Podłączenie radia, kolory kabli - problem

malyer
Posty: 36
Rejestracja: 2003-09-14 22:21
Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
Lokalizacja: Radom

Podłączenie radia, kolory kabli - problem

Post autor: malyer »

Wlasnie zaczalem rozbierac swojego probka do malowania i co sie o dziwo okazalo, ze poprzedni wlasciciel (chyba elektryk amator) poprzerabial ocuipnke elektryke :shock:, a mianowicie wiazke od radia obciol a do radia poscil zasilanie od bezpiecznikow,zreszta druga wiazke ktora idzie tuz obok tez obciol, ale najdziwniejsze jest to ze wszystko w samochodzie dzialalo :?: :?: :?:
czy moglby ktos mi opisac wlacznie z kolorami te dwie wiazki (od radia i ta druga-jest w niej chyba 6 przewodow), pod co powinny byc podlaczone bo chcialbym wszystko przywrocic do wlasciwego stanu

W związku z odświeżeniem wątku zmieniłem temat na odpowiedni
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

do radia powinny isc tak:
jedna wiazka pradowa idzie ona z góry kokpitu (jakby od nawiewów) i w niej:
-stale 12v
-po stacyjce 12v
-sterowanie antena elektryczna
-12v po wlaczeniu swiatel (car light)
i dwa inne kable których nie rozpracowalem moze byc np masa, chodź u mnie nie bylo w tych kablach masy na zadnym.

druga wiązka idzie pod plastikiem wzdluz auta (razem z kablem antenowym) tam gdzie jest drazek zmiany biegów.
w tej wiazce sa kable które ida do wzmacniacza, który jest pod siedzeniem pasazera. i tam masz wyjscia liniowe z radia i zasilanie wzmaka.

i teraz tak: jesli masz obciete kable ktore ida wzdluz wzmaka i masz polozone nowe kable do glosnikow to raczej tak zostaw jesli masz nieseryjne radio.
co do kabli od pradu to jakas przczyna obciecia musiala byc.
sproboj sie dostac do wiazki i miernikiem pomierzyc czy masz jakis prad jak masz to dolutuj iso i po robocie. pozdro.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

ten wzmacniacz pod siedzeniem to jakie ma parametry ? Dopuszczalna moc wejściowa, i stopień wzmocnienia... czy czasem się nie spali on jak podłączę nieorginalne radio... Dzięki z góry
UNITE AND WIN
Obrazek
malyer
Posty: 36
Rejestracja: 2003-09-14 22:21
Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
Lokalizacja: Radom

Post autor: malyer »

dzieki villani.wszystkie przewody ktore położył tamten "spec" juz zdemontowalem,to gdzie teraz mam podpiac zasilanie wzmacniacza żeby bylo dobrze,bo kostka od strony radia jest obcieta,a radio mam nieoryginalne
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

villani pisze:do radia powinny isc tak:
jedna wiazka pradowa idzie ona z góry kokpitu (jakby od nawiewów) i w niej:
-stale 12v
-po stacyjce 12v
-sterowanie antena elektryczna
-12v po wlaczeniu swiatel (car light)
i dwa inne kable których nie rozpracowalem moze byc np masa, chodź u mnie nie bylo w tych kablach masy na zadnym.

druga wiązka idzie pod plastikiem wzdluz auta (razem z kablem antenowym) tam gdzie jest drazek zmiany biegów.
w tej wiazce sa kable które ida do wzmacniacza, który jest pod siedzeniem pasazera. i tam masz wyjscia liniowe z radia i zasilanie wzmaka.

i teraz tak: jesli masz obciete kable ktore ida wzdluz wzmaka i masz polozone nowe kable do glosnikow to raczej tak zostaw jesli masz nieseryjne radio.
co do kabli od pradu to jakas przczyna obciecia musiala byc.
sproboj sie dostac do wiazki i miernikiem pomierzyc czy masz jakis prad jak masz to dolutuj iso i po robocie. pozdro.
Odświeżam temat a mianowicie mam taki problem villani napisał że jeden kabel ma stałe napięcie +12 V no i w moim jednym kablu tak jest, drugi +12 V po przekręćonej stacyjce i jego nie ma tak jest i z trzecim od świateł też nie ma zasialnia jak włącze światła. Czego to może być przyczyna ?? Dodam jeszcze że mam problemy ze stacyjka coś nawala niewiem dokładnie co i jeszce dochodzą te światła. A i jak byś mógł to byś zobaczył jaki przewód i od czego ma kolory ???? Z góry dzieki pozdrawaiam.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
malyer
Posty: 36
Rejestracja: 2003-09-14 22:21
Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
Lokalizacja: Radom

Post autor: malyer »

wieczorkiem posprawdzam kolorystyke i dam Ci znac.
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ok będze wdzięczny i napisz jeśli nie sprawi ci to problemu dokładnie jakie kable masz i do czego. Od głośników możesz sobie darować. A i napisz jaki kabel ma kolory i jeszcze do czego on jest jak wiesz i czy w nim jest + czy- i kiedy. Pozdrawiam.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
malyer
Posty: 36
Rejestracja: 2003-09-14 22:21
Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
Lokalizacja: Radom

Post autor: malyer »

dokladnie to nie powiem Ci jktory kabel jest od czego bo jakis los przerabial elektryke :? i odcioł obie wiazki ktore sa za radiem i teraz nie wiem do czego ta jedna jedna wiazka.
ale sprawdzilem kolorystyke tych trzech kabli
a mianowicie idzie nimi + 12V
niebieski z czerwonym paskiem to zasilanie stale
niebieski z bialym paskiem, zasilanie po odpaleniu stacyjki
zielony z bialym paskiem zasilanie przy wlaczonych swiatlach
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
malyer
Posty: 36
Rejestracja: 2003-09-14 22:21
Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
Lokalizacja: Radom

Post autor: malyer »

przynajmniej tak jest u mnie
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
malyer
Posty: 36
Rejestracja: 2003-09-14 22:21
Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
Lokalizacja: Radom

Post autor: malyer »

a wracajac do tematu wariujacej elektryki to zeby sprawdzic zasilanie na tych przewodach musialem zlozyc deske do kupy(aktualnie zaczynam malowanko i przywracam elektryke do stanu pierwotnego) i co sie okazalo, zwariowaly mi migacze.
jak wlaczam lewy zaczynaja migac wszystkie migacze taj jak na awaryjnych,podobnie jest przy wlaczaniu prawego i tak samo(ale to juz jest raczej normalne) jak wlacvzam awaryjne.
Co i gdzie moze byc nie tak??
jakies spiecie w przelacznikach w desce czy problem moze tkwic gdzies glaebiej,bo w miedzy czasie wyjmowale CPU do sprawdzenia,moze miec to jakis wplyw????
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Witam
Zacząłem dzisiaj powtórkę z rozgrywki :cry: I mam pytanko który kabelek dokładnie kolor jest od anteny a który jest od podświetlenia ??? Bo już wariacji dostaje malyer napisał że zielony z białym paskiem daje 12 V po włączeniu lamp. Ale u mnie jest przewód zielony z czarnym paskiem który nie daje prądu po włączeniu świateł tylko jest w nim - a jak włącze światła to znika wszystko :( Podejrzewam że to jest ten kabelek tylko coś sie ziarcało. Ale jaki kolor ma kabel od radia i gdzie jest jakiś przekaźnik od anteny ?? I czy u was był kabelek od masy ?? Bo u mnie na żadnym na stałej :( Podejrzewam że bendę musiał pociągnąć jakiś kabelek. Proszę o jak najszybszą pomoc bo nie chcę więcej mieć takich głupich zchizów w aucie. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

przeszukaj tutaj
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Dobra mam już kabelki podłączone dobrze ale jest problem bo antena mi sie nie wysuwa :( Jest jakiś przekaźnik od anteny ?? I gdzie on sie znajduje ?? Bezpieczniki ok ma ktoś jakieś pomysły ??
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Do przekaznika anteny dostaniesz sie po zdjeciu prawego boczku w bagazniku. Jest on bezposednio na przewodach zasilajacych antene i lezy sobie w rejonie nadkola.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Ten przekaźnik o którym pisz Wingerman to jest wbudowany w antenę. A nawet są tam dwa :)
Natomiast do anteny dochodzą dwa przewody: na jednym jest na stałe plus zasilania, a na drugim plus który jest tylko po włączeniu radia.
W oryginalnej wiązce ile mnie pamięć nie myli (tam gdzie jest radio) to przewód sterujący anteną ma kolor biały. Mam nadzieję że masz taki kolor przewodu i że u mnie nie był jakiś dorabiany i dlatego ma inny kolor.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Dokładnie pod taki kolor przewodu podłączyłem antenę przekaźnik pyka przy antenie ale sie nie wysuwa :( Silniczek dobry ciekawe co mogło jeszcze się zepsuć :? I dajcie jakiś schemat od anteny . Będzie mi łatwiej dojść co i gdzie mogło się coś stać.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Bogdan9999 pisze:Dokładnie pod taki kolor przewodu podłączyłem antenę przekaźnik pyka przy antenie ale sie nie wysuwa :( Silniczek dobry ciekawe co mogło jeszcze się zepsuć :? I dajcie jakiś schemat od anteny . Będzie mi łatwiej dojść co i gdzie mogło się coś stać.
A sam przekaźnik ma sprawne styki? "Pyka" :D tzn., że cewka i sterowanie nim działają. Ale może nie mieć czego załączyć -> brak napięcia na styku, który przełącza. Może też być wypalony styk i prąd też nie popłynie. Jak przekaźnik jest ok. i podłączenia przekaźnika też, to nie ma bata -> uwalony bat :mrgreen:
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Przy urwanym bacie słychać silnik.
A jeśli tylko "cyka" to - jak napisał Maciucha - brak prądu, który przekaźnik puści na silniczek.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Antena jest dobra przynajmniej silniczek i bat bo rozbierałem dwie i z dwóch zrobiłem jedną jak nową tylko nie chce mi się włączać teraz bo na starej też przed wymontowaniem pod koniec też silniczek nie chodził :(
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Odłącz, podepnij bokiem 3 kabelki: masę, plus oraz plus włączający przekaźnik. Chodzi?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Nie wiem bo we wtyczce od radia są cztery kabelki :? Więc które do czego żeby nie popalić ??
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

W bagażniku - tuż przy antenie odepnij!
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
maverick
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Galeria: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

czy potrzebne są dwa przekaźniki przy antenie?

Post autor: maverick »

wymieniałem dzisiaj automatyczną antenę i po podłączeniu raz wysunęła się i schowała po czym wywaliło mi bezpiecznik "Room", co się stało?

nową antenę podłączyłem według schematu z instrukcji i według opisu z Performance Probe tzn.
1. czerwony kabel wychodzący z anteny podłączyłem do niebieskoczerwonego (+) w kostce - tej czterożyłowej obok gniazda anteny.
2. zielony kabel wychodzący z anteny podłączyłem do białego w kostce
3. masę przykręciłem do karoserii
Obrazek

zastanowiła mnie jedna rzecz, mianowicie kostka jest czterożyłowa i do oryginalnego przekaźnika podłączone były wszystkie kabelki.
Niestety odciąłem stary przekaźnik i nie wiem czy dobrze zrobiłem.
Obrazek

nowa antena jest taka sama jak ta ze zdjęcia z performance probe
Obrazek

jutro jeszcze raz podłączę antenę jak tylko dokupię bezpieczniki.

pytanie moje jest , czy musi być oryginalny przekaźnik ?
Żółty 2.2 GT '92
509355093
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: czy potrzebne są dwa przekaźniki przy antenie?

Post autor: Maciucha »

Maverick vel MacGyver pisze: pytanie moje jest , czy musi być oryginalny przekaźnik ?
Nie wydaje mi się. Przekaźnik tu zastosowany to pewnie standardowy przekaźnik, tylko może mieć inaczej rozmieszczone wyprowadzenia.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
maverick
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Galeria: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maverick »

a od czego mogą być dwa pozostałe kabelki we wtyczce do anteny?
Żółty 2.2 GT '92
509355093
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”