Pytanko o ograniczenie Vmax

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Taxon pisze:Bardzo śmieszne Kocurek, bardzo śmieszne.... :?
No offence. :D
Taxon pisze:Przetestowałeś magnesy z Fish'ą :lol:
Hm... nie rozumiem.
Taxon pisze: No więc czekam na jakieś (mądre Kocurek, mądre ...) sugestie na temat .
Przekopałem forum i nic nie znalazłem. Pogrzebałem też na probetalk.com i podobno robi to się na dwie metody:
1/ Specjalnym chipem, który przy okazji zdejmuje tę odcinkę
2/ Odłączając VSS od komputera. To akurat odłącza też prędkościomierz i odległościomierz (przebieg, nie wiem jak się zwie fachowo ;))

Nie znam schematów, ale powinno się dać odciąć po prostu sygnał z VSS do komputera - czy komputer używa prędkości do czegoś?

forums.mazdaworld.org twierdzi, że wystarczy przeciąć jeden kabel, co by potwierdzało moją powyższą teorię.

JAk chcesz, mogę ziernąć do Haynesa w domu i sprawdzić czy jest proste połączenie VSS - komp.

No, ewentualnie jest też trzecia metoda - zmień komputer na europejski, czyli z poprzedniego probka :)

EDIT:

grzebię dalej i na performanceprobe.com twierdzą, że nie można jednak odciąć VSS od kompa, bo wejdzie w tryb serwisowy. Znalazłem coś takiego:
Now, dont quote me, but I believe that by disconnecting the purple wire on PIN 14 on the ECU and looping it, tricks the govenor to cycle constant, and no longer reads limitter shut-down. I will have to look back at my notes again, as someone somewhere else discussed this already. I am thinking back now, and I do believe you have to loop ot with another ECU wire, just cant remember exactly
I z MX6.com:
take apart the center console so you can view the ECU. find the wiring diagram for your model and year. find the wire coming off the PCM/ECU/ECM labeled "To I/P" in the chilton's manual. mine was green w/ red stripe. this is the wire that goes to the instrument panel and to the back of the speedomoeter. cutting this wire will disable the governor. you will want to put a switch across the wire, since cutting the wire also affects your idle, and will make the car come close to stalling when you slow to a stop. the idle problem will happen EACH TIME THE CUT IS USED (switch thrown to OFF position) and will reamin, until the car has been restarted with the switch in the ON position. putting the switch in the OFF position allows you to reach 115 MPH and beyond. youre done. now be responsible and have fun.
NOTE: clicking the switch OFF and ON multiple times while the car is running WILL NOT hurt anything.
Czyli pomysł jest taki, żeby zrobić sobie przełącznik na kablu z liczników do kompa i przełączać, gdy chcemy przekroczyć 180.

Podobno można też ten kabelek przeciąć:
there's only one wire that will do if you are doing it from the gauge cluster there are two connectors on the back on the one on the left there's a green wire with a light red stripe this wire sends te speed to the ECU but also is the one that sends the speed to the cruise control unit so if you do this and your SE has cruise control by disableing the spped limiter you will also disable the cuise control, my SE doesn't have cruise control or power locks or power windows or power seats so I don't have to worry and I tested my car after and I was able to reach 120 MPH
Dalej w tym samym wątku ludki twierdzą, że jednak nie ma to nic do power windows, seats i locks.

Uff... już mi się nie chce więcej grzebać... Może ktoś kto ma 2.0 to wszytsko skomentuje?
Ostatnio zmieniony 2007-11-14 17:06 przez Kocureq, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Mały offik:
kocureq pisze:
Taxon pisze:Przetestowałeś magnesy z Fish'ą :lol:
Hm... nie rozumiem.
To dla kogo były te magnetyczne kulki 2 miechy temu w R66? :twisted:
Masz jakąś inną kocicę na boku? :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

A, to. Niestety, magnesy są za słabe, żeby dało się zrobić dobre zdalne sterowanie :twisted:
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Taxon »

kocureq pisze:
A, to. Niestety, magnesy są za słabe, żeby dało się zrobić dobre zdalne sterowanie Twisted Evil
Czyli mamy rozumieć, że masz już tylko jeden magnes ?


No widzisz Kocurek, jaki mądry chłopczyk jesteś jak chcesz?
Piwko (albo mleczko) masz u mnie przy najbliższym spotkaniu.
Ja rozmawiałem z Michalczykiem z AutoJaksa - facet twierdzi, że na którymś przewodzie do komputera jest rezystor - trzeba go wywalić i cała filozofia.
Ale na 100% też nie był przekonany - ma się zorientować.
Gdyby to faktycznie było w kompie - to nie ma problemu - przekładam z rozbitka i już.Ale jeżeli to coś innego, to średnio mam chęć wygrzebywać wszystkie graty z kokpitu na próżno, zeby się dostać do kompa.

Niezależnie od tego, jak to u mnie się skończy (prawdopodobnie i tak będzie przekładka całego motorka z rozbitka, więc i kompa mogę przerzucić),dobrze by było wiedzieć, jak nasi "geniusze zza oceanu" rozwiązali kwestie ogranicznika prędkości. Tak dla potomności i aby zaspokoić chorą ciekawość :P
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Każde forum które czytałem twierdzi, że w II to jest w kompie i za najlepszą metodę polecają przeflashowanie, MegaSquirt itp. Właśnie w I był osobny układ, więc odcinałeś go i już, a w II jest w kompie, więc więcej dłubania. U Ciebie jest idealna sytuacja - po prostu zmień kompa.
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Taxon »

OK - jeszcze raz wielkie dzięki Kocurek .
Dobrze, że nie sprzedałem mojego kompa z rozbitka, bo miałbym problemik
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”