lampka oleju i brak ładowania :((

Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

a mi zaginelo ladowanie w akcji... :evil: tzn. w polowie drogi do pracy :evil: myslalem ze to chwilowe od wilgoci, bo pare dni temu mialem ladowanie 17-18V zaraz po odpaleniu samochodu rano ale po chwili przestalo :roll:



ale dzisiaj sie zawzielem i wyjalem ustrojstwo:] o dziwo szybko poszlo, tak niecale pol godzinki zajelo mi, ale mozna duzo szybciej jak sie wie co i jak:] i nie potrzeba nawet kanalu do tego:] teraz tylko rozebrac alternator i zobaczyc co sie stanelo... :roll:



\
czy ten alternator w probe jest jakis z kosmosu czy cos?? bo nawet czesci do niego nie ma nigdzie!! :evil: po przeszlo tygodniu walki udalo sie dostac regulator napiecia (ktory cozywiscie mozna kupic tylko w komplecie ze szczotkami, wtyczkami i cholera go wie czym jeszcze niepotrzebnym!!) i po jego zamontowaniu (oczywiscie nie pasowal idealnie i troche trzeba bylo podpilowac..) szlak mnie trafil!! laduje za duzo!! :evil: jak chodzi na luzie jest niecale 15V a tylko przygazuje sie lekko to leci zaraz ponad 18V :evil: :evil: :evil: dziad ktory mi to robi powiedzial ze to pewnie wina diody jakiejs tam!! wiec mial zamowic jakies cos tam z tymi diodami i oczywiscie nie do dostania to jest :evil: :cry: i co ja mam z tym dziadostwem zrobic teraz!! juz samochod od cholery czasu stoi, mnie kolano napier*** jak glupie a musze rowerem jezdzic do pracy... i do szkoly nie mam jak dojechac... zalamac sie idzie normalnie... zaczynam miec szczerze dosc tego samochodu... :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Nie lepiej kupić Ci używany alternator od kogoś?
W giełdzie na pewno by się coś znalazło. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

a mow mi to teraz :evil: jak juz wsadzony mam nowy regulator ze szczotkami ktory kosztowal przeszlo 100 :evil: a zwrocic juz sie nie da bo oczywiscie musial mie go przerobic, podpilowac i polutowac zeby wpasowac :evil: :evil: :evil:

myslalem ze tylko regulator sie wymieni i bedzie smigac, bo reszta w bardzo ladnym stanie, zadnych luzow na lozyskach, niewielki przebieg... :roll: :cry: :cry: :cry:
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Identyczne 2 przypadki ze sposobem rozwiązania na zewnętrznym regulatorze (PROB_ALa i mój w kolejnym odsyłaczu, już w poniższym wątku): :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 969#139969
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ale z tych tematow wynika ze te zaminniki oryginalnych regulatorow maja to do siebie ze jest pozniej 17V ??!! a polonezowski regulator pomaga na wszystko?? bo nie ma nigdzie konkretnej odpowiedzi czego to jest wina ze po wymianie regulatora laduje 17V :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Nie wynika, ale Twój to 3 identyczny przypadek. Regulator od poloneza ma 2 zalety - kosztuje kilkakrotnie mniej i wyprowadzony jest na zewnątrz alternatora, więc gdyby co, to łatwo wymienić.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

moj dziadowski elektryk powiedzial ze od poloneza sie nie nada bo ma mniejszy amperaz od tego co mam :evil: a i teraz mowi, ze to napewno te diody :evil: a tego dostac nie idzie... :roll:

no to jak oni do jasnej cholery robia te regulatory!!! przeszlo 100 niby w bloto bo zaden nie dziala :?: :!: :?: i tylko te od poloneza dzialaja??!!


:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

w koncu!! po 3 tygodniach stania zadzialal:D:D zrobilem dziisaj 170km i jeszcze nie padl regulator "made in poland"!! :lol: ale 100 i tak w bloto za zamiennik oryginalu :evil: :evil: :evil:

ale mam teraz problem z innej beczki: ladowanie w normie ale caly czas sie swieci "low oil" i "anti lock" jakby cos bylo nie tak z ladowaniem!! :shock: ale jest wszystko w porzadku!! jak jechalem to kilka razy na chwile przestaly swiecic a pozniej tak na 5 min zgasly ale znowu sie swieca...

wie ktos co to moze byc?????
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

masz słabe ładowanie mam podobnie bo włożyłem alternator z GL
z poloneza mi nie działał bo miałem dyskoteke ze wszystkimi światłami :?
wie ktoś jakiś sprawdzony regulator z poldzia zdjęcia ,numery
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

piotrek pisze: wie ktoś jakiś sprawdzony regulator z poldzia zdjęcia ,numery
Kurde tego nie wiem akurat, ale może wpiszcie w naszą wyszukiwarkę
wyrazy "regulator od Poloneza" i przeczytajcie wszystkie tematy dokładnie.

Ja przeczytałem kilka i mi się znudziło :twisted:, A chciałem cos znaleźć i Wam pomóc. :D
Co prawda trafiłem na kilka zamienników, ich numery i firmy, ale nie przeczytałem wszystkiego. Szczerze - odechciało mi się. :D

To utwierdza mnie w przekonaniu, że blokowanie kolejnych klonów tematów ma sens. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

czy padnięty regulator może być powodem za wysokiego napięcia?
podczas jazdy napięcie rożnie mi do 15-16V i gasną mi przez to xenony :?
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

Lisiu pisze:czy padnięty regulator może być powodem za wysokiego napięcia?
podczas jazdy napięcie rożnie mi do 15-16V i gasną mi przez to xenony :?
No takie sa wlasnie objawy padnietego regulatora :roll: u mnie tak sie dzialo jak zalozylem zamiennik oryginalnego regulatora... teraz mam podlaczony regulator jakis polski, tylko mocniejszy niz polonezowski:] taki na 70A i jak narazie dziala bez problemu ladowanie caly czas idealnie w polowie tylko te kontrolki mi sie od czasu do czasu swieca :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

no to czeka mnie nie równa walka ze złośliwością rzeczy martwych :twisted:

EDIT:

byłem w sklepie i do poloneza są dwa regulatory: na 14.8V i 12V. Którego kupić?
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Ja bym proponował ten większy.
Przynajmniej tak na logikę wychodzi.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ja powiem ci ze mam chyba ten na 12V, bo tak cos tam jest napisane na obudowie:] i dziala w miare dobrze:} a przynajmniej ladowanie jest caly czas w odpowienim miejscu czyli w polowie wskaznika!!
ObrazekObrazek


a mi dalej nikt nie odpowie na moj problem z szalejacymi wskaznikami?? po wymianie regulatora czasem (bardzo czest) swieca mi sie kontrolki "low oil" i "anti lock" czy jakos tam!! :evil: a czesto mam tak ze "low oil" lekko sie zaży a ta druga nie swieci sie tylko co pewien czas sobie pomruguje (oleju w silniku pod dostatkiem!!) ktos wie co to moze byc??
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Lisiu pisze:byłem w sklepie i do poloneza są dwa regulatory: na 14.8V i 12V.
pytlar pisze:ja powiem ci ze mam chyba ten na 12V, bo tak cos tam jest napisane na obudowie:] i dziala w miare dobrze:}...
po wymianie regulatora czasem (bardzo czest) swieca mi sie kontrolki "low oil" i "anti lock" czy jakos tam!! :evil: ... ktos wie co to moze byc??
Tak się właśnie objawia brak ładowania: :arrow: Lampka LOW OIL i ANTI LOCK się świecą ????
The voltage regulator senses the vehicle electrical system current demand and energizes the rotor field current accordingly. The regulator also limits charging system voltage to an operating range of 14.1 to 14.7 volts.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

[quote="Robert"][
Tak się właśnie objawia brak ładowania: [b:][/b] no tyle ze ja mam ladowanie mimo swiecenia sie tych kontrolek!!
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Zastosowałeś niewłaściwy regulator :arrow: nie masz właściwego ładowania.

Ja mam to: Obrazek

Rzuć okiem jeszcze na dyskusję tutaj: :arrow: Brak ladowania akumulatora, kontrolka nie zapala sie (temat na forum mazdaspeed). Mój działa od 2.5 roku (tzn. prawie, bo przy okazji grzebania w aucie spaliliśmy go i wymieniłem na identyczny, więc "fizycznie" to drugi).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

A ja dzisiaj kupiłem coś takiego:
Obrazek
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Ja właśnie taki włożyłem i wszystko miga wskażniki , lampy (po dodaniu gazu)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Nie mam danych Elmotu, tylko jego zamiennika :arrow: ze strony Jezpolu, ale RNC-12 jest do alternatora AA108-14V-35A, a RNA-2 do A-124-14-60A. Domyślam się tylko, że 35A i 60A w tych oznaczeniach to prąd. :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

witam
Może ktoś napisać gdzie,co rozłączyc/przerobić w alternatorze żeby podłączyć sie z zewnętrznym regulatorem? gdzie jaki przewód itp.
dałem alternator do elektryka, miał go cały dzień i oddał mo go rozebranego w pudelku nie robiąc nic przy nim :evil:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Kurde, że ja nie pamiętam jak to było dokładnie, ale coś na takiej zasadzie:

Bierzemy stary regulator, wywalamy z niego wszystkie bebechy, zostawiamy sam szczotkotrzymacz. Dolutowujemy przewody od poldkowego regulatora do naszego szczotkotrzymacza, a nowy regulator przykręcamy na zewnątrz do alternatora.

To chyba było coś takiego. :idea:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

na .net znalazłem schemat jak polutować styki po wybebeszeniu oryginalnego regulatora ale nie jest tam powiedziane gdzie podpiąć sie z nowym regulatorem
piotrek natomiast napisał mi na gadu że z nowym regulatorem trzeba sie wpiąć w jeden z przewodów z tej szarej wtyczki wpinanej w alternator
Na jednym pinie jest cały czas napięcie +12V, przeciąłem ten drugi przewód i pod niego się wpiąłem, regulator do masy i niestety nadal mi nie ładuje?
Może mi ktoś powiedzieć czy samo połączenie jest dobre? bo wtedy bede wiedział że regulator jest do niczego( padł przy poprzednich próbach?)
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Sam regulator też możesz sprawdzić.
Potrzebny jest regulowany zasilacz prądu stałego do ok 18V.
Może być 10 do 16V. o wydajności około 2 ampery.

Zasilacz podłączasz zamiast akumulatora, a do szczotek - żarówkę
samochodową 21 Wat. Regulujesz napięcie i patrzysz kiedy żarówka zapala się i gaśnie.

Przy wzroście powyżej ok. 13,8 V powinna zgasnąć, poniżej powinna świecić.
Żarówka dla regulatora jest obciążeniem, jak uzwojenie wzbudzenia.

Jeżeli masz taki zasilacz, to dasz sobie radę.
Jednak nie każdy posiada takie urządzonko w domu. :cry:

EDIT:
Szymku, czy mógłbyś wrzucić tutaj ten schemat dla potomności?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

OLEY pisze:Jednak nie każdy posiada takie urządzonko w domu. :cry:
no właśnie :? a informacja czy podłączenie jest dobre czy nie załatwiło by sprawę.
Byłem jeszcze trochę pogrzebać przy autku i wydaje mi sie że jakieś ładowanie mam- auto zapalone ok 6-7 min, włączone śwatła i dmuchawa i akumlator z 12.1V spadł tylko do 11.3V a myslę że przy tak długim chodzeniu z uzyciem lamp i dmuchawy powinien bardziej paść tym bardziej że aku jest juz sam w sobie nie za ciekawy- kiepsko trzyma.
Jednak mierząc napięcie na zapalonym silniku nie było one wyzsze niż 12.2V, i świecą sie low oil i anti lock :?
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”