Trip Minder (TRIP Computer) upgrade
Witam!
Jestem w tej chwili w trakcie montażu elektronicznych nawiewów i może przy okazji zamontowałbym sobie tripa. Mam wyświetlacz, mam klawiaturkę i wiązki(mam całą deskę wersji '89 od Ravena). I tutaj pojawia się prośba. Cynki zakończył instrukcję na: "pozostaje już tylko sensor temperatury i wskazania ze zbiornika paliwa.."
Mam cały środek samochodu rozkręcony, wymieniam wiązkę przewodów i mógłbym zrobić od razu całość, tylko skąd wziąć wskazania ze zbiornika paliwa i jak i gdzie podpiąć sensor temperatury?
Prosiłbym o szybką odpowiedź bo samochód muszę w miarę szybko złożyć.
Pozdrawiam
Jestem w tej chwili w trakcie montażu elektronicznych nawiewów i może przy okazji zamontowałbym sobie tripa. Mam wyświetlacz, mam klawiaturkę i wiązki(mam całą deskę wersji '89 od Ravena). I tutaj pojawia się prośba. Cynki zakończył instrukcję na: "pozostaje już tylko sensor temperatury i wskazania ze zbiornika paliwa.."
Mam cały środek samochodu rozkręcony, wymieniam wiązkę przewodów i mógłbym zrobić od razu całość, tylko skąd wziąć wskazania ze zbiornika paliwa i jak i gdzie podpiąć sensor temperatury?
Prosiłbym o szybką odpowiedź bo samochód muszę w miarę szybko złożyć.
Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
To teraz już rozumiem, co się stało z tripem, który chciałem kupić od Ravena i czemu się więcej nie odezwałedi_pg pisze:Witam!
Jestem w tej chwili w trakcie montażu elektronicznych nawiewów i może przy okazji zamontowałbym sobie tripa. Mam wyświetlacz, mam klawiaturkę i wiązki(mam całą deskę wersji '89 od Ravena). I tutaj pojawia się prośba. Cynki zakończył instrukcję na: "pozostaje już tylko sensor temperatury i wskazania ze zbiornika paliwa.."
Mam cały środek samochodu rozkręcony, wymieniam wiązkę przewodów i mógłbym zrobić od razu całość, tylko skąd wziąć wskazania ze zbiornika paliwa i jak i gdzie podpiąć sensor temperatury?
Prosiłbym o szybką odpowiedź bo samochód muszę w miarę szybko złożyć.
Pozdrawiam
no ładnie, ładnie...
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Witam,
Robie sobie właśnie tripa więc z tematem podepnę się tutaj.
Wszystkie wiązki już poprowadzone i sprawdzone, dzisiaj podłączałem tripa. I tutaj lipa. Ustawiam na opcję średniego spalania,
a tu " - - - - " I nic tylko to mi sie wyświetla. Trip mierzy temperaturke, czas również ale spalania żadnego.
Czy trip mierzy spalanie na postoju? Bo sprawdzałem go tylko nie ruszając się z miejsca...
Czy może jest jakiś inny powód? Może(mam nadzieje że nie) Trip jest padnięty?
Mam jeszcze jedno pytanie, a właściwie prośbę do posiadaczy Tripa. Jakie jest napięcie na tych żróweczkach podświetlających LCD? Ja tam mam wmontowane jakieś diody niebieskie i ledwo co widać. Podejżewam że to nie jest oryginalne tylko raczej RAVEN robił mini tuning. Wyszło mi napięcie na podświetleniu ok. 3,5V czy to normalne?
Pozdrawiam
Robie sobie właśnie tripa więc z tematem podepnę się tutaj.
Wszystkie wiązki już poprowadzone i sprawdzone, dzisiaj podłączałem tripa. I tutaj lipa. Ustawiam na opcję średniego spalania,
a tu " - - - - " I nic tylko to mi sie wyświetla. Trip mierzy temperaturke, czas również ale spalania żadnego.
Czy trip mierzy spalanie na postoju? Bo sprawdzałem go tylko nie ruszając się z miejsca...
Czy może jest jakiś inny powód? Może(mam nadzieje że nie) Trip jest padnięty?
Mam jeszcze jedno pytanie, a właściwie prośbę do posiadaczy Tripa. Jakie jest napięcie na tych żróweczkach podświetlających LCD? Ja tam mam wmontowane jakieś diody niebieskie i ledwo co widać. Podejżewam że to nie jest oryginalne tylko raczej RAVEN robił mini tuning. Wyszło mi napięcie na podświetleniu ok. 3,5V czy to normalne?
Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
sam mam tripa( wersja USA) i zapewniam Cie że na postoju taki znaczek "----" to normalka, chwilowe spalanie pokaże sie dopiero jak ruszysz samochodem z miejsca....a średnie spalanie na 100 km ( gdy skasujesz dane na tripie) pokarze sie dopiero po przejechaniu około 3 km , kolejna opcja jaką wyświetla trip, czyli na ile km zostało nam jeszcze paliwa będzie działać tylko wtedy jeśli masz w baku paliwa na conajmniej 100km inaczej też będą "-----" kreski
ps. a po co Ci chwilowe spalanie , przecież to tylko wkur....a podczas jazdy, lekko wciśniesz gaz przy 170km/h i spalanie 60 litrów hehe
albo ostro ruszasz z pod świateł i pokarze 120 litrów....szkoda nerwów na to
ps. a po co Ci chwilowe spalanie , przecież to tylko wkur....a podczas jazdy, lekko wciśniesz gaz przy 170km/h i spalanie 60 litrów hehe
albo ostro ruszasz z pod świateł i pokarze 120 litrów....szkoda nerwów na to
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
Mam nadzieje że inni też tak mają.
A powiedzcie mi szczęśliwi posiadacze FULL wersji jakie jest zasilanie tych dwóch żaróweczek podświetlenia od LCD? Żeby sprawdzić wystarczy zdjąć plastykową zaślepkę i wpiąć się z miernikiem w żarówkę.
Będe wdzięczny za podpowiedzi.
Pozdrawiam[/url]
A powiedzcie mi szczęśliwi posiadacze FULL wersji jakie jest zasilanie tych dwóch żaróweczek podświetlenia od LCD? Żeby sprawdzić wystarczy zdjąć plastykową zaślepkę i wpiąć się z miernikiem w żarówkę.
Będe wdzięczny za podpowiedzi.
Pozdrawiam[/url]
Probe I 2.2 GT '91
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Na żaróweczkach powinno być pełne zasilanie - ok. 12 -14,4V pod warunkiem, że masz rozjaśnione potencjometrem jasność.
A 3,5V miałeś bo pewnie mierzyłeś napięcie na diodzie - więc gdzieś wcześniej po drodze musi być rezystor lub kilka (każdy na jedną diodę czyli cztery).
Jak zmierzysz napięcie na tym przewodzie od zasilania to powinno być więcej.
A 3,5V miałeś bo pewnie mierzyłeś napięcie na diodzie - więc gdzieś wcześniej po drodze musi być rezystor lub kilka (każdy na jedną diodę czyli cztery).
Jak zmierzysz napięcie na tym przewodzie od zasilania to powinno być więcej.
No to że na przewodzie jest więcej to ja jestem pewien bo sam go prowadziłem, ale na samych żaróweczkach, w tym wypadku diodach było 3,5V. Ale dalej pytam czy tam powinny być po prostu żarówki 12V?
---->Skorik
Napisałeś że każdy rezystor na jedną diode czyli 4. Ja mam tam 2 te diody...[/quote]
---->Skorik
Napisałeś że każdy rezystor na jedną diode czyli 4. Ja mam tam 2 te diody...[/quote]
Probe I 2.2 GT '91
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Skorik, Na diody które mam dochodzi napięcie 3,5V.skorik pisze:Są to żarówki o napięciu ok. 12 -14,4V. Prąd z tego co wiem to ok. 50mA.
Ty natomiast masz diody i jezeli je wymienisz na te zaróweczki to wszystko będzie OK.
Sorry pomyliłem się, ale nie zaglądam tam często - żarówki są 2. To w VMM są 4.
Nie mam schematu tripa ale z połączeń i elementów w środku(tranzystory i dioda zenera w torze) wynikałoby że faktycznie te 3,5V powinno tam być. Ale mówisz że powinno być tam 12V...
Czy jestes tego pewny? Sprawdzałeś to miernikiem czy tak ci sie wydaje bo w innych miejscach są właśnie takie żaróweczki?(a wiadomo że są)
Chciałbym byc na 100% pewny czy to działa.
PS. Nie chcesz opchnąć swoich foteli?
Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Miernikiem nie mierzyłem. Natomiast teraz sprawdziłem w serwisówce, że zasilanie jest na pewno 12, bo te same żarówki są np. od popielniczki i klawiatury Tripa. To są na pewno żarówki na 12 V.
Zasilanie idzie przez CPU ale mimo to nie powinno wynosić 3,5V - przy rozjaśnionym na maksa potencjometrze z lewej strony kierownicy.
Niestety fotele nie są na sprzedaż.
Zasilanie idzie przez CPU ale mimo to nie powinno wynosić 3,5V - przy rozjaśnionym na maksa potencjometrze z lewej strony kierownicy.
Niestety fotele nie są na sprzedaż.
Ale nie w tym problem. Tam napięcie jest 3,5V i chce dojść do tego czy tak tam ma byc. A jak pod te 3,5V podłącze żarówke na 12V to sie będzie ledwo żarzyła.Mr. Cynk pisze: Edi nie szukaj dziury w całym,
zwyczajne żaróweczki 12V, czy wsadzisz sobie od malucha czy od ferrari to obojętne byleby napięcie miało właśnie 12V
Probe I 2.2 GT '91
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Mierzę napięcie tam gdzie jest dioda i jest tam 3,5V. A to czy wepne diode czy nie to 3,5V tam bedzie. Nie chce wywalać tych elementów bo są tam fabrycznie. 12V dochodzi do Tripa, a później na fabryczną płytke której nie chce przerabiać.skorik pisze:Może mierzysz napięcie na diodzie i tam może być 3,5V. Pisałeś że jest tam jakaś dioda Zenera i inne elementy - wywal je albo podłącz się z żarówkami przed tym "układem".
Po za tym pisałeś że jest tam 12V bo sam ciągnąłeś nowy przewód. Więc w czym problem żeby wstawić 12V żarówki?
Czy jest ktoś w stanie wziąć miernik i sprawdzić jakie jest napięcie w miejscu żarówki?
Probe I 2.2 GT '91
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
edi_pg a czy ty wiesz że wyświetlacz ma dwie jasności podświetlenia ?? jedna jest na załączonym zapłonie a druga na włączonych światłach tylko nie wiem kiedy świeci jaśniej a kiedy ciemniej bo jeszcze u siebie nie montowałem. Ale ci co mają powinni wiedzieć. pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ale Bogdanowi też dobrze gdzieś dzwoni (tylko nie wie, w którą). Po zapaleniu świateł wszystko trochę przygasa - regulacja pozostaje, ale jest ciemniej. Więc te 12V to przy zgaszonym oświetleniu zewnętrznym.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
http://www.performanceprobe.com
A potem po kolei: Information, Owner's Manual, First Generation - Interior, Trip Computer
A potem po kolei: Information, Owner's Manual, First Generation - Interior, Trip Computer
Mógłbym podać bezpośredni odsyłacz - ale wtedy klikniesz, przeczytasz i zamkniesz, a na tamtej stronie znajdziesz dużo więcej informacji, które Cię zapewne zainteresują.First Generation Ford Probe
Operating Instructions
Trip Computer
...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade