Trip Minder (TRIP Computer) upgrade

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Witam!

Jestem w tej chwili w trakcie montażu elektronicznych nawiewów i może przy okazji zamontowałbym sobie tripa. Mam wyświetlacz, mam klawiaturkę i wiązki(mam całą deskę wersji '89 od Ravena). I tutaj pojawia się prośba. Cynki zakończył instrukcję na: "pozostaje już tylko sensor temperatury i wskazania ze zbiornika paliwa.."
Mam cały środek samochodu rozkręcony, wymieniam wiązkę przewodów i mógłbym zrobić od razu całość, tylko skąd wziąć wskazania ze zbiornika paliwa i jak i gdzie podpiąć sensor temperatury?

Prosiłbym o szybką odpowiedź bo samochód muszę w miarę szybko złożyć.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

No to już tylko Mr Cynk (jakoś nie mogę się do tego przyzwyczaić lepiej było Cynki :twisted: ) może pomóc. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

edi_pg pisze:Witam!

Jestem w tej chwili w trakcie montażu elektronicznych nawiewów i może przy okazji zamontowałbym sobie tripa. Mam wyświetlacz, mam klawiaturkę i wiązki(mam całą deskę wersji '89 od Ravena). I tutaj pojawia się prośba. Cynki zakończył instrukcję na: "pozostaje już tylko sensor temperatury i wskazania ze zbiornika paliwa.."
Mam cały środek samochodu rozkręcony, wymieniam wiązkę przewodów i mógłbym zrobić od razu całość, tylko skąd wziąć wskazania ze zbiornika paliwa i jak i gdzie podpiąć sensor temperatury?

Prosiłbym o szybką odpowiedź bo samochód muszę w miarę szybko złożyć.

Pozdrawiam
To teraz już rozumiem, co się stało z tripem, który chciałem kupić od Ravena i czemu się więcej nie odezwał :x
no ładnie, ładnie...
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Witam,

Robie sobie właśnie tripa więc z tematem podepnę się tutaj.
Wszystkie wiązki już poprowadzone i sprawdzone, dzisiaj podłączałem tripa. I tutaj lipa. Ustawiam na opcję średniego spalania,
a tu " - - - - " I nic tylko to mi sie wyświetla. Trip mierzy temperaturke, czas również ale spalania żadnego.
Czy trip mierzy spalanie na postoju? Bo sprawdzałem go tylko nie ruszając się z miejsca...
Czy może jest jakiś inny powód? Może(mam nadzieje że nie) Trip jest padnięty?
Mam jeszcze jedno pytanie, a właściwie prośbę do posiadaczy Tripa. Jakie jest napięcie na tych żróweczkach podświetlających LCD? Ja tam mam wmontowane jakieś diody niebieskie i ledwo co widać. Podejżewam że to nie jest oryginalne tylko raczej RAVEN robił mini tuning. Wyszło mi napięcie na podświetleniu ok. 3,5V czy to normalne?

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

sam mam tripa( wersja USA) i zapewniam Cie że na postoju taki znaczek "----" to normalka, chwilowe spalanie pokaże sie dopiero jak ruszysz samochodem z miejsca....a średnie spalanie na 100 km ( gdy skasujesz dane na tripie) pokarze sie dopiero po przejechaniu około 3 km :wink: , kolejna opcja jaką wyświetla trip, czyli na ile km zostało nam jeszcze paliwa będzie działać tylko wtedy jeśli masz w baku paliwa na conajmniej 100km inaczej też będą "-----" kreski :lol:


ps. a po co Ci chwilowe spalanie :twisted: , przecież to tylko wkur....a podczas jazdy, lekko wciśniesz gaz przy 170km/h i spalanie 60 litrów hehe
albo ostro ruszasz z pod świateł i pokarze 120 litrów....szkoda nerwów na to :lol:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Mam nadzieje że inni też tak mają.
A powiedzcie mi szczęśliwi posiadacze FULL wersji jakie jest zasilanie tych dwóch żaróweczek podświetlenia od LCD? Żeby sprawdzić wystarczy zdjąć plastykową zaślepkę i wpiąć się z miernikiem w żarówkę.
Będe wdzięczny za podpowiedzi.

Pozdrawiam[/url]
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Na żaróweczkach powinno być pełne zasilanie - ok. 12 -14,4V pod warunkiem, że masz rozjaśnione potencjometrem jasność.
A 3,5V miałeś bo pewnie mierzyłeś napięcie na diodzie - więc gdzieś wcześniej po drodze musi być rezystor lub kilka (każdy na jedną diodę czyli cztery).
Jak zmierzysz napięcie na tym przewodzie od zasilania to powinno być więcej.
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

No to że na przewodzie jest więcej to ja jestem pewien bo sam go prowadziłem, ale na samych żaróweczkach, w tym wypadku diodach było 3,5V. Ale dalej pytam czy tam powinny być po prostu żarówki 12V?
---->Skorik

Napisałeś że każdy rezystor na jedną diode czyli 4. Ja mam tam 2 te diody...[/quote]
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Są to żarówki o napięciu ok. 12 -14,4V. Prąd z tego co wiem to ok. 50mA.
Ty natomiast masz diody i jezeli je wymienisz na te zaróweczki to wszystko będzie OK.
Sorry pomyliłem się, ale nie zaglądam tam często - żarówki są 2. To w VMM są 4.
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

skorik pisze:Są to żarówki o napięciu ok. 12 -14,4V. Prąd z tego co wiem to ok. 50mA.
Ty natomiast masz diody i jezeli je wymienisz na te zaróweczki to wszystko będzie OK.
Sorry pomyliłem się, ale nie zaglądam tam często - żarówki są 2. To w VMM są 4.
Skorik, Na diody które mam dochodzi napięcie 3,5V.
Nie mam schematu tripa ale z połączeń i elementów w środku(tranzystory i dioda zenera w torze) wynikałoby że faktycznie te 3,5V powinno tam być. Ale mówisz że powinno być tam 12V...
Czy jestes tego pewny? Sprawdzałeś to miernikiem czy tak ci sie wydaje bo w innych miejscach są właśnie takie żaróweczki?(a wiadomo że są)
Chciałbym byc na 100% pewny czy to działa.

PS. Nie chcesz opchnąć swoich foteli? :D

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Miernikiem nie mierzyłem. Natomiast teraz sprawdziłem w serwisówce, że zasilanie jest na pewno 12, bo te same żarówki są np. od popielniczki i klawiatury Tripa. To są na pewno żarówki na 12 V.
Zasilanie idzie przez CPU ale mimo to nie powinno wynosić 3,5V - przy rozjaśnionym na maksa potencjometrze z lewej strony kierownicy.

Niestety fotele nie są na sprzedaż.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

:) Edi nie szukaj dziury w całym,
zwyczajne żaróweczki 12V, czy wsadzisz sobie od malucha czy od ferrari to obojętne byleby napięcie miało właśnie 12V
:)
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Mr. Cynk pisze::) Edi nie szukaj dziury w całym,
zwyczajne żaróweczki 12V, czy wsadzisz sobie od malucha czy od ferrari to obojętne byleby napięcie miało właśnie 12V
:)
Ale nie w tym problem. Tam napięcie jest 3,5V i chce dojść do tego czy tak tam ma byc. A jak pod te 3,5V podłącze żarówke na 12V to sie będzie ledwo żarzyła.
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Może mierzysz napięcie na diodzie i tam może być 3,5V. Pisałeś że jest tam jakaś dioda Zenera i inne elementy - wywal je albo podłącz się z żarówkami przed tym "układem".
Po za tym pisałeś że jest tam 12V bo sam ciągnąłeś nowy przewód. Więc w czym problem żeby wstawić 12V żarówki?
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

skorik pisze:Może mierzysz napięcie na diodzie i tam może być 3,5V. Pisałeś że jest tam jakaś dioda Zenera i inne elementy - wywal je albo podłącz się z żarówkami przed tym "układem".
Po za tym pisałeś że jest tam 12V bo sam ciągnąłeś nowy przewód. Więc w czym problem żeby wstawić 12V żarówki?
Mierzę napięcie tam gdzie jest dioda i jest tam 3,5V. A to czy wepne diode czy nie to 3,5V tam bedzie. Nie chce wywalać tych elementów bo są tam fabrycznie. 12V dochodzi do Tripa, a później na fabryczną płytke której nie chce przerabiać.
Czy jest ktoś w stanie wziąć miernik i sprawdzić jakie jest napięcie w miejscu żarówki?
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

edi_pg a czy ty wiesz że wyświetlacz ma dwie jasności podświetlenia ?? jedna jest na załączonym zapłonie a druga na włączonych światłach tylko nie wiem kiedy świeci jaśniej a kiedy ciemniej bo jeszcze u siebie nie montowałem. Ale ci co mają powinni wiedzieć. pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

ciemniej przy wlaczonych swiatlach.. to logiczne ma nie oslpeiac w nocy...

hehe a ja mam plynna kontorle jasnosci podswietlenia :lol:
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

Eli a ta "płynna kontrola jasności podświetlania" to nie jest normalka???
ja u siebie też mam i wydawało mi sie że takie cos w każdym autku sie znajduje
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

Eli pisze: hehe a ja mam plynna kontorle jasnosci podswietlenia :lol:
ja tez mam:P i to raczej standart w Probkach;]
Obrazek
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

pytlar bo taki bajer to nawet w Poldku był......może Eli myślał ze to za dopłatą dawali :?
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

pytlar bo taki bajer to nawet w Poldku był......może Eli myślał ze to za dopłatą dawali
raczej byl to zart, o czym moze swiadczyc obecnosc "pana lola" :roll:
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Regulacja podświetlenia tego wyświetlacza jest płynna i tak jak pisałem napiecie na zarówkach od podswietlenia powinno być 12 V - przy maksymalnym rozjaśnieniu przez potencjometr.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ale Bogdanowi też dobrze gdzieś dzwoni (tylko nie wie, w którą). Po zapaleniu świateł wszystko trochę przygasa - regulacja pozostaje, ale jest ciemniej. Więc te 12V to przy zgaszonym oświetleniu zewnętrznym.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Panowie czy moglibyscie mi napisac pokoleji ktora cyfra za co odpowiada bo nawet nie wiem a mam to u siebie i nawet dziala :D I jeszcze jak sie to ustawia byłbym wdzieczny
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:arrow: http://www.performanceprobe.com
A potem po kolei: Information, Owner's Manual, First Generation - Interior, Trip Computer
First Generation Ford Probe
Operating Instructions
Trip Computer
Obrazek
...
Mógłbym podać bezpośredni odsyłacz - ale wtedy klikniesz, przeczytasz i zamkniesz, a na tamtej stronie znajdziesz dużo więcej informacji, które Cię zapewne zainteresują. 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”