Ciekawy temat doposażenia probka... :)

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Ciekawy temat doposażenia probka... :)

Post autor: Mr. Cynk »

Nie wiem jak jest w II gen. ale jedynki mają taki malutki gadżet w zegarach, który mówi komputerkowi o tym że stoimy lub poruszamy się i ew, jak szybko sie poruszamy.
wyglada to jak kontrakton, prawdopodobnie podaje on jakieś impulsy lub też zmienia rezystancję, zwiera-rozwiera podczas obrotu linki od licznika. (tak jest usytuowany)

teraz pytanie:

:)

jeśli mamy taką informację to czy możemy do tego dorobić malutki układzik sterujący naszymi wycieraczkami? chodzi mi o sytuację kiedy jedziemy po mieście... ruszasz ze świateł włączasz wycieraczki hamujesz naświatłach i musisz je wyłączyć bo piszczą pióra po szybie... ruszasz i znowu trzeba włączyć.. :)
wiem że chyba meganki mają takie cudko.. :)

No i druga sprawa:
mając tego konfidenta od prędkości pojazdu możemy przecież też wykorzystać go do zbudowania komputerka liczącego spalanie...
- impulsy o prędkości jazdy,
- nasłuch czasów wtrysku paliwa
- informacja z pływaka w zbiorniku paliwa

to chyba wystarczy żeby określić nam spalanko na 100km, średnie spalanko, chwilowe spalanko i zasięg orientacyjny na zbiorniku, nie?

troche w necie jest takich różnych informacji jednak brak konkretnych tanich rozwiązań.

Podobno ktoś na elektroda.pl zbudował sobie takie cudko i wyszło go razem z wyświetlaczem LCD około 80-90pln.

to co? nie warto byłoby sobie takie coś zafundować?

(dodam, że fabryczny trip komputer zamontować jest o wiele trudniej... :D z racji braku konkretnego opisu tego badziewia i różnic we wiązkach z poszczególnych roczników)
a w dwójkach to już pojęcia nie mam czy w ogóle jest to na wyposażeniu. :D
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciekawy temat doposażenia probka... :)

Post autor: Sqad »

Cynki pisze: jeśli mamy taką informację to czy możemy do tego dorobić malutki układzik sterujący naszymi wycieraczkami? chodzi mi o sytuację kiedy jedziemy po mieście... ruszasz ze świateł włączasz wycieraczki hamujesz naświatłach i musisz je wyłączyć bo piszczą pióra po szybie... ruszasz i znowu trzeba włączyć.. :)
Wszystko się da zrobić, tak się zastanawiam czy nie prościej by było zrobić to na prostym przełączniku gdzieś przy lewarku skrzyni biegów. Przykładowo jeśli jest jedynka wciepiona to wycieraczki stoją lub też są na trybie czasówki, jeśli zmieni się bieg to wycieraczki ruszają. Przecież nikt szybko nie jeździ na jedynce.
Cynki pisze:wiem że chyba meganki mają takie cudko.. :)
Peugeot 8)
Awatar użytkownika
roberto
Posty: 284
Rejestracja: 2005-08-06 01:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn Londyn

Post autor: roberto »

Temat mi się podoba.Cynki, jeśli uda Ci się zbudować takie cudo, dawaj cenę i jestem pierwszy w kolejce do montażu :wink:
Był I GEN. 2,2 GT 92r. Jest II GEN 2.5 V6
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

roberto pisze:...i jestem pierwszy w kolejce do montażu :wink:
Hehe... przykro mi, jesteś drugi :lol: . Przez telekonferencję o tym wynalazku w trakcie grania, dałem dziś ciała w bilard 8) .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Bierkuś
Posty: 115
Rejestracja: 2005-05-29 23:44
Galeria: viewtopic.php?t=7986
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciekawy temat doposażenia probka... :)

Post autor: Bierkuś »

Cynki pisze: No i druga sprawa:
mając tego konfidenta od prędkości pojazdu możemy przecież też wykorzystać go do zbudowania komputerka liczącego spalanie...
- impulsy o prędkości jazdy,
- nasłuch czasów wtrysku paliwa
- informacja z pływaka w zbiorniku paliwa

to chyba wystarczy żeby określić nam spalanko na 100km, średnie spalanko, chwilowe spalanko i zasięg orientacyjny na zbiorniku, nie?
Wszystko ładnie jak się ma komputer pokładowy co pokazuje średnie spalanie, średnią prędkość, zasięg i ...
... się jeździ na benzynie czyli jak fabryka nakazuje.
Jak się założy LPG to szlag trafia cały komp i wszystkie jego wskazania. Oczywiście komp działa ale to co pokazuje bardzo mocno odbiega od rzeczywistości.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

jeśli masz LPG -> sekwencję to wszystko jest git. :)
tylko trzebaby wówczas lekko podrasować taki komputerek żeby potrafił uwzględnić i odseparować pomiary z paliwa i z sekwencji.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Dobry pomysł z tymi wycieraczkami Cynki, tą funkcjonalność oraz obliczanie zużycia benzyny, przebiegu i obsługę LCD można zrobić w oparciu o mikrokontroler z rodziny AVR Atmela. Mikrokontroler o nazwie Atmega8 kosztuje < 10PLN, można go oprogramować w C, kompilując kod odpowiednio przygotowanym kompilatorem gcc. Scalak zawiera w sobie procesor, pamięć operacyjną, pamięć programu FLASH, nieulotną pamięć danych EEPROM, 6-cio kanałowy, 10-cio bitowy przetwornik AD, liczniki/timery i port szeregowy. Najlepsze jest to że można go zaprogramować bez żadnego dodatkowego sprzętu, wystarczy podłączyć go do portu drukarki pięcioma drutami :twisted: Wyświetlacz LCD kosztuje około 30 .. 100 PLN zależnie od rodzaju.

Dodatkowo taki gadget może mierzyć przyspieszenie 0-100km/h, lub czas na 400m (pod warunkiem że nie mielimy kołami, no chyba że się podepniemy pod tylny czujnik ABS);

Możliwości są ogromne, jeśli tylko ktoś ma czas i fantazję to może cuda porobić. Ja się zabrałem do tematu ze znacznie większym rozmachem i pakuję do samochodu całego PC-ta z Linuxem :twisted:
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Ten scalak, o którym piszesz jest ciekawy...
tylko jeszcze jakis opis do niego przydałby mi się bo elektronik to ze mnie średni. :)
Tylko bardzo rzadkie jednostki mają opanowane arkana programowania, elektroniki i kawitacji jednocześnie udzielając wywiadów do mediów i prowadząc sklepo-warsztat... :D:D:D

ja takim multitalentem nie jestem. :)

bo same wycieraczki to pozornie banalny temat... jakiś układzik. który kiedy dostaje impulsy że pojazd jest w ruchu to nie robi nic a kiedy pojazd staje to rozpina włącznik wycieraczek...
No chyba że komuś chciałoby sie dziergać układ analizujący prędkość pojazdu i odpowiednie zmiany prędkości wycieraczek (ale tylko na tym położeniu czasowym)
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Tu jest pełny opis ATmega8: http://www.atmel.com/dyn/products/produ ... rt_id=2004

Rodzina tych mikrokontrolerów jest bardzo liczna, na uwagę zasługuje również ATtiny25: http://www.atmel.com/dyn/products/produ ... rt_id=3610
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

Raf pisze:Mikrokontroler kosztuje < 10PLN, Wyświetlacz LCD kosztuje około 30 .. 100 PLN zależnie od rodzaju.

Dodatkowo taki gadget może mierzyć przyspieszenie 0-100km/h, lub czas na 400m (pod warunkiem że nie mielimy kołami, no chyba że się podepniemy pod tylny czujnik ABS);
w mordę kopane! i za max 110zł mogę mieć taki bajer w samochodzie? bardzo bardzo bardzo bym chciał takie cudeńko!
Cynki pisze: prowadząc sklepo-warsztat...
jeśli uda Ci się Cynki zrobić ten "wszechmocny miernik" to ja bym poprosił o instrukcję, chyba że wolisz zarobić na mnie parę groszy i mi to zmontować :)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

generalnie samodzielnie raczej tego zrobić nie potrafię...

musze zaposiłkować się wiedzą osób mających jako takie rozeznanie w temacie spod herbu lutownicy, oprogramować to może i bym oprogramował ale to też nie jest takie banalne...

Sądzę, że jeśli sa tutaj osoby, które zarabiają na zawiasach "lambo..." to byłoby błędem nie wykorzystać takiej okazji i rozdać patent.. :twisted:

a tak zupełnie na poważnie to w pojedynke na bank tego nie uda mi się zrobić. :)
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Umiesz programować w ANSI C ?
Umiesz czytać dokumentację, np czy po lekturze tego: www.sparkfun.com/datasheets/LCD/HD44780.pdf będziesz potrafił wysłać jakiś tekst na wyświetlacz LCD ?
Nie są Ci obce pojęcia: napięcie, częstotliwość?

To dasz radę, jeśli oczywiście masz na to czas.
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

ja po pierwsze nie mam czasu a po drugie wiedzy. niestety moje umiejętności zamykają się w sferze napraw mechanicznych (zawieszenie, hamulce i inne takie). na elektryce się prawie nie znam a na kompach i programowaniu to już wogóle. wypowiedź Rafa
Raf pisze:obsługę LCD można zrobić w oparciu o mikrokontroler z rodziny AVR Atmela. Mikrokontroler o nazwie Atmega8 kosztuje < 10PLN, można go oprogramować w C, kompilując kod odpowiednio przygotowanym kompilatorem gcc. Scalak zawiera w sobie procesor, pamięć operacyjną, pamięć programu FLASH, nieulotną pamięć danych EEPROM, 6-cio kanałowy, 10-cio bitowy przetwornik AD, liczniki/timery i port szeregowy.
to dla mnie chińszczyzna i to starożytna do tego ;) ja nie potrafię się nawet miernikiem obsłużyć żeby sprawdzić czy w kablu prąd płynie :oops: dlatego jeśli ktoś zrobi ten wyświetlacz z epromami czy co to tam jest to ja bym chętnie kupił z instrukcją montazu :)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
bes_pieczniq
Posty: 51
Rejestracja: 2008-08-22 18:47
Galeria: viewtopic.php?t=16665
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Ciekawy temat doposażenia probka... :)

Post autor: bes_pieczniq »

a ja mam takie pytanie , czy probe II wychodziły kiedykolwiek z komputerem pokładowym pokazującym spalanie aktualne, średnie, zasięg itd... ? bo wydawało mi się ze widziałem takiego na allegro, później szukałem na forum i nie znalazłem i teraz mi przyszło do głowy gdy trafiłem na ten temat ...

pozdrawiam ;)
byl Fiat 126p najszybszy w miescie :D
bylo Renault 19 LPG :D
byl Opel Omega 2.0 lpg z palety chwilowych :D
był 2.5 V6 II gen '93 czarny z palety groźnych :D
bylo BMW e36 325 z palety diesli :D
jest 2,5 V6 II gen '94 czerwony z palety szybkich :D
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciekawy temat doposażenia probka... :)

Post autor: Kocureq »

Nie, ale był komputer pokładowy robiony na wyświetlaczu z Siemensa przez chłopaków z Probe.net
Awatar użytkownika
bes_pieczniq
Posty: 51
Rejestracja: 2008-08-22 18:47
Galeria: viewtopic.php?t=16665
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Ciekawy temat doposażenia probka... :)

Post autor: bes_pieczniq »

ok, w takim razie poszukam tam ;) wielkie dzięki ;)
byl Fiat 126p najszybszy w miescie :D
bylo Renault 19 LPG :D
byl Opel Omega 2.0 lpg z palety chwilowych :D
był 2.5 V6 II gen '93 czarny z palety groźnych :D
bylo BMW e36 325 z palety diesli :D
jest 2,5 V6 II gen '94 czerwony z palety szybkich :D
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: Ciekawy temat doposażenia probka... :)

Post autor: micek »

Komputer pokładowy :) można mieć za ok. stówkę
http://nestor19.webd.pl/sklep/product_i ... ucts_id=70
Problemów może troszkę sprawić podłączenie.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”