Uwolnić halogeny

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Uwolnić halogeny

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Na wstępie wyjaśnię, że nie chcę w tym topiku dyskusji po co mi to potrzebne itp.
Temat był podejmowany już kilkukrotnie, ale nigdy nie znalazł szczęśliwego finału. Ostatni zaśmiecony topik:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5979

Do rzeczy:
Jak technicznie spowodować aby halogeny zapalały się bez lamp głównych, opierając się jedynie na istniejącej instalacji?

Chcę uniknąć również dokładania dodatkowego włącznika w kabinie.
W praktyce rzecz opiera się na tym - jak usunąć blokadę która uniemożliwia zapalenie tylko halogenów?

Będę wdzięczny za konstruktywne uwagi w tym temacie.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

dziś ide do garażu... :)

mam luzem taki włącznik chyba a jak nie to schemat i liczę, że
opracuję odpowiedzi na dręczące cię pytanie. :D

lepiej zastanówcie się na automatem do wycieraczek, który będzie je zwalniał i przyspieszał w oparciu o impulsy z zielonego kabelka z czerwonym paskiem (sensor prędkości)



A moje kable wystające w aucie już nie wystają bo wczoraj odpaliłem trip mindera.. :D:D:D

jest juz temp na zewnątz (przekłamanie o 3 st pókki co), spalanie chwilowe, średnie, pokonany dystans, czas podróży, czas od ostatniego postoju czy jakoś tak i co jeszcze nie wiem...
nie ma zasięgu i jeszcze czegoś ale to dzisiaj już załatwiam bo pozostały trzy kabelki do wpięcia.. :D:D:D
(dwa w liczniki i jeden do VMM kóry też już sie zaczyna pojawać )
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Przy najbliższej okazji osobiście kopnę cię w dupę. 3 linijki na temat a reszta off i to jeszcze o sprawach, których ci zazdroszczę. W dodatku sprowokowałeś mnie do napisania off posta w moim własnym topiku :lol: .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

mojej dupie będzie przykro... :twisted:

w sumie nie ona pisała... :twisted: ale taki jej los że zbiera moje cięgi
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

[quote="Sh(.)(.)ters"][CIAH]reszta off i to jeszcze o sprawach, których ci zazdroszczę. quote]

Rafik, załatwiaj klawiaturkę i monitorek a podepnę ci to w jeden dzionek bez rewolucji z tapicerką... :D:D:D

już mam to obcykane :D


OGOSZENIE MOCNO OFF TOPIKOWE:

trp mindery podpinam, tanio szybko i solidnie, z materiałów powierzonych :D

cena: zgrzewka Leszka lub pochodne... (no bo ja w garażu mam zużycie jak probe na mieście ) :wink:
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

No to co Panowie Moderatorzy ;) posprzątamy trochę. :twisted:
Sorrki za Off ale nie wytrzymałem. :twisted:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Voodoo pisze:No to co Panowie Moderatorzy ;) posprzątamy trochę. :twisted:
Sorrki za Off ale nie wytrzymałem. :twisted:
Buhaha...a idźcie wszyscy w p..... :lol: .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Czy mógłbyś sprecyzować jak chciałbyś, żeby to działało bez dodatkowego przełącznika? Np. włączenie postojowych miałoby automatycznie włączyć halogeny, włączenie mijania je wyłączyć i "jawne" włączenie przeciwmgielnych włączyć je ponownie?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Robert pisze:Czy mógłbyś sprecyzować jak chciałbyś, żeby to działało bez dodatkowego przełącznika? Np. włączenie postojowych miałoby automatycznie włączyć halogeny, włączenie mijania je wyłączyć i "jawne" włączenie przeciwmgielnych włączyć je ponownie?
Już precyzuję. Wyłączonym światłom przypiszmy odpowiadające im pozycje oringów (0 - dla dużego oringu świateł głównych, 0 - dla halogenów). Włączenie świateł postojowych (duży oring na pozycję 1). Po tym następuje włączenie halogenów (mały oring pozycja 1). Otrzymujemy włączone postojowe + włączone halogeny.
Nie wiem czy teraz żarówka postojowego nie gaśnie po włączeniu halogenów, ale to raczej nie ma znaczenia.

Przyjęte przeze mnie pozycje oringów:

Duży
0 - all off
1 - światła pozycyjne
2 - lampy główne

Mały
0 - all off
1 - halogeny
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Żeby tak zrobić wystarczy najprawdopodobniej przepiąć jeden przewód w przełączniku, ale tylko wtedy gdy oba te przełączniki mają niezależne kostki do podłączenia.

Inny sposób opisałem tu:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5979

Pozdro! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Interesują nas 3 kable z przełącznika:
- R czerwony - wejście plusa do przełącznika
- R/W czerwono-biały - wejście plusa do przełącznika halogenów
- R/BK czyli Czerwono-Czarni :wink: - wyjście plusa z pozycyjnych
Twój schemat - trzeba na R/W dać zawsze plus, czyli połączyć R z R/W
Poprawka: Duży 0 + Mały 1 wyłączone halogeny, reszta jak u Ciebie - trzeba połączyć R/BK z R/W, wtedy dopiero zapalenie jakichkolwiek świateł da napięcie na przeciwmgielne.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”