Lampka LOW OIL i ANTI LOCK się świecą ????

Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Lampka LOW OIL i ANTI LOCK się świecą ????

Post autor: ADTOM »

Cześc!!

Dzisiaj wyjechałem z pracy i na parkingu pod sklepem nagle zapaliła mi się lapma LOW OIL i ANTI LOCK . Niemożliwe jest zebym miał brak oleju bo 1,5 miesiąca temu wymieniałem olej i wszystkie filtry i kable.
No to ok zagasiłem auto i już zdenerwowany zrobilem zakupy i do auta!!.
Teraz po zapaleniu silnika gasi się lampka ANTI LOCK i pojawia sie znowu z tak 0,5 sekundy. Powiedzcie mi co to może by . Bardzo was prosze auto po tym jechało normalnie hamowałem dodawałem gazu żadnych zmian.

Pomózcie mi bo się denerwuje co to się stało.
Obrazek
Awatar użytkownika
damianGT
Posty: 74
Rejestracja: 2006-01-04 17:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: damianGT »

u mnie było tak samo i był walnięty regulator napięcia ! sprawdż go za wczasu bo możesz stanąć i bez drugiego akumulatora do domu nie dojedziesz!
NIC NIE JEST WAŻNE- LICZY SIĘ TYLKO P R O B E i nasze maleństwo !!! Ford Probe 2.2GT'91
Awatar użytkownika
damianGT
Posty: 74
Rejestracja: 2006-01-04 17:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: damianGT »

pozatym to sprawdz sobie kody błędów
NIC NIE JEST WAŻNE- LICZY SIĘ TYLKO P R O B E i nasze maleństwo !!! Ford Probe 2.2GT'91
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

damianGT pisze:pozatym to sprawdz sobie kody błędów
Przepraszam ale ze mnie kompletny laik . Gdzie jest ten regulator napięcia jak go można sprawdzic i jak się sprawdza kody błędów????

Moze to banalne dla Was pytanie ale ja naprwde nie wiem...
Obrazek
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Po pierwsze użyj funkcji szukaj i nie pisz że nic nie ma. O kodach błędów wszystko znajdziesz w FAQ
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
damianGT
Posty: 74
Rejestracja: 2006-01-04 17:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: damianGT »

nie stresujcie chłopaka , on naprawde jest u nas od niedawna.
ADTOM pamiętaj zawsze zaczynaj od SZUKAJ!!!
NIC NIE JEST WAŻNE- LICZY SIĘ TYLKO P R O B E i nasze maleństwo !!! Ford Probe 2.2GT'91
Awatar użytkownika
damianGT
Posty: 74
Rejestracja: 2006-01-04 17:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: damianGT »

regulator jest na alternatorze i musi ci go sprawdzić elektryk , a tak poza tym to kosztuje około 180 pln.
NIC NIE JEST WAŻNE- LICZY SIĘ TYLKO P R O B E i nasze maleństwo !!! Ford Probe 2.2GT'91
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

W tym temacie jest opisane jak sprawdzić kody błędów. Nie ma już co prawda zdjęcia a mi nie chce się go szukać, ale opiszę Ci gdzie szukać tego czerwonego kabelka. Wystaje on z wiązki w komorze silnika zaraz obok lewego kielicha amortyzatora.

edit: Tu masz kody błędów

01 Profile Ignition Pick-Up
02 Crankshaft Position Sensor
03 Crankshaft Position Sensor #1
04 Crankshaft Position Sensor #2
05 Knock Signal
08 Vane Airflow Signal
09 Engine Coolant Temperature Sensor
10 Vane Air Temperature Sensor
12 Throttle Position Sensor
14 Barometric Pressure Switch
15 EGO Sensor (Lean)
16 EGR Valve Position Sensor
17 EGO Sensor (Rich)
25 Fuel Pressure Regulator Control Solenoid
26 Canister Purge Solenoid
28 EGR Control Solenoid
29 EGR Vent Solenoid
34 Idle Speed Control Solenoid
42 Turbocharger Boost Control Solenoid
Ostatnio zmieniony 2006-04-19 21:03 przez Maciucha, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

Przepraszam ze nie poszukałem, ale naprawdę sie denerwuje bo teraz kasy nie mam a mam jecha w skałki 170 km od Bielska w długi weekend majowy. I boję sie zebym nie stanal na drodze. podjade do elektryka i to sprawdze. A oczywiscie powiedzcie mi gdzie potem dostane albo alternator alno regulator??? W Intercarsie jest szansa???
Obrazek
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Regulatora w intercarsie nie kupisz. Alternator może. Dobry elektryk podepnie Ci zewnętrzny regulator np. od Poloneza -> tak jak u Pelota. Alternator zawsze używany tanio możesz wyrwać.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Miałem się nie odzywać ale to zrobię. :twisted: :twisted: :twisted:

ABS (Anti lock jak kto woli) nie posiada złącza diagnostycznego. Jest to zupełnie osobny układ i nie ma nic wspólnego z kodami błędów opisanymi w FAQ.

:wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

To co się odzywasz? :twisted: ;)
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

a mam jeszcze jedno pytanie a na liczniku od akumulatora ma coś ssie pojawi spadek napięcia czy cos. I najwazniejsze czy tym autem mozna jezdzic??? Cdziennie do pracy mam 35 km tam i z powrotem.
Za podpowiedzi i rady u góry bardzo Wam dziekuje. Za szybka reakcje na pytania szczegolnie
Obrazek
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

AAAA i najważniejsze od wczoraj pod maską mi coś buczy , w okolicach za Turbo. Wczoraj to zauważyłem , jak zepsuta neonówka.
Obrazek
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Na pewno pokaże niższe napięcie, ale nie spadnie ono na wskaźniku od razu do zera nawet jak nie będzie ładowania. Pokazuje on napięcie w układzie, czyli dopóki akumulator będzie w jakimś stopniu jeszcze naładowany to wskazówka będzie pokazywać ładowanie.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Maciucha pisze:Dobry elektryk podepnie Ci zewnętrzny regulator np. od Poloneza -> tak jak u Pelota.
No tak :twisted: i już niedługo wszystko będzie jak u Pelota :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

anti lock + low oil to na 100 % alternator (szczotki lub regulator)

Mi przez pol roku auto sygnalizowało od czasu do czasu ten problem i wreszcie utknąłem w mieście :oops:
Generalnie jest to sprawa pilna i nie warto czekać tak jak ja :wink:
Ale jak się zapaliło tylko raz to może był przypadek, jakieś przepięcie lub coś w ten dekiel.

Zapoznaj się z tematem "jak wyciągnąć alternator" warto! jest to pioruńsko upierdliwe i często kończy się wyjęciem półosi....

Alternator kupisz używany za około 100,- (ja zamontowałem używkę)

Odnośnie wskaźnika to powinien być równo w połowie skali.

Jeżeli zapala się tylko kontrolka anti lock to jest kilka możliwości, np
zabrudzone opiłkami metalu czujniki - trzeba zajżeć i wyczyścić
albo uszkodzona zębatka abs, stary płyn hamulcowy, korozja pompy, etc
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

Dzieki Gacek za porade. Naprawde Wam wszystkim dziekuje. Zaczynam dzialac i zdzwonic po czesciach
Obrazek
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Adtom zrób mi tę grzeczność i łaskawie przeczytaj porady i zasady umieszczone w FAQ. Będę tak miły i wkleję Ci link:

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=2277

Damian chłopak jest z nami od niedawna to prawda, dziwi mnie jednak że Ty nie wiesz o "Zasadzie Wingera" - posty tego samego użytkownika jeden pod drugim są kasowane. Również zerknij do FAQ 8) .
Przy okazji - znalezienie takiego samego tematu zajęło mi 10 sekund:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=low+oil
Ostatnio zmieniony 2006-04-19 22:27 przez Sh(.)(.)ters, łącznie zmieniany 1 raz.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

Dobra przeczytałem i znowu przegiałem. Mam nadzieję że mi wybaczycie.
Uwieżcie mi na słowo strasznie wkurzony i załamany byłem...
Przepraszam.. kurde sam jestem administratorem u siebie w firmie.. i zawsze się krzywie jak ktoś przegina.
Jeszcze raz przepraszam.
Obrazek
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

co do zapalania sie LOW OIL to tez tak mialem....uzupelnialem olej ale pomagalo tylko na chwile....
porada:
wymienilem olej plus filtr oleju i od tamtej pory nic sie nie zapala, silnik chodzi jak zegarek a nawet zauwazylem wieksze cisnienie oleju na wskazniku.
pozdro!!
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
jakcak69
Posty: 11
Rejestracja: 2006-12-31 17:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: jakcak69 »

dzis wyjatkowo LOW OIL i ANTY LOCK palily sie caly czas....po okolo 30 min zaczelo spadac napiecie i lipa:/ juz nawet pasy nie chodza:/
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A brak ładowania Ci się nie palił? Możliwe, że miałeś jakieś zwarcie i rozładował Ci się akumulator.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
stu1pak
Posty: 83
Rejestracja: 2006-12-24 11:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: stu1pak »

możesz mieć uszkodzony prostownik lub regulator napięcia w alternatorze, wtedy nie zapali się kontrolka ladowania.kontrolka świeci sie praktycznie tylko wtedy gdy zerwie się pasek do alternatora, albo zużyją sie szczotki
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Faktycznie mógł paść regulator napięcia i dużo na to wskazuje.
Powiedziałbym wręcz, że tak się stało. :cry:
Jak naładujesz aku, to sprawdź jakie ładowanie pokazuje wskaźnik.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”