Jak sie do tego zabrać

Gość

Jak sie do tego zabrać

Post autor: Gość »

Jak się dobrac do rezystorów bo nie wiem, mam 1 bieg zjarany a chciałbym klime odpalić,

Tu fotka dla zobrazowania sytuacji
Obrazek

A tu mała relacja z frontu przy flaszce.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

ale rezystory które odpowiadają za nawiew są pod nogami pasażera.
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

hmmm to musze poszpącić jeszcze dzięki za info
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak sie do tego zabrać

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Sqad pisze:Jak się dobrac do rezystorów...
Jak najszybciej 8).

Poniżej rysunek poglądowy:

Obrazek
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Gość

Post autor: Gość »

Rysunek jest wręcz bardzo poglądowy, jutro zajże.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

ta strzałka powinna być do góry,zdejmujesz ten plastik koło schowka(bodajze 2 śrubki) i masz oprawe dmuchawy i rezystor jest przykrecony na dwie śrubki.
Poradzisz sobie
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

podobnie miałem ze światłami z przodu ... :/ ale wszystko będzie dobrze dasz rade .. Nie pij Z plastiku BLEHHHHHH
UNITE AND WIN
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Ale na fotce jest tylko moja ręka. :P
Awatar użytkownika
Jacuś
Posty: 90
Rejestracja: 2005-04-01 14:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jacuś »

Teraz po tych wszystkich obiajnieniach wydaje sie to b. proste, uśmiali byście się jakie mieliśmy pomysły na rozebranie tego ... :)

Co do kubeczków ... jak sie nie ma co się chce to się pije z tego się ma, dodam, że była dobra ...
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

tak. rezystory są NAD nogami (a nawet stopami- butami) pasazera.
trzeba tam wsadzić (głowe) i bedzie wiadc.
jest pokryweczka prostokatna na wcześniej wspomnianych srubkach.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Kamil.
Pelot i Villani mają rację.
Zdejmij osłonkę,wyjmij żarówkę od podświetlenia i jak się tam położysz to zobaczysz u góry wentylator.Zaraz za wentylatorem,tak w stronę grodzi,jest wpięta kostka w cały bajer odpowiedzialny za biegi wentylatora.
Wypnij kostkę z przewodami i odkręć ten bajer.Oprócz kostki jest tam też zworka(krótki przewód podpięty spinkami w dwa gniazdka,wygląda jak literka "U",tego nie wypinaj)Wracając do tego prostokąta,który wykręcisz
(dwie śrubki).Z drugiej strony owego zobaczysz takie,różnej grubości
spirale.Są zrobione z drutu oporowego.Każda spirala jest odpowiedzialna za inny bieg wentylatora.Im grubszy drut,tym mniejszy opór i wentylator chodzi szybciej.Prawdopodobnie przepalił Ci(Wam) się jeden z tych najcieńszych.Można go dorobić używając drutu z jakiejś starej farelki,
lub innego grzejnika elektrycznego.Problem jednak z dobraniem odpowiedniej wartości oporowej.Zarówno średnica drutu,jak i jego długość jest za to odpowiedzialna.Najlepiej,gdyby ktoś zmierzył opór na poszczególnych drutach u siebie,gdzie działają wszystkie biegi.
Inaczej będziesz musiał dobierać długość drutu metodą prób i błędów.
Z tego co pamiętam,to opór drutu od drugiego biegu wynosi jakieś 20 - 25
omów,więc opór drutu biegu pierwszego musi być większy.
Więc tak: wycinasz kawałek drutu(najlepiej jakbyś zmierzył jego opór jakimś miernikiem przed wlutowaniem) i go wlutowujesz.
Podłączasz kostkę z przewodami i WAŻNE!!!Trzymaj ręką cały element
tuż przy wentylatorze zanim załączysz wentylator.Dlatego,że te spirale będą się nagrzewać do czerwoności i mogą się spalić wszystkie.
To jest tak skonstruowane,że wentylator kręcąc się,od razu studzi te spirale.Więc na to trzeba zwrócić szczególną uwagę.Opór drutu musisz dobrać tak,żeby pozwolił silnikowi wentylatora w ogóle ruszyć(czyli nie za duży) a z drugiej strony,aby na pierwszym biegu chodził wolniej niż na drugim(nie za mały)
Trzymaj się .Powodzonka.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

OLEY dobrze prawi,dać mu wódki :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Sqad co ty wóde z plastyku walisz bleeeeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

masz szczęście Sqad że dopiero teraz zobaczyłem ten temat jak już Ci odpowiedzieli bo bym napisał żebyś użył opcji "szukaj" :twisted: :wink: swoją drogą jak możesz nie wiedzieć gdzie w TWOIM samochodzie są rezystorki? :wink:

pozdro i na zdrowie :)
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”