ALARM w I-gen

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: w sprawie alarmu

Post autor: OLEY »

adrian_seki pisze: Dodatkowo w bagażniku przy płynie spryskiwaczy jest jakiś włącznik przeciążeniowy czy coś z trzema przewodami i przyciskiem czerwonym - miałem jeden kabel urwany (zielony) i auto śmigało normalnie może to coś wam podpowie
Wpisz sobie w wyszukiwarkę słowa "czujnik wstrząsowy", a doświadczysz jasności... :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
askot
Posty: 67
Rejestracja: 2009-02-27 20:26
Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: w sprawie alarmu

Post autor: askot »

Witaj Oley ! Domyślam się że chodzi o czujnik uderzeniowy który w czasie kraksy odcina dopływ paliwa. Czujniki wstrząsowe występują jako dodatkowe czujniki alarmów. Ktoś zwarł przewody by ominąć ten czujnik. Pozdrowienia dla ciebie i wszystkich klubowiczów. askot
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: w sprawie alarmu

Post autor: adrian_seki »

Czyli jak rozewrę te dwa kable tego samego koloru to wtedy będzie działać czujnik wstrząsowy tak?
Awatar użytkownika
askot
Posty: 67
Rejestracja: 2009-02-27 20:26
Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: w sprawie alarmu

Post autor: askot »

Nie wstrząsowy a uderzeniowy. Co do rozłączenia przewodów trzeba sprawdzić kilka spraw,
1. rozłącz zwarte przewody i sprawdź czy silnik odpali. Jeśli tak to dostań się do czujnika w bagażniku i uderz go zdecydowanie, powinno nastąpić rozłączenie. Silnik nie powinien odpalić. Wciśnięcie guzika powoduje zamknięcie obwodu silnik odpala.
2. Jeśli po rozłączeniu przewodów silnik nie odpala, sprawdź czy czujnik jest wciśnięty tzn czy zamyka obwód.
Pozdrawiam askot.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: w sprawie alarmu

Post autor: OLEY »

Witaj Askot! :D
askot pisze:Nie wstrząsowy a uderzeniowy.
He, he. :D
Nie będę się kłócił, ale powiem tak:

Czasami, jak się wpadnie w zdrową (w sensie sporą) dziurę, to ten czujnik potrafi zadziałać.

Zadziałał od wstrząsu, czy od uderzenia? :wink:

Dlatego też nie działa on tylko w momencie uderzenia, zderzenia, a powinien działać
zawsze, gdy z autem stanie się coś "nienormalnego". :wink:

Pozdrówka.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: w sprawie alarmu

Post autor: Kocureq »

Martinesowi kiedyś ten "czujnik" się rozłączył jak mu dolot strzelił :)
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: w sprawie alarmu

Post autor: adrian_seki »

Dzięki za info askot

Tłumaczysz jak dziecku - ale rozumie i tak należy robić bo nigdy nie wiadomo na kogo trafisz :P

"Czujnik" wstrząsowy mam dobry (miałem w ręce i naprawiałem styk bo zgnił) wyłącza się na przeciążeniach i wstrząsach, ma trzy nóżki i jednocześnie jedno jest zwarte drugie nie i odwrotnie. Nie wiem jak wam się wydaje ale z moich spostrzeżeń wiem że kable które są przecięte i zlutowane jakoś razem są BIAŁO-ZÓŁTE a kabele w czujniku wstrząsowym są BIAŁO-CZERWONY, czarny i zielony.

Nie chcę zalewać samochodu paliwem bo jutro będę wyciągał silnik (rozmontowywał osprzęt bo wyciągnę pewnie po jutrze jeszcze nie wiem) a po za tym jest już za późno bo założyłem podłogę i nie chce mi się jej odginać :P Tak wiec poczekam może ktoś to przerabiał już i się podzieli
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”