Trip Minder (TRIP Computer) upgrade

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Trip Minder (TRIP Computer) upgrade

Post autor: Mr. Cynk »

No to tak :)

Wpasowałem do swojego probka coś takiego jak komputerek "Trip Minder"

w tym topiku opiszę jak to się robi, zapaleńcy będą mogli samodzielnie się za to złapać bo się da :D a laicy będą mogli mi zapłacić browarem za odwalenie czarnej roboty za nich.. :D:D:D

teraz jednak opis co to i po co to:

Trip minder to komputerek pokazujący nam kilka fajnych informacji:
1 temperaturkę na zewnątrz samochodu razem z migającym ostrzeżeniem kiedy jest +3 stopnie lub mniej
2. średnie spalanie paliwa liczone w litrach na 100km lub milach.
3. średnią prędkość podróży
4. chwilowe spalanie (oj jak sie ze świateł rusza to mi potrafi pokazać 112 litrów na 100km)
5. czas podróży
6. pokonany dystans
7. zasięg orientacyjny na paliwie pozostałym w zbiorniku
oraz dwie pozycje typowo na podróż
8. odległość do celu (ustawiamy sobie sami wcześniej)
9 przewidywany czas do osiągnięcia celu

na dzień dzisiejszy aby podłączyc trip minderek potrzebujemy:
- trip minder wyświetlacz
- klawiaturkę do niego
- termometr (montowany za zderzakiem w pionie pod zamkiem przedniej klapy)
- kilka kabli w tym jeden z końcóweczką do kostki C215 :), kostki do wpięcia w klawiaturkę i wyświetlacz razem z kawałkami kabli lub ewentualnie całą wiązkę z kostkami do radia, wyświetlacza, klawiaturki i zieloną oraz niebieską kostką na drugim końcu (niebieska na jakieś 16 przewodów)

w tym miejscu mam prośbę/pytanie do osób posiadających w autach te komputerki.
nie potrafię dowiedzieć się czy działa mi funkcja zasięg na tym co w zbiorniku. podłączyłem kable zgodnie ze schematem, podają napięcia i impulsy ale nie mam wskazań. nie jechałem jeszcze z garażu z tym komputerkiem i nie mam kasy żeby zatankowac sobie paliwa... :) komputerek w tej pozycji mi tylko miga napisem km i pokazuje same kreski... czy ktoś mi może opisać jak to u was działa?
trzeba przejechać trochę po tankowaniu? trzeba odpalić silnik, od razu zmienia wskazania i oblicza zasięg czy jak....

a może mój komputerek jest po prostu uszkodzony i nie potrafi tego policzyć.
Ostatnio zmieniony 2005-09-24 10:00 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
diabolo
Posty: 20
Rejestracja: 2003-09-17 10:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz / Płońsk

trip....

Post autor: diabolo »

Dokładnie cynki ten komputer nie pokazuje juz ile mozna przyjechac km jak mam ponizej ~ 10l w zbiorniku...:0 (pokazuje trzy kreski ---)
Probe GT 2.2 Turbo '89
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

A dokładniej mówiąc (opieram się na słowach Roberta) Trip pokazuje Ci ile możesz przejechać do granicy 100 km. Zasięg poniżej 100 kilometrów nie jest obsługiwany 8) .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

No to jak będę już obrzydliwie bogaty i zatankuję sobie trochę i mi coś w końcu pokaże wówczas będę 100% pewny że jednak nie dałem dupy i podłączyłem całego trip mindera jak należy.. :)

póki co tylko mam przekłamanie na temperaturze zewnętrznej o jakieś 3 stopnie... chyba czujnik jest jekko padnięty albo nie wiem... oporność przewodów wzrosła? (rdza)
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

czy w wersji 1991 gt z niemiec jest wszystko co potrzeba, poza klawiaturą, wyświetlaczem i czujnikiem temp. ?
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Oczywiście :) że nie. :P

brakuje ci wiązki, którą trzeba właśnie stworzyć :)

No gdyby to polegało tylko na wsadzeniu wyświetlacza i podpięciu pod czekające kosteczki to byłoby całkiem banalne i trwałoby 15 minut a nie klika godzin. :)
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

tego się domyślałem :) ale chodzi mi o to czy jest gdzie tą nową wiązkę podpiąc :wink:
nie masz może klawiatury i wyświetlacza w nadmiarze? :wink:
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

no niby mam ale jusz zarezerwowane.. :)


wiązkę jest gdzie podpiąć.. :D:D:D po kabelku podpinamy ją w różne miejsca auta, pod liczniki, pod pompę paliwa, pod wtryskiwacz paliwowy.. :D:D:D

takżę generalnie nie ma kostki oczekującej na tą wiązkę lub ja o tym nie wiem.. :D:D:D

ale opiszę tu miejsca w które trzeba z lutownicą wjechać żeby sobie przygotować wszystko.

Dla ułatwienia kable będziemy przeciągać do niebieskiej kostki wiszącej nad bezpiecznikami i ta kostka jest dla nas kluczowa. :)

spokojnie, wpadnę z cyfrakiem do garażu i trochę porobie różnych fotek. :)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

A ja też coś takiego mogę zainstalować? :P Czy jednak nieprzypadkowo temat znalazł się w dziale I generacja? ;-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

oczywiście ze nie możesz - tylko jedynki mogą byc tak wypasione :wink: :D
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Ja też bym chciał mieć takie coś. Z samą elektroniką komputerka poradzę sobie bez problemu, ale Probiaczka mam krótko i nie wiem co gdzie jest. Jak Cynki porobi fotki to będzie można coś myśleć.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Ja myślałem, że to nie chodzi o seryjny komputer, tylko jakiś dokładany, dlatego też spytałem. Pozostaje mi nie martwić się spalaniem na ekranie komputera ;-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Bierkuś
Posty: 115
Rejestracja: 2005-05-29 23:44
Galeria: viewtopic.php?t=7986
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierkuś »

Trip pokazuje ile możesz przejechać do momentu zapalenia się rezerwy paliwa. Jak zapali się rezerwa choćby na jedną sekundę to ilość kilometrów pozostałych do przejechania na paliwie się zeruje (trzy kreski). Funkcja ta ściśle współpracuje z czujnikiem paliwa i kontrolką rezerwy (przynajmniej tak jest u mienia :-) )
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Bierkuś a jak na zakręcie sie zapali rezerwa to już sie wszystko kasuje ?? To pewnie bez górnego komputerka może dobrze nie działać choc może być też na jednym mikro styku że jak zapala sie rezerwa to się kasuje i może nic to nie przeszkadzać :):):):)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Bierkuś pisze:Trip pokazuje ile możesz przejechać do momentu zapalenia się rezerwy paliwa. Jak zapali się rezerwa choćby na jedną sekundę to ilość kilometrów pozostałych do przejechania na paliwie się zeruje (trzy kreski). Funkcja ta ściśle współpracuje z czujnikiem paliwa i kontrolką rezerwy (przynajmniej tak jest u mienia :-) )
Też tak sądziłem, bo kontrolka na górnej konsoli zapala się zwykle w tym samym czasie. Ale raz udało mi się złapać moment, gdy rezerwa już się świeciła a pozostały dystans wynosił stokilkanaście kilometrów. Zatankuję kiedyś 15-20 litrów na pusty zbiornik i wyjeżdżę średnie zużycie 20l/100km - wtedy powinno wcześniej przestać wskazywać pozostały dystans, a dopiero dużo później zapalić kontrolkę rezerwy i potwierdzić spostrzeżenia (jeśli są trafne).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bierkuś
Posty: 115
Rejestracja: 2005-05-29 23:44
Galeria: viewtopic.php?t=7986
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierkuś »

Bogdan9999 pisze:Bierkuś a jak na zakręcie sie zapali rezerwa to już sie wszystko kasuje ??
Niestety też się kasuje. Ale na szczęście ten czujnik nie jest aż tak bardzo czuły więc zdarza się to bardzo rzadko.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

OK. :)

zatem nie śmiećcie mi już tutaj oki? :D

jedziemy z tym koksem :)

Najpierw zajmiemy się kostką przy wyświetlaczu.

Nazwiemy ją roboczo C219 (bo tak w serwisówce jest oznakowana)

Patrząc na nią widzimy 18 pinów z czego nie wszystkie są uzupełnione.
piny będziemy opisywać jadąc od lewego górnego rogu pionowymi kolumnami alfabetycznie od A do T
A -Pusty
B -żółty z czarnym
C -żółty z niebieskim
D -żółty
E -niebieski z zielonym
F -Pusty
G -niebieski z białym
H -niebieski z żółtym
I -BRAK
J -niebieski z czerwonym
K -BRAK
L -Pusty
M -niebieski z czerwonym
N -czarny z jasno zielonym
O -czarny z żółtym
P -zielony z czerwonym
Q -czerwony z czarnym
R -zielony z białym
S -żółty z czerwonym
T -czarny z białym

:)

dzisiaj pożenimy wyświetlacz z klawiaturką :)
potem podepniemy podświetlenie wyświetlacza i klawiaturki
i zaczniemy od zliczania dystansu. :)

Do klawiaturki idą:

G, H, J, N, Q oraz R

kabelek N idzie jednocześnie jeszcze do masy więc możecie go upalować przy okazji gdzieś do czegoś metalowego :)
Ostatnio zmieniony 2005-09-25 13:57 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

:)

teraz pora na drugą kosteczkę. Tym razem kostka ok klawiaturki.
Tę nazwiemy roboczo C220 z wiadomych powodów.

jest to 10 pinowa kostka oznaczona jak poprzednio od A do J

A -czarny z żółtym
B -niebieski z białym
C -niebieski z żółtym
D -niebieski z czerwonym
E -czarny z jasno zielonym
F -czerwony z żółtym
G -żółty z czerwonym
H -czerwony z białym
I -zielony z białym
J -czerwony z czarnym

pin E idzie do masy :)
piny B, C, D, I oraz J łączymy z wyświetlaczem.
kolory mówią nam które piny z którymi ale jeszcze to napiszemy :)

(C220) - (C219)
B - G
C - H
D - J
E - N
I - R
J - Q

uwaga !!!

połączenia:

E-N
J-Q
I-R
mają dodatkowe podłączenia do innych miejsc
i tak:

para E-N jest dodatkowo podłącozna do masy
para J-Q idzie dodatkowo do przełącznika "headlamp switch"
a para I-R do "instrument panel lamp dimmer"

moja propozycja to wykorzystanie kostki C214. jest umieszczona blisko bezpieczników, ma kolor niebieski i w waszych wersjach jest obsadzona kablami tylko do połowy a pinów ma jak pamiętam 17

z jednej strony będziemy przeciągać kable od trip mindera do kostki a z drugiej strony będziemy dokładać do kostki odpowiednio podłączone kable po innych kawąłkach samochodu :)

można będzie zawsze rozpiąć itp.


więc masa to masa a dwa pozostałe przewody czekają sobie w kostce na dalszy cią zmagań :)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Kiedy już mamy spięte klawiaturkę z wyświetlaczem to pora na coś nieco trudniejszego.. :D

Zasilanie:

Wyświetlacz, kostka C219:
O - czarny z żółtym idzie to bezpiecznika "METER" lub czegokolwiek innego co ma w układzie bezpiecznik 15A i podaje prąd na włączonym zapłonie.
T - czarny z białym idzie do bezpiecznika "Cooling Fan" lub cokolwiek innego co ma w układzie bezpiecznik 15A i podaje prą na włączonym zapłonie :D
M - niebieski z czerwonym idzie do bezpiecznika "FUEL INJ " lub cokolwiek innego co podaje prąd zawsze i ma 30A w układzie. :)


Klawiaturka, kostka C220:
A - czarny z żółtym, powinno podawać prąd z bezpiecznika "METER" lub cokolwiek innego co podaje prąd przy włączonym zapłonie i ma w układzie 15A. moja sugestia: pożenić razem z tym samym kolorem od wyświetlacza :)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

kiedy już mamy masę i prąd klawiaturka powinna zacząć reagować pikaniem.
teraz pierwsze podłączenie :)

kabelek zielony z białym idący od obu kostek :) nasza para I-R
łączymy to ze ściemniaczem od podświetlenia. Najprościej jest podłączyć się pod któryś z istniejących kabelków od radia lub dowolnego podświetlenia :)

para kabli J-Q w kolorze czerwony z czarnym powinna zostać podłączona do czegokolwiek co podaje prąd kiedy włączymy światła :) czyli również pod jakieś miejsce przy radiu lub podświetleniu czegokolwiek :)

to jest nasze podświetlenie. wyświetlacz po włączeniu świateł ściemnia się i reaguje na potencjometr od ściemniania podświetlenia, klawiaturka podobnie reaguje z tym że na wyłączonych światłąch klawiatura nie podświetla się.

jeśli to już mamy to na okrasę możemy sobie pociągnąć kabelek od wyświetlacza: pin "P" kolor zielony z czerwonym pod kabelek o tych samych kolorach który możemy znaleźć najłatwiej pod fotelem kierowcy, w kostce przy komputerze od wspomagania (13 pinowa kostka, pozycja "L" kolor zielony z czerwonym)
to nasz sensor prędkości auta, będziemy już mieli uruchomione funkcje zliczania kilometrów pokonany dystans itp :)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

teraz lutownica i troche trudniejsza sprawa... :D:D:D


musimy dostać się do ECA, naszego komputerka od zapłonu itp.
jest za radiem ale dostęp do niego jest dość upierdliwy i trzeba od strony pasażera najlepiej próbować :)

do komputera są podpięte 3 kostki, tylko jedna z nich jest szeroka na 26 pinów :D reszta to węższe kostki.
wypinamy najszerszą i liczymy.
kabelek "V" (bo tam to do "Z" chyba doliczymy) ma kolor zółty z czarnym a obok niego już do końca powinny być 4 wolne piny.

do tego kabla musimy podlutować sobie kabelek, który podłączamy w naszej kostce C219(wyświetlacz) w miejsce "B" kabelek żółty z czarnym.

w tym momencie już powinno nam pokazywać spalanie chwilowe, średnie, średnią prędkość itp itd... :D:D:D


pozostaje już tylko sensor temperatury i wskazania ze zbiornika paliwa.. :D:D:D

te elementy wymagają lutowania, rozbierania deski rozdzielczej i wyciągania liczników oraz samego czujnika temperatury i kawałka kabla, którym trzeba będzie uzupełnić braki w dwóch kostkach przy pedałach.. :)

opiszę to już innym razem bo teraz to raczej fotki by tu sie przydały a większość funkcjonalności już jest :)



no, :wink:
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

hej jarząbkowie,

Mam sprawę do stołecznej kasty... :)


szukam kilku detali pod lutownicę i w moim mieście nie moge tego trafić...

mianowicie:

oporniki 112 omów tyle że smd (sztuk 10 bo pewnie tak sprzedają.... ) :)

mógłby ktos jakoś przy okazji na pola mokotowskie podjechać i spytać czy nie mieliby tam może?


płacę gotówką :D
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Cynki, o ile któryś z chłopaków na miejscu tego nie zrobi to ja w piątek może będę w Wawie i Ci to załatwię, podasz mi tylko gdzie mam Ci to podesłać.
Nie chcesz przy okazji jeszcze czegoś stamtąd :?:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

przygotuję listę :wink:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Co prawda Cynki pisze:zatem nie śmiećcie mi już tutaj oki? :D
ale temat troszkę zamarł i pragnąłbym go odświeżyć przy okazji coś prostując
Bierkuś pisze:Trip pokazuje ile możesz przejechać do momentu zapalenia się rezerwy paliwa. Jak zapali się rezerwa choćby na jedną sekundę to ilość kilometrów pozostałych do przejechania na paliwie się zeruje (trzy kreski). Funkcja ta ściśle współpracuje z czujnikiem paliwa i kontrolką rezerwy (przynajmniej tak jest u mienia :-) )
Bierkuś pisze:
Bogdan9999 pisze:Bierkuś a jak na zakręcie sie zapali rezerwa to już sie wszystko kasuje ??
Niestety też się kasuje. Ale na szczęście ten czujnik nie jest aż tak bardzo czuły więc zdarza się to bardzo rzadko.
Po przeprowadzeniu testów (obiecywanych :arrow: tutaj) stwierdzam, że:
NIE.
Oba układy (kontrolka rezerwy w konsoli przy lusterku i pozostały dystans na wyświetlaczu tripa) są niezależne.
Po zatankowaniu kilkunastu litrów i zresetowaniu średniego zużycia osiągnąłem spalanie w okolicach 20l/100km co doprowadziło szybko do zaprzestania wskazań pozostałego dystansu mimo niezaświecenia kontrolki. To oczywiście nie wykluczało przypadku chwilowego zaświecenia na zakręcie, ale...
...ostatnio jeździłem z wyświetlaniem pozostałego dystansu (zamiast chwilowego zużycia - jak normalnie), jazda spokojna w cyklu mieszanym, średnie zużycie 10.6l/100km i kontrolka była już zapalona, gdy wyświetlany był jeszcze dystans 109km (nie złapałem momentu, kiedy się zapaliła, ale to chyba nieważne).
cdn.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”