Uwolnić halogeny
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Uwolnić halogeny
Na wstępie wyjaśnię, że nie chcę w tym topiku dyskusji po co mi to potrzebne itp.
Temat był podejmowany już kilkukrotnie, ale nigdy nie znalazł szczęśliwego finału. Ostatni zaśmiecony topik:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5979
Do rzeczy:
Jak technicznie spowodować aby halogeny zapalały się bez lamp głównych, opierając się jedynie na istniejącej instalacji?
Chcę uniknąć również dokładania dodatkowego włącznika w kabinie.
W praktyce rzecz opiera się na tym - jak usunąć blokadę która uniemożliwia zapalenie tylko halogenów?
Będę wdzięczny za konstruktywne uwagi w tym temacie.
Temat był podejmowany już kilkukrotnie, ale nigdy nie znalazł szczęśliwego finału. Ostatni zaśmiecony topik:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5979
Do rzeczy:
Jak technicznie spowodować aby halogeny zapalały się bez lamp głównych, opierając się jedynie na istniejącej instalacji?
Chcę uniknąć również dokładania dodatkowego włącznika w kabinie.
W praktyce rzecz opiera się na tym - jak usunąć blokadę która uniemożliwia zapalenie tylko halogenów?
Będę wdzięczny za konstruktywne uwagi w tym temacie.
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
dziś ide do garażu...
mam luzem taki włącznik chyba a jak nie to schemat i liczę, że
opracuję odpowiedzi na dręczące cię pytanie.
lepiej zastanówcie się na automatem do wycieraczek, który będzie je zwalniał i przyspieszał w oparciu o impulsy z zielonego kabelka z czerwonym paskiem (sensor prędkości)
A moje kable wystające w aucie już nie wystają bo wczoraj odpaliłem trip mindera.. :D:D
jest juz temp na zewnątz (przekłamanie o 3 st pókki co), spalanie chwilowe, średnie, pokonany dystans, czas podróży, czas od ostatniego postoju czy jakoś tak i co jeszcze nie wiem...
nie ma zasięgu i jeszcze czegoś ale to dzisiaj już załatwiam bo pozostały trzy kabelki do wpięcia.. :D:D
(dwa w liczniki i jeden do VMM kóry też już sie zaczyna pojawać )
mam luzem taki włącznik chyba a jak nie to schemat i liczę, że
opracuję odpowiedzi na dręczące cię pytanie.
lepiej zastanówcie się na automatem do wycieraczek, który będzie je zwalniał i przyspieszał w oparciu o impulsy z zielonego kabelka z czerwonym paskiem (sensor prędkości)
A moje kable wystające w aucie już nie wystają bo wczoraj odpaliłem trip mindera.. :D:D
jest juz temp na zewnątz (przekłamanie o 3 st pókki co), spalanie chwilowe, średnie, pokonany dystans, czas podróży, czas od ostatniego postoju czy jakoś tak i co jeszcze nie wiem...
nie ma zasięgu i jeszcze czegoś ale to dzisiaj już załatwiam bo pozostały trzy kabelki do wpięcia.. :D:D
(dwa w liczniki i jeden do VMM kóry też już sie zaczyna pojawać )
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
[quote="Sh(.)(.)ters"][CIAH]reszta off i to jeszcze o sprawach, których ci zazdroszczę. quote]
Rafik, załatwiaj klawiaturkę i monitorek a podepnę ci to w jeden dzionek bez rewolucji z tapicerką... :D:D
już mam to obcykane
OGOSZENIE MOCNO OFF TOPIKOWE:
trp mindery podpinam, tanio szybko i solidnie, z materiałów powierzonych
cena: zgrzewka Leszka lub pochodne... (no bo ja w garażu mam zużycie jak probe na mieście )
Rafik, załatwiaj klawiaturkę i monitorek a podepnę ci to w jeden dzionek bez rewolucji z tapicerką... :D:D
już mam to obcykane
OGOSZENIE MOCNO OFF TOPIKOWE:
trp mindery podpinam, tanio szybko i solidnie, z materiałów powierzonych
cena: zgrzewka Leszka lub pochodne... (no bo ja w garażu mam zużycie jak probe na mieście )
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Czy mógłbyś sprecyzować jak chciałbyś, żeby to działało bez dodatkowego przełącznika? Np. włączenie postojowych miałoby automatycznie włączyć halogeny, włączenie mijania je wyłączyć i "jawne" włączenie przeciwmgielnych włączyć je ponownie?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Już precyzuję. Wyłączonym światłom przypiszmy odpowiadające im pozycje oringów (0 - dla dużego oringu świateł głównych, 0 - dla halogenów). Włączenie świateł postojowych (duży oring na pozycję 1). Po tym następuje włączenie halogenów (mały oring pozycja 1). Otrzymujemy włączone postojowe + włączone halogeny.Robert pisze:Czy mógłbyś sprecyzować jak chciałbyś, żeby to działało bez dodatkowego przełącznika? Np. włączenie postojowych miałoby automatycznie włączyć halogeny, włączenie mijania je wyłączyć i "jawne" włączenie przeciwmgielnych włączyć je ponownie?
Nie wiem czy teraz żarówka postojowego nie gaśnie po włączeniu halogenów, ale to raczej nie ma znaczenia.
Przyjęte przeze mnie pozycje oringów:
Duży
0 - all off
1 - światła pozycyjne
2 - lampy główne
Mały
0 - all off
1 - halogeny
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Żeby tak zrobić wystarczy najprawdopodobniej przepiąć jeden przewód w przełączniku, ale tylko wtedy gdy oba te przełączniki mają niezależne kostki do podłączenia.
Inny sposób opisałem tu:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5979
Pozdro!
Inny sposób opisałem tu:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5979
Pozdro!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Interesują nas 3 kable z przełącznika:
- R czerwony - wejście plusa do przełącznika
- R/W czerwono-biały - wejście plusa do przełącznika halogenów
- R/BK czyli Czerwono-Czarni - wyjście plusa z pozycyjnych
Twój schemat - trzeba na R/W dać zawsze plus, czyli połączyć R z R/W
Poprawka: Duży 0 + Mały 1 wyłączone halogeny, reszta jak u Ciebie - trzeba połączyć R/BK z R/W, wtedy dopiero zapalenie jakichkolwiek świateł da napięcie na przeciwmgielne.
- R czerwony - wejście plusa do przełącznika
- R/W czerwono-biały - wejście plusa do przełącznika halogenów
- R/BK czyli Czerwono-Czarni - wyjście plusa z pozycyjnych
Twój schemat - trzeba na R/W dać zawsze plus, czyli połączyć R z R/W
Poprawka: Duży 0 + Mały 1 wyłączone halogeny, reszta jak u Ciebie - trzeba połączyć R/BK z R/W, wtedy dopiero zapalenie jakichkolwiek świateł da napięcie na przeciwmgielne.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade