Spioch

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2012-11-28 20:13

Zrozumiałem. Odnotowałem. Miło i dziękuje

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10500
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Kocureq » 2012-11-28 20:29

Nie, adrianie, nie jest miło. Ale co rusz kogoś tu w tym temacie tak samo traktujesz - "nie znasz się i odwal się". Może faktycznie pisze coś głupiego - ale sam jak zaczynałeś na forum to nie byłeś znawcą wszystkiego. Odpuść trochę, zrób coś, będzie OK.

Awatar użytkownika
wujeksex
Klubowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Car: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Gallery: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Spioch

Post autor: wujeksex » 2012-11-28 20:31

adrian_seki pisze:odbieram twoją osobę dość mocno w negatywnym świetle co do mojej osoby,
Wróciłem do mojego pierwszego postu na temat Twojego śpiocha i po dłuższej analizie rzeczywiście mogłeś odebrać moją wypowiedź jako "atak", ale zapewniam Cię, że nie miałem takiego zamiaru.
adrian_seki pisze:skoro masz pomysł dlaczego go nie realizujesz? Skoro to tylko stycznik i tranzystory
Jakieś 2 lata temu zacząłem - w tor zasilania silników wstawiłem przekaźniki i miałem zamiar wstawić czujniki indukcyjne przy samej lampie. Czujnik wykryłby ramkę reflektora otwierającego się, poprzez tranzystor załączyłby przekaźnik, a przekaźnik rozłączyłby zasilanie silnika.
Najprostszy automatyczny śpioch. Z powodu remontu silnika projekt został przełożony na "później", a "później" przeciągnęło się do dnia dzisiejszego, z powodu chęci zmodyfikowania układu pod światła do jazdy dziennej. Zaraz po remoncie silnika przeprowadziłem się do Stargardu i nie chciało mi się grzebać przy aucie na parkingu pod blokiem i dlatego nic od dwóch lat nie ruszyło do przodu.
adrian_seki pisze:Nie lubisz AVR czy PIC to co za problem wstawić PLC? rozumiem, że jako specjalista masz na pewno wielkie upusty na tego typu sprzęt lub zwyczajnie wala się w domu po kątach.
W tym problem, że sam procek PLC wart jest więcej niż Probek, a ja tylko programuję/diagnozuję awarię maszyn działających na PLC Allena Bradleya, Mitsubishi, czy Toyo Denki (ten ostatni to straszny badziew i nikt w firmie nie rozumie do końca jak to działa :wink: ).
Tak czy inaczej chodzi o to, że nie warto do śpiocha używać PLC, bo nawet jakby procka i karty udałoby się kupić za 1000zł, to nie wykorzysta się go nawet w 1% swojego potencjału. To tak jakby kupić kompa z najnowszym i najmocniejszym prockiem, najlepszą na rynku kartą graficzną, wypasioną kartą dźwiękową do tylko i wyłącznie obsługi Excela :mrgreen:


To teraz do sedna sprawy :wink:
adrian_seki pisze:Tranzystory potrzebujesz co najmniej 10szt co już robi ci kwotę 40zł a nie owych 17zł jak wspomniałeś (powiedzmy że przekaźniki po 7zł i dwa polowe IRFZ44N po 1,5zł).
Jak już zauważyłeś - jednak korzystam z tranzystorów polowych jak żeś mi poradził - tak użyłem słabszych ponieważ takie miałem pod ręką i są dość tanie.
Czemu aż 10 :?:
adrian_seki pisze:Kolejne ale? Proszę. Mówisz że tranzystory dałbyś bez radiatora - dobrze. Może i masz rację jednak zauważ że w moim układzie jest coś takiego jak "Konfiguracja lamp" czyli wprowadzanie wymaganych pozycji przez użytkownika. Myślisz że to trwa ułamki sekund? Ten proces zajmuje dla mnie ok 1minuty. Dla zwykłego zjadacza chleba może zająć 2minuty a dla naprawdę fajtłapy powiedzmy 3minuty - uwierz mi że widoczny na zdjęciach radiator zamienia się w piecyk.
Pojęcie "zmienia się w piecyk" jest trochę mało precyzyjne :wink: 80 stopni C parzy w rękę, że nie da się utrzymać dłużej niż 2 sekundy, ale te tranzystory działają do 175.
1. Steruj bramkę napięciem 8V - rezystancja złącza zmniejszy się, co spowoduje mniej wydzielanego ciepła, a dzięki temu ciepła będzie jeszcze mniej, bo im niższa temperatura tym niższa rezystancja złącza.
2. Najlepiej będzie rozdzielić radiator - osobny pod regulator, i po jednym dla tranzystorów. Miałem kilka przypadków, że podkładka silikonowa nie izolowała dobrze i przez radiator szły prądy zwarciowe pomiędzy elementami do niego przymocowanymi.
3. Użyj IRF1010ZPBF. Dzięki rezystancji 7,5m straty będą niższe o ponad 50%.
adrian_seki pisze:jak chcesz panować nad bezwładnością wirnika? Jeżeli nie panujesz nad bezwładnością = nie panujesz nad pozycją lampy.
Bezwładność pozostaje zawsze taka sama, więc raz ustawiasz pozycję lampy i za każdym razem otworzy się do tego samego poziomu. Można spowolnić silnik regulatorem, a wtedy bezwładność będzie znikoma.
Ja osobiście bezwładność bym pominął, ponieważ silnik oryginalnie wyłączany jest kiedy "skończą" się ścieżki na pierścieniu, więc czy silnik zostanie zatrzymany przez czujnik, czy brak ścieżek jest bez znaczenia. Faktem jest, że dla samej lampy, która zatrzymuje się tylko w pozycjach zamknięta/otwarta przy nawet sporej bezwładności nie zmieni się zbytnio pozycja, bo ramię wychodzące z przekładni jest w dole/górze i kilka stopni nie wpływa prawie wcale na wysokość reflektora. Więc regulator PWM byłby dobrym rozwiązaniem.



adrian_seki pisze:Jeżeli chodzi o mój stosunek do was? Nikogo nie uważałem i nie mam zamiaru uważać za gorszego. Każdy ma jakieś pomysły a że są nie wykonalne lub z założenia złe to niestety niczyja wina. Zawsze widziałem i widzę nadal w was wszystkich osoby które mogą coś doradzić lub pomóc aby projekt był wykonany lepiej lub spełniał wymaganie użytkownika - czyli defakto - wasze. Jeżeli o mnie chodzi możemy powiedzieć że wszystko jest spoko i nic nie miało miejsca jeżeli ktoś poczuł się urażony moją wypowiedzią - przepraszam.
Ja też chciałbym Cię przeprosić, za to, że mój pierwszy post wywołał u Ciebie negatywne uczucia do mojej osoby, bo nie miałem zamiaru Cię obrażać lub negować Twojego projektu. Chciałem pomóc, ale widocznie źle się wypowiedziałem.
Za mój poprzedni post też przepraszam - troszkę mnie poniosło.

Mam nadzieję, że jakoś się dogadamy i na jakimś zlocie piwko wypijemy :mrgreen:
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2012-11-28 20:40

Szybko się wk...am - pewnie to przez to. Ale dawno mi minęło :P Liczy się to aby osiągnąć dany cel. Mogę przyznać że ta wypowiedz jest wartościowa ponieważ podałeś argumenty :)

Aby odwrócić biegunowość silnika potrzebujesz cztery tranzystory na jeden silnik aby połączyć go w mostek H. Tak widzę twoją wizję sterowania silnika którą opisujesz. Kolejna sprawa to bezwładność - tak ona nie ma większego znaczenia przy pozycji lampy otwartej lub zamkniętej - ale nie sądzisz że przy pozycji przejściowej - nasz sleep - jest bardziej wrażliwy na ową bezwładność powodując rozbieżność pozycji?

Ja tylko gdybam a jak wyjdzie zobaczymy później :)

Awatar użytkownika
wujeksex
Klubowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Car: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Gallery: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Spioch

Post autor: wujeksex » 2012-11-28 21:00

adrian_seki pisze:Aby odwrócić biegunowość silnika potrzebujesz cztery tranzystory na jeden silnik aby połączyć go w mostek H
Ja nie zakładam zmiany biegunów (choć teraz się nad nią zastanawiam) i po wyłączeniu świateł ze śpiocha lampa wykona pełny cykl - do pełnego otwarcia i zamknięcia(chyba, że ze śpiocha do włączonych świateł).
Z włączonych świateł do śpiocha przez zamknięcie i otwarcie do śpiocha.
adrian_seki pisze: przy pozycji przejściowej - nasz sleep - jest bardziej wrażliwy na ową bezwładność powodując rozbieżność pozycji?
Jak już pisałem - bezwładność będzie, ale jest do wyregulowania:
- Regulujesz do pozycji kiedy lampa staje tak jak powinna (olewasz bezwładność, bo zawsze będzie taka sama - raz regulujesz i do końca jest git).
- Regulatorem zmniejszasz prędkość silnika, a wtedy bezwładność będzie znikoma i nie nie "wyczuwalna".
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2012-11-28 21:11

-- oryginalny post 2012-11-28 21:08 --

Widzisz. właśnie dlatego nam nie wyszła rozmowa na samym początku :)

Twój projekt działa na niezbyt efektownym pomyśle. Aby zamknąć lampę ze śpiocha musi się najpierw cała otworzyć - źle to wygląda jak dla mnie ale to moja opinia. To było a propo pierwszej chmurki. Druga chmurka to nawet bym się zgodził z tobą gdyby układ pracował w ciepłym pomieszczeniu. Jest to auto do użytku codziennego nadal i latem masz inną bezwładność i zimną również, nawet rano będą inaczej chodzić niż w południe w twoim przypadku - wychodzi tu bezwładność, różne siły tarcia masz różna lepkość smarów i takie tam. Wiem o czym mówię bo już to przerabiałem na swoim projekcie z siedmioma ślizgami - spójrz z rok czy dwa w tył :)

Jak widzisz to jednak nie jest takie proste jak wygląda. A dodatkowo ma być proste w montażu. Przewiercenie wirnika jak zlecisz komuś to masz praktycznie wszystko gotowe nic tylko konfigurować.

-- dodano 2012-11-28 21:11 --

A więc twój projekt uwzględnia ciągłe poprawianie pozycji środkowej gdyż ulega zmianie wraz z warunkami atmosferycznymi :)

Awatar użytkownika
wujeksex
Klubowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Car: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Gallery: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Spioch

Post autor: wujeksex » 2012-11-28 21:50

-- oryginalny post 2012-11-28 21:46 --
adrian_seki pisze:Jest to auto do użytku codziennego nadal i latem masz inną bezwładność i zimną również, nawet rano będą inaczej chodzić niż w południe w twoim przypadku - wychodzi tu bezwładność, różne siły tarcia masz różna lepkość smarów i takie tam.
Tu się zgodzę i między innymi dlatego mój projekt ciągnie się od dwóch lat. W międzyczasie zacząłem rozważać, czy starczy dokładność czujników przy pełnej prędkości silnika, czy dorzucić regulator obrotów i obniżyć o połowę. Później Probek stał pod blokiem i chęci/możliwości grzebania znacznie się obniżyły.


Tak czy inaczej jak sam zauważyłeś 5V na bramkę to wartość minimalna przy tym prądzie, i dlatego tranzystory się mocno grzeją.
Teraz jeszcze mi się przypomniało, że unipolar przy wysokich częstotliwościach przełączania powinien mieć zapewnione nawet do 1A :!: prądu pomimo tego, że jest sterowany napięciowo. Niestety tranzystory polowe posiadają pewną pojemność złącza GS, przez co przy częstotliwościach przełączania kilkunastu kHz wymaga zapewnienia sporego prądu, bo ten "kondensator" trzeba ładować i rozładowywać.
Jaką masz częstotliwość kluczenia tranzystorów w trybie kalibracji :?: Może przez to tak się grzeją :?:

-- dodano 2012-11-28 21:50 --
adrian_seki pisze:A więc twój projekt uwzględnia ciągłe poprawianie pozycji środkowej gdyż ulega zmianie wraz z warunkami atmosferycznymi :)
Teoretycznie tak, ale wada ta znika po zastosowaniu regulatora obrotów :wink:
Poza tym mój "układ" miał być po prostu lepszą wersją śpiocha włączanego bezpiecznikiem lub przyciskiem, ale po czasie się zmienił :mrgreen:
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2012-11-30 23:34

-- oryginalny post 2012-11-29 14:59 --

Z pomiarów dzisiejszych nic nie wyszło ponieważ na samym początku z mojego przeoczenia nastąpiło zwarcie. Pomyliłem się i zwarłem wirnik ze sobą powodując zwarcie w obwodzie prawego silnika. Spalił się przekaźnik - styk się zgrzał i nie przełącza teraz (już wymieniony 3,5zł) oraz wyparowało kawałek ścieżki na płytce stąd też silnik nie pracował po zwarciu.

Niestety - błąd lichy a wynika to z pośpiechu gdyż miałem tylko 45minut na korzystanie z oscyloskopu. Układ już naprawiony ale co z tego skoro brak możliwości dostępu do sprzętu - dopiero po weekendzie będę kontynuował a teraz biorę się za ulepszanie układu - nowa wersja będzie ulepszona w to co nie ma obecna oraz rozszerzona o kilka możliwości sterowania dodatkowego.

-- dodano 2012-11-30 23:34 --

Prawdopodobnie będę musiał zrezygnować z przekaźników i zastosować wspomniany mostek H do nawrotu silnika ponieważ podczas zwarcia płyną za duże prądy (zapieczone cięgna lub zamarznięty wirnik). Z pomiarów oraz wykreślenia charakterystyki liniowej wyszło że prąd zwarciowy silnika za 15V wyniesie 17A. Nie ma takiego przekaźnika jaki jest potrzebny a zastosowanie czterech 16A wychodzi drożej niż Tranzystory wspomniane przez kolegę wujeksex.

I teraz kolejna rzecz. Albo projekt zakłada możliwość że lampa zamarznie i muszą być tranzystory - lub zakładamy że każdy ma na pewno wszystko sprawne i sie nie zblokują nigdy = jak sie zblokują to prawdopodobnie mamy do wymiany przekaźniki.

Co radzicie?

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Robert » 2012-12-01 09:43

Zakładaj, co chcesz, najwyżej będziesz mieć potem czkawkę, jak kupującym zaczną moduły padać jak muchy: :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=3728 :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2012-12-01 22:13

Robert po co mi ten link? Patrzyłem tam i jakoś nic nie widzę chyba ze chciałeś mi pokazać że ramiona się zapiekają - wiem. Ale czy ktoś kto zakłada (kupuje) moduł do świateł założy ledwo działająca przekładnie do cięgna? Nie wydaje mi sie ponieważ zamierzam informować w "instrukcji o konieczności ich wyczyszczenia i nasmarowania". Ogólnie zaraz tam dodam coś do tego tematu od siebie jeszcze :P

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Robert » 2012-12-02 11:02

Spoko - skoro dopiszesz w instrukcji, że co miesiąc trzeba rozłączyć, przeczyścić i nasmarować łączenie cięgien i zapewnisz wraz z modułem zapas tych plastikowych pierścieni łączących, bo one lubią się łamać przy rozłączaniu, to odszczekuję. :P

A serio: mechanizm zapieka się najczęściej zimą, gdy smar nałapie piasku, soli i innego syfu z drogi i gdy warunki pogodowe nie zachęcają do szukania dziury w całym pod maską, dopóki wszystko działa. I nagle przestaje.

Zamiast napisać wprost, że drugie założenie jest błędne, dałem odsyłacz, byś sam doszedł do takiego wniosku.
adrian_seki pisze:Albo projekt zakłada możliwość że lampa zamarznie i muszą być tranzystory - lub zakładamy że każdy ma na pewno wszystko sprawne i sie nie zblokują nigdy
Delikatnie, boś drażliwy i odbierasz posty moje czy Wujka jako atak (zwróć uwagę, że od dawna przestałem się wypowiadać w temacie, choć go czytam i Ci kibicuję).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2012-12-05 21:50

-- oryginalny post 2012-12-02 12:06 --

Każdy ma widzę różne podejście - tak, zauważyłem że mi się to plastikowe cudo ułamało ale to zgoniłem na moją winę ponieważ mocniej nacisnąłem na lampę i wyskoczyło. Ja może dużo nie jeżdżę autem (raptem 7tys na rok) więc nie mam z tym problemu niemniej jednak nie pamiętam abym czyścił owe sworznie od zakupu auta (3lata już minęły chyba) a jakoś mi chodzą jak gorący nóż w maśle. Tak były tam sporadyczne akcje że nie chciały się zamknąć lub też otworzyć - ale zgoniłem na to że zamarzły ponieważ skowo w wirniku jest woda (tak jak się rosa na szybach odkłada to w silnikach naszych też choć trochę mniej). Ewentualnie tłumaczyłem sobie że coś nie łączy znowu bo zazwyczaj jak otworzyłem maskę i puściłem ją z 30cm to się zamykały :D Nie wiem naprawdę jak się to skończy ponieważ miejsca mam dużo i 4 przekaźniki to nie problem lub ewentualnie dam bezpiecznik 8A i jak sie komuś spali to sobie wymieni wcześniej czyszcząc owy sworzeń.

Najlepiej byłoby sprawdzić jak działa ten wyłącznik bimetalowy w silniku ale ja nie będę już katował swoich silników żadnymi prądami zwarciowymi, gdyż już swoje przeszły :P Zastanawiam się co zrobić ponieważ nie ma przekaźników dwu-torowych na 16A... są 8A dwutorowe natomiast 16A są fabrycznie łączne równolegle stąd by musiały być 4 na oba silniki

-- dodano 2012-12-02 12:07 --

Jeżeli chodzi o tranzystor - mam problem dostać coś dobrego tylko że P-MOSFET bo N jest pełno

-- dodano 2012-12-02 12:12 --

Pozwolicie że podsumuje może:

Moduł jest gotowy i działa - na to wygląda. Zostały dwie drobne sprawy do rozwiązania:

1 - muszę jakoś rozwiązać problem prądów zwarciowych - czyli właśnie przekaźnik lub mostek H (koszta komplikacje problemy - przeanalizować i wybrać lepszą opcje)
2 - ograniczyć pobór prądu z akumulatora w stanie czuwania - gdy auto stoi na parkingu ponieważ prąd 30-40mA jest troszkę za duży a nie chciałym odłaczać modułu od zasilania przekaźnikiem stacyjki. Robię co mogę i mam nadzieje że rozwiązanie sie znajdzie - w tej chwili wpadł mi pomysł o tym aby pominąć przekaźnik wspomniany w tym punkcie. Zasilanie silników może być wykorzystane z zasilania seryjnego lamp natomiast elektronika będzie podłączona pod plus stacyjki. Gdy nie ma kluczyka to nie ma poboru prądu :)

-- dodano 2012-12-05 12:17 --

Końcowe postanowienie:

Będą zastosowane przekaźniki samochodowe ponieważ mają dużą zdolność przewodzenia prądu i wytrzymają nasz prąd zwarciowy silnika bez dodatkowego chłodzenia i podobnych eksperymentów. Oto przekaźnik http://allegro.pl/przekaznik-samochodow ... 90861.html. Ilość będzie ich 4szt ale ładnie się komponować będą z obudową modułu. Wejścia będą podobnie jak w starym rozwiązaniu jednakże dwa wiersze pinów będą.

Powód powyższego postanowienia:

Brak pasujących radiatorów do obudowy. Kupno większych i docinanie ich wiąże się z podrożeniem inwestycji tym bardziej że nie mam pewności iż tranzystory wytrzymają prąd 17A przez planowany czas 3-5minut nawet przy radiatorach. Potrzebne radiatory 2szt o koszcie wypadkowym ok 8zł/szt. Tranzystory 22zł z dodatkowymi elementami mamy kwotę 40zł. A przekaźniki raptem połowę tego z wysyłką.


Radiator będzie zastosowany z tyłu modułu jednak już bez problemu można kupić o danych wymiarach i pod niego dociąć obudowę plastikową a koszt raptem max 5zł. Duże uproszczenie płytki drukowanej poprzez przekaźniki montowane w obudowie i doprowadzone zasilanie przewodami.

Została tylko kwestia rozwiązania, zmniejszenia poboru prądu w czasie czuwania.

-- dodano 2012-12-05 21:50 --

Hmm widzę piszę do siebie tylko.... No szkoda w sumie ale co się dziwić - całe forum się obraziło na mnie bo wiem czego chce :)

Trudno

A więc udało mi się przetestować i użyć przejście mikrokontrolera w stan uśpienia - pobór prądu raptem 3uA czyli nic. Kwestia modyfikacji programu i układu aby reagował na stacyjkę jeszcze lub też samą zmianę pozycji przełączników (myślę i się zastanawiam jak to rozwiązać). Na dziś kończę pracę z modułem stąd ten wpis :) Mam nadzieje że coś na dniach wymyślę :P

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Robert » 2012-12-05 22:08

-- oryginalny post 2012.12.05 22:07 --

Jak Ci ktoś odpisze polemizując, to się obrażasz, jak Ci nikt ni skomentuje, to też...

Mogę mówić tylko za siebie, że czytam z zainteresowaniem. Jeśli wymagasz jakiejś interakcji, to podaj minimalny okres, który Cię zadowoli, a wyskrobię jakiś skrypt, który będzie co podany czas pisał posty typu "Aha.", "Co Ty nie powiesz?", "Wonderfull :!: ", "Interesujące", "Nie wiedziałem...", "Tak trzymaj!", ..., by podtrzymać Twój zapał. :P

-- dodano 2012.12.05 22:08 --

Tak trzymaj!

(to tylko taka próba ;) )
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2012-12-05 22:15

ehh .... :( - nie nie mówię, bo masz racje jakby nie patrzeć jestem trudny :D - trzeba kombinować bo to musi zacząć działać. Najgorsze ze za szybą śnieg a ja muszę silniki od świateł do auta zamontować aby do domu jechać na święta :D

Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1761
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Gallery: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Spioch

Post autor: Eli » 2012-12-06 12:06

śledzę temat, ale rozumiem tylko trochę z tego co piszesz i na pewno nic mądrego Ci nie poradzę. Tak czy inaczej, czekam na koniec prac, bo projekt bardzo fajny z założenia :wink:

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2013-03-15 09:58

-- oryginalny post 2012-12-13 00:32 --

Nie zasypiamy, nie zasypiamy - praca nad projektem trwa mimo przeciwności losu... Spalił mi się zasilacz z niewiadomych przyczyn więc miałem przerwę 3dniową na nabycie nowego. na chwilę obecną trwa tworzenie płytki PCB do modułu. radiator obudowa przekaźniki etc - zakupione leżą i czekają :) Silnik od strony kierowcy już w aucie - dziś założyłem - jutro może ten drugi dam rade (pizga ostro) :D

-- dodano 2012-12-15 01:14 --

A więc to będzie na dziś - weekend wiec czas na intensywną prace gdyż zostałem w poznaniu i można robić. ponieważ jest godzina późna lub wczesna jak kto woli nie mam możliwości kupna płytki dwustronnej i mój moduł zostanie złożony z pojedynczych laminatów imitując laminat dwustronny. Zdjęcie po lewej stronie pokazuje 3 płytki z osobna. Te dwie sztuki po lewej stronie tworzą jedną płytkę dwuwarstwową pokazaną na zdjęciu prawym.

Obrazek Obrazek

Jak zauważyliście - tak moduł bedzie składał się z dwóch płytek pcb i będzie zamknięty w obudowie która prezentuje się o tak:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

-- dodano 2012-12-15 01:17 --

Tak - ścieżki płytki są dopiero co wytrawione i nie oczyszczone stąd te czarne ślady. Jutro bądź później jak kto woli będę składał moduł w całość. Po poprawieniu programu układ powinien pobierać prąd spoczynkowy rzędu kilkunastu mikro amper czyli nic. Efekty możecie ocenić już teraz a dalej się zobaczy co wyjdzie :)

-- dodano 2012-12-15 01:24 --

Na panelu czołowym czyli to czarne miejsce co widać na zdjęciu drugim od lewej w drugiej linii będą dwa przyciski, przełącznik oraz dwie diody led jak to miało miejsce w poprzedniej wersji układu. Ściana obudowy na przeciwko radiatora będzie zawierała linię wyjść tak jak to miało miejsce w poprzedniej wersji - mój moduł będzie miał złącze serwisowe powyżej a normalnie go nie będzie.

-- dodano 2012-12-16 02:57 --

Jak pisałem wcześniej wstawiam miniaturki :) Jest to że tak powiem całodniowy dziennik zdarzeń :) na końcu trzy zdjęcia wypolerowanych ślizów wirnika, które będzie wykonywane jeżeli ktoś przyśle do mnie silniki aby założyć czujniki - ale to kiedyś :D

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

-- dodano 2013-03-15 09:58 --

Mam takie pytanie - czy ktoś wie - który przewód pod maską jest przewodem od stacyjki - przekręcamy raz - czyli bez zapłonu ! Mile widziane aby był gdzieś na wierzchu bo szczerze to nie bardzo chce mi się grzebać - za zimno :P Czekam na jakieś wskazówki najlepiej zdjęcie ze strzałką :)

Powtórzę: Przekręcamy kluczyk raz i mamy pod maską 12V - potrzebne aby podpiąć przewód który odpowiada za usypianie układu (spadek poboru prądu z 95 do 26,6mA = 0,33W

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Robert » 2013-03-15 10:36

Nie lepiej pod samą żarówkę? Pod oba przewody (mijania i drogowe), tylko 2 diody więcej, a działa logicznie: skoro zapalasz, to włączasz układ, gasisz - usypiasz. :idea:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2013-03-15 11:33

Rozwiązanie na szybko - dobre. Myślę że to wykorzystam na krótką metę. Ale na dłuższą już średnio ponieważ gdy włączysz sobie długie światła - usypiasz układ i już nie zamkną się lampy gdy je zgasisz. Dodatkowo rozważyłbym jeszcze twoją odpowiedz która pewnie się pojawi, abym podłączył i pod drogowe i pod mijania ten przewód bo jak nie jedno to drugie będzie świecić - tak byłaby to prawda tylko nie jestem w stanie przewidzieć czy mikrokontroler nie wychwyci stanu bez napięciowego podczas przełączania świateł.

Tak są to już szczegóły, które nie mają większego znaczenia, ale mam przewód pod maską w długości 3mb więc warto byłoby go wpiąć gdzieś tak jak należy - tym bardziej ma to być moduł który każdy nawet mało kumający użytkownik ma podłączyć w aucie u siebie na zasadzie - wyjmij akumulator tam idzie wiązka przewodów - poszukaj przewód w kolorach takich i takich jak na zdjęciu poniżej - podłącz do nich te przewody pyk pyk pyk - i moduł działa poprawnie.

Przez przypadek natknąłem się na swój post dotyczący skrzyni biegów że tam przy przekaźniki jest taki kabelek tylko że to już jest przewód zapłonowy jeżeli się nie mylę (pozycja stacyjki na zapłon)- ale nie bardzo mi sie akumulator chce wyciągać i jego podstawę aby to odszukać i się tam wpić - stąd prośba do was że może wiecie gdzie jest wyżej taki kabelek :)

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Spioch

Post autor: Robert » 2013-03-15 16:51

To szukasz wyzwolenia usypiania, czy bezpośrednio zasilania (sterowania przekaźnikiem zasilania)? Jeśli to usypianie, to przecież i tak powinno działać z jakimś opóźnieniem. W dodatku, jeśli ktoś zapali światła bez przekręcania kluczyka, to będą mu świecić zamknięte i przez nieuwagę nieświadomie rozładuje aku?

+12 po stacyjce (accessorry): niebiesko-biały przewód we wtyku C182 (drugi przekaźnik na podszybiu - accy relay).
Zapłon (ignition): czarno-biały przewód we wtyku C144 (na cewce).

Schemat komory silnika z lokalizacją wtyczek - patrz wątek o dziwnych wtyczkach.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Spioch

Post autor: adrian_seki » 2013-03-15 18:09

Dziękuje :)

Zabawy lampami się skończyły bo tranzystor się spalił (zasr.ne chińskie g.wna). Wstępnie było ok :D

mateusz8494
Posty: 46
Rejestracja: 2014-05-11 21:48
Car: Probe 2.0 1995r.
Gallery: viewtopic.php?t=22328
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Spioch

Post autor: mateusz8494 » 2014-10-04 14:48

co powiecie na to, że nie mam bezpiecznika retra ???
Wczesniej: FORD PROBE 2.0 1995R +GAZ
Teraz: FORD PROBE 2.5 V6 1995R + GAZ

Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1789
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Car: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Gallery: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Spioch

Post autor: Sallmo » 2014-10-04 16:05

To znaczy ze masz Lanosa :-(
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."

mateusz8494
Posty: 46
Rejestracja: 2014-05-11 21:48
Car: Probe 2.0 1995r.
Gallery: viewtopic.php?t=22328
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Spioch

Post autor: mateusz8494 » 2014-10-04 16:28

hahaha, mam sory :)
Wczesniej: FORD PROBE 2.0 1995R +GAZ
Teraz: FORD PROBE 2.5 V6 1995R + GAZ

Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1789
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Car: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Gallery: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Spioch

Post autor: Sallmo » 2014-10-04 18:20

Uff bo się martwilem całe popołudnie ;-)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."

Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2788
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Car: Mitsubishi Legnum VR4
Gallery: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Spioch

Post autor: MatiLP640 » 2014-10-04 23:47

Hahaha i to ja niby prowokuje do klutni na forum :D tu naprawde powinno byc "lubie to!" obok kazdego posta :D
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”