Spioch

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Robert » 2009-08-19 19:02

Wielokrotnie pisałem, że mnie nie rusza, czy ktoś się przywita, czy nie - byle później jakoś się znalazł. Więc dla mnie nic nie musisz - ew. dla siebie mógłbyś :P
adrian_seki pisze:Więc witam wszystkich zaraz idę się przywitać tak do innego działu ale najpierw napisze posta.
adrian_seki pisze:A jak widzisz opcje powrotu z trzeciej pozycji do drugiej? Tragedia.
Trzecia do drugiej, tj. ze śpiocha na nieustaloną pomiędzy śpiochem a zamkniętymi? Czy z pełnego otwarcia (5) do śpiocha (3)?

Pewnie masz na myśli to drugie, bo tylko wtedy końcowe pozycje są stabilne.

Powrót z pełnego otwarcia (ABC:101) do śpiocha (ABC:011) wyzwalany byłby (zgodnie z Twoim życzeniem) zmianą przełącznika z S:0 na S:1 przy włączonym W:1.
Stan wejściowy: stabilny 10101/00 (w poprzedniej notacji), zmiana S 11101/-+ (włącza się zamykanie), przechodzi przez stan przejściowy między otwartymi na full a śpiochem 11100/-+ (ta sama polaryzacja wyjść - silnik dalej zamyka lampę) i osiąga stan stabilny 11011/00 (na silnik nie dawane jest żadne napięcie). Ruch odbywa się w 1 stronę, po najkrótszej drodze, nie bardzo widzę tę tragedię, ale może ja mało wrażliwy jestem(?).

Fotki możesz dawać albo bezpośrednio jako pliki załączników w poście (pod nim, a potem masz opcję wstawienia w wierszu), albo z dowolnego zewnętrznego serwera - analogicznie, jak wstawiłeś z elektrody (szczegółowo opisane jest to w poradach w Galerii).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2009-08-19 23:14

twoja teoria może i ma jakiś tam sens przy pracy w jedną stronę.

Po pierwsze mnie to drażni że aby ze śpiocha zamknąć lampy muszą się otworzyć najpierw to samo dotyczy się otwarte na śpioch. Nawet praca jednokierunkowa ci nie wyjdzie na fabrycznym silniczku, nawet jak gdziekolwiek tą dziurkę sobie zrobisz. Jest to jednolity mosiężny okrąg w wycięciami gdze wypełnione jest do równości plastikiem. To są niby pseudo trzy ścieżki ale tak naprawdę to jest jedna :D. Więc tym bardziej kicha ta teoria. Jak mam wymieniać talerz (ten mosiężny co robi jako krańcówka) to wolę kompleksowo zrobić śpiocha swojego a roboty tyle samo może troszkę więcej.

Więc ja mam już gotowy prototyp dysku i zmontowane styki. Jutro tylko wezmę rozłożę to na stole i podłącze przewody tak prowizorycznie i nagram filmik. Śpiocha ustawiłem na 1/3 max otwarcia lamp (60st na dysku) gdyż tak mi najbardziej odpowiadał :D

Na rysunku przedstawiającym dysk wyżej co zamieściłem jest błąd na jednej ścieżce (nie przemyślana a wciśnięta na siłę aby zaoszczędzić miejsce na 8 ścieżce), konieczna będzie dodatkowa krańcówka w obudowie chyba że wytrawię kolejny dysk z krańcówką wbudowaną w dysk. Bez tej krańcówki następuje sprzeczność interesów (silnik by stanął bo jedna ścieżka mówi w górę druga w dół i dotyczy pozycji powrotu ze świateł otwartych do sleep'a - kwestia małej krańcówki pomyśle czy osobna czy na dysku.

Fotki wkleję łącznie z filmikiem a teraz idę się przywitać żeby nie było (hehe tylko gdzie - trzeba się rozejrzeć :D )

-- dodano 2009-08-19 23:10 --

Jednak dodaję teraz fotki:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Opisy i więcej na końcu projektu aby było wszystko w jednym miejscu. Bardzo przepraszam za przekręcenia nazwy klubu oraz forum. W końcowym projekcie napiszę poprawnie :D

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Robert » 2009-08-20 13:35

Albo się znów nie wyspałeś, albo z góry olewasz innych i to, co piszą, bo Ty masz monopol na słuszność. Sorry.
Robert pisze:Mieszasz. Nie napisałem, że jestem w stanie zrobić to wykonując jedną dodatkową przerwę. Opisałem układ, który za pomocą jednej przerwy załatwia kwestię śpiocha. Tobie na pasuje, bo wykonuje zbędny półobrót (działa zawsze w 1 stronę). Ok - nie, to nie.

Drugie rozwiązanie bazuje na...
To, że pierwsze rozwiązanie Ci nie pasuje, nie znaczy, że coś nie działa.
adrian_seki pisze:Po pierwsze mnie to drażni że aby ze śpiocha zamknąć lampy muszą się otworzyć najpierw to samo dotyczy się otwarte na śpioch. Nawet praca jednokierunkowa ci nie wyjdzie na fabrycznym silniczku, nawet jak gdziekolwiek tą dziurkę sobie zrobisz. Jest to jednolity mosiężny okrąg w wycięciami gdze wypełnione jest do równości plastikiem. To są niby pseudo trzy ścieżki ale tak naprawdę to jest jedna . Więc tym bardziej kicha ta teoria. Jak mam wymieniać talerz (ten mosiężny co robi jako krańcówka) to wolę kompleksowo zrobić śpiocha swojego a roboty tyle samo może troszkę więcej.
To, że nie rozumiesz jak coś działa, też nie znaczy, że nie działa. Dowodem, że działa jest choćby rozwiązanie fabryczne. :P
Znajdź sprzeczność, a nie powtarzaj w kółko argumentu o zbędnym ruchu. To jest cecha związana z tym konkretnym (pierwszym) rozwiązaniem. Cena, którą płacimy za ruch silnika w 1 stronę. W pełni zaakceptowałem to, że Ci ona nie odpowiada, więc zakończmy rozważania o pomyśle, który odrzucasz, albo - powtórzę - znajdź w nim "dziurę".

adrian_seki pisze:twoja teoria może i ma jakiś tam sens przy pracy w jedną stronę.
Jakby to powiedzieć - znów tak, by Cię nie urazić... Może po prostu znajdź niespójność. Ciężko pisać z kimś, kto coś tam neguje, ale nie wskaże co konkretnie.
Przyjmijmy, że jeśli z czymkolwiek polemizujesz (o ile w przyszłości raczysz jeszcze), to jest to drugie rozwiązanie - z ruchem silnika w obie strony. Gdybyś chciał nawiązać do pierwszego, to wyraźnie to zaznaczysz. Tak dla jasności przekazu - z korzyścią dla jego (przekazu) zrozumienia, więc i dla piszącego (zbędne nerwy, że został opacznie zrozumiany), i dla czytających. Ok?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2009-08-20 16:58

Ok postaram się ale nie teraz. Siedzę od 12 chyba i sklecam ten mój projekcik. Teoretycznie niby działa, ale praktycznie nie zbyt. Muszę więcej czasu poświęcić na poprawne wytrawienie ścieżek i poprawienie styków aby stykały się z powierzchnią w lini prostej. W tej chwili ścieżki są zrobione nadwymiarowo długości oraz dokładane styki lekko odbiegają od lini prostej tworzącej przez org styki.

Na chwilę obecną:

Silnik pracuje tak jak standardowo powinien czyli otwiera się i zamyka. śpioch też ok. Cofanie się cofa ze śpiocha do zamknięcia ale styk nie pasuje i leci zamiast 60st to 110 w tył (styk i za długa ścieżka), Nie chce się cofnąć z otwartych do śpiocha ale to kwestia czasu :D

Jak skończę to na pewno naprostuje swoje poprzednie wypowiedzi w cytaty. A chcę ci przekazać (ale jakoś mi nie wychodzi to na razie) że fabryczne rozwiązanie ma jedną ścieżkę z której nie jesteś w stanie zebrać trzech sygnałów po nawierceniu jednej dodatkowej dziurki. Chyba teraz jasno się wyraziłem myślę.

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Robert » 2009-08-20 17:12

Teraz dopiero zrozumiałem, co Ci nie pasuje. :D Po prostu patrzysz "z niewłaściwej strony". Do pierścienia (całego) zawsze doprowadzony będzie prąd, ze styków odczytywany sygnał (A,B,C). Dla mnie to było oczywiste, że inaczej się nie da. Pisałem, byś "odczepił się" myślowo od rozwiązania fabrycznego.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2009-08-24 15:32

Robert pisze:Teraz dopiero zrozumiałem, co Ci nie pasuje. :D Po prostu patrzysz "z niewłaściwej strony". Do pierścienia (całego) zawsze doprowadzony będzie prąd, ze styków odczytywany sygnał (A,B,C). Dla mnie to było oczywiste, że inaczej się nie da. Pisałem, byś "odczepił się" myślowo od rozwiązania fabrycznego.
Aby doprowadzić sygnał do dysku musisz dodać jeden styk. Jak nie dodasz a wykorzystasz to co dała ci fabryka to jednym stykiem dajesz sygnał a tylko dwoma odczytujesz go. czyli lipa nadal.

Pozwolę sobie wtrącić tutaj post napisany na poprzedniej stronie tylko po to aby było łatwiej każdemu trafić i mieć wszystko w jednym miejscu. Mam nadzieję że Robert nie ma nic przeciwko takiemu małemu bałaganowi z mojej strony. Jeżeli mogę cię Robert prosić o zmianę tematu na bardziej konkretny (śpioch - sleep eye - strona 5) byłbym wdzięczny.



-- dodano 2009-08-17 17:11 --

Dobra egzamin zaliczony więc tak jak mówiłem ruszamy ostro z projektem (no może nie ostro aż tak jak miałem plan ale nadal ostro :) ). Nie rozbieram na razie silnika do czasu aż będę miał kompletne schematy i pomysł rozwiązania tego kółka w środku (pseudo krańcówka). Przekładnię rozbiorę tylko po to aby pomyśleć nad rozmieszczeniem przewodów i nowych styków na dysku oraz pobranie wymiarów tego dysku.

Wracając do tematu. Potrzebuje waszych pomysłów na pracę świateł (oczywiście takie bajery jak puszczanie oczek czy wariowanie świateł na dziurach (oczywiście sterowane a nie same z siebie bo nocą licho by były jakby świrowały lekko :D ) na razie bardziej niż podstawowe działanie lamp.

Mój opis jak i schematy zawierają dwa rzędy pierwsza to pozycja wyłącznika świateł w naszym probe (zamknięte to lampy w dół, otwarte w górę), drugi rząd to sleep (nasz śpioszek) czyli jego pozycja albo ON jako włączona albo OFF jako wyłączona, odpowiednio albo ma być śpioch albo nie). ---> oznacza przejście (zmianę pozycji) w danym miejscu.

Ja wymyśliłem na razie tylko to jako standardowe działanie lamp (Pomijam standardowe działanie lamp po wyłączeniu sleep'a (sleep OFF) bo będą tak jak mamy do tej pory w aucie) nie wiem jak długie na sleep będą działać ale ok (pomijam):

1
Zamknięte --->Otwarte ..........................Lampy otwierają się na sleep'a
Sleep - ON

2
Otwarte ---> Zamknięte .........................Lampy zamykają się ze sleep'a w dół bez otwarcia całych lamp
Sleep - ON

3
Otwarte - Otwarte................................ Lampy otwierają się z pozycji sleep na całkiem otwarte
Sleep ON --> OFF

4
Otwarte - Otwarte..................................Lampy z całkiem otwartych przyjmują pozycje sleep'a
Sleep OFF --> ON

5
Otwarte ---> Zamknięte..........................Standardowe zamykanie się lamp z otwartych w zamknięte tak jak mamy teraz
Sleep - OFF

6
Zamknięte ---> Otwarte..........................Też standardowe otwarcie się lamp tak jak mamy w aucie teraz
Sleep - OFF

Jak możecie to mile widziany pośpiech w pomysłach bo bez sensu układać ścieżki do czegoś niekompletnego :D Aha i czy jak dam tutaj swoje schematy to ktoś będzie wiedział o co chodzi bo nie wiem czy w ogóle warto skanować. Technik elektronik więc nie potrzeba mi potwierdzenia czy schemat będzie działał czy nie bo musi działać :D


Oto praca mojego układu na dysku próbnym po obklejałem ścieżki bo a to za długa a to coś znowu. Jutro wykreślam nowy dysk bo dziś mi się już nie chce. Za chwilę zamieszczę filmik prezentujący projekt. Opis ten co podałem poprzednio 1-6 pozycje. "O" "S" i "Z" napisane bokiem (podkreślenie pokazuje spód) oznacza. Cała nie dokładność lamp (śpioch w pozycji 1 wyjechał za mocno) będzie dopracowana nowym dyskiem :D

O - lampa otwarta
S - Sleep (śpioch)
Z - Zamknięta lampa

Pozycje umowne bo wszystko wyjdzie po montażu w aucie. Wszystko co widać sterowane jest 4 przewodami w czym dwa oryginalne tyle że pójdą pod przekaźnik w dalszej części instalacji auta. Tak jak mówiłem jeden dodatkowy przełącznik ON-OFF czyli dwupozycyjny a nie trzy jak myślałem czyli jeszcze mniej miejsca :D

Na filmiku końcówka się ucięła - powinno dojść do pozycji O.

http://www.youtube.com/watch?v=bXGNvqEN0WM - jak ktoś wie jak wkleić filmik tutaj w posta to pisać.

Obrazek Obrazek Obrazek

-- dodano 2009-08-22 20:24 --

Uff....

Już silniki oba w aucie zamontowane. Dodatkowy przewód pociągnięty od lamp (dwie żyły) do kabiny. Została kwestia rozebrania tapicerki i wyciągnięcie włącznika świateł oraz przerobienie go (trzeba w pokrętło wsadzić jakoś włącznik malutki oraz diodkę led czerwoną obok symbolu świateł mijania). Wszystko nasmarowane smarem uniwersalnym do łożysk, nierozpuszczalny w wodzie !!, i do -30 st.

I tak w kwestii informacji dla innych. Sterowanie silnikiem UP DOWN jest inne niż zakładałem. Wydawało mi się, że przełącznik podaje sygnał +12V na DOWN jak ma podnieść oraz UP gdy opuścić. Zgodne z moim założeniem projektowałem płytkę. Dziś nawet specjalnie zszedłem na dół aby sprawdzić i lampa zamknięta było +12 na przewodzie czerwonym a lampy otwarte żółty. Więc tak podłączyłem. A tu zonk światła działają odwrotnie niż powinny (absolutnie mój błąd - jakoś tak wyszło - nie że probe robi problemy albo focha robi :D). Ale to Zamienię w przełączniku przewody i będzie gites. Nie chce mi się akumulatora wyciągać aby to zamienić :P

Tak więc Projekt idzie dalej, żeby nie było że stanął w miejscu :) Smutno tu nikt nic nie pisze ehh.. :D

Tak się zapytam może ktoś wie. Gdzie przewody się schodzą ze sobą DOWN UP idące od lamp? Mamy dwie wtyczki a jeden włącznik (zakładam) że ma tylko jedną parę down up. Jutro go rozbiorę się dowiem :)

-- dodano 2009-08-22 23:43 --

Nowe fotki z dziś,

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Na dziś starczy. Jutro reszta i koniec.

-- dodano 2009-08-23 20:44 --

Tak więc dziś zdemontowałem kokpit aby dostać się do włącznika mojego :D Rozebrałem jak zawsze na części pierwsze i zrobiłem eleganckie przejście przewodów z pokrętła do wnętrza włącznika. Nie wiedziałem gdzie sygnalizować że sleep jest włączony w władowałem czerwoną diodę led obok tej naszej podświetlanej żaróweczki (obok przeskakują off postojowe mijania oraz otwarte lampy). Tak więc normalnie mam całe podświetlanie już pokręteł niebieskie ledy wsadzone wszędzie (po za licznikiem - później) a jak włącze sleep to symbol świateł mijania pozostaje niebieski a żarówka obok robi się czerwona.

Jutro definitywnie koniec projektu (wpięcie włącznika sleep, przekaźnika, oraz naszej czerwonej diody do instalacji ele.) ale na 70% jestem przekonany że chyba coś mi nie wyszły dyski w silnikach lamp bo dziwacznie się otwierały jak na krótko podłączyłem sleep, ale jeszcze przecież mam regulację na frezach dlatego mam nadzieje dam radę :D

-- dodano 2009-08-23 20:49 --

Obrazek Obrazek Obrazek

-- dodano 2009-08-24 15:10 --

No i koniec projektu proszę was.

Lampy mają między sobą różnicy ok 1,5 cm (na śpiochu) gdyż wynika to z niedopracowania dysków jeszcze. Kwestia wyjęcia i zlikwidowania kawałka ścieżki. Ogólnie wszystko pracuje jak na filmiku niżej. Przepraszam że z tej strony, ale nie miał kto nagrywać a sterując i nagrywać można tylko z tej pozycji :D

W tej pozycji kamery mocno widać że lewa lampa jest wyżej niż prawa ale od przodu aż tak się nie rzuca w oczy. Zamknięte -> śpioch jest niżej niż otwarte->śpioch. Jakoś tak wyszło na stole co innego niż w aucie ale i tak ładnie wyszło. Nie wiem czy coś dodać jeszcze na ten temat. Fotka pozująca sygnalizację że śpioch jest włączony. Świeci się tylko wtedy gdy światła zapalimy. oczywiście śpioszek załączony. No i jedyny minus to jak zostawimy włącznik na światłach wyłączonych a śpiocha załączonego (tylko włącznik właczony a lampy zamknięte) to zostawiamy cewkę przekaźnika włączoną na stałe. Fakt niby tylko te 35mA ale jednak zawsze coś tam bierze gdyby ktoś chciał wiedzieć.


Obrazek Obrazek

.............................................................................................................Film do świateł - http://www.youtube.com/watch?v=bunOYyUo0P8

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spioch

Post autor: OLEY » 2009-08-25 10:09

No to muszę Ci pogratulować.
Świetna robota :!: :1111_ok: :1111_ok: :1111_ok:

A co do nierównomiernego otwierania się lamp, to pewien jesteś, że to długość ścieżki
jest problemem, a nie na przykład jakieś luzy w cięgnach itp?

Pytam, bo wiesz, zawsze lepiej najpierw sprawdzić stan mechaniczny, niż rozbierać silniczek
i ciąć ścieżkę. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2009-08-25 12:19

Jestem pewien że to długość ścieżki. dokładnie rzecz ujmując są za krótkie w lewym silniku. Z zamknięte na sleep za mało się podnoszą a z otwarte w sleep za mało zamykają się. Ewidentnie za krótkie ścieżki (lub wystarczy te dokładane styki podgiąć aby były delikatnie dłuższe i będzie ok).

jechałem dwa razy za policją i raz ich wyprzedałem to się nie przyczepili do sleep'a a niektórzy z naprzeciwka mrugają że nie mam świateł. Dlatego jak będę w poznaniu to kupię diody led Flux szerokokątne i założę nad lampą taką listwę led z 10szt wejdzie. I krańcówkę lub przekaźnik że jak jest sleep to ma wyłaczyć światła bo po co mają świecić w zderzak a zapalą się te ledy (pomiędzy lampą a metalową klapką od lampy) i powinno grać.

Nie mam aż takich wielkich luzów w cięgnach aby one były problemem z taką różnicą. Nie mam wcale luzów prawie może jakiś minimalny nie robący różnicy. A prędkość otwierania się lamp nie ma nic wspólnego z wysokością bo masz mechaniczny przełącznik w silniku (ten dysk ze ścieżkami) i on ewidentnie wyznacza granicę zatrzymania silnika. Najważniejsza opcja to dobrze styki zrobić.

Więc odpada opcja że komuś zrobię dysk i wyśle (za drobną odpłatnością oczywiście mogę) bo jak ktoś zrobi niezbyt równe styki to mu to nie będzie działać a mi napisze że jakiś badziew mu wcisnąłem. Oczywiście kiedyś to poprawię sobie ale nadchodzi kolejny egzam 14,09 i trzeba się nim zainteresować. Aby wyciągnąć lewy silnik to porażka. Akumulator wypad, podstawka akumulatora wypad, lapa wypad, i cały mechanizm trzeba wytargać dopiero odkręcić silnik. Tym bardziej że mam pękniętą obudowę akurat po tej stronie czyli całkiem kicha D: Ale jak się chce to się da :D

Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Car: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Spioch

Post autor: archeolog » 2009-09-06 02:16

Gratuluje ale jak też jestem zdania że jeden mały mikroprocesor i jeden mikro przełącznik i zero nowych instalacji załatwiły by sprawę ,inni wolą wyciągać bezpiecznik :wink:
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2009-09-06 09:06

Jednym mikroprocesorem jesteś w stanie zaprogramować całkowite sterowanie pracą silnika w większości aut. Ale trzeba umieć programować. I wątpię aby to było takie proste. Ale cóż może i jest - zachęcam do pracy i pokazania że macie rację.

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spioch

Post autor: OLEY » 2009-09-06 09:21

archeolog pisze:inni wolą wyciągać bezpiecznik :wink:
Inni wolą założyć jeden przycisk, kawałek przewodu i bezpiecznik (łącznie jakieś 3 złote),
żeby osiągnąć efekt śpiocha. :D

Oczywiście nie neguję pomysłu i wykonania, bo jest fajny, ale praca włożona w przeróbki
ma się nijak do osiągnięcia "prawie" tego samego bez zbędnych kombinacji... :wink:

Po prostu uznałbym to jako kawał dobrej, nikomu nie potrzebnej roboty. :wink:

Gdyby Adrian zajął się chipami, żeby komp nie odcinał zapłonu przy zbyt dużym doładowaniu,
zewnętrznymi modułami do dwójek,może nawet stworzeniem Vrisboxa, to wtedy faktycznie
byłoby to baaaardzo pożyteczne. :D

Niemniej jednak gratuluję doprowadzenia projektu do końca i wytrwałości w postanowieniu.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2009-09-06 10:30

OLEY pisze: Po prostu uznałbym to jako kawał dobrej, nikomu nie potrzebnej roboty. :wink:
Nom oki przecież się nie będę z nikim bił że ktoś chce zrobić śpiocha inaczej. Ale i tam mam dużo większą satysfakcję bo ja jadąc sobie autostradą załużmy że 140 km/h bez problemu ruchem jednym palcem (bez ograniczeń czasowych) włączam i wyłączam śpiocha kiedy chcę otwieram zamykam - robię co chcę pełny komfort i zupełnie dowolnie.

A ten z projektem za 3zł wątpię aby pstrykał i mu to tak wyszło jak mnie. Ale fakt 3zł lepsze od 50 zł ale cóż. Wolę swoje :D Teraz czas na światła do jazdy dziennej temat coś tam 1 październik ....

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spioch

Post autor: OLEY » 2009-09-06 11:07

Ależ Adrianku, ja nie zamierzam się z Tobą absolutnie sprzeczać, a już na pewno,
jak to sam powiedziałeś, bić. :D :wink:

Jeszcze raz powtarzam, chwalę Cię za pomysł, ale nie widzę potrzeby umieszczać tego u siebie,
bo uważam to po prostu za zbędne.

OK. Wpadłeś na pomysł, pomyślałeś, wykonałeś, działa, super! :D
Chwała Ci za to.

A jak już wspomniałeś o jeździe autostradą 140/h, to ja również jadąc z taką, czy inną prędkością
na śpiochu wykonam jeden ruch palcem i lampy otworzą mi się całkowicie. Jednym wciśnięciem przycisku(!)

Wyłączać ich nie mam zamiaru, no bo jazda bez świateł jest zabroniona, więc nie widzę sensu. :wink:

Nie mam dziennych, bo wolę przeciwmgielne.

Poza tym, jakbym nawet zamontował dzienne, to bym jeździł na nich i nie otwierał głównych oczek. :D

A zaszpanować gdzieś na spocie, czy zlocie na śpiochu, to rzeczywiście wystarczy wyjęcie bezpiecznika...

I to jest właśnie ta różnica między nami. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2009-09-06 11:48

No chyba że tak to widzisz.

Ja widzę to minimalnie inaczej gdyż moje światła do jazdy dziennej będą założone właśnie na śpiocha (nad światłami mijania). Co całkowicie jest zgodne z przepisami a jazda na przeciwmgłowych już nie więc uważaj :D. Czyli szpanowanie na zlocie to jedno, a dzienne to drugie :D

Ale to moje zdanie tak jak Ty masz swoje, a cała reszta może mieć tysiące innych zdań i po co się sprzeczać :D

A problem (który dla mnie jest bezsensu), to że przy 140 km/h już nie włączysz śpiocha z otwartych świateł bo nie widzisz czy jest oki. To miałem na myśli. A Dla mnie jak będę miał tam dzienne wsadzone to konieczność aby się zawsze śpioch na tej samej pozycji zatrzymał a 0,5cm różnicy zawsze może sobie być (nie chce mi się tłumaczyć - lampy są na tej samej wysokości 6cm - patrząc od wewnętrznej strony lamp (narożnik taki) do zderzaka). Idealnie wejdzie plexi 4cm lekko podcięta do reflektora (Zobaczymy jak będzie z plastikiem tym w koło który kupię w skorzęcinie na zlocie :)).

Awatar użytkownika
tomasso
Posty: 50
Rejestracja: 2009-04-17 19:58
Car: Probe 2.2GT 92r i... kosiarka do trawy :) 1.2 benz.
Lokalizacja: Piła

Re: Spioch

Post autor: tomasso » 2009-09-06 14:27

Pełen jestem podziwu dla Twojego samozaparcia i uporu w dążeniu do celu . Jednak kożystając ze zwykłego kawałka kabla i chwilowego włącznika zyskujesz ten sam efekt i kilkadziesiąt godzin czasu ,który można poświęcić na przyjemniejsze rzeczy :), bez ryzyka spaprania silników lub innych części. Mimo wszystko jak wspomniałem , podziwiam upór.
Szary Kocur 2.2 GT 92 r :) bo ja nie KCEM innego AŁTA :D
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2009-09-06 15:03

tomasso pisze:Jednak kożystając ze zwykłego kawałka kabla i chwilowego włącznika zyskujesz ten sam efekt
Z tym się nie zgodzę ale ok. Załóżmy sytuację że robimy grupową fotkę wszystkich aut na śpiochu. Każdy teraz musi iść i będzie pstrykał przynajmniej dwa razy bo wątpię aby na pierwszy raz wyszedł ładny śpioch w aucie - chyba że ktoś już dużo ćwiczył przed zlotem to ok.

Tak czuję satysfakcję, gdy wszyscy pstrykają a ja robię tylko ON i już. A teraz zamknąć lampy wszyscy w górę i w dół :D No po za mną oczywiście :twisted:

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spioch

Post autor: OLEY » 2009-09-06 17:21

adrian_seki pisze:Ja widzę to minimalnie inaczej gdyż moje światła do jazdy dziennej będą założone właśnie na śpiocha (nad światłami mijania). Co całkowicie jest zgodne z przepisami a jazda na przeciwmgłowych już nie więc uważaj :D.
Ale ja zamiast dodatkowych świateł dziennych, po prostu otwieram oczka, a świateł przeciwmgłowych używam tylko we mgle. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2009-09-06 19:13

OLEY pisze:
adrian_seki pisze:Ja widzę to minimalnie inaczej gdyż moje światła do jazdy dziennej będą założone właśnie na śpiocha (nad światłami mijania). Co całkowicie jest zgodne z przepisami a jazda na przeciwmgłowych już nie więc uważaj :D.
Ale ja zamiast dodatkowych świateł dziennych, po prostu otwieram oczka, a świateł przeciwmgłowych używam tylko we mgle. :D

czyli upraszczając nie jeździsz ani na śpiochu ani nie masz świateł do jazdy dziennej - zwykłe najzwyklejsze światła mijania.

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spioch

Post autor: OLEY » 2009-09-06 19:20

Nie no. Czasami jeżdżę z przymrużonymi oczkami, ale to z reguły na spotach, gdy jedziemy
kolumną aut gdzieś na plac wyścigowy, albo mrużę je do zdjęć. :D

Poza tym jeżdżę na włączonych światłach, jak każde inne auto. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2009-09-06 19:24

Ja cały czas mam śpiocha włączonego jeżeli jest ładna pogoda - mrugają mi z naprzeciwka że mam światła włączyć dlatego robię dzienne światła dla śpiocha. Jak jest policja lub się ściemni otwieram całe lampy. Na śpiochu auto lepiej idzie po A2 :D

Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Car: No Probe
Gallery: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Spioch

Post autor: CBR » 2009-09-06 19:29

OLEY pisze:... albo mrużę je do zdjęć. :D

Tak...? Bo w galerii nic takiego nie widzę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spioch

Post autor: OLEY » 2009-09-06 20:02

:D
He, he.
Niektóre zdjęcia można zobaczyć w "Cyklicznych szczecińskich", a w Galerii co mam pokazać?

Mój pognieciony lewy, przedni błotnik, którego za cholerę nie mogę dostać? :wink:

Normalnie te nasze czarne jedynki, to jak białe kruki się robią. :D :wink: :mrgreen:


Ale dobra. To jest temat o śpiochu zdaje się. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Car: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Spioch

Post autor: archeolog » 2009-09-06 20:27

Czarne najlepsze :wink: ja już kilka razy mówiłem że łatwo było by spieszka zrobić poprzez czujnik obrotu zamontowany na oście silnika
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spioch

Post autor: OLEY » 2009-09-06 20:41

archeolog pisze:że łatwo było by spieszka zrobić poprzez czujnik obrotu zamontowany na oście silnika
Kurczę...
Nic nie zrozumiałem... :shock: :roll: :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

adrian_seki
Posty: 861
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2009-09-06 20:50

śpiocha nie wykonasz tak jak piszesz (brak miejsca montażu owego czujnika) Ten duży okrąg z zębami i metalowym wałkiem w środku do którego robiłem dyski to właśnie taki czujnik tyle że bardziej skomplikowany

spokojnie OLEY może kolega wymyśli coś tez za 3 zł projekt - nie no dajmy mu 10zł co będziemy żałować :twisted:



Jaja sobie robię jak robert ze mnie czy dee jay ze mnie z wieśtuningiem ale cóż - raz kiedyś można :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”