Trip Minder (TRIP Computer) upgrade
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Trip Minder (TRIP Computer) upgrade
No to tak
Wpasowałem do swojego probka coś takiego jak komputerek "Trip Minder"
w tym topiku opiszę jak to się robi, zapaleńcy będą mogli samodzielnie się za to złapać bo się da a laicy będą mogli mi zapłacić browarem za odwalenie czarnej roboty za nich.. :D:D
teraz jednak opis co to i po co to:
Trip minder to komputerek pokazujący nam kilka fajnych informacji:
1 temperaturkę na zewnątrz samochodu razem z migającym ostrzeżeniem kiedy jest +3 stopnie lub mniej
2. średnie spalanie paliwa liczone w litrach na 100km lub milach.
3. średnią prędkość podróży
4. chwilowe spalanie (oj jak sie ze świateł rusza to mi potrafi pokazać 112 litrów na 100km)
5. czas podróży
6. pokonany dystans
7. zasięg orientacyjny na paliwie pozostałym w zbiorniku
oraz dwie pozycje typowo na podróż
8. odległość do celu (ustawiamy sobie sami wcześniej)
9 przewidywany czas do osiągnięcia celu
na dzień dzisiejszy aby podłączyc trip minderek potrzebujemy:
- trip minder wyświetlacz
- klawiaturkę do niego
- termometr (montowany za zderzakiem w pionie pod zamkiem przedniej klapy)
- kilka kabli w tym jeden z końcóweczką do kostki C215 , kostki do wpięcia w klawiaturkę i wyświetlacz razem z kawałkami kabli lub ewentualnie całą wiązkę z kostkami do radia, wyświetlacza, klawiaturki i zieloną oraz niebieską kostką na drugim końcu (niebieska na jakieś 16 przewodów)
w tym miejscu mam prośbę/pytanie do osób posiadających w autach te komputerki.
nie potrafię dowiedzieć się czy działa mi funkcja zasięg na tym co w zbiorniku. podłączyłem kable zgodnie ze schematem, podają napięcia i impulsy ale nie mam wskazań. nie jechałem jeszcze z garażu z tym komputerkiem i nie mam kasy żeby zatankowac sobie paliwa... komputerek w tej pozycji mi tylko miga napisem km i pokazuje same kreski... czy ktoś mi może opisać jak to u was działa?
trzeba przejechać trochę po tankowaniu? trzeba odpalić silnik, od razu zmienia wskazania i oblicza zasięg czy jak....
a może mój komputerek jest po prostu uszkodzony i nie potrafi tego policzyć.
Wpasowałem do swojego probka coś takiego jak komputerek "Trip Minder"
w tym topiku opiszę jak to się robi, zapaleńcy będą mogli samodzielnie się za to złapać bo się da a laicy będą mogli mi zapłacić browarem za odwalenie czarnej roboty za nich.. :D:D
teraz jednak opis co to i po co to:
Trip minder to komputerek pokazujący nam kilka fajnych informacji:
1 temperaturkę na zewnątrz samochodu razem z migającym ostrzeżeniem kiedy jest +3 stopnie lub mniej
2. średnie spalanie paliwa liczone w litrach na 100km lub milach.
3. średnią prędkość podróży
4. chwilowe spalanie (oj jak sie ze świateł rusza to mi potrafi pokazać 112 litrów na 100km)
5. czas podróży
6. pokonany dystans
7. zasięg orientacyjny na paliwie pozostałym w zbiorniku
oraz dwie pozycje typowo na podróż
8. odległość do celu (ustawiamy sobie sami wcześniej)
9 przewidywany czas do osiągnięcia celu
na dzień dzisiejszy aby podłączyc trip minderek potrzebujemy:
- trip minder wyświetlacz
- klawiaturkę do niego
- termometr (montowany za zderzakiem w pionie pod zamkiem przedniej klapy)
- kilka kabli w tym jeden z końcóweczką do kostki C215 , kostki do wpięcia w klawiaturkę i wyświetlacz razem z kawałkami kabli lub ewentualnie całą wiązkę z kostkami do radia, wyświetlacza, klawiaturki i zieloną oraz niebieską kostką na drugim końcu (niebieska na jakieś 16 przewodów)
w tym miejscu mam prośbę/pytanie do osób posiadających w autach te komputerki.
nie potrafię dowiedzieć się czy działa mi funkcja zasięg na tym co w zbiorniku. podłączyłem kable zgodnie ze schematem, podają napięcia i impulsy ale nie mam wskazań. nie jechałem jeszcze z garażu z tym komputerkiem i nie mam kasy żeby zatankowac sobie paliwa... komputerek w tej pozycji mi tylko miga napisem km i pokazuje same kreski... czy ktoś mi może opisać jak to u was działa?
trzeba przejechać trochę po tankowaniu? trzeba odpalić silnik, od razu zmienia wskazania i oblicza zasięg czy jak....
a może mój komputerek jest po prostu uszkodzony i nie potrafi tego policzyć.
Ostatnio zmieniony 2005-09-24 10:00 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
No to jak będę już obrzydliwie bogaty i zatankuję sobie trochę i mi coś w końcu pokaże wówczas będę 100% pewny że jednak nie dałem dupy i podłączyłem całego trip mindera jak należy..
póki co tylko mam przekłamanie na temperaturze zewnętrznej o jakieś 3 stopnie... chyba czujnik jest jekko padnięty albo nie wiem... oporność przewodów wzrosła? (rdza)
póki co tylko mam przekłamanie na temperaturze zewnętrznej o jakieś 3 stopnie... chyba czujnik jest jekko padnięty albo nie wiem... oporność przewodów wzrosła? (rdza)
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
no niby mam ale jusz zarezerwowane..
wiązkę jest gdzie podpiąć.. :D:D po kabelku podpinamy ją w różne miejsca auta, pod liczniki, pod pompę paliwa, pod wtryskiwacz paliwowy.. :D:D
takżę generalnie nie ma kostki oczekującej na tą wiązkę lub ja o tym nie wiem.. :D:D
ale opiszę tu miejsca w które trzeba z lutownicą wjechać żeby sobie przygotować wszystko.
Dla ułatwienia kable będziemy przeciągać do niebieskiej kostki wiszącej nad bezpiecznikami i ta kostka jest dla nas kluczowa.
spokojnie, wpadnę z cyfrakiem do garażu i trochę porobie różnych fotek.
wiązkę jest gdzie podpiąć.. :D:D po kabelku podpinamy ją w różne miejsca auta, pod liczniki, pod pompę paliwa, pod wtryskiwacz paliwowy.. :D:D
takżę generalnie nie ma kostki oczekującej na tą wiązkę lub ja o tym nie wiem.. :D:D
ale opiszę tu miejsca w które trzeba z lutownicą wjechać żeby sobie przygotować wszystko.
Dla ułatwienia kable będziemy przeciągać do niebieskiej kostki wiszącej nad bezpiecznikami i ta kostka jest dla nas kluczowa.
spokojnie, wpadnę z cyfrakiem do garażu i trochę porobie różnych fotek.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Bierkuś
- Posty: 115
- Rejestracja: 2005-05-29 23:44
- Galeria: viewtopic.php?t=7986
- Lokalizacja: Warszawa
Trip pokazuje ile możesz przejechać do momentu zapalenia się rezerwy paliwa. Jak zapali się rezerwa choćby na jedną sekundę to ilość kilometrów pozostałych do przejechania na paliwie się zeruje (trzy kreski). Funkcja ta ściśle współpracuje z czujnikiem paliwa i kontrolką rezerwy (przynajmniej tak jest u mienia )
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Też tak sądziłem, bo kontrolka na górnej konsoli zapala się zwykle w tym samym czasie. Ale raz udało mi się złapać moment, gdy rezerwa już się świeciła a pozostały dystans wynosił stokilkanaście kilometrów. Zatankuję kiedyś 15-20 litrów na pusty zbiornik i wyjeżdżę średnie zużycie 20l/100km - wtedy powinno wcześniej przestać wskazywać pozostały dystans, a dopiero dużo później zapalić kontrolkę rezerwy i potwierdzić spostrzeżenia (jeśli są trafne).Bierkuś pisze:Trip pokazuje ile możesz przejechać do momentu zapalenia się rezerwy paliwa. Jak zapali się rezerwa choćby na jedną sekundę to ilość kilometrów pozostałych do przejechania na paliwie się zeruje (trzy kreski). Funkcja ta ściśle współpracuje z czujnikiem paliwa i kontrolką rezerwy (przynajmniej tak jest u mienia )
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Bierkuś
- Posty: 115
- Rejestracja: 2005-05-29 23:44
- Galeria: viewtopic.php?t=7986
- Lokalizacja: Warszawa
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
OK.
zatem nie śmiećcie mi już tutaj oki?
jedziemy z tym koksem
Najpierw zajmiemy się kostką przy wyświetlaczu.
Nazwiemy ją roboczo C219 (bo tak w serwisówce jest oznakowana)
Patrząc na nią widzimy 18 pinów z czego nie wszystkie są uzupełnione.
piny będziemy opisywać jadąc od lewego górnego rogu pionowymi kolumnami alfabetycznie od A do T
A -Pusty
B -żółty z czarnym
C -żółty z niebieskim
D -żółty
E -niebieski z zielonym
F -Pusty
G -niebieski z białym
H -niebieski z żółtym
I -BRAK
J -niebieski z czerwonym
K -BRAK
L -Pusty
M -niebieski z czerwonym
N -czarny z jasno zielonym
O -czarny z żółtym
P -zielony z czerwonym
Q -czerwony z czarnym
R -zielony z białym
S -żółty z czerwonym
T -czarny z białym
dzisiaj pożenimy wyświetlacz z klawiaturką
potem podepniemy podświetlenie wyświetlacza i klawiaturki
i zaczniemy od zliczania dystansu.
Do klawiaturki idą:
G, H, J, N, Q oraz R
kabelek N idzie jednocześnie jeszcze do masy więc możecie go upalować przy okazji gdzieś do czegoś metalowego
zatem nie śmiećcie mi już tutaj oki?
jedziemy z tym koksem
Najpierw zajmiemy się kostką przy wyświetlaczu.
Nazwiemy ją roboczo C219 (bo tak w serwisówce jest oznakowana)
Patrząc na nią widzimy 18 pinów z czego nie wszystkie są uzupełnione.
piny będziemy opisywać jadąc od lewego górnego rogu pionowymi kolumnami alfabetycznie od A do T
A -Pusty
B -żółty z czarnym
C -żółty z niebieskim
D -żółty
E -niebieski z zielonym
F -Pusty
G -niebieski z białym
H -niebieski z żółtym
I -BRAK
J -niebieski z czerwonym
K -BRAK
L -Pusty
M -niebieski z czerwonym
N -czarny z jasno zielonym
O -czarny z żółtym
P -zielony z czerwonym
Q -czerwony z czarnym
R -zielony z białym
S -żółty z czerwonym
T -czarny z białym
dzisiaj pożenimy wyświetlacz z klawiaturką
potem podepniemy podświetlenie wyświetlacza i klawiaturki
i zaczniemy od zliczania dystansu.
Do klawiaturki idą:
G, H, J, N, Q oraz R
kabelek N idzie jednocześnie jeszcze do masy więc możecie go upalować przy okazji gdzieś do czegoś metalowego
Ostatnio zmieniony 2005-09-25 13:57 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
teraz pora na drugą kosteczkę. Tym razem kostka ok klawiaturki.
Tę nazwiemy roboczo C220 z wiadomych powodów.
jest to 10 pinowa kostka oznaczona jak poprzednio od A do J
A -czarny z żółtym
B -niebieski z białym
C -niebieski z żółtym
D -niebieski z czerwonym
E -czarny z jasno zielonym
F -czerwony z żółtym
G -żółty z czerwonym
H -czerwony z białym
I -zielony z białym
J -czerwony z czarnym
pin E idzie do masy
piny B, C, D, I oraz J łączymy z wyświetlaczem.
kolory mówią nam które piny z którymi ale jeszcze to napiszemy
(C220) - (C219)
B - G
C - H
D - J
E - N
I - R
J - Q
uwaga !!!
połączenia:
E-N
J-Q
I-R
mają dodatkowe podłączenia do innych miejsc
i tak:
para E-N jest dodatkowo podłącozna do masy
para J-Q idzie dodatkowo do przełącznika "headlamp switch"
a para I-R do "instrument panel lamp dimmer"
moja propozycja to wykorzystanie kostki C214. jest umieszczona blisko bezpieczników, ma kolor niebieski i w waszych wersjach jest obsadzona kablami tylko do połowy a pinów ma jak pamiętam 17
z jednej strony będziemy przeciągać kable od trip mindera do kostki a z drugiej strony będziemy dokładać do kostki odpowiednio podłączone kable po innych kawąłkach samochodu
można będzie zawsze rozpiąć itp.
więc masa to masa a dwa pozostałe przewody czekają sobie w kostce na dalszy cią zmagań
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Kiedy już mamy spięte klawiaturkę z wyświetlaczem to pora na coś nieco trudniejszego..
Zasilanie:
Wyświetlacz, kostka C219:
O - czarny z żółtym idzie to bezpiecznika "METER" lub czegokolwiek innego co ma w układzie bezpiecznik 15A i podaje prąd na włączonym zapłonie.
T - czarny z białym idzie do bezpiecznika "Cooling Fan" lub cokolwiek innego co ma w układzie bezpiecznik 15A i podaje prą na włączonym zapłonie
M - niebieski z czerwonym idzie do bezpiecznika "FUEL INJ " lub cokolwiek innego co podaje prąd zawsze i ma 30A w układzie.
Klawiaturka, kostka C220:
A - czarny z żółtym, powinno podawać prąd z bezpiecznika "METER" lub cokolwiek innego co podaje prąd przy włączonym zapłonie i ma w układzie 15A. moja sugestia: pożenić razem z tym samym kolorem od wyświetlacza
Zasilanie:
Wyświetlacz, kostka C219:
O - czarny z żółtym idzie to bezpiecznika "METER" lub czegokolwiek innego co ma w układzie bezpiecznik 15A i podaje prąd na włączonym zapłonie.
T - czarny z białym idzie do bezpiecznika "Cooling Fan" lub cokolwiek innego co ma w układzie bezpiecznik 15A i podaje prą na włączonym zapłonie
M - niebieski z czerwonym idzie do bezpiecznika "FUEL INJ " lub cokolwiek innego co podaje prąd zawsze i ma 30A w układzie.
Klawiaturka, kostka C220:
A - czarny z żółtym, powinno podawać prąd z bezpiecznika "METER" lub cokolwiek innego co podaje prąd przy włączonym zapłonie i ma w układzie 15A. moja sugestia: pożenić razem z tym samym kolorem od wyświetlacza
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
kiedy już mamy masę i prąd klawiaturka powinna zacząć reagować pikaniem.
teraz pierwsze podłączenie
kabelek zielony z białym idący od obu kostek nasza para I-R
łączymy to ze ściemniaczem od podświetlenia. Najprościej jest podłączyć się pod któryś z istniejących kabelków od radia lub dowolnego podświetlenia
para kabli J-Q w kolorze czerwony z czarnym powinna zostać podłączona do czegokolwiek co podaje prąd kiedy włączymy światła czyli również pod jakieś miejsce przy radiu lub podświetleniu czegokolwiek
to jest nasze podświetlenie. wyświetlacz po włączeniu świateł ściemnia się i reaguje na potencjometr od ściemniania podświetlenia, klawiaturka podobnie reaguje z tym że na wyłączonych światłąch klawiatura nie podświetla się.
jeśli to już mamy to na okrasę możemy sobie pociągnąć kabelek od wyświetlacza: pin "P" kolor zielony z czerwonym pod kabelek o tych samych kolorach który możemy znaleźć najłatwiej pod fotelem kierowcy, w kostce przy komputerze od wspomagania (13 pinowa kostka, pozycja "L" kolor zielony z czerwonym)
to nasz sensor prędkości auta, będziemy już mieli uruchomione funkcje zliczania kilometrów pokonany dystans itp
teraz pierwsze podłączenie
kabelek zielony z białym idący od obu kostek nasza para I-R
łączymy to ze ściemniaczem od podświetlenia. Najprościej jest podłączyć się pod któryś z istniejących kabelków od radia lub dowolnego podświetlenia
para kabli J-Q w kolorze czerwony z czarnym powinna zostać podłączona do czegokolwiek co podaje prąd kiedy włączymy światła czyli również pod jakieś miejsce przy radiu lub podświetleniu czegokolwiek
to jest nasze podświetlenie. wyświetlacz po włączeniu świateł ściemnia się i reaguje na potencjometr od ściemniania podświetlenia, klawiaturka podobnie reaguje z tym że na wyłączonych światłąch klawiatura nie podświetla się.
jeśli to już mamy to na okrasę możemy sobie pociągnąć kabelek od wyświetlacza: pin "P" kolor zielony z czerwonym pod kabelek o tych samych kolorach który możemy znaleźć najłatwiej pod fotelem kierowcy, w kostce przy komputerze od wspomagania (13 pinowa kostka, pozycja "L" kolor zielony z czerwonym)
to nasz sensor prędkości auta, będziemy już mieli uruchomione funkcje zliczania kilometrów pokonany dystans itp
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
teraz lutownica i troche trudniejsza sprawa... :D:D
musimy dostać się do ECA, naszego komputerka od zapłonu itp.
jest za radiem ale dostęp do niego jest dość upierdliwy i trzeba od strony pasażera najlepiej próbować
do komputera są podpięte 3 kostki, tylko jedna z nich jest szeroka na 26 pinów reszta to węższe kostki.
wypinamy najszerszą i liczymy.
kabelek "V" (bo tam to do "Z" chyba doliczymy) ma kolor zółty z czarnym a obok niego już do końca powinny być 4 wolne piny.
do tego kabla musimy podlutować sobie kabelek, który podłączamy w naszej kostce C219(wyświetlacz) w miejsce "B" kabelek żółty z czarnym.
w tym momencie już powinno nam pokazywać spalanie chwilowe, średnie, średnią prędkość itp itd... :D:D
pozostaje już tylko sensor temperatury i wskazania ze zbiornika paliwa.. :D:D
te elementy wymagają lutowania, rozbierania deski rozdzielczej i wyciągania liczników oraz samego czujnika temperatury i kawałka kabla, którym trzeba będzie uzupełnić braki w dwóch kostkach przy pedałach..
opiszę to już innym razem bo teraz to raczej fotki by tu sie przydały a większość funkcjonalności już jest
no,
musimy dostać się do ECA, naszego komputerka od zapłonu itp.
jest za radiem ale dostęp do niego jest dość upierdliwy i trzeba od strony pasażera najlepiej próbować
do komputera są podpięte 3 kostki, tylko jedna z nich jest szeroka na 26 pinów reszta to węższe kostki.
wypinamy najszerszą i liczymy.
kabelek "V" (bo tam to do "Z" chyba doliczymy) ma kolor zółty z czarnym a obok niego już do końca powinny być 4 wolne piny.
do tego kabla musimy podlutować sobie kabelek, który podłączamy w naszej kostce C219(wyświetlacz) w miejsce "B" kabelek żółty z czarnym.
w tym momencie już powinno nam pokazywać spalanie chwilowe, średnie, średnią prędkość itp itd... :D:D
pozostaje już tylko sensor temperatury i wskazania ze zbiornika paliwa.. :D:D
te elementy wymagają lutowania, rozbierania deski rozdzielczej i wyciągania liczników oraz samego czujnika temperatury i kawałka kabla, którym trzeba będzie uzupełnić braki w dwóch kostkach przy pedałach..
opiszę to już innym razem bo teraz to raczej fotki by tu sie przydały a większość funkcjonalności już jest
no,
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
hej jarząbkowie,
Mam sprawę do stołecznej kasty...
szukam kilku detali pod lutownicę i w moim mieście nie moge tego trafić...
mianowicie:
oporniki 112 omów tyle że smd (sztuk 10 bo pewnie tak sprzedają.... )
mógłby ktos jakoś przy okazji na pola mokotowskie podjechać i spytać czy nie mieliby tam może?
płacę gotówką
Mam sprawę do stołecznej kasty...
szukam kilku detali pod lutownicę i w moim mieście nie moge tego trafić...
mianowicie:
oporniki 112 omów tyle że smd (sztuk 10 bo pewnie tak sprzedają.... )
mógłby ktos jakoś przy okazji na pola mokotowskie podjechać i spytać czy nie mieliby tam może?
płacę gotówką
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
ale temat troszkę zamarł i pragnąłbym go odświeżyć przy okazji coś prostującCo prawda Cynki pisze:zatem nie śmiećcie mi już tutaj oki?
Bierkuś pisze:Trip pokazuje ile możesz przejechać do momentu zapalenia się rezerwy paliwa. Jak zapali się rezerwa choćby na jedną sekundę to ilość kilometrów pozostałych do przejechania na paliwie się zeruje (trzy kreski). Funkcja ta ściśle współpracuje z czujnikiem paliwa i kontrolką rezerwy (przynajmniej tak jest u mienia )
Po przeprowadzeniu testów (obiecywanych tutaj) stwierdzam, że:Bierkuś pisze:Niestety też się kasuje. Ale na szczęście ten czujnik nie jest aż tak bardzo czuły więc zdarza się to bardzo rzadko.Bogdan9999 pisze:Bierkuś a jak na zakręcie sie zapali rezerwa to już sie wszystko kasuje ??
NIE.
Oba układy (kontrolka rezerwy w konsoli przy lusterku i pozostały dystans na wyświetlaczu tripa) są niezależne.
Po zatankowaniu kilkunastu litrów i zresetowaniu średniego zużycia osiągnąłem spalanie w okolicach 20l/100km co doprowadziło szybko do zaprzestania wskazań pozostałego dystansu mimo niezaświecenia kontrolki. To oczywiście nie wykluczało przypadku chwilowego zaświecenia na zakręcie, ale...
...ostatnio jeździłem z wyświetlaniem pozostałego dystansu (zamiast chwilowego zużycia - jak normalnie), jazda spokojna w cyklu mieszanym, średnie zużycie 10.6l/100km i kontrolka była już zapalona, gdy wyświetlany był jeszcze dystans 109km (nie złapałem momentu, kiedy się zapaliła, ale to chyba nieważne).
cdn.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade