Wentylator chłodnicy się nie włącza

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Wentylator chłodnicy się nie włącza

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Jak w temacie. Sprawa dotyczy I gen. US '89. Termostat podobno działa, wentylator również. Może padł jakiś czujnik? Jak zdiagnozować i ile kosztuje leczenie z tej przypadłości :?:
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Sprawdz bezpiecznik
lub przekażnik
ewentualnie czujnik padł ten co jest pod ukosem koło termostatu
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

nie wiem ile przewodow dochodzi do czujnika, jesli dwa to je zlacz razem(zakladajac ze jest padniety czujnik) jesli jeden to dotknij go do masy, w ten sposob sprawdzisz czy to wina czujnika.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Sprawdź jeszcze kostkę wentylatora czy nie wypadła chociaż to mało prawdopodobne. Mi np. gazole zapomnieli jej podłączyć i też miałem problem z wentylatorem.

Włącz jeszcze klime i sprawdź czy się włącza wentylator bo powinien samoistnie. Jak nie to po kablach leć.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

kollek od klimy to jest drugi wentylator.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

wingerman pisze:kollek od klimy to jest drugi wentylator.
Tak, ale przy włączeniu klimy załączają się oba :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

przy załączaniu klimy rusza tylko[/] wentylator przy silniku a kiedy jest za ciepło i klma wymaga mocniejszego wiatru to zapodaje się dopiero ten dedykowany od klimy (po stronie zderzaka)
Awatar użytkownika
Bierkuś
Posty: 115
Rejestracja: 2005-05-29 23:44
Galeria: viewtopic.php?t=7986
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierkuś »

Cynki pisze:przy załączaniu klimy rusza tylko[/] wentylator przy silniku a kiedy jest za ciepło i klma wymaga mocniejszego wiatru to zapodaje się dopiero ten dedykowany od klimy (po stronie zderzaka)


Nieprawda. Przy załączeniu klimy działają zawsze oba wiatraki. Niezależnie od temperatury zawsze włączają się oba.
Awatar użytkownika
Bierkuś
Posty: 115
Rejestracja: 2005-05-29 23:44
Galeria: viewtopic.php?t=7986
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wentylator chłodnicy się nie włącza

Post autor: Bierkuś »

Sh(.)(.)ters pisze:Jak w temacie. Sprawa dotyczy I gen. US '89. Termostat podobno działa, wentylator również. Może padł jakiś czujnik? Jak zdiagnozować i ile kosztuje leczenie z tej przypadłości :?:
A koszt nowego czujnika (tego wkręcanego przy termostacie co załącza wentylator) to 41 PLN. Kupiłem, wymieniłem i wszystko działa. Bo trak poza tym sprawa dotyczyła mojej nowej strzały :D
Jak ktoś będzie potrzebował to służę pomocą.
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wentylator chłodnicy się nie włącza

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Bierkuś pisze:Jak ktoś będzie potrzebował to służę
Ja poproszę kawę. 2 łyżeczki kawy, 2 cukru, 1/4 objętości mleczka :lol: .
A na poważnie to widziałem na własne oczy. Włączenie klimy powoduje uruchomienie dwóch wiatraków. Dzięki tej opcji Bartek chłodził silnik mimo padniętego czujnika.
Ostatnio zmieniony 2005-06-08 13:25 przez Sh(.)(.)ters, łącznie zmieniany 1 raz.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Bierkuś pisze:
Cynki pisze:przy załączaniu klimy rusza tylko[/] wentylator przy silniku a kiedy jest za ciepło i klma wymaga mocniejszego wiatru to zapodaje się dopiero ten dedykowany od klimy (po stronie zderzaka)


Nieprawda. Przy załączeniu klimy działają zawsze oba wiatraki. Niezależnie od temperatury zawsze włączają się oba.



się nie znasz gówniarzu... :twisted:


holerka.... jeśli jest tak jak mówisz to u mnie jest niedobrze.... a u mnie nie może być niedobrze.... więc skoro u mnie nie może być niedobrze to jest dobrze a u ciebie jest niedobrze. :D
no to już wiemy. :D

ale dla spokoju sumienia zobaczę co na to CD-service-WYROCZNIA :D
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

A ja Wam mówie!
Sprawdzcie ten wentylator klimy bo ma się włączać.

Base on true story :)
Andrzejowi się włącza i jest COOL. Bierkusiowi się też włącza i też jest COOL. A mi się ostatnio nie włączył bo rudy zaatakował przekaźnik (ten koło wentylatora - dostała się do niego woda) i go nie włączył.
Skutek -> szczęście w nieszczęściu że tylko mi rurkę aluminiową wywaliło ze złączki i cały gaz zeszedł. Już byłem w strachu że chłodnicę klimy rozerwało. Ale i tak 200 stówy poszły na ponowne napełnienie układu.

Tak więc Cynki dobrze sprawdź swój wentylator bo może być źle a przypuszczam że niechciałbyś mieć nowej chłodnicy rozerwanej ;).

Pociesze Cię że sprężarka ma zawór bezpieczeństwa i przy zbyt wysokim ciśnieniu w układzie powinien zadziałać. U mnie nie zadziałał bo lżej mu było wylecieć gdzie indziej :)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

A u mnie mnie się jeden włącza jak kiedyś z Cynkim odpalaliśmy, z tego co pamiętam to u: Jacusia, Jookerra, Wingera włącza się jeden wiatrak.

Tak na dobrą sprawe na logike biorąc po co ma się włączać wiatrak od chłodnicy silnika, jeśli on wydajnie nie dmucha, bo musi przebić się przez rozgrzaną chłodnice, do tego w zimie to by wiało na chłodzenie silnika a jak wiadomo za niska temperatura silnika też nie jest dobra, a od czasu do czasu używamy klimy żeby pare ściągnąć.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

nie nie... Kamil źle do tego podchodzisz... chłodnica klimy jest tak samo szeroka jak chłodnica silnika tylko nie było miejsca na wiatrak po wewnętrznej stronie pasa przedniego już... i dołożyli do od przodu.
co do wydajności to są podobne a nawet bym rzekł że wydajniej jest ssać powietrze przez te obie chłodnice niż te powietrze w nie pchać...

co do włączania się to nie wiem... u mnie od początku jak go mam nie załączał się i rok przelatałem z klimą... ale wiesz.. skoro ten wiatrak powinien się odpalać to trzeba mu pomóc...
swoją drogą ciekwe czy mocniej będę odczuwał moment odpalenia sprężarki podczas jazdy....
Gość

Post autor: Gość »

Ale dla mnie totalnie nielogicznym jest dmuchanie lodowatym powietrzem na zimną chłodnice.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

????????????????????????????????


jak na zimną?????????/ nie kumam??????
Gość

Post autor: Gość »

No może przesadziłem, ale po co dmuchać na coś co wedle termostatu nie potrzbuje dodatkowego chłodzenia.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

chłodnica klimy (condenser) jest gorąca jak diabli kiedy klima działa... i faktycznie tutaj zgodzę się z karolem, że oba wiatraki skuteczniej schłodzą ten kawałek żaru niż pojedyńczy... co do efektu ubocznego-chłodnicy silnika to tam jest termostat i za zimno to silnikowi nie będzie... :D:D:D

a klima może być chyba nawet wydajniejsza jeśli schłodzi się lepiej condenser...
tak mi się wydaje.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

u mnie też się włanczają dwa wentylatory ale coś mi się zdaje że 89 instalacja klimy się różni od 90
weżmy to pod uwage że nawet przekażniki klimy się różnią
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

różni się... :D

przede wszystkim w 89 raczej sterowanie było na silniczkach krokowych czy jak one tam... a w 92 już wszystko się ciąga linkami....

poza tym inaczej jest elektryka bo jeszcze nie wiem dlaczego połączone to jest z trip komputerem...

w 92 elektrycznie rzec ujmując jest sporo prościej.

ale zasada działania jest jedna i ta sama... :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”