (Minus Akumulatora) koloru czarnego który jest przykręcony nawet przy silniku śrubką do aluminium. Drugi kolor jest to biały z czerwonym paskiem akurat u mnie i on jest na stałe podłączony do bezpiecznika lamp (chyba bo nie pamiętam rok już minął)... natomiast pozostałe dwa kolory u mnie żółty i czerwony są to przewody sterujące, które idą z przełącznika świateł przy kierownicy i jak podasz na jednego plus to lampa się otworzy a jak do drugiego to sie zamknie a jak na oba to kręci się w kółko... Widoczny jest jeszcze jeden przewód mianowicie niebieski. Jest to przewód który idzie bezpośrednio na szczotkę wirnika i jeżeli tam podasz plus to silnik również zacznie kręcić się w kółko...

Wiem mówiłem że zrobię śpiocha i jak widać temat stoi w miejscu ale niestety lub tez "stety" :D piszę pracę inżynierską i nie mam do tego ani głowy ani czasu. Oczywiście że sie tym zajmę gdy tylko obronię pracę :) Nie wiem czy komuś coś pomoże ten w/w opis czy nie, ale działajcie i z chęcią jeżeli tylko będę pamiętał to podzielę się informacjami na ten temat mi z lekka znany :)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spioch

Post autor: Kocureq »

Witamy i na śpiocha czekamy ;)

A mnie wczoraj wzięło z OLEYem na sprawdzanie jego silniczków. Jeden uwalony mechanicznie, a drugi niby sprawny. "Niby", bo się wziąłem na cwaniaka i chciałem sprawdzić w domu bez wychodzenia na zimno i podpinania do auta :)

Mamy sobie schemat: http://www.fordprobe.pl/upload/files/He ... -part2.png

A w tych silniczkach OLEYowych nie zgadzają się kolory kabli. Są takie, jak Adrian opisał - czarny, biało-czerwony, żółty i czerwony. Czemu to tak?
20120121_201610.jpg

Dalej - jak w końcu (dokładnie) działają te światła? ;)

Z 4 kabli wchodzących mamy:

czarny - masa. Rozdziela się w "wiązce" na czarny i czarno-biały. Czarny idzie jako masa do przekaźnika, czarno-biały do silniczka.
20120121_201703.jpg
biało-czerwony - zasilanie, idzie do przekaźnika
czerwony i żółty - impulsy sterujące (plusy)

Czerwony i żółty są podłączone stykami sprężystymi do ścieżek na płytce. Czerwony to ścieżka zewnętrzna, żółty - wewnętrzna.
20120121_201752.jpg
Ścieżka środkowa odbierana jest przez styk i kablem zielonym idzie do przekaźnika.

Z przekaźnika idzie kablem niebieskim zasilanie silniczka właściwego.


Teraz taka moja teoria - zasilanie jest podpięte na stałe. Przychodzi impuls "otwórz" albo "zamknij" i przez płytkę ze ścieżkami dostaje się zielonym kablem do przekaźnika, ten zasila silniczek aż odpowiednia ścieżka nie wpadnie w przerwę i wtedy silniczek przestaje się obracać.


Teoria fajna, ale wziąłem sobie wczoraj z OLEYem silniczek i podpięliśmy go pod prostownik. Plus, masa i dotykałem trzecim kabelkiem żółtego albo czerwonego pinu we wtyczce. I tu nastąpiło zwiątpienie :)

Dotykam czerwonego - silnik robi pełen obrót (no dobra, może wraca do pozycji ustalonej). Dotykam drugi raz czerwonego - robi kolejny obrót. I tak w kółko - każdy impuls na czerwony to pełen obrót.

I tu zonk - dlaczego? Jeśli zatrzymuje się na przerwie w ścieżce, to nie powinien mieć szansy odebrania już kolejnego impulsu.


Dotykam żółtego - nic się nie dzieje, kompletnie.



Silniczek pod podpięciu do auta działa poprawnie ( :!: ) - dlaczego zatem jak go badałem plusem, to nie?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Robert »

Skoro pofatygowałeś się jednak do auta, to napisz, czy kolory przewodów idących do silniczków, które zostały wraz z wtyczką w samochodzie, nie są przypadkiem zgodne ze schematem.
Jeśli okaże się, że są, to sparuj je z odpowiednimi kolorami we wtyczce po stronie silniczka i odkryjesz np., że czerwony to stały plus, czarny - masa, a 2 pozostałe to sygnały. :idea:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spioch

Post autor: Kocureq »

Temat do sprawdzenia jak znowu będę u OLEYa :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”