Szyby elektryczne-zasada działania, podświetlenie przycisków

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Maciucha pisze:Nie będzie za bardzo żarł. Rozbierałem silniczek i przy przeciążeniu odchyla on szczotki od komutatora.
Jeżeli faktycznie tak jest to czemu po dojechaniu szyby do końca i gdy trzymamy jescze wciśnięty przycisk to mocno przygasają kontrolki np. na desce rozdzielczej? Gdyby szczotki się odchyliły wirnik nie pobierałby prądu.
Jeżeli by tak było to problem byłby rozwiązany i dużo łatwiej byłoby zrobić automatyczne domykanie szyb, bez obawy na znaczny (chwilowy) pobór prądu i na przeciążenie silnika.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

mechanizm jest rozłączany czujnikiem przeciążeniowym wiem bo rozbierałem. Dlatego po wciśnięciu przełącznika przygasa światło w autku a mechanizm szyby nie rusza się
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

to co to za mechanizm jak po rozłączeniu silnika od prądu żre więcej prądu niż sam silnik
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

skorik pisze:
Maciucha pisze:Nie będzie za bardzo żarł. Rozbierałem silniczek i przy przeciążeniu odchyla on szczotki od komutatora.
Jeżeli faktycznie tak jest to czemu po dojechaniu szyby do końca i gdy trzymamy jescze wciśnięty przycisk to mocno przygasają kontrolki np. na desce rozdzielczej? Gdyby szczotki się odchyliły wirnik nie pobierałby prądu.
Jeżeli by tak było to problem byłby rozwiązany i dużo łatwiej byłoby zrobić automatyczne domykanie szyb, bez obawy na znaczny (chwilowy) pobór prądu i na przeciążenie silnika.
U mnie nie przygasają. Blaszka się rozgrzewa, wygina i odchyla szczotkę otwierając obwód. Może mam inne silniczki? Grunt, że u mnie tak jest, raczej było... bo na przełączniki od Miśka już chyba drugi miesiąc czekam :evil: :twisted: :twisted: :twisted:
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

raven
- da się zrobić zeby jakoś podświetlić te przyciski?
Da sie, robilem to za Sqad'em u niego w Probie troche dlubania itp. Zrobilismy jedna strone razem a druga Sqad mial robic sam... nie pamietam czy mu sie udalo czy nie, wiem ze byl jakis problem (razej do obejscia:) ).
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Jaki problem. Zrobiłem takie podświetlenie przycisków od opuszczania szyb (chwilowo nie działa bo padł mi CPU).
Podłączyłem się z przewodami pod podświetlenie przycisków LOCK i UNLOCK. Wstawiłem po dwie diody (zielone, żeby pasowały pod resztę) na każdy przycisk. Podłączyłem po dwie szeregowo przez rezystor 510 Ohm no i do tamtego podświetlenia. Normalnie świecą mocniej a po włączeniu świateł świecą słabiej tak samo jak te przy klamce. Nie trzeba ciągnąć dodatkowych przewodów przy zawiasach drzwi. Wystarczy zdjąć tapicerkę...
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Dokladnie....
zastanawiam sie czy i jak rozwiazales problem z rownomiernym rozpraszaniem sie swiatla wokolo przelacznika :idea: :?:
Samo wlozenie diody czy dwoch podswietli przelacznik, lecz efekt bedzie taki sobie (rzecz gustu oczywiscie) zabawa zaczyna sie gdy patrzac na podswietlony przelacznik swiatlo jest jednakowe wokolo a nie w jednym miejscu troszke jasniej w drugim troszke ciemniej.
Dlatego pisalem o tym ze jest troche dlubania.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Zgadzam się, same diody dały lipny efekt. eby rozproszyć światło wykorzystałem (może to śmieszne) woreczek foliowy. Nie widać go. Jest przezroczysty, no może trochę mleczny (matowy) i pod spód diodę. Światło w miarę się rozchodzi. Na pewno wygląda to lepiej niż sama dioda. Można spróbować zastosować np mleczną plexi. wycinając kształt dookoła przycisku.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

To ja wam podam jak na tacy, świetny patent na diody :D, sprawdzony już nie jeden raz.
Wystarczy do tego papierek ścierny 600-ka, matujemy delikatnie całą soczewkę i mamy świecącą żaróweczkę. :D Sprawdza się w 100% dla diod przezroczystych o podwyższonej jasności.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Zgadza się do superjasnych, jak znalazł. Tylko problemem są czarne przyciski i w żaden sposób światła się tam nie ma gdzie odbić i efekt też jest jeszcze słaby. Wtedy przydałaby się jeszcze folia aluminiowa.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Voodoo
Wystarczy do tego papierek ścierny 600-ka, matujemy delikatnie całą soczewkę i mamy świecącą żaróweczkę. Sprawdza się w 100% dla diod przezroczystych o podwyższonej jasności.
Nie rozwiazuje to problemu z rownomiernym podswietleniem przelacznika wokolo. :(
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Jak wrócę do domu, to wam pokaże fotki takich przycisków, robiłem już w trzech samochodach i wsio jest elegancko. Robiłem w czerwonych u Ojca, w Maździe na zielono i w Probie zaczynam na niebiesko.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Ja też robiłem takie patenty ale troche inaczej. Z przeźroczystego plastiku robiłem listwe bądź okrąg w zależności od tego co trzeba było podświetlić następnie wywiercałem kilka otworów w zależności od wielkości tej nowej formy i w tych otworach umieszczałem diody lub małe żaróweczki (lepsze rozwiązanie dłużej działają) a następnie całość matowiłem drobnym papierem ściernym. I już efekt był taki że cała powierzchnia przeźroczystego plastiku świeciła.[/url]
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Tak jak obiecałem.
Tyle, że u mnie każdy punkt świetlny, to jedna dioda :D

Tak jest w Probie:
Obrazek Obrazek

A tak u ojca w Nissanie:
Obrazek Obrazek
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

VooDoo wez pod uwage ze dotyczy to Igen, Ty masz IIgen a chodzi nam wlasnie o to ze w Igen przycisk jest lity z czarnego plastiku i mozna podswietlic tylko wokolo niego.
Nie zmienia to faktu ze u Ciebie swiatlo wokol przyciskow nie rozchodzi sie rownomiernie z ta sama intensywnoscia. :)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Może akurat tutaj są trochę niefortunnie zrobione zdjęcia i jest się do czego przyczepić ;) , ale jednak idzie to wykonać w jakiś dobry sposób.
W przypadku jedynki, to musiałbym mieć takowy przełącznik w ręku rozebrany, to może bym coś zmajstrował.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
wargawiesiek
Posty: 371
Rejestracja: 2007-01-19 19:46
Galeria: viewtopic.php?t=11379
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Post autor: wargawiesiek »

mam pytanko doczego dokładnie jest przycisk LOCK przy przełącznikach od szyb i jak od działa? Bo jak kupiłem probka to już niedziałał
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ten przycisk jest od blokowania przycisku pasażerowi aby sie szybą nie bawił bardzo fajna funkcja :) :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
wargawiesiek
Posty: 371
Rejestracja: 2007-01-19 19:46
Galeria: viewtopic.php?t=11379
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Post autor: wargawiesiek »

ten przycisk działa na zasadzie że po wciśnięciu zostaje i żeby powruciło wszystko do poprzedniego stanu trzeba go jeszcze raz nacisnąć? bo umie to cały czas tak samo chodzi
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jak napisał Bogdan: przełącznik bistabilny LOCK blokuje sterowanie elektrycznej szyby po stronie pasażera (jego przycisk). Oba przyciski sterowania (obu szyb) z Twojej strony działają zawsze (tzn. po przekręceniu kluczyka :wink: ).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wargawiesiek
Posty: 371
Rejestracja: 2007-01-19 19:46
Galeria: viewtopic.php?t=11379
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Post autor: wargawiesiek »

ale mi chodziło oto czy syba pasażera niedziała wtedy tylko podczas trzymania tego przycisku bo umie najprawdopodobniej czegoś tam brakuje
ale niewiem jeszcze czego
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

nie masz takiej spręzynki. Ona ten caly przycisk blokuje.
Obrazek
Awatar użytkownika
wargawiesiek
Posty: 371
Rejestracja: 2007-01-19 19:46
Galeria: viewtopic.php?t=11379
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Post autor: wargawiesiek »

umie to wygląda tak czy czegoś brakuje?
ObrazekObrazek
banofilia- zboczenie występujące u modów i adminów, objawiające się odczuwaniem rozkoszy podczas wyrzucania użytkowników lub ich postów
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Podłączenia przewodów :twisted: :twisted: :twisted:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Panowie potrzebuję schemat elektrycznych szyb, a dokładnie kolory przewodów, które prowadzą prąd ze sterownika kierowcy do przycisków pasażera.

Już tłumaczę w czym tkwi problem.
Nie otwierała się szyba pasażera. Postanowiłem sprawdzić, czy silniczek działa na "krótko". Nie działał. Rozebrałem go, przeczyściłem i zaczął chodzić. Niestety problem pozostał, bo do kostki nie dochodzi prąd.
Możliwe, że gdy silniczek się zastał (prawdopodobnie działanie wilgoci przez dłuższy czas unieruchomiło go na tyle, że po przyciśnięciu przycisku coś się spaliło w sterowniku kierowcy).

Podmieniłem sterownik i niestety jest ten sam efekt, czyli brak prądu z prawej strony. :cry:

Nie wykluczam, że drugi sterownik też może mieć cos spalone więc chciałbym się podpiąć z prądem zaraz przy sterowniku kierowcy i sprawdzić, czy będzie przejście przez wiązki aż do kostki pasażera.

Po to właśnie potrzebuję kolory przewodów.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”