lampka oleju i brak ładowania :((

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

lampka oleju i brak ładowania :((

Post autor: Pelot »

Witam
Dzisiaj jak wracałem z pracy na skrzyżowaniu patrzę a tu kontrolka od oleju :shock: pokazała swą obecność i się zaświeciła,ciśnienie w normie jak zawsze.Zatrzymałem się szybko sprawdzam czy niema wycieku,bagnet w dłoń a tutaj jak zawsze lekko ponad połowa stanu :? siedzę i tak rozkminiam a że nie daleko był CPN to skoczyłem kupiłem litr oila i wlałem do końca a kontrola dalej świeci.Posprawdzałem wszystko jeszcze raz i jest ok. więc wsiadam i jadę dalej i tak patrzę na wskażniki że ładowania chyba mi brak ponieważ wskazówka nie podniosła się do swojego miejsca,zatrzymałem się na swiatłach a obroty delikatnie są wyższe. po powrocie do domu miernik i teza się potwierdziła niema ładowania :cry:
Co ma wspólnego kontrolka od oleju i ładowanie?? :roll:
Czy są jakieś przekażniki,wtyczki itp które powiniennem posprawdzać zanim wybebeszę alternator?? :roll:
Dmuchając na zimne ile może kosztować alternator?? :roll:

Proszę bardzo o jakies info
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Najprawdopodobniej skończyły Ci się szczotki. :wink:

po co tyle paniki. Może przewód się rozłączył.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Qrcze - wiecie co?Bo zgłupiałem.
O jakiej kontrolce oleju mówicie?Która to?
Nie wiem pewnie dlatego,że nigdy mi się nie zapaliła.
:oops:
A co do szczotek,to bardzo prawdopodobne,z tym,że szczotki są (jak się nie mylę) w regulatorze napięcia.Trzeba wymienić cały regulator albo jak się potrafi,wylutować stare i wlutować nowe szczotki.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Low oil.

W misce olejowej (nie mylić z Oley-owej #-o ) jest czujnik poziomu oleju. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

:D
Nie no to,że jest czujnik w misce to ja wiem
ale byłem pewien,że on jest od wskażnika ciśnienia.

Jeszcze pytanko.
Ta kontrolka powinna się zapalać w momencie przekręcenia
kluczyka na zapłon prawda?A po odpaleniu gasnąć.

U mnie się chyba nie zapala(może żaróweczka)
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Pelot - mnie często po odpaleniu auta pali się low oil i antilock, a wskaźnik ładowania leży na dole. Po dodaniu gazu do ok. 2.000 obrotów wszystko wskakuje na swoje miejsce a kontrolki gasną (z pod maski słychać charakterystyczny krótki odgłos). Bankowo jest to problem z ładowaniem, nie wiem tylko czy chodzi o szczotki, a może o przekaźnik alternatora.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
+MarCin+
Posty: 9
Rejestracja: 2005-05-10 19:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: +MarCin+ »

Sh(.)(.)ters pisze:Pelot - mnie często po odpaleniu auta pali się low oil i antilock, a wskaźnik ładowania leży na dole. Po dodaniu gazu do ok. 2.000 obrotów wszystko wskakuje na swoje miejsce a kontrolki gasną (z pod maski słychać charakterystyczny krótki odgłos). Bankowo jest to problem z ładowaniem, nie wiem tylko czy chodzi o szczotki, a może o przekaźnik alternatora.
u mnie teszh tak czesto jest :D
pelot- moze masz luzny pasek poprostu?? sprawdz go tez
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

OLEY pisze::D
Jeszcze pytanko.
Ta kontrolka powinna się zapalać w momencie przekręcenia
kluczyka na zapłon prawda?A po odpaleniu gasnąć.

U mnie się chyba nie zapala(może żaróweczka)
Dokładnie tak jak opisałeś. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

To ja przy okazji spytam, żeby nie zakładać nowego tematu - jak u mnie zapali się kontrolka oleju (II gen. 2.5) to znaczy, że poziom oleju jest nisko i mam dolać, czy to znaczy, że w tym momencie już nie ma żadnego oleju i silnik nie ma żadnego smarowania? Nigdy mi się to nie zdarzyło, ale jako, że mam trochę przebojów z olejem, to warto spytać jakby co :-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Przyjmij, że kontrolka oznacza poziom poniżej minimum i nie sprawdzaj :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Witam
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi
+MarCin+ pisze:
pelot- moze masz luzny pasek poprostu?? sprawdz go tez
Pasek jest ok już go sprawdzałem


Idę za momęcik wykręcić alternator i będzie wszystko jasne
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

RX pisze:Witam,

To ja przy okazji spytam, żeby nie zakładać nowego tematu - jak u mnie zapali się kontrolka oleju (II gen. 2.5) to znaczy, że poziom oleju jest nisko i mam dolać, czy to znaczy, że w tym momencie już nie ma żadnego oleju i silnik nie ma żadnego smarowania? Nigdy mi się to nie zdarzyło, ale jako, że mam trochę przebojów z olejem, to warto spytać jakby co :-)

Pzdr.
wiesz co....jak sie kontrolka zapali to jest już bardzo źle!!!!!Tak eksperymentować sobie można w maluchu,czekać aż się zapali i dopiero dolewać,ale nie w maździe!!!!!!!!!!!
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

jeśli chodzi o kontrolkę oleju to mojemu Ojcu jak się zapaliła w scierce to już był silnik do wymiany :?


Odnośnie tematu:alternator wyciągnięty,po blisko 3 godzinach leżenia pod samochodem tragedia żeby go wydostać->fajnie się jeżdzi ale jak trzeba cokolwiek zrobić to jest normalnie "Teksańska Masakra piłą mechaniczną"
Wkrótce będzie postawiona diagnoza odnośnie braku ładowania

Ale dalej nurtuje mnie kontrolka oleju :roll: :?
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

odnosnie tej kontrolki oleju to jest tak ze (w 2,2 turbo przynajmniej) czujnik jest na wyskosci smoka - czyli w miejscu gdzie zasysany jest olej- i swiadczy to o tym ze juz raczej nie jest zasysany bo go tam nie ma :lol: ... albo ze jest juz bardzo blisko tego zeby nie byc zasysanym :lol: - podejrzewam ze na bylejakim zakrecie juz nie jest wtedy zasysany-czyli jesli zaswici sie kontrolka to radze wylaczyc silnik 8) --- a co do bagnetu to poziom minimalny na bagnecie jest duuuuzo wyzej niz smok też nic zlego sie nie stanie jesli przejdziemy jakis krotiki dystans na poziomie minimalnym :D
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Hmm... ludzie ale zarówno ja, Pelot i Marcin mamy olej. W autach na pewno, nie wiadomo jak w głowie :D .

RX jak masz obawy to sprawdzaj stan oleju raz na tydzień, przed i po dłuższej trasie jak już silnik wystygnie.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Witam
alternator już włożony,kontrolka oleju zgasła po naprawie alternatora.Padł regulator napięcia,zastapiony regulatorem od poloneza i wyciągnięty na zewnątrz koszt 19 pln.-a zamiennik który mogłem zakupić na zamówienie 200pln

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

pelot ja w sobote wymienialem reguletor.
stanalem w bydgoszczy ale szczescie ze niedaleko od elektryka.
u mnie bylo tak ze ladowanie niby bylo po odpaleniu zimnego auta i po kilku minutach gasło.
byłem pewiem że szczotki sie kończą.elektryk wyjął alternator i co? szczotki są ekstra. sprawdził uzwojenie itd, i mówi że regulator padł. no ta ju mówie że od poldka można zapodać bo nie mam kaski na mitsu.
na co on że od poldka do takiego auta to by mi nigdy nie włożył, ja mówie że nie mam kaski na nowy, a on podzwonił po znajomych i wtargał taki jak powinien być za 100pln, byłoby ok gdyby nie to, że za robote wziął 80pln.
najdziwniejsze jest to że swoosh od którego mam probka kilka miechów temu zmieniał regulator na nowy.
mam nadzieje pojezdzic troche na tym co mam teraz bo jest to droga impreza.
pozdro.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

80 pln jest wg Ciebie dużo :shock:
Robert za wyjęcie z włożeniem i regulatorem z poldzera zapłacił 300
Ja u tego samego zawiozłem swój alternator żeby mi wyprowadził przewodu na zewnątrz z moim regulatorem i zapłaciłem za to 100 :? :cry:
czyli za samo wyjęcie zyczą sobie 200pln-ów, z jednej strony im się nie dziwię ponieważ,wiem jaka to jest męczarnia i katorga żeby go wytargać wyjmowałem go ze 3 godz.
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Nie do końca - mi najpierw podzwonili po hurtowniach i podali cenę, którą zaakceptowałem, naprawili całość na podzespołach Mitsu, sprawdzili na stole - działa, zamontowali - działa, zadzwonili, że auto do odbioru, wyjechali na plac - a tu daje 17V :shock:
Dopiero potem wyprowadzali przewody i auto było na drugi dzień (na wtorek, przez co ominęła mnie jedna Arkadia) :evil:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

pelot, pewnie nie duzo wzial ale z zaskocznia to bylo. liczylem ze za szczotki z robata zaplace 100. a tu sie okazalo ze bedzie 200 do zaplaty a nie 100 i dlatego nie bylo mi wesolo.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Alexs pisze:wiesz co....jak sie kontrolka zapali to jest już bardzo źle!!!!!Tak eksperymentować sobie można w maluchu,czekać aż się zapali i dopiero dolewać,ale nie w maździe!!!!!!!!!!!
Dlatego też nie eksperymentuje, tylko zadałem na forum pytanie. Olej sprawdzam i jak trzeba coś ew. dolać to dolewam. Spytałem o kontrolkę z ciekawości, gdyby np. kiedyś mi się zapaliła, bo słyszałem taką wersję, że jak się zapali to już jest za późno i po silniku. Trochę oleju mi ubywa, ale jakby nie chciał ubyć poniżej pewnego poziomu, byłem ciekaw czy np. kontrolka nie zapala się od stanu poniżej "L" na bagnecie czy coś.

Pozdrawiam!
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Może ktoś ma schemat przerobienia takiego regulatora z poloneza
Sądze że większość też by chciała sobie przerobić bo regulator do tego alternatora to 150 zł
regulator jest na 6 podłączeń w probe a przeważnie jest tylko 2 podłączenia
Może ktoś zna się na tyle co by to przerobić i pomóż innym
oczywiście nie zakładałem nowego tematu żeby nie śmiecić
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

W pewnym sensie lampka i w związane z prądem, więc piszę tu.

Wracając wczoraj ze zlotu zauważyłem przypadłość która mnie niemiłosiernie wqwiała. Otóż wskazania na moich dodatkowych wskaźnikach pokazywały pewną wartość (załóżmy że to jest x) a po wciśnięciu pedału hamulca, włączeniu dmuchawy, czy długich świateł wartości się zmieniały o x - y (gdzie "y" to dość pokaźny wychył). Im więcej urządzeń włączałem tym większy był spadek na wskaźnikach i nie ważne czy to był EGT czy AFR, na wszystkich wskaźnikach spadały odczyty. Poza tym mam dość wysokie napięcie w aucie bo ok 17V Co może być przyczyną? (osobiście obstawiam regulator napięcia).

pozdro!
BEAUTY...POWER...SOUL...
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Regulator by tu pasował. Sprawdź sobie dokładnie to napięcie bo możesz popalić instalację.
Za czasów jak jeździłem probem (a kiedyś takie czasy były :twisted: ) strzelił mi regulator i spaliło żarówki podczas nocnego cruis'ingu. Na szczęście nie jechałem szybko i byłem blisko domu.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
szafranak
Posty: 256
Rejestracja: 2007-05-16 11:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: szafranak »

ja miałem brak ładowania i zapaliła mi się kontrolka oleju jak strzelił mi pasek od alternatora :roll:
Panie władzo ma pan rację niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaje sobie sprawę z tego że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale... jechałem szybko gdyż lubię zapierda...

http://158.75.130.34/~trn/forum/index.php

Ford Probe 2.2 GT USA
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”