Brak ładowanie akumulatora

mario6264
Posty: 76
Rejestracja: 2005-09-14 16:26
Samochód: ford probe I 2.2 gt 91 r
Lokalizacja: Jasło

Brak ładowanie akumulatora

Post autor: mario6264 »

Witam potrzebował bym pomocy zakupiłem alternator używany założyłem i nie mam ładowania.Poprzedni był nie sprawny już jak kupiłem samochód wiem że na śrubie jest + z akumulatora a z kostki biegną dwa przewody. Jeden z nich biegnie gdzieś do wnętrza a drugi dokładnie nie wiem nie udało mi się ustalić.Chciałbym sprawdzić alternator czy jest sprawny tylko nie wiem co podpiąć do tej kostki + - Z alternatora wystaje jeszcze jakiś konektorek nie wiem czy ma być coś tam podłączone czy nie.Alternator ma znaczki mitsubishi. Poratujcie
PROBE GT 89r FULL OPCJA TAK BYŁO A JEST TERAZ GT 91r NIESTETY BEZ KOMPA I TEMPOMATU ALE ZDROWSZY
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Czesc sprawdz sobie szczotki na tym alternatorze (regulator napięcia) bo mogą być już zużyte i wtedy nie bedziesz miał ładowania albo może poprostu pasek jest za lużny.
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Zrób tak podłącz sobie miernik napięcia do akumulatora. Ustaw go na pomiar prądu stałego do 20V. Na wyłączonym silniku powinien wskazywać nieco powyżej 12V. Zapal silnik. Jeżeli alternator działa prawidłowo napięcie powinno mieć w granicach 13 -14V. Jeżeli spada poniżej 12V to oznacza że alternator nie działa. Jeżeli pasek masz OK to musisz rozebrać cały alternator . Z tego co piszesz jest to alternator Mitsubishi podejrzewam że nawet od probka i jest identyczny jak np w Maździe 626 GD albo MX6. Zazwyczaj siadały tam albo szczotki na wirniku albo regulator napięcia. Co do pierwszego to ratuje cię tylko wymiana samych szczotek. Z regulatorem napięcia to jest problem bo jest to mały układ scalony wielowarstwowy z trzema diodami zalany w plastiku. Kupić można ale jest drogi. praktycznie tyle samo co za używany alternator. MOżesz też założyć alternator od fiata 125p albo poloneza. Trzeba tylko założyć osobny regulator napięcia i wszystko będzie ok. Testowałem na Maździe 626 GD, chodziło burza.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”