Brak napięcia dla pompy paliwa

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Robert pisze: Co u czorta? Jakieś pomysły?
Hmm... Może pompę wy...ć! :D :D :D :wink:

Dobra żarty na bok. Robercie znasz może symbol tego przekaźnika?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Prowizorki są najtrwalsze - póki co działa zgodnie z powyższym opisem.

Chcesz mi wysłać przekaźnik (wtedy nie chce mi się gimnastykować i zaglądać), czy komuś potrzebny numer (wtedy może sprawdzę)?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Hehe. Nie.
U mnie zaczynają się dziać jakieś cyrki. Jeszcze nie wiem, czy to aparat, cewka, czy może właśnie pompa. Jak będę przy tamtym probku, to sobie bym od razu wziął. :D

Skoro nie chce Ci się gimnastykować, to domyślam się, że jest gdzieś nad pedałami. Trochę tych przekaźników wyjąłem stamtąd, ale który jest który, to nie wiem. :D

A może łatwiej sprawdzić w serwisówce? Już nie chcę fatygować Twych zmęczonych kości. :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Samo położenie (bez symbolu) łatwiej sprawdzić tutaj:
...
Jeżeli po przekręceniu kluczyka paliwo nie poleci szukamy dalszej przyczyny. Szukamy przekaźnika pompy paliwa. Znajduje on pod deską rozdzielczą obok pedałów i CPU. Ściągamy osłonę pod kierownicą
Obrazek
Po lewej stronie pedału sprzęgła znajduje się podstawka z przekaźnikami.
Obrazek
Obrazek
Przekaźnik wycieraczek
Przerywacz kierunkowskazów
Przekaźnik pompy
4EAT CONTROL MODULE (tylko GT)
...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

O widzisz. :D
No i już teraz wiem co z czym się je :D
Prawdopodobnie jest w moim posiadaniu. Teraz nie pozostanie mi nic innego, jak samemu się troszkę pogimnastykować i sprawdzić symbol. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Samochód: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

Pluto pisze:Ominąłem ten przekaźnik i ...nic...cisza pompka ani drgnie. Poskładałem go do kupy i straciłem już nadzieje. Szedłem już do domu ale po drodze pomyślałem że sprawdzę ten czujnik uderzeniowy dla świętego spokoju. Żeby było że zrobiłem wszystko co umiałem aby go naprawić. Ciach i odpalił. :lol: Nie mam pojęcia dlaczego on zadziałał. Jedyne co mogłem zrobić to tylko za mocno klapą od bagażnika uderzyć. Ale to nieważne. Ważne że probek znowu żyje. :twisted: Gdyby nie wy to nigdy w życiu bym nie wpadł na to że to czujnik zderzeniowy może być.
Wielkie Dzięki dla wszystkich za pomoc!!!
panowie ten czujnik tzn pstryczek gumowy jest po lewej stronie kolo spryskiwacza, ale jak do niego sie dostac, bo mi pompe odcielo i pasy nie dzialaja a jak go naciska to lipa widocznie cos znim, doprowadzona jest tylko masa do pompki pod siedzniem z tylu zeby mogl chociaz jezdzic :wink:
a teraz jak mam dojsc do tego czujnika :roll:
juz zrobilem :)
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Jakie powinno być prawidłowe napięcie dla pompy paliwa w trakcie jazdy?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Hmmm....

Cyt.:
"Pompa paliwowa:
Wydajność pompy paliwowej jest zależna od ilości prądu jaką otrzymuje. Im większe ciśnienie paliwa ma wytworzyć, tym więcej potrzebuje energii. Straty w elektryce mogą wynikać z oporności przewodów, którymi dostarczany jest prąd do pompy. Strata nawet 1V, pomiędzy napięciem na pompie, a na akumulatorze, oznacza, że mniej paliwa jest dostarczane do silnika. Aby dostarczyć więcej prądu, można się posłużyć grubszymi kablami. Warto zwrócić uwagę na połączenia elektryczne, gdyż są to często miejsca, gdzie następuje spadek napięcia. Odzyskanie tego przykładowego 1V mogłoby zaprocentować około 7% wzrostem ilości przepompowywanego paliwa."


Z tego wynika, że powinno być takie jak na aku.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Zbliżone do napięcia ładowania.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Zmierzyłem napięcia.

Napięcie na akumulatorze i w gnieździe zapalniczki samochodowej wynosi 14,2. Napięcie na pompie paliwa wynosi 13,2.
Czy tak ma być?

Napięcia mierzone oczywiście na uruchomionym silniku.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Ten 1V to może być spadek napięcia na przewodach doprowadzających napięcie do pompy. Jeżeli tak bardzo przeszkadza Ci to napięcie (chociaż pompa działać powinna poprawnie już przy 12 albo nawet mniejszym) to pociągnij nowe (lub dodatkowe) grubsze przewody.
szprendju
Posty: 1
Rejestracja: 2009-12-11 16:33

Przekażnik prądu do pompy paliwowej

Post autor: szprendju »

Witam

Czy mógłby ktoś określić, gdzie znajduje się przekaźnik do pompy paliwowej i jakie ma napisane symbole? Z góry dziękuje za pomoc.

Mój samochód to Ford Probe 2.2 turbo 1991, wersja europejska.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Brak napięcia dla pompy paliwa

Post autor: wojtas89 »

Oj kolego, lenistwo wychodzi! Jak byk masz na początki strony schemat! wystarczy przejść tylko kawałek wyżej.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak napięcia dla pompy paliwa

Post autor: Kocureq »

Oj kolego, nieuwaga wychodzi :)

Temat postu szprendju jest różny od tematu wątku - znak, że został przeniesiony :)

Często tak robimy klejąc wątki bądź przerzucając nowe tematy nowych użytkowników do starych, nie piszemy za każdym razem, że zostało sklejone, bobyśmy zaśmiecali te wątki.
adi22_25
Posty: 4
Rejestracja: 2011-07-23 21:36
Samochód: Ford Probe 2.2 Gl 1990r

Re: Brak napięcia dla pompy paliwa

Post autor: adi22_25 »

Witam wszystkich mam podobny problem ale u mnie jest gorze.Mam probasa 2.2 GL 90r. USA Nie mam pojęcia gdzie się podziało zasilanie pompy paliwa.Pompa jest sprawna na 100% wyjąłem ją i podłączyłem na krótko śmiga jak trzeba.Sprawdziłem chyba wszystko mianowicie:
Bezpieczniki to podstawa są o.k bezpiecznik uderzeniowy był faktycznie w nie najlepszej formie więc zrobiłem mostek na dwóch pinach.Potem zrobiłem mostek na konektorze do testowania i nic nawet nie słychać było przekaźnika i to mnie zdziwiło.Wyjąłem przekaźnik zrobiłem zworke między 1a 2 pinem i nadal nic prądu jak nie było tak nie ma.Pod skrzynką z bezpiecznikami jest gniazdo z wtyczką zasilania pompę paliwa odszukałem dwa kable W/Y (biało - żółty kabel do pompy paliwa). Są dwa kable obok siebie, mniej więcej po środku wtyczki, kable te idą w parze - są zdublowane.Wyciągnołem wtyczkę i sprawdziłem czy pomiędzy gniazdem pod konsolką a gniazdem przekaźnika jest połączenie.Użyłem do tego żarówki. W miejscu gdzie był przekaźnik zrobiłem mostek tak jak już wcześniej pisałem.Jeden przewód od żarówki z masowałem a drugi dotknąłem do gniazda oczywiście w odpowiednie miejsce.Przekręciłem stacyjkę w pozycje ON i żarówka się nie zaświeciła.Nie wiem już co robić dalej.Mam instalacje gazową nie wiem czy ona może mieć winę czy nie.Może ktoś ma jakiś pomysł?
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”