Mój Probe 2,2 GT - problemy z elektryką

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Mój Probe 2,2 GT - problemy z elektryką

Post autor: edi_pg »

Witam!

Kupiłem w zeszłym tygodniu Forda Probe 2,2 GT. Już od dłuższego czasu przymierzałem się do tego, oglądałem różne sztuki i po trochu się załamywałem. Ale w końcu znalazłem w miare dobry egzeplarz. Oczywiście jak to w każdym kilkunastoletnim samochodzie jest kilka rzeczy do zrobienia. I tu mam też do was pytania. Mój probik po dłuższym czasie stania na zimnie ma problemy z odpaleniem. Dodam że poprzedni właściciel niedawno wymienił świece na jakieś gówniane i chyba nie do końca od tego modelu. Poza tym muszę zmienić olej o czym pisałem już w innym poście. Czy to że czasem ma problem z odpaleniem to może być kwestia związana ze świecami?Z olejem raczej nie, ale moze?
Druga rzecz to elektryka, jakoś strasznie ciemno świeci mi się podświetlenie deski, zegary przyciski itp. Jedynie zegar na dole ten od godziny świeci ok i przyciski Lock i Unlock na drzwiach. Czego to moze być wina? Akumulator? Instalacja jest skopana? A może możecie udostępnic jakiś schemat instalacji elektrycznej Probe I? Może coś bym wymyślił. Samochód chce zrobić dla siebie tak żeby chodził jak zegarek wiec walcze o każdy szczegół. Poza tym, gdzie można dostać oryginalną wycieraczke to mojego probe? Jedną mam jakąś bylejaką i nie chowa mi się pod maskę, a jak już wspominałem chce żeby samochód był idealny.
To chyba narazie tyle. Podziele się doświadczeniami z napraw. Narazie chce wymienić olej z minerała 15W40 na 10W40, zobaczymy co się stanie.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

po pierwsze wymień świece skoro uważasz że są do kitu, NGK ZFR6F-11.
po drugie sprawdź moduł regulujący poswietlenie deski (z lewej strony pod kierownicą)
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

ZENiTH pisze: sprawdź moduł regulujący poswietlenie deski (z lewej strony pod kierownicą)
Tak jak ZENiTH napisał, pod kierownicą po lewej stronie masz potencjometr do regulacji podświetlenia, może poprostu masz ściemnione.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

edi_pg - za jakieś 2 tygodnie będziemy robić zamówienie z firmy NGK w Stanach. I tam na prawdę są najlepsze na świecie świece i kable do naszych maszyn i nie kosztują dużo (o wiele mniej niż w Polsce). Może byś się przyłączył?

Szczegóły tu:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=7170
BEAUTY...POWER...SOUL...
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Przejrzałem ceny i szczerze mówiąc mogę mieć w Warszawie te świece niewiele drożej. Jeśli są chętni to ewentualnie moze też uda mi się załatwić. Po prostu kupuję części z hurtowni bez ich narzutu, a hurtownie mają marże jakieś 40-50%. :)
Mam kolejne pytanie. Czy ktoś wie gdzie można kupić zapasowe żarówki takie jak do podświetlenia napisów Lock Unlock? Czy może próbowaliście zastąpić je LEDami? Nie wiem jakie tam jest napięcie i prąd, może macie jakiś schemacik elektryczny?
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

nie wkładaj ledów bo możesz nabroić w instalacji. to są małe 12V żaróweczki do dostania w każdym sklepie z artykułami elektronicznymi koszt w granicach 60gr.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ja tam mam ledy z rezystorkami w tych przyciskach i już 6 miesięcy siedza i nic sie nie dzieje. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

No bo rezystorki zbijają napięcie i wtedy jest ok. Natomiast kupiłem już żaróweczki, trochę się pomęczyłem i jest ok. Prawie ok, bo padł mi akumulator. Nie wiem czy jest słabe ładowanie, ale na pewno akumulator jest kiepski. Jaki akumulator jest dobry od Probe I ? Chodzi mi o firmę i parametry. Chcę wsadzić jakiś mocniejszy bo mam zamiar w przyszłości zainstalować w samochodzie trochę sprzętu.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Firma to już jaką chcesz. Ja polecam Centra Futura. 45Ah w zupełności wystarczy
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Nie kupuj czasem pojemniejszego akku niz pozwala na to alternator, gdyz wtedy akumulator nigdy nie bedzie doladowany a co za tym idzie bedzie zdecydowanie slabszy.
Uzyj funkcji szukaj, juz o tym gdzies bylo.
Generalnie czesciej jej uzywaj i nie staraj sie w jednym temacie (wg. tytulu) poruszac odmiennych tematycznie spraw bo tylko powstaje metlik w topickach.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Szukałem czegoś na temat akumulatorów i nic konkretnego nie znalazłem. Natomiast jaki akumulator może naładować standardowy alternator w Probe I ? W przyszłośći akumulator chciałem obciążyć przetwornicą na 230V i tutaj mógłby być problem. Czy można do Probe wsadzić alternator który naładuje akumulator np. 110Ah?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

no co ty zwariowałeś 110Ah. :shock: :shock: :shock:
72Ah to powiedzmy góra
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Zainstalowanie większego alternatora jest fizycznie nie możliwe z braku miejsca.
Tj Zenith napisał 72ah to jest max. tym bardziej że większy aku już musiał by wylądować w bagażniku
Obrazek
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Ten standardowy alternator pociągnie 72Ah? Naładuje go?
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Jeżeli jest sprawny to tak.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”