Dziwny przełącznik

Awatar użytkownika
S&K
Posty: 10
Rejestracja: 2005-12-30 21:28
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Dziwny przełącznik

Post autor: S&K »

Witeczka

Niedawno przestało mi się podnosić jedno ze świateł. Akurat wtedy auto miała moja dziewczyna wiec pojechała na carmana bo najbliżej i tam wyjęli jakiś zielony przekaźnik i po otworzeniu go okazało się że jest spalony i trzeba wymienić. Gdy zabrałem Probe do mojego mechanika powiedział że to nie jest przekaźnik od świateł. Udowodnił to spinając przekaźnik na krótko i wtedy włączała się jakaś pompa pod silnikiem zamiast lampa podnieść. Mechanik powiedział że to raczej silniczek od podnoszenia lamp padł. A teraz moje pytania: co to za pompa mi się włączała (mechanik nie wie)? Gdzie mogę taki przekaźnik dostać bo na pewno jest spalony? Czy trzeba demontować zderzak żeby dojść do silniczka? I czy mogę jakoś sprawdzić czy to aby na pewno silniczek poszedł a nie coś innego?

P.S.Mam 2.2GT amerykan I gen.

Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

pompa pod silnikiem :shock: :shock: :shock:

żeby dostać się do silniczków musisz ściągnąć zderzak bo inaczej dojście jest nieciekawe. Czy silniczek jest padnięty to sam stwierdzisz jak dostaniesz się do niego.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
S&K
Posty: 10
Rejestracja: 2005-12-30 21:28
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: S&K »

zenith839 pisze:pompa pod silnikiem :shock: :shock: :shock:

żeby dostać się do silniczków musisz ściągnąć zderzak bo inaczej dojście jest nieciekawe. Czy silniczek jest padnięty to sam stwierdzisz jak dostaniesz się do niego.
No fakt, nie jest ona zupełnie pod silnikiem, ale całkiem w dole po prawej stronie i jak ją koleś na krótko spiął to tak dziwnie charczy. Lepiej jest widoczna od spodu niż z góry wiec napisałem "pod silnikiem". A może to jakiś silnik elektryczny a nie pompa? Niestety po jej załączeniu nic się nie działo tylko ciągłe brzęczenie tej pompy więc ciężko mi opisać co to jest i do czego?

Z góry dziękuje za tak szybką odpowiedź
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

to może pompa od ABS
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

prawdopodobnie pompka od chłodnicy oleju w skrzyni biegów
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Mógłbyś powiedzieć który przekaźnik (policzyć, narysować, wrzucić fotkę)?
Może to coś "całkiem na dole po prawej stronie" to jednak silniczek światła a nie żadna pompa...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
S&K
Posty: 10
Rejestracja: 2005-12-30 21:28
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: S&K »

GACEK WROCŁAW napisał że to może pomka od chłodnicy oleju i przypomniało mi się właśnie że kontrolka temp. oleju nie zawsze działa jak trzeba tzn. albo pokazuje że temp. jest w normie albo całkiem opada. Może być związek?
2.2GT USA '91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Nie mamy takiej kontrolki...
Albo temperatura, albo olej.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
S&K
Posty: 10
Rejestracja: 2005-12-30 21:28
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: S&K »

Robert pisze:Mógłbyś powiedzieć który przekaźnik (policzyć, narysować, wrzucić fotkę)?
Może to coś "całkiem na dole po prawej stronie" to jednak silniczek światła a nie żadna pompa...
Silniczek światła to na pewno nie jest. Bo silniczek światła wiem gdzie jest i go widziałem. Jutro wrzucę fotkę przekaźnika to może się wyjaśni.

Pozdrawiam
2.2GT USA '91
Awatar użytkownika
S&K
Posty: 10
Rejestracja: 2005-12-30 21:28
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: S&K »

Robert pisze:Nie mamy takiej kontrolki...
Albo temperatura, albo olej.
Mam 4 kontrolki: ładowanie, chłodzenie, paliwo i olej.
2.2GT USA '91
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

pompa oleju jest właśnie z dołu po prawej stronie. Ponadto jej braku zwykle nikt nie zauważa. Nie ma właściwie innego przekaźnika, którego spalenie nie dawałoby objawów w funkcjonowaniu auta - więc na 90% to właśnie to.
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

S&K pisze: Mam 4 kontrolki: ładowanie, chłodzenie, paliwo i olej.
wskaźnik "oil" dotyczy ciśnienia a nie temperatur oleju.
Awatar użytkownika
S&K
Posty: 10
Rejestracja: 2005-12-30 21:28
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: S&K »

Gacek Wrocław pisze:
S&K pisze: Mam 4 kontrolki: ładowanie, chłodzenie, paliwo i olej.
wskaźnik "oil" dotyczy ciśnienia a nie temperatur oleju.
To by wtedy miało "ręce i nogi" skoro to ciśnienie.
Pozdrawiam Wrocław
2.2GT USA '91
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Wracając do lamp to też może być zapieczony sworzeń i powodem tego mógł sie spalić silniczek. Więc czuję coś że szilniczek od lampy do wymiany leci.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Tak napisali poprzednicy to co się załoącza to jest na pewno chłodniczka od oleju w skrzyni, znajduje się ona cntralnie pod akumulatorem czyli okolice lewej lampy.

W środku w samochodzie nie ma przekaźników które były by odpowiedzialne za przednie lampy.
Obrazek

Nie widze czegoś takiego jak przekaźniki od świateł przednich :?
Obrazek
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Dokładnie.Ten zielony przekaźnik,to od pompki chłodzenia skrzyni biegów.Też kiedyś mi się połamał,a na dodatek zwarł i pompka cały czas ganiała olej.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Sqad pisze:W środku w samochodzie nie ma przekaźników które były by odpowiedzialne za przednie lampy.
W kabinie nie ma, ale Twoje "w środku" jest to pierwszym w tym wątku... Sorry - myślałem o tych przy chłodnicy 8-|
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

zenith839 pisze: żeby dostać się do silniczków musisz ściągnąć zderzak bo inaczej dojście jest nieciekawe. Czy silniczek jest padnięty to sam stwierdzisz jak dostaniesz się do niego.
Nieprawda :1111_bicz:

Jeżeli od strony kierowcy wystarczy wyciągnąć akumulator i podstawkę i jest super dojście :twisted:
Od strony pasażera wyciągasz pojemnik z płynem do spryskiwaczy (jak dobrze pamiętam schodzi razem z wyrównawczym) :twisted:

Oczywiście najpierw ściągasz całe lampy :twisted:

Powodzenia!

P.S.:
Odłącz najpierw krótkie cięgno od silniczka i sprawdź czy się lampa podniesie - jak nie to sworzeń zapieczony :wink:
acha i tym momencie powinien zadziałać silniczek :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jedrek pisze:P.S.:
Odłącz najpierw krótkie cięgno od silniczka i sprawdź czy się lampa podniesie - jak nie to sworzeń zapieczony :wink:
Przed grzebaniem w lampach wyjmij najpierw bezpiecznik RETRA, bo:
Jedrek pisze:acha i tym momencie powinien zadziałać silniczek :wink:
To może być bolesne :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Teraz mi się przypomniało, ale ze mnie debil. Z tyłu radia jak je się wyjmie wywali kieszeń są przekaźniki tam jest też od przednich lamp, tylko jak ten przekaźnik walnie to w ogóle się nie podnoszą i nie świecą. Kolejne przekaźniki są zaraz przy lampach, jak się otworzy maske to są po jeden na strone. Patrząc od przodu za lampą do podłużnicy czołowej. he he a ja tu pajacuje z jakimiś tabelkami.
Awatar użytkownika
S&K
Posty: 10
Rejestracja: 2005-12-30 21:28
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: S&K »

W sumie tak czy inaczej ten "zielony" przekaźnik od pompy muszę kupić bo w moim probe wszystko musi być sprawne :) Wiem że powinienem to pisać w kategorii Giełda ale jak ktoś ma ów przekaźnik na sprzedaż to dajcie znać.

A silniczek do lamp zaatakuje w piątek...
2.2GT USA '91
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Cześć !!!
S&K wskażnik ciśnienia oleju pokazuje ciśnienie oleju w silniku a nie w skrzyni biegów więc jeżeli nie działa Ci pompa oleju w skrzyni biegów nie bedzie to widoczne na żadnym wskażniku.
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dziwny przełącznik

Post autor: OLEY »

Pytanie za sto punktów. :wink:

Czy to może być oryginał? Jeżeli tak, to od czego?
przycisk.jpg
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Dziwny przełącznik

Post autor: Eli »

Na 100% dorobiony (ale ładnie). Przeciwmgielne ?
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Dziwny przełącznik

Post autor: pusher1 »

Witam. Mam pytanie apropo tego brzęczenia. Zmieniałem olej w skrzyni jakiś czas temu ale myślę że to nie ma związku. Czasem po odpaleniu auta jak jest zimny słychać delikatne brzęczenie pod akumulatorem tak jakby ta pompka od skrzyni , ale brzęczenie ustaje po paru sekundach. Czy to oznacza ze może być przekaźnik popsuty ten który jest z lewej strony w boczku tam gdzie te wszystkie od kierunkowskazów czy poprostu pompa się załącza. O co w tym chodzi . Jak był olej brudny to rzadziej się tak działo ale czasem też . A teraz tak jakby częściej i jest to zależne od pogody jak jest ciepło to jest cisza. Kto wie proszę o rady . pozdrawiam
2.2gt 92 rok
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”