Reaktywacja świateł dziennych!

Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Reaktywacja świateł dziennych!

Post autor: Jedrek »

Przewód musi być oryginalnie zamontowany - to podstawa aby dokonać tej modyfikacji.
Przewód znajduje się w wiązce przewodów dokładnie tej samej co od tego przekaźnika tylko że jest zaizolowany.
Sprawa jest prosta - należy podłączyć przewód czarno/biały w miejsce gdzie w kostce wystaje jego końcówka - pokazane na rysunku.


Obrazek

Działanie jest następujące:
Przy włączonym zapłonie i opuszczonym ręcznym świecą przeciwmgłowe. (zaciągnięcie ręcznego powoduje wyłączenie świateł przeciwmgłowych)
Działa to również przy włączonych pozycyjnych.
Po włączeniu świateł mijania modyfikacja nie ma wpływu na działanie świateł.

Mam potwierdzenie, że w GT jest ten przewód na pewno, bo sprawdzał już Cevinek i Cynki.

Podziękowania dla Tomka (Thomas P.) :D

Powodzenia! :wink:

P.S.
U mnie już działa :twisted: :twisted: :twisted:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

OOOO tego u siebie nie zauważyłem.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Właśnie rozmawiałem z Cynkim, jest mały problem - powyższe rozwiązanie u niego nie działa - przewód podłączony we wskazany pin trafia w próżnię. Ale za to udało mu się spalić żarówki....

Kamil:
Jeżeli komuś ręczny nie działa to po prostu nie bierze się za przerabianie tego detalu. Wyczyściłem.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Najważniejsze że ma ten przewód oryginalnie.

Możliwe, że podłączył nie w to miejsce co trzeba. :twisted:

Oglądałem swoją płytkę i jest tylko jeden taki pin na płytce, który trafia w próżnię.
Jeżeli ma dwa to zrobię zdjęcie płytki i dołożymy brakujące elementy :twisted: :twisted: :twisted:

Pozdro! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ojedzone a ja myślałem że mam zchizy z elektryką a ja się właśnie bawiłem z tym w lato tylko nie wiedziałem dlaczego później palą mi się halogeny ojechaneeee tylko ja miałem z kostki i wyprowadzony już przewód i zarobione wsówki zastanawiałem się czemu to jest rozłączone a jak złączyłem to to myślałem że mam zchizy hehe ale czad.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Bodzio ty to widzę lubisz wsadzić łapkę tu i tam... :twisted:


ale spoko, generalnie podpiąłem kabelek pod martwy pin, rzeczywiście martwy mam tylko jeden więc najprawdopodobniej podpięłem nie tam gdzie trzeba.
rozumiem, że muszę posprawdzać kabeki i znalźć po prostu dalszy ciąg tego uciętego czarnego (?) ale nie jestem pewny czy u mnie jest w ogóle jego dalszy ciąg w stronę kostki....

poproszę lepsze zbliżenie na kostkę i foty ze środeczka tego "przekaźnika"
:D

THX.
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

Wszystko działa jak należy.
U mnie był cały kompletny kabelek...tylko że przecięty na środku. po połączeniu wszystko działa OK

Światła ( halogeny) włączają się po przekręceniu kluczyka .
Gasną gdy zaciągnę ręczny lub zapalę światła mijania ( na postojówkach świecą.!)

Prośba do Jędrka.... Dawaj więcej takich modyfikacji.....Ślij mi na priv ...a ja posprawdzam...:)
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Właśnie połączyłem kabelki, potwierdzam działa.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Sh(.)(.)ters pisze:Właśnie połączyłem kabelki, potwierdzam działa.
No to teraz rozłączaj, żeby nie dostać mandatu za jazdą na przeciwmgielnych. :)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Przecież to są światła do jazdy dziennej 8) - moje są rozpraszające, nie dalekosiężne - nie oślepiają. Widziałeś kiedyś policjanta z lumenomierzem? Na jakiej podstawie wlepi mi mandat? Na oko? A może zanalizuje mi przy okazji skład spalin na "węch absolutny"? :D
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

podobno na kloszach jest napisane jeśli są to jakieś dobre lampy.
Rozmawiałem o tym z drogówką i powiedzieli: te pana to raczej nie są halogeny, może pan jeździć na nich w dzień. :D
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Sh(.)(.)ters pisze:Widziałeś kiedyś policjanta z lumenomierzem? Na jakiej podstawie wlepi mi mandat?
Kiedyś wklejałem odsyłacz do rozporządzenia do kodeksu drogowego dot. m.in. świateł (gdyby internet działał mi odrobinę szybciej to bym nawet poszukał). Muszą być zainstalowane na określonej wysokości (nasze są za nisko). Miarka nie jest już tak egzotycznym miernikiem. 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

No mi chcieli wlepić ale policjant był w porządku.

Nie wiem czym się różnią dzienne od przeciwmgłowych ale pierwsze co zrobił to zaglądnął do klosza i ......

Ciekawe czy można to poznać po np. żarówkach :)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

wydaje mi sie ze mozna poznac po zarowkach bo jak dobrze pamietam to u nas jest zarowka bodajze H7 a wiec potocznie zwana halogenem zasadniczo o wartosci 100W natomiast swiatla do jazdy dziennej chyba powinny miec sporo nizsza wartosc (kiedys byly to lampy z zarowkami 21W jak na przyklad w tylniej lampie zespolonej od kierunkow) jak sie myle to poprawcie bo nie jestem na biezaco z kodeksem drogowym a co chwile cos sie zminia :lol:
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Można poznać. Postojówki: 5W, dzienne: 21W, 55W
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Tutaj pisałem o wysokości od ziemi: :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 2863#72863
Nie jest określona moc świateł, więc nic nie można poznać po żarówkach.
Światła mają być widoczne z określonej odległości w jakichśtam warunkach i nie oślepiać innych użytkowników drogi.
Jak gliniarz zaglądał w reflektorki to raczej patrzył na znak homologacji, oceniał stan odbłyśnika oraz wysokość montażu, ew. dawany strumień światła (dalekosiężne czy rozproszone).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

a jeszcze jedno pytanko:czy elementy przedstawione na fotce w pierwszym poscie znajduja sie gdzies w okolicach nog kierowcy?tzn generalnie w tej plataninie kabli kolo bezpiecznikow czy moze w calkiem innym miejscu?

pytam bo wczoraj tam zagladalem i widok jest podobny ale nie identyczny.siwa puszka jest bardzo podobna jesli nie taka sama (to byl zdaje sie modul od kierunkow) natomiast nie mam takiej puszki obok z szeroka kostka,ani zaizolowanego kabelka :( siedza tam jakies 2 przekazniki sa tez ze 2 male kostki i to wszystko..
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

york pisze:a jeszcze jedno pytanko:czy elementy przedstawione na fotce w pierwszym poscie znajduja sie gdzies w okolicach nog kierowcy?tzn generalnie w tej plataninie kabli kolo bezpiecznikow czy moze w calkiem innym miejscu?
Z tego co pamiętam są ponad nogami kierowcy - a dokładniej gdzieś ponad pedałem sprzęgła a hamulca.

Nasze seryjne światełka spełniają wymogi dotyczące rozmieszczenia na pojeździe - wysokość od ziemi, boków pojazdu (bodaj 20 cm) i odległość między światłami (minimum 50 cm).

W środku siedzi żarówka H3.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

Sh(.)(.)ters pisze:Z tego co pamiętam są ponad nogami kierowcy - a dokładniej gdzieś ponad pedałem sprzęgła a hamulca.
]

no i wlasnie oblookalem tam cala okolice i tak jak pisalem widok jes podobny ale nie taki sam.czy jest mozliwosc ze u mnie czegos takiego porostu nie ma?czy szukac dalej?
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

york pisze:
Sh(.)(.)ters pisze:Z tego co pamiętam są ponad nogami kierowcy - a dokładniej gdzieś ponad pedałem sprzęgła a hamulca.
]

no i wlasnie oblookalem tam cala okolice i tak jak pisalem widok jes podobny ale nie taki sam.czy jest mozliwosc ze u mnie czegos takiego porostu nie ma?czy szukac dalej?
może być że nie masz
Nasze seryjne światełka spełniają wymogi dotyczące rozmieszczenia na pojeździe - wysokość od ziemi, boków pojazdu (bodaj 20 cm) i odległość między światłami (minimum 50 cm).
Chyba nie spełniają wymogów.Światła dzienne muszą mieć jakąś tam literkę, nie pamiętam jaką ale nasze nie mają takowej :cry:
Obrazek
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

Witam
Czyli generalnie chodzi o to aby w dzień nie wysuwać lamp tyko jeździć na halogenikach (jak zwał-tak zwał).
Reasumując ma ktoś jakieś doświadczenia z jazdą na tej modyfikacji?Policja się czepia czy nie?
Pozdro
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

fazario pisze:Policja się czepia czy nie?
Pozdro
Jakbyś czytał dokładniej to pisałem że chcieli mi mandat wlepić, w sumie byłem przy temacie, czy można by było ich używać ale nie znalazłem spójnego przepisu, że można.
Światła do jazdy dziennej muszą spełniać określone warunki techniczne, tylko że nie znalazłem dla przeciwmgłowych i nie miałem do czego porównać.

Jak będę miał chwilę to spróbuję pokombinować z dodatkowymi lampami do jazdy dziennej, ale tak żeby wykorzystać ten seryny układ.

Pozdro! :)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
cezar21
Posty: 15
Rejestracja: 2007-08-30 21:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cezar21 »

w sprawie swiatel dziennych, ja nie bawilem sie w stosowanie przeciwmgielnych samych jako dziennych, od razu zdecydowalem sie na dodatkowe ktore bezposrednio podlaczylem pod pozycje, niedlugo w galerii beda ewolucje mojego "wynalazku"

pozdrawiam wszystkich
FORD PROBE IGEN 2,2 GT '91
SREBRNA STRZAŁA
SaHaL
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-18 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Zdw

Post autor: SaHaL »

gdzie znajduje sie ten przekaznik ?
Ford Probe 2.2GT
cezar21
Posty: 15
Rejestracja: 2007-08-30 21:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cezar21 »

na razie podlaczylem na "krotko" tj do kabla plusowego, instalacja wytrzymuje-u mnie, jak bede mial chwile to podlacze osobny przekaznik
FORD PROBE IGEN 2,2 GT '91
SREBRNA STRZAŁA
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”