Druga wtyczka

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Druga wtyczka

Post autor: ZENiTH »

Witam pytanie kieruję do posiadaczy GT. Kto wie do czego jest przeznaczona druga wtyczka obok tej którą podłącza się do masy aby odczytać kody błędów. Dzisiaj z zapędu podłączyłem ją do masy, przekręciłem kluczyk na zapłon a tu słyszę jakby wodą się gdzieś przy silniku lała i odgłos jakby jakiejś pompy. Na szczęście po poprawce autko odpala i chodzi bez problemowo. Jestem ciekaw po co ją zostawili tak luźno.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Test pompy paliwa. Są dwa piny które trzeba zewrzeć. Pompa paliwa zacznie chodzić i to (chyba) bez przekręcania kluczyka w pozycję zapłonu. Gdybym się mylił nich ktoś mnie poprawi... 8)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

druga wtyczka jest do pompy paliwa
masujesz i powinna chodzić pompa
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Dzięki za powtórzenie. Na pewno koledze zenith839 lepiej utkwi to w pamięci... :D
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

dzięki bo już się wystraszyłem że coś się popsuje.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Które konkretnie piny trzeba zewrzeć ??? Bo muszę zrobić taki tes bo coś mi auto ostatnio ciężko pali !!!
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

żadne podłączasz do masy drugą wtyczkę obok tej która służy do nazwijmy to odczytywania kodów błędów.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Jak możecie pisać, że zwieramy do masy. Oczywiście można. Ale są tam dwa piny z których jeden jest masą a drugi to ten do którego podłączamy masę. Więc zamiast próbować do którego podłączyć lepiej zrobić zworę.
Bo gdybyś podłączał przez jakiś przewód to masz 50% szans że dobrze podłączysz. Bo albo trafisz w ten pin do którego ma być podłączona masa albo podłączysz masę do masy :twisted:

Obrazek

Czerwony przewód łączymy z masą - to do odczytania kodów.
A te dwa piny w tej drugiej wtyczce zwieramy - test pompy.

Przewody te znajdują się (po podniesieniu maski) przy amortzatorze po stronie kierowcy.

Zaznaczam że obrazek nie jest moją własnością i pochodzi z forum .net
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

A jeszcze coś w temacie. Obok, po prawej stronie między podszybiem a nadkolem znajdują się jeszcze zdaje się dwie kostki, tylko już zdecydowanie bardziej rozbudowane. Te z kolei do czego służą ?
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

do niczego, jeśli masz na myśli te zaraz obok silnika od wycieraczek to jest taka konstrukcja-podpucha do której są powsadzane kostki różnych wiązek testowych (po to żeby nie latały jak cebula po reklamówce)
jak se taką kostkę wyjmiesz to zobaczysz że ona tam w nic nie jest wpięta elektrycznego.
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

hehe tyle to wiem, tylko zastanawiałem się do czegosie je podpina
kostki różnych wiązek testowych
To jest odpowiedź na pytanie :P
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Hmmmm zwarłem te dwa piny aby wykonać test pompy ale u mnie nic sie nie dzieje, zupełna cisza !
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

ja u siebie mam tylko jeden kabelek w tej wtyczce. Coś będzie się działo gdy przełączysz kluczyk na zapłon
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

zenith839 pisze:ja u siebie mam tylko jeden kabelek w tej wtyczce. Coś będzie się działo gdy przełączysz kluczyk na zapłon

Da bum :twisted:
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

Mr. Cynk pisze:do niczego, jeśli masz na myśli te zaraz obok silnika od wycieraczek to jest taka konstrukcja-podpucha do której są powsadzane kostki różnych wiązek testowych (po to żeby nie latały jak cebula po reklamówce)
jak se taką kostkę wyjmiesz to zobaczysz że ona tam w nic nie jest wpięta elektrycznego.
No właśnie - w jednej z tych kostek, w ktorych przewody idą do nikąd - jest kabel czerwony - myslalem wczesniej ze to jest kabel do kompa (zczytanie bledow) - zmasowalem go i polecialy bezpieczniki ENGINE..od tego czasu mam jakies problemy z check engine i z odpalaniem (ale tylko czasami).moze ktos wie co moglem spaprać masując czerwony kabel?
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

wiem że żółty przewód na pewno podłącza się pod lampę stroboskopową kiedy chcesz sobie kąt zapłonu ustawić. :)

czerwony pojedyńczy przy kielichu to kody błędów, te dwa piny obok to od pompu a reszta to już nie pamiętam... :D:D:D
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

czy ten kabel(wtyczka) do badania błędów - jest w coś wpięta czy jest luzem?mam problem z ustaleniem tej wtyczki od kompa.
na probeperformance.com jest fotka zlacza STI ale nie jest zabardzo czytelna. poza tym czy to złącze jest pojedyncze czy sa w niej jakieś inne przewody?
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Powtórzę zdjęcie które jest wyżej:

Obrazek
Ten czerwony przewód zakończony czarną wtyczką, jest właśnie od badania błędów.
Ta wtyczka wisi sobie luzem, nie jest w nic wpięta. I jak już ktoś pisał, jest ona obok mocowania amortyzatora, a nie za silnikiem wycieraczek.

Dodam, że wtyczki testowe, które są wpięte w tą plastikową atrapkę to też jedna - ta mniejsza - wtyczka do testu wspomagania.
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

wielkie dzieki. problem jest taki ze u mnie nie ma takiej wtyczki i dlatego podlaczylem czerwony kabel w tej kostce ktora jest wpieta w proznie....i cos sobie popalilem...
moze ta wlasciwa (widoczna na fotce) jest gdzies glebiej schowana...cholera wie...
poszukam jeszcze.
jeszcze raz dzieki!
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

wtyczka jest tylko jeszcze jej nie znalazłeś. poszukaj dokładniej w okolicach cewki przy kielichu amortyzatora. :) może jest trytytką przypięta do wiązki bo nikt przedtem nie używał jej.
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

bardzo możliwe bo auto kupiłem od kobiety ktora prawie w ogole tym nie jezdzila i z tego co sie zdarzylem zorientowac nic nie bylo w nim robione ani kombinowane. poszukam baczniej.
pozdro
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”