Trip Minder (TRIP Computer) upgrade
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- Flyke
- Posty: 712
- Rejestracja: 2006-10-18 22:00
- Galeria: viewtopic.php?t=10424
- Lokalizacja: Jelenia Góra
chlopaki tak sie zastanawiam , bo mam komputer od probasa z tripem czyli jesli przelozyl bym kompy to nei musial bym nic lutowac ? dobrze rozumiem ??
EDIT : Witam chlopaki , a wiec tak bo przyznam ze nie dokonca rozumiem ta instrukcje:P a wiec tak : mam wyswietlacz wiazke ta od wyswietlacza klawiaturki itp zakonczona niebieska wtyczka i teraz tak jesli to podepne to jak i gdzie sie podpiac zeby pokazywalo mi wskazania ze zbiornika itp ,,,poprostu co dalej mam zrobic zeby mi wsio chodzilo mam rozebrane wnetrze wiec bardzo licze na szybka pomoc z waszej strony dzieki i pozdro
EDIT : Witam chlopaki , a wiec tak bo przyznam ze nie dokonca rozumiem ta instrukcje:P a wiec tak : mam wyswietlacz wiazke ta od wyswietlacza klawiaturki itp zakonczona niebieska wtyczka i teraz tak jesli to podepne to jak i gdzie sie podpiac zeby pokazywalo mi wskazania ze zbiornika itp ,,,poprostu co dalej mam zrobic zeby mi wsio chodzilo mam rozebrane wnetrze wiec bardzo licze na szybka pomoc z waszej strony dzieki i pozdro
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z .... - JEsttttttttttt
e46 z .... - JEsttttttttttt
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
nic nie skrobnąć tylko przyjrzeć się uważnie temu co masz w ręku i przeczytać ze zrozumieniem to co napisałem.
to jest tak banalnie opisane, że prościej nie umiem :D:D
a fotek i rysunków robić nie mam zamiaru bo wstawiałem to dwa lata temu więc litości
może ktoś porobiłby fotki i wstawiłoby się do mojego opisu jeszcze.
kostki są tak rozpisane że ich nie potrzebujesz, wystarczy ci trochę kabla i lutownica i zgodnie z instrukcją możesz sobie stworzyć tę wiązkę sam.... w godzinę, z lutownica w ręku masz to zrobione.
Jeśli ktoś ma kłopoty z tym to zapraszam do mnie
pogadamy i zrobię to za was.... "orły"
to jest tak banalnie opisane, że prościej nie umiem :D:D
a fotek i rysunków robić nie mam zamiaru bo wstawiałem to dwa lata temu więc litości
może ktoś porobiłby fotki i wstawiłoby się do mojego opisu jeszcze.
kostki są tak rozpisane że ich nie potrzebujesz, wystarczy ci trochę kabla i lutownica i zgodnie z instrukcją możesz sobie stworzyć tę wiązkę sam.... w godzinę, z lutownica w ręku masz to zrobione.
Jeśli ktoś ma kłopoty z tym to zapraszam do mnie
pogadamy i zrobię to za was.... "orły"
- Flyke
- Posty: 712
- Rejestracja: 2006-10-18 22:00
- Galeria: viewtopic.php?t=10424
- Lokalizacja: Jelenia Góra
witam zrobilem wszystko wedlug instrukcji poza odczytem z baku i teraz tak : trip swieci itp itd ale nie pokazuje zadnych pomiarow do tego wariuje np pokaze 3 i tyle sie swieci na kazdej opcji , a jesli nie 3 to sa ----- caly czas , sprawdzilem podlaczenie jest ok . Cos zepsulem ?:P
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z .... - JEsttttttttttt
e46 z .... - JEsttttttttttt
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ale jeździłeś już - nie robisz tego w garażu?
Bo ---- pokazują np. wszystkie średnie i szacunki gdy nie mają danych.
Bo ---- pokazują np. wszystkie średnie i szacunki gdy nie mają danych.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Flyke
- Posty: 712
- Rejestracja: 2006-10-18 22:00
- Galeria: viewtopic.php?t=10424
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Mam podobnie, zrobiłem wszystko według schematów naszej serwisówki, później sprawdziłem z serwisówką haynes czy jakoś tak, a na koniec porównałem z instrukcją cynkiego. Wszystko jest dobrze podłączone, wszystko się zgadza.flyke pisze:wiem , jezdzilem ,,, jedyne co pokazuje to -30 stopni bo nie mam termometru a i pokazuje jeszcze czas podrozy
I działa tylko termometr...
Zmieniam sobie opcje na klawiaturze i wszędzie ---- więc nie wiem co jest...
Probe I 2.2 GT '91
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Trip Minder upgrade
Widzę, że temat od dawna nie poruszany bo z resztą prawie całkowicie wyczerpany. Ale mam dwa pytania:
Chciałem zapytać czy trip computer z '89 LX będzie pasował do '91 GT? Chodzi mi o to, czy wszystkie kable we wtyczkach wyświetlacza i klawiatury są tak samo położone jak opisał to Mr. Cynk.
Zbieram właśnie graty do tego upgrade'a i nie wiem czy kupować te z 89 roku.
Wiem, że nie ma znaczenia czy komp jest z LX czy GT, najwyżej będę miał 8 ozdobnych guziczków, które będą robić "pik"
Ale nie jestem pewien czy między rocznikami są kompatybilne. Bo naprzykład vechicle maintenance monitor(czyli to co informuje np o przepalonej żarówce) jest inny dla 89 i inny dla 90-92
No i drugie: czy można jakoś samemu z podzespołów zmontować czujnik temperatury? Czy ktoś ze szczęśliwych posiadaczy mógłby ewentualnie podać jego parametry (opór, itd) Dzięki z góry!
Chciałem zapytać czy trip computer z '89 LX będzie pasował do '91 GT? Chodzi mi o to, czy wszystkie kable we wtyczkach wyświetlacza i klawiatury są tak samo położone jak opisał to Mr. Cynk.
Zbieram właśnie graty do tego upgrade'a i nie wiem czy kupować te z 89 roku.
Wiem, że nie ma znaczenia czy komp jest z LX czy GT, najwyżej będę miał 8 ozdobnych guziczków, które będą robić "pik"
Ale nie jestem pewien czy między rocznikami są kompatybilne. Bo naprzykład vechicle maintenance monitor(czyli to co informuje np o przepalonej żarówce) jest inny dla 89 i inny dla 90-92
No i drugie: czy można jakoś samemu z podzespołów zmontować czujnik temperatury? Czy ktoś ze szczęśliwych posiadaczy mógłby ewentualnie podać jego parametry (opór, itd) Dzięki z góry!
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Trip Minder upgrade
Pierwsze pytanie:joktryb pisze:Chciałem zapytać czy trip computer z '89 LX będzie pasował do '91 GT? Chodzi mi o to, czy wszystkie kable we wtyczkach wyświetlacza i klawiatury są tak samo położone jak opisał to Mr. Cynk.
LX - 2.2, czy LX 3.0V6?
Drugie pytanie:
Czy trip pochodzi z auta z licznikiem digital?
Trzecie pytanie:
Oj, jesteś tego pewien?joktryb pisze:Wiem, że nie ma znaczenia czy komp jest z LX czy GT,
Rozumiem, że mówisz o czujniku temperatury zewnętrznej wyświetlanej na monitorze?joktryb pisze:No i drugie: czy można jakoś samemu z podzespołów zmontować czujnik temperatury? Czy ktoś ze szczęśliwych posiadaczy mógłby ewentualnie podać jego parametry (opór, itd) Dzięki z góry!
Umówmy się, że jak złożysz Tripa i będzie działał, to dam Ci oryginalny. OK?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Trip Minder upgrade
'89- to tylko 2.2OLEY pisze: Pierwsze pytanie:
LX - 2.2, czy LX 3.0V6?
Jeśli tak, to będzie miał te (chyba) osiem wyżej wspomnianych guzików do obsługi deskiOLEY pisze:Drugie pytanie:
Czy trip pochodzi z auta z licznikiem digital?
One na 99% różnią się obsługą deski digital, której w GT nie było w żadnej wersji i tylko tym.OLEY pisze:Trzecie pytanie:Oj, jesteś tego pewien?joktryb pisze:Wiem, że nie ma znaczenia czy komp jest z LX czy GT,
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Trip Minder upgrade
A nieprawda! Bo mój biały jest '89, a jednak jest Vulcanem. Co prawda z VIN-u wynika rok '90, ale co wynika z Vinu,Eli pisze:'89- to tylko 2.2OLEY pisze: Pierwsze pytanie:
LX - 2.2, czy LX 3.0V6?
a co jest napisane w dowodzie, a do tego co jest napisane na oryginalnej naklejce na słupku drzwi kierowcy, to trzy różne
sprawy... Stąd moje pytanie. Wszystko zależy na co spojrzał zainteresowany.
I regulowane amortyzatory też obsługują? I ABS? I wiele innych, że tak powiem, gieteowskich spraw?Eli pisze:One na 99% różnią się obsługą deski digital, której w GT nie było w żadnej wersji i tylko tym.OLEY pisze: Trzecie pytanie:Oj, jesteś tego pewien?joktryb pisze: Wiem, że nie ma znaczenia czy komp jest z LX czy GT,
Chyba, że mówimy o innym kompie i nie zrozumiałem...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Trip Minder upgrade
Ok, teraz rozumiem dlaczego pytasz o pojemność
Zawieszenie jest na osobnym kompie, nie wiem jak Abs, ale co do tego ma trip?
Zawieszenie jest na osobnym kompie, nie wiem jak Abs, ale co do tego ma trip?
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Trip Minder upgrade
OK. Zawieszenie jest na osobnym kompie, ABS również. Oba często uzależnione są od prędkości. Prędkość zaś (w skrócie), dawka paliwa,
doładowanie itp. są uzależnione od CPU. Uważasz, że każdy z tych komputerków sam sobie rzepkę skrobie?
Sygnał z "licznika" biegnie do wszystkich. I co? Ten sobie, ten sobie, a ten sobie?
Nie uważacie, że to musi być jakoś zintegrowane?
Nie wiem, może się nie znam (na pewno się nie znam, bo nie sprawdzałem), ale dla mnie, biorąc nawet na logikę, wydaje się,
że komputer od GL-a nie jest już (od razu) zakodowany na przełożenie do GT (i odwrotnie).
Czy ("nielegalne" - dodatkowe) wpięcie się w wiązki nie spowoduje cyrku w kompie głównym?
doładowanie itp. są uzależnione od CPU. Uważasz, że każdy z tych komputerków sam sobie rzepkę skrobie?
Sygnał z "licznika" biegnie do wszystkich. I co? Ten sobie, ten sobie, a ten sobie?
Nie uważacie, że to musi być jakoś zintegrowane?
Nie wiem, może się nie znam (na pewno się nie znam, bo nie sprawdzałem), ale dla mnie, biorąc nawet na logikę, wydaje się,
że komputer od GL-a nie jest już (od razu) zakodowany na przełożenie do GT (i odwrotnie).
Czy ("nielegalne" - dodatkowe) wpięcie się w wiązki nie spowoduje cyrku w kompie głównym?
Hmm, no a czy trip nie zbiera informacji z głównego komputera? (choćby chwilowe spalanie)...Eli pisze:ale co do tego ma trip?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Trip Minder upgrade
Brzmi rozsądnie, możesz mieć rację
Re: Trip Minder upgrade
[quote=Umówmy się, że jak złożysz Tripa i będzie działał, to dam Ci oryginalny. OK? [/quote]
Dobra, zgoda Jak wszystko złożę do kupy to przypomnę się o ten czujnik zew. temperatury.
A czy ktoś coś wie o tym okablowaniu tripa i wyświetlacza, czy się różni miedzy rocznikami?
Dobra, zgoda Jak wszystko złożę do kupy to przypomnę się o ten czujnik zew. temperatury.
A czy ktoś coś wie o tym okablowaniu tripa i wyświetlacza, czy się różni miedzy rocznikami?
- askot
- Posty: 67
- Rejestracja: 2009-02-27 20:26
- Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: Trip Minder upgrade
Wieczorem postaram się przysłać różnice w okablowaniu. W 1989r występują różnice w okablowaniu wyświetlacza i między 1989 a 1990 też są różnice. Ja swój trip zamontowałem dwa lata temu i jest dobrze. Brak mi niestety czujnika temp.
Pozdrawiam askot.
Pozdrawiam askot.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Trip Minder upgrade
A może ktoś chce kupić wyświetlacz do tripa nówkę ? Jak coś mogę sprowadzić cena 1470 zł.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Trip Minder upgrade
Bodzio, chyba zapomniałeś wstawić przecinka po czwórce...
A na poważnie - cena z kosmosu...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Trip Minder upgrade
Ba sam chciałbym aby cena była na poziomie 140 zł ale ja jej nie ustalam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
Re: Trip Minder upgrade
Podepnę się tutaj ...
Dlaczego wyświetlacze od tripa "wylewają".
Z braku napięcia? Od temperatury? Czy jest inny powód?
Dlaczego wyświetlacze od tripa "wylewają".
Z braku napięcia? Od temperatury? Czy jest inny powód?
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Trip Minder upgrade
-- oryginalny post 2012-08-13 08:27 --
Wylewają bo są za miękką pleksą i ludzie czyszcząc wnętrze je miażdżą...
-- dodano 2012-08-13 08:27 --
Wylewają bo są za miękką pleksą i ludzie czyszcząc wnętrze je miażdżą...
Wylewają bo są za miękką pleksą i ludzie czyszcząc wnętrze je miażdżą...
-- dodano 2012-08-13 08:27 --
Wylewają bo są za miękką pleksą i ludzie czyszcząc wnętrze je miażdżą...