Zepsuty wentylator

Jedrzejbiz
Posty: 8
Rejestracja: 2006-08-17 11:46
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Zepsuty wentylator

Post autor: Jedrzejbiz » 2006-08-18 18:15

Witam wszystkich, na początek chcialem zakomunikowac, iż przejrzałem prawie wszystkie stronki i uzywalem opcji szukaj.
Mianowice nie dziala mi dmuchawa za zadnym biegu (mam płynna regulacje i guziczki do zmiany nawiewu) Wszystko inne działa (po naciśnieciu guziczka np. na szybe slychac jak silniczek zmienia ustawienie). Jedyne co znalazlem na forum to problem z dzialajaca dmuchawa tylko na ostatnim biegu. Wielkie dzieki za pomoc (89' - gt)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
maverick
Klubowicz
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Gallery: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maverick » 2006-08-18 19:56

Witaj na forum :)
Na początek zapraszam do tematu http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3946 żeby można było się z Tobą normalnie przywitać 8)

Jeżeli chodzi o Twój problem to w opcji szukaj wpisz np nawiew wyskoczy ok 60 tematów, które mniej lub więcej powinny Cię zainteresować. Chociażby ten http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ght=nawiew
Żółty 2.2 GT '92
509355093

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk » 2006-08-18 19:56

Jędrek jak ci się uda coś z tym zrobić to daj znać. sam jestem ciekaw.

proponuję sprawdzić czy w ogóle dochodzi prąd do silniczka a potem tam w obudowie wiatraka jest takie gówienko o wyglądzie jak wielka pastylka z dwoma uszami, nie wiem jak to się zwie bo nie jestem elektronik ale to coś jest zdaje się zamiennikiem do magicznych sprężynek stosowanych w rozwiązaniach '92 (1-2-3-4 a nie off-------max)

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2006-08-18 21:16

Rezystor?
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2006-08-18 21:59

Pudło Panie. :D
To nie ten rocznik i tam nie ma magicznych sprężynek :D
Sh(.)(.)ters pisze:Rezystor?
Bardzo prawdopodobne.
Ja bym jednak zaczął od sprawdzenia silnika na krótko. Jeżeli ruszy, to
przyczyna może być w rezystorze, bezpieczniku, po prostu gdzieś po drodze od źródła zasilania. Jeżeli nie ruszy, no to chyba sprawa jasna. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Jedrzejbiz
Posty: 8
Rejestracja: 2006-08-17 11:46
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jedrzejbiz » 2006-08-19 18:36

Witam wszystkich, dzisiaj walczyłem z nawiewem i niestety nie wyszło...
A oto co odkryłem:
sprawdziłem całą instalacje, bezpieczniki, sterowanie i wreszcie silniczek. okazalo się ze po wyjęciu silniczka wsadziłem miernik w kostkę która jest bezpośrednio podłączana do silnika ( '+' i '-' ). Na mierniku pokazalo najpierw 'O', a następnie wraz z przekręcaniem pokrętełka od nawiewu zasilanie rosło (3,...8..12) I wydawało się ze wszystko jest ok. Więc podłączyłem na "krótko' silniczek do akumulatora i zadziałał i to nawet w obie strony (po zmianie zasilania) No i... podłączyłem silniczek do tejze wczesniej sprawdzonej kostki i... NIC. po podłączeniu kostki z powrotem do silniczka zasilanie na kostce znikło... ani jednego volta na całej skali pokrętełka... ale po odłączeniu silniczka zasilanie znowu się pojawia...
Więc moi Mili, powiedzcie mi proszę gdzie tkwi przyczyna???
Pozdrawiam gorąco!

Awatar użytkownika
miles
Posty: 215
Rejestracja: 2006-06-27 21:51
Car: brak
Lokalizacja: Pruszcz Gdański,Gosport

Post autor: miles » 2006-08-19 23:16

1. Sprawdź, czy konektorki we wtyczce nie są skorodowane. Jeśli tak to wymień na nowe lub dobrze wyczyść. Sprawdź przejścia.
2. Być może masz gdzieś przetarty kabelek. Podłącz miernik i ruszaj wiązką, w ten sposób sprawdzisz.
Pozdro i powodzenia
2.2 GT 92 black

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-08-20 09:45

Mr. Cynk pisze:Jędrek jak ci się uda coś z tym zrobić to daj znać. sam jestem ciekaw.

proponuję sprawdzić czy w ogóle dochodzi prąd do silniczka a potem tam w obudowie wiatraka jest takie gówienko o wyglądzie jak wielka pastylka z dwoma uszami, nie wiem jak to się zwie bo nie jestem elektronik ale to coś jest zdaje się zamiennikiem do magicznych sprężynek stosowanych w rozwiązaniach '92 (1-2-3-4 a nie off-------max)
Ta "pastylka" to tranzystor sterujący silnikiem produkowany chyba przez Toshibę :)
Probe I 2.2 GT '91

Jedrzejbiz
Posty: 8
Rejestracja: 2006-08-17 11:46
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jedrzejbiz » 2006-08-20 23:25

miles pisze:1. Sprawdź, czy konektorki we wtyczce nie są skorodowane. Jeśli tak to wymień na nowe lub dobrze wyczyść. Sprawdź przejścia.
2. Być może masz gdzieś przetarty kabelek. Podłącz miernik i ruszaj wiązką, w ten sposób sprawdzisz.
Pozdro i powodzenia
Niestety, nic z tych rzeczy nie jest przyczyna... Chyba czeka mnie wizyta u elektryka, bo sam juz nie ogarniam :-)
Dzięki za pomoc Wszystkim.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek » 2006-08-21 10:00

Siemka Probe - Fani!

Jeżeli bez obciążenia pojawiało się napięcie tzn, że nie ma przejścia do silniczka. Może być przepalony rezystor i na mierniku pokarze, ale po podłączeniu nie będzie działał.

Sprawdź czy na kolektor tranzystora dochodzi nap. 12V i zrób to najlepiej żarówką 5W.

Możliwe że tranzystor jest uszkodzony. ( często tranzystory mocy mają na złączu kolektor - emiter rezystor lub diodę ) i dla tego miernik pokarze napięcie bez obciążenia.

Jeżeli na kolektorze zaświeci żarówka tzn że tranzystor jest padnięty.

Pozdrawiam!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Jedrzejbiz
Posty: 8
Rejestracja: 2006-08-17 11:46
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jedrzejbiz » 2006-09-06 23:43

wszystko juz działa, okazalo się ze styki od przekaznika pod maska sie rozsypaly (tego w kondoniku obok dmuchawy). Dzieki wszystkim za porady.

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2006-09-06 23:46

Jedrzejbiz pisze:wszystko juz działa, okazalo się ze styki od przekaznika pod maska sie rozsypaly (tego w kondoniku obok dmuchawy). Dzieki wszystkim za porady.
mam ten sam ból,tylko że ja swoje już lutowałem w zeszłym roku :cry: teraz już tylko wymiana :?
Obrazek

Jedrzejbiz
Posty: 8
Rejestracja: 2006-08-17 11:46
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jedrzejbiz » 2006-09-07 09:52

Tak na prawde ten kondonik to chyba jest dla picu, bo tak czy siak wilgoc i woda sie do tego przekaznika dostaja.

Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 640
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Car: Probe GT 1992r.
Gallery: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Zepsuty wentylator

Post autor: LukaszV8 » 2015-10-29 17:37

Gdzie szukać tego rezystora co odpowiada za nawiew ??? Działa mi tylko 3 i 4 położenie...
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''

Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1761
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Gallery: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Zepsuty wentylator

Post autor: Eli » 2015-11-02 18:25

-- oryginalny post 2015-11-02 18:17 --

Przy silniku dmuchawy, pod deska, w nogach pasazera.

-- dodano 2015-11-02 18:25 --

Trochę się balagan robi http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=6557

Nie wiem czy to bardziej elektryka czy wentylacja

Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 640
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Car: Probe GT 1992r.
Gallery: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Zepsuty wentylator

Post autor: LukaszV8 » 2015-11-03 12:14

Thx Eli :-D
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”