I need help... ;-(

Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

I need help... ;-(

Post autor: KASZCZU »

Witam wszystkich... po dłuższej przerwie ;-) Potrzebuje pomocy przy moim Probku. Ostatnie dwa tygodnie były wyjątkowo nie miłosierne dla niego. Jak się zaczęło sypać to wszystko... ;-( Najpierw lampy... Mam problem z przednimi światłami bo... przestały świecić. Nie wiem co się stało. Wracałem sobie spokojnie do domku koło 22.00 kiedy poczułem w kabinie zapach plącącej się gumy. Zatrzymałem autko, spojrzałem pod maskę, i nie znalazłem przyczyny... Gdy juz odpaliłem samochód o dziwo światła przestały świecić... ;-( Był to poważny problem bo znajdowałem się od domu jakieś 30km... nie wiedziałem co robić, jednak na farta postanowiłem jechać dalej, powoli max 40km/h patrząc tylko czy do rowu nie zjeżdżam bo nie było nic widać. Modliłem się by tylko przypadkiem niebiescy nie stali bo hmm miałbym duży problem. Następnego dnia urwała mi się rura tuż przy kolektorze ;-( Pomijając pukający przegub wystąpił później następny problem. Zaraz przy konsoli, przy włączniku wycieraczek zaczął się wydawać dziwny pisk i tak jakby pykanie.. ;-/ podszedłem do sprawy fachowo uderzyłem kilka razy w konsolkę i niby było po sprawie. Następnego dnia chce odpalić autko a tu... akumulator rozładowany, patrzę pod maskę... spalony bezpiecznik. Myślałem, że jest od świateł i dlatego nie świeciły więc go szybko wymieniłem a tu kolejna niespodzianka. Wycieraczki i spryskiwacze samoistnie się włączyły... Heh może wiecie co dolega mojemu Probkowi. Jest może ktoś z Krakowa kto miałby chwile czasu i mógłby podjechać do mnie zobaczyć co się dzieje?... Liczę na wasza pomoc... bo już nie wiem co mam robić..
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Co do wycieraczek, spryskiwaczy itp. Rozbierz deske i wyjmij ten przelacznik od wycieraczek ktory tak subtelnie naprawiales piescia :twisted: , rozloz go i wyczysc dokladnie i pownno byc ok.

Czy przypadkiem nie uzywasz mocniejszych zarowek w reflektorach?
Jesli tak to prawdopodobnie stopily sie przewody od przekaznika do reflektorow. Jesli uzywasz zwyklych zarowek to zakladam ze wykluczasz bezpiecznik i przekaznik idz tropem przelacznika, jak rozbierzesz deske to to go rozkrec i przeczysc.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU »

heh ale tak odrazu oba przestały świecić?? klosze mam od maluszka :oops: heh :-( a żąrówki to nawet nie sprawdzałem bo nie było z nimi wcześniej problemu...
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

KASZCZU pisze:...ale tak odrazu oba przestały świecić?...
Dokładnie tak. Jeżeli stopiły ci się przewody od przekaźnika (jak pisał już Winger i na co wskazuje zapach, który poczułeś), to oba padają, bo nie mają zasilania po prostu.
Przy okazji sprawdź moc żarówek. Instalacja może nie wytrzymać 100 watówek. Prawdopodobnie stąd problem.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

moze kto klątfe na Twojego proba rzucił??
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Odepnij akumulator i miej w pogotowiu sprawną gaśnicę.
Jeżeli to jest jakieś zwarcie na wiązce,a przypuszczam,że jest,to musisz
uważać.Przejrzyj dokładnie przewody wszędzie,czy nie są gdzieś przetarte.
Jest jedno miejsce,gdzie często się przeciera wiązka i bardzo trudno się tam dostać.Nie wiem jakie masz auto,czy to GT?Wiązka ta idzie nad chłodnicą klimy,a pod poprzeczką,w której ta chłodnica się znajduje.Nie powiem,że to jest to i że tam tkwi problem,no bo ciężko stwierdzić na odległość :D ale jest to dosyć newralgiczny punkt.
Wracając do bezpiecznika - jak go wymieniłeś,rozumiem,że się nie spalił drugi raz.I przypadkiem nie zakładaj większych bezpieczników,niż powinny być,bo przewody nie wytrzymają i spalisz auto.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU »

Po przyjeździe ze Szwecji przyszedł czas na wszelkie naprawy. Elektryk jak zobaczył mojego probka to chwycił sie za głowe. większość kabli była łączona metodą "na skrętkę", żarówki mocowane lepcem do kloszy oraz wiele innych tego typu niespodzianek... co tu dużo mówić... tragedia... m przy tym nie robiłem bo nie miałem czasu oraz zdolności manualnych ;-) bałem się cokolwiek ruszać, żeby nie pogorszyć sprawy.... ;-( Po tych niezbędnych naprawach przyjdzie czas na przyciemnienie piecowe szyb oraz zamontowanie porzadnego audio...może coś poradzicie...
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

jak sie ma pieniazki to nie trzeba doradzac:)
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

poradzimy :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

pelot pisze:poradzimy :P
A potem skrytykujemy :D :wink:
BEAUTY...POWER...SOUL...
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”