Brak napięcia dla pompy paliwa

Gość

Problem z pompą paliwa

Post autor: Gość »

Witam

W dniu wczorajszym mój probasek się "rozkraczył" :(

Jechałem na gazie, zatrzymałem się pod sklepem, zgasiłem go, zrobiłem zakupy, chciałem go odpalić i chodził tylko rozrusznik.

Problem jest w tym, że z mechanicznego punktu widzenia wszystko jest ok.
Paliwo - jest
iskra - jest
pompa paliwa ma prąd
rozrusznik chodzi
Po 3 godzinach kombinowania doszliśmy z mechanikiem do wniosku, że pompa paliwa nie dostaje sygnału żeby zaczęła pracować.

Pytanie:
Czy jest jakiś stycznik, bezpiecznik, który mógł się skopać?
Czy to możliwe żeby komputer się skopał i to był jedyny objaw?

Proszę o pilną pomoc bo dzisiaj auto musi ruszyć.
Auto jest zagazowane niestety na gazie nie zapala.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

papciu pisze:... pompa paliwa ma prąd...
Po 3 godzinach kombinowania doszliśmy z mechanikiem do wniosku, że pompa paliwa nie dostaje sygnału żeby zaczęła pracować.
Nie bardzo rozumiem tą sprzeczność ?

Tu jest schemat: http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... ypical.png

Jest przekaźnik, a przede wszystkim jest bezwładnościowy bezpiecznik (odcinający paliwo w razie wypadku). Znajduje się on w bagażniku, po lewej stronie, koło zbiorniczka spryskiwacza. Sprawdź go oraz końcówki przewodów.
Pozdrawiam, Rafał.
Gość

Post autor: Gość »

Witam

Wielkie dzięki za schemacik. Jutro odbieram autko od elektryka i opiszę co było. Koleś powalił mnie ceną 80 zł za nową wiązkę i 220 za robociznę. Po prostu rozbój w biały dzień :evil:

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Brak napięcia dla pompy paliwa

Post autor: Pluto »

Otóż:
wyjechałem z garażu im już nie wjechałem bo samochód nie chciał zapalić. Tak jakby nie było paliwa. A że wskazówka pokazywała że pusto to kupiłem paliwa, zalałem ale dalej nie pali. Swieci sie kontrolka low oil. Dolałem oleju sprawdzam na bagnecie i jest ok ale wsiadam przekręcam kluczyk i dalej pali sie kontrolka a silnik nie chce odpalić. Sprawdzam kody błędów a tam kontrolka check engine gaśnie ale już sie nie zapala. Tak jakby żadnych błędów nie było.
Jak sprawdzić czy pompa podaje paliwo? Jak sprawdzić czy jest iskra i co jeszcze można zrobić? Bezpieczniki sprawdziłem.
Samochód do sprzedania a on akurat teraz musiał zacząć szwankować. Sprzedaje bo kupiłem identyczny tylko w lepszym stanie.
Ostatnio zmieniony 2006-10-01 12:51 przez Pluto, łącznie zmieniany 2 razy.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

dla przypomnienia pompe sprawdzamy zlaczem do tego celu przeznaczonym :D (obok zlacza STI jest wolna kostka z dwoma kablami.zwierasz je ze soba,przekrecasz kluczyk w pozycje zaplonu [nie start] i sluchasz)

co do iskry to wykrecasz swiece,przykladasz do masy,ktos kreci rozrusznikiem a ty z kolei patrzysz :shock: czy jest iskra

co do kontrolki Low oil to chyba nie ma powodu do zmartwienia bo ona zawsze sie pali dopoki nie odpalisz silnika

a tak od siebie dodam ze swego czasu mialem podobnie i co najlepsze ze wszystko bylo na swoim miejscu (iskra,paliwo,pasek) i tez nie chcial zapalic.pomogla obietnica lepszego mycia wraz z dywanikami :lol:
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Skoro benzyny i oleju dolałeś dopiero post factum to nic dziwnego, że się obraził i nie będzie z Tobą współpracował.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

kontrolka low oil nie zapala się tylko z braku oley-u :D ale również przy braku ładowania będzie się też zapalać.
Swoją drogą,to ładnie dbasz o autko które idzie do sprzedaży:
Obrazek
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

odnośnie kontrolki low oil to jak przekręce kluczyk w stacyjce to słychać jakieś dziwne bzyczenie właśnie z okolic alternatora a jak wcisne gas to dzwięk ten nasila sie. Mże to głupie pytanie ale jak alternator nieładuje to silnik nieodpali ?
york ja swojemu probkowi obiecałem malowanie dachu bo jakiś partacz zwalił robote, polerke, i zabieg z ceramizerem żeby pożył jak najdłużej ale widocznie mu za mało. Musiał taki numer odstawić.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Afrael
Posty: 229
Rejestracja: 2006-05-07 14:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Afrael »

Z tego co mi wiadomo to jeżeli tylko padnie Ci alternator (w akumulatorze "będzie" prąd) to powinien odpalać, aczkolwiek ładować nie będzie na pewno. :)
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Doszedłem do tego że nie ma napięcia w przewodzie idącym na pompke. Na pływak jest. I teraz nie wiem co mam robić. Od czego zacząć?Przydałby sie jakiś schemat.

Dzięki za pomoc którą udzieliliście do tej pory. Postaram sie odwdzięczyć.
Ostatnio zmieniony 2006-10-01 12:56 przez Pluto, łącznie zmieniany 2 razy.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Więc tak. Nie ma napięcia w przewodzie zasilającym pompkę paliwa.

Obrazek Obrazek to trochę dziwne ale to właśnie ten czarno zielony kabelek odpowiada za doprowadzenie prądu do pompki.
Obrazek Obrazek I teraz która skrzyneczka czy komputer steruje podawaniem tego prądu na pompkę. Z którego gniazda i z którego dokładnie pinu (chodzi mi o te małe bolce). Jak sprawdzić czy komputer nie padł?
Pomóżcie chłopaki bo probek stoi już tydzień :cry: a nie mam kasy na to żeby go do warsztatu postawić.
Ostatnio zmieniony 2006-10-01 13:00 przez Pluto, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Po pierwsze:
Robert pisze:
Olcia (na [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=345046#345046] MazdaSpeed[/url]) pisze:Archeologom udało się całkowicie odszyfrować napis na płytach darowanych Mojżeszowi. Okazało się, że przykazanie było tylko jedno
"Nie z czasownikami pisze się osobno. Na przykład: nie zabijaj, nie kradnij, nie cudzołóż itd".
Po drugie: Nie zaliczyłeś jakiegoś "strzała" po wyjechaniu? Taki objaw może wskazywać na to, że zadziałał czujnik zderzeniowy, który odcina właśnie pompę.
Schemat z kolorami: Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Żadnego strzału nie zaliczyłem. A jak popatrzyłem na ten schemat :shock: to dalej nie wiem co robić. Dalej nie wiem który to komp i która wtyczka? Co można z tym zrobić? :cry:
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Obrazek
przewód zasilający idzie poprzez przekażnik do głównego kompa
nie podpinaj tej pompy bezpośrednio do plusa bo silnik będzie wariował
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Dobra chłopaki. Przez który przekaźnik idzie przewód zasilający od pompy paliwa? I które styki połączyć żeby go obejść? Nie chce niczego spalić. Jak pompka poda wtedy paliwo to będe wiedział że to przekaźnik a jak nie to sie poddaje i oddam go do jakiegoś elektryka.
Pozdrowienia dla wszystkich klubowiczów!
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Przekaźnik jest osadzony w gnieździe C212
Obrazek

Musisz podać plus na biało/żółty (W/Y) przewód idący do pompy, np. z czarno/białego (BK/W)
Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Robert pisze:Taki objaw może wskazywać na to, że zadziałał czujnik zderzeniowy, który odcina właśnie pompę.
Ja bym się właśnie zastanawiał nad tą kwestią, dlatego że może tam tkwi problem. Z tego co pamiętam to już ktoś miał podobny przypadek i okazało się, że w boczku gdzie jest czujnik była woda, kostka przegniła i nie kontaktowała. Wystarczyło wtedy ją wydobyć, wszystko oczyścić i posprawdzać.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Witam ja miałem taki problem wystarczyło tak jak pisze Voodoo wyciągnąć go osuszyć na nowo zalutować kable i chodzi jak złoto. Jakbyś nie wiedział czujnik zderzeniowy masz pod wykładziną bagażnika z lewej strony tuż nad zbiorniczkiem płynu spryskiwacza tylnej szyby. Pozdrawiam
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Ominąłem ten przekaźnik i ...nic...cisza pompka ani drgnie. Poskładałem go do kupy i straciłem już nadzieje. Szedłem już do domu ale po drodze pomyślałem że sprawdzę ten czujnik uderzeniowy dla świętego spokoju. Żeby było że zrobiłem wszystko co umiałem aby go naprawić. Ciach i odpalił. :lol: Nie mam pojęcia dlaczego on zadziałał. Jedyne co mogłem zrobić to tylko za mocno klapą od bagażnika uderzyć. Ale to nieważne. Ważne że probek znowu żyje. :twisted: Gdyby nie wy to nigdy w życiu bym nie wpadł na to że to czujnik zderzeniowy może być.
Wielkie Dzięki dla wszystkich za pomoc!!!
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
liony
Posty: 2
Rejestracja: 2006-10-26 12:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Mielec

Post autor: liony »

witam wszystkich jestem, tu nowy odkreciłem ten czujnik uderzeniowy jeden kabelek był oderwany wiec go przylutowałem wszystko posprawdzałem ale dalej nic ale jak poczasne tym czujnikiem to cos tam w srodku lata co mam z tym zrobic prosze pomuzcie
22turbogt
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Miernikiem sprawdź przejścia na tym wyłączniku - jeżeli okaże się że jest zepsuty połącz ze sobą przewody na stałe bez niego albo kup używany i wymień.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

liony a czy wcisnales przycisk w tym czujniku?
Generalnie to tak ma byc ze tam cos lata, jesli nim pukniesz badz mocno potrzasniesz to uslyszysz dzwiek rozwijajacej sie sprezyny(tak dla malego testu mozesz sobie to sprawdzic) po czyms takim nalezy wcisnac mocno pzycisk ktory znajduje sie na tym czujniku.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

ten czujnik to wielka pomylka!! jest w beznadziejnym miejscu i dlatego kable gnija i wogole czesto nawala - najlepiej go wy.....ć :lol: takie jest moje zdanie 8) :D
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

I jeszcze pasy - przeszkadzają w swobodnej jeździe - a już najbardziej elektryczne. W dodatku beznadziejnie potrafią się zacinać.
Wy.....ć!

I elektryczne szyby. Nie dość, że w beznadziejnym miejscu to jeszcze potrafi się linka wkręcić. Problem wielokrotnie opisywany na forum.
Wy...ć!

I poduszki też (jeśli ktoś ma) - potrafią wystrzelić nieoczekiwanie w trakcie zderzenia, zupełnie jak ten czujnik odłączający pompę.
Wy...ć!

Co tam jeszcze zostało? A! ABS - zawsze działa, gdy nie trzeba i wydłuża drogę hamowania.
Wy...ć!

I silnik! Ten to potrafi dać popalić. Albo dymi w różnych kolorach, albo staje z braku benzyny.
Wy...ć!

WY...Ć WSZYSTKO!

A CO!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Dobra - trafiło i na mnie. Tej nocy w trasie wracając z gór Probek zastrajkował. Zgasł na benzynie a potem nie dał się odpalić (sekwencja nie odpala na gazie), więc sprawdzałem iskrę i ostatecznie wymieniłem filtr paliwa (kto jeszcze wozi ze sobą na wszelki wypadek filtr paliwa do Probka?), bo na gazie jechał, a na benzynie czasem tak, czasem nie. Dojechałem do domu na gazie i teraz wybebeszyłem pod blokiem auto, by znaleźć problem (:arrow: Pompa paliwa - lokalizacja usterki). Pompa działa, gdy dać jej bezpośrednio 12V, ale na wtyczce dostaje tylko 9.2V i ani drgnie (kolory kabli i ilość bezpieczników się nie zgadzają - opis jest na podstawie serwisówki do '92 - ale piny we wtyczkach są właściwe). Rozebrany przekaźnik działa poprawnie, ale zamontowany nie "cyka" (no ale daje te 9.2V, więc niby działa). Co u czorta? Jakieś pomysły?
Na szybko przeciągnę sobie te +12V do pompy jakimś kablem z przełącznikiem, ale to prowizorka.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”