Brak napięcia dla pompy paliwa
Problem z pompą paliwa
Witam
W dniu wczorajszym mój probasek się "rozkraczył"
Jechałem na gazie, zatrzymałem się pod sklepem, zgasiłem go, zrobiłem zakupy, chciałem go odpalić i chodził tylko rozrusznik.
Problem jest w tym, że z mechanicznego punktu widzenia wszystko jest ok.
Paliwo - jest
iskra - jest
pompa paliwa ma prąd
rozrusznik chodzi
Po 3 godzinach kombinowania doszliśmy z mechanikiem do wniosku, że pompa paliwa nie dostaje sygnału żeby zaczęła pracować.
Pytanie:
Czy jest jakiś stycznik, bezpiecznik, który mógł się skopać?
Czy to możliwe żeby komputer się skopał i to był jedyny objaw?
Proszę o pilną pomoc bo dzisiaj auto musi ruszyć.
Auto jest zagazowane niestety na gazie nie zapala.
W dniu wczorajszym mój probasek się "rozkraczył"
Jechałem na gazie, zatrzymałem się pod sklepem, zgasiłem go, zrobiłem zakupy, chciałem go odpalić i chodził tylko rozrusznik.
Problem jest w tym, że z mechanicznego punktu widzenia wszystko jest ok.
Paliwo - jest
iskra - jest
pompa paliwa ma prąd
rozrusznik chodzi
Po 3 godzinach kombinowania doszliśmy z mechanikiem do wniosku, że pompa paliwa nie dostaje sygnału żeby zaczęła pracować.
Pytanie:
Czy jest jakiś stycznik, bezpiecznik, który mógł się skopać?
Czy to możliwe żeby komputer się skopał i to był jedyny objaw?
Proszę o pilną pomoc bo dzisiaj auto musi ruszyć.
Auto jest zagazowane niestety na gazie nie zapala.
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie bardzo rozumiem tą sprzeczność ?papciu pisze:... pompa paliwa ma prąd...
Po 3 godzinach kombinowania doszliśmy z mechanikiem do wniosku, że pompa paliwa nie dostaje sygnału żeby zaczęła pracować.
Tu jest schemat: http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... ypical.png
Jest przekaźnik, a przede wszystkim jest bezwładnościowy bezpiecznik (odcinający paliwo w razie wypadku). Znajduje się on w bagażniku, po lewej stronie, koło zbiorniczka spryskiwacza. Sprawdź go oraz końcówki przewodów.
Pozdrawiam, Rafał.
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
Brak napięcia dla pompy paliwa
Otóż:
wyjechałem z garażu im już nie wjechałem bo samochód nie chciał zapalić. Tak jakby nie było paliwa. A że wskazówka pokazywała że pusto to kupiłem paliwa, zalałem ale dalej nie pali. Swieci sie kontrolka low oil. Dolałem oleju sprawdzam na bagnecie i jest ok ale wsiadam przekręcam kluczyk i dalej pali sie kontrolka a silnik nie chce odpalić. Sprawdzam kody błędów a tam kontrolka check engine gaśnie ale już sie nie zapala. Tak jakby żadnych błędów nie było.
Jak sprawdzić czy pompa podaje paliwo? Jak sprawdzić czy jest iskra i co jeszcze można zrobić? Bezpieczniki sprawdziłem.
Samochód do sprzedania a on akurat teraz musiał zacząć szwankować. Sprzedaje bo kupiłem identyczny tylko w lepszym stanie.
wyjechałem z garażu im już nie wjechałem bo samochód nie chciał zapalić. Tak jakby nie było paliwa. A że wskazówka pokazywała że pusto to kupiłem paliwa, zalałem ale dalej nie pali. Swieci sie kontrolka low oil. Dolałem oleju sprawdzam na bagnecie i jest ok ale wsiadam przekręcam kluczyk i dalej pali sie kontrolka a silnik nie chce odpalić. Sprawdzam kody błędów a tam kontrolka check engine gaśnie ale już sie nie zapala. Tak jakby żadnych błędów nie było.
Jak sprawdzić czy pompa podaje paliwo? Jak sprawdzić czy jest iskra i co jeszcze można zrobić? Bezpieczniki sprawdziłem.
Samochód do sprzedania a on akurat teraz musiał zacząć szwankować. Sprzedaje bo kupiłem identyczny tylko w lepszym stanie.
Ostatnio zmieniony 2006-10-01 12:51 przez Pluto, łącznie zmieniany 2 razy.
I love Skyline
dla przypomnienia pompe sprawdzamy zlaczem do tego celu przeznaczonym (obok zlacza STI jest wolna kostka z dwoma kablami.zwierasz je ze soba,przekrecasz kluczyk w pozycje zaplonu [nie start] i sluchasz)
co do iskry to wykrecasz swiece,przykladasz do masy,ktos kreci rozrusznikiem a ty z kolei patrzysz czy jest iskra
co do kontrolki Low oil to chyba nie ma powodu do zmartwienia bo ona zawsze sie pali dopoki nie odpalisz silnika
a tak od siebie dodam ze swego czasu mialem podobnie i co najlepsze ze wszystko bylo na swoim miejscu (iskra,paliwo,pasek) i tez nie chcial zapalic.pomogla obietnica lepszego mycia wraz z dywanikami
co do iskry to wykrecasz swiece,przykladasz do masy,ktos kreci rozrusznikiem a ty z kolei patrzysz czy jest iskra
co do kontrolki Low oil to chyba nie ma powodu do zmartwienia bo ona zawsze sie pali dopoki nie odpalisz silnika
a tak od siebie dodam ze swego czasu mialem podobnie i co najlepsze ze wszystko bylo na swoim miejscu (iskra,paliwo,pasek) i tez nie chcial zapalic.pomogla obietnica lepszego mycia wraz z dywanikami
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
zbieram na 2.5v6...
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Skoro benzyny i oleju dolałeś dopiero post factum to nic dziwnego, że się obraził i nie będzie z Tobą współpracował.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
odnośnie kontrolki low oil to jak przekręce kluczyk w stacyjce to słychać jakieś dziwne bzyczenie właśnie z okolic alternatora a jak wcisne gas to dzwięk ten nasila sie. Mże to głupie pytanie ale jak alternator nieładuje to silnik nieodpali ?
york ja swojemu probkowi obiecałem malowanie dachu bo jakiś partacz zwalił robote, polerke, i zabieg z ceramizerem żeby pożył jak najdłużej ale widocznie mu za mało. Musiał taki numer odstawić.
york ja swojemu probkowi obiecałem malowanie dachu bo jakiś partacz zwalił robote, polerke, i zabieg z ceramizerem żeby pożył jak najdłużej ale widocznie mu za mało. Musiał taki numer odstawić.
I love Skyline
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
Doszedłem do tego że nie ma napięcia w przewodzie idącym na pompke. Na pływak jest. I teraz nie wiem co mam robić. Od czego zacząć?Przydałby sie jakiś schemat.
Dzięki za pomoc którą udzieliliście do tej pory. Postaram sie odwdzięczyć.
Dzięki za pomoc którą udzieliliście do tej pory. Postaram sie odwdzięczyć.
Ostatnio zmieniony 2006-10-01 12:56 przez Pluto, łącznie zmieniany 2 razy.
I love Skyline
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
Więc tak. Nie ma napięcia w przewodzie zasilającym pompkę paliwa.
to trochę dziwne ale to właśnie ten czarno zielony kabelek odpowiada za doprowadzenie prądu do pompki.
I teraz która skrzyneczka czy komputer steruje podawaniem tego prądu na pompkę. Z którego gniazda i z którego dokładnie pinu (chodzi mi o te małe bolce). Jak sprawdzić czy komputer nie padł?
Pomóżcie chłopaki bo probek stoi już tydzień a nie mam kasy na to żeby go do warsztatu postawić.
to trochę dziwne ale to właśnie ten czarno zielony kabelek odpowiada za doprowadzenie prądu do pompki.
I teraz która skrzyneczka czy komputer steruje podawaniem tego prądu na pompkę. Z którego gniazda i z którego dokładnie pinu (chodzi mi o te małe bolce). Jak sprawdzić czy komputer nie padł?
Pomóżcie chłopaki bo probek stoi już tydzień a nie mam kasy na to żeby go do warsztatu postawić.
Ostatnio zmieniony 2006-10-01 13:00 przez Pluto, łącznie zmieniany 1 raz.
I love Skyline
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Po pierwsze:
Schemat z kolorami:
Po drugie: Nie zaliczyłeś jakiegoś "strzała" po wyjechaniu? Taki objaw może wskazywać na to, że zadziałał czujnik zderzeniowy, który odcina właśnie pompę.Robert pisze:Olcia (na [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=345046#345046] MazdaSpeed[/url]) pisze:Archeologom udało się całkowicie odszyfrować napis na płytach darowanych Mojżeszowi. Okazało się, że przykazanie było tylko jedno
"Nie z czasownikami pisze się osobno. Na przykład: nie zabijaj, nie kradnij, nie cudzołóż itd".
Schemat z kolorami:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
Dobra chłopaki. Przez który przekaźnik idzie przewód zasilający od pompy paliwa? I które styki połączyć żeby go obejść? Nie chce niczego spalić. Jak pompka poda wtedy paliwo to będe wiedział że to przekaźnik a jak nie to sie poddaje i oddam go do jakiegoś elektryka.
Pozdrowienia dla wszystkich klubowiczów!
Pozdrowienia dla wszystkich klubowiczów!
I love Skyline
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Przekaźnik jest osadzony w gnieździe C212
Musisz podać plus na biało/żółty (W/Y) przewód idący do pompy, np. z czarno/białego (BK/W)
Musisz podać plus na biało/żółty (W/Y) przewód idący do pompy, np. z czarno/białego (BK/W)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Ja bym się właśnie zastanawiał nad tą kwestią, dlatego że może tam tkwi problem. Z tego co pamiętam to już ktoś miał podobny przypadek i okazało się, że w boczku gdzie jest czujnik była woda, kostka przegniła i nie kontaktowała. Wystarczyło wtedy ją wydobyć, wszystko oczyścić i posprawdzać.Robert pisze:Taki objaw może wskazywać na to, że zadziałał czujnik zderzeniowy, który odcina właśnie pompę.
Ford Probe 2.0 '94r.
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Witam ja miałem taki problem wystarczyło tak jak pisze Voodoo wyciągnąć go osuszyć na nowo zalutować kable i chodzi jak złoto. Jakbyś nie wiedział czujnik zderzeniowy masz pod wykładziną bagażnika z lewej strony tuż nad zbiorniczkiem płynu spryskiwacza tylnej szyby. Pozdrawiam
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
Ominąłem ten przekaźnik i ...nic...cisza pompka ani drgnie. Poskładałem go do kupy i straciłem już nadzieje. Szedłem już do domu ale po drodze pomyślałem że sprawdzę ten czujnik uderzeniowy dla świętego spokoju. Żeby było że zrobiłem wszystko co umiałem aby go naprawić. Ciach i odpalił. Nie mam pojęcia dlaczego on zadziałał. Jedyne co mogłem zrobić to tylko za mocno klapą od bagażnika uderzyć. Ale to nieważne. Ważne że probek znowu żyje. Gdyby nie wy to nigdy w życiu bym nie wpadł na to że to czujnik zderzeniowy może być.
Wielkie Dzięki dla wszystkich za pomoc!!!
Wielkie Dzięki dla wszystkich za pomoc!!!
I love Skyline
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
liony a czy wcisnales przycisk w tym czujniku?
Generalnie to tak ma byc ze tam cos lata, jesli nim pukniesz badz mocno potrzasniesz to uslyszysz dzwiek rozwijajacej sie sprezyny(tak dla malego testu mozesz sobie to sprawdzic) po czyms takim nalezy wcisnac mocno pzycisk ktory znajduje sie na tym czujniku.
Generalnie to tak ma byc ze tam cos lata, jesli nim pukniesz badz mocno potrzasniesz to uslyszysz dzwiek rozwijajacej sie sprezyny(tak dla malego testu mozesz sobie to sprawdzic) po czyms takim nalezy wcisnac mocno pzycisk ktory znajduje sie na tym czujniku.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
I jeszcze pasy - przeszkadzają w swobodnej jeździe - a już najbardziej elektryczne. W dodatku beznadziejnie potrafią się zacinać.
Wy.....ć!
I elektryczne szyby. Nie dość, że w beznadziejnym miejscu to jeszcze potrafi się linka wkręcić. Problem wielokrotnie opisywany na forum.
Wy...ć!
I poduszki też (jeśli ktoś ma) - potrafią wystrzelić nieoczekiwanie w trakcie zderzenia, zupełnie jak ten czujnik odłączający pompę.
Wy...ć!
Co tam jeszcze zostało? A! ABS - zawsze działa, gdy nie trzeba i wydłuża drogę hamowania.
Wy...ć!
I silnik! Ten to potrafi dać popalić. Albo dymi w różnych kolorach, albo staje z braku benzyny.
Wy...ć!
WY...Ć WSZYSTKO!
A CO!
Wy.....ć!
I elektryczne szyby. Nie dość, że w beznadziejnym miejscu to jeszcze potrafi się linka wkręcić. Problem wielokrotnie opisywany na forum.
Wy...ć!
I poduszki też (jeśli ktoś ma) - potrafią wystrzelić nieoczekiwanie w trakcie zderzenia, zupełnie jak ten czujnik odłączający pompę.
Wy...ć!
Co tam jeszcze zostało? A! ABS - zawsze działa, gdy nie trzeba i wydłuża drogę hamowania.
Wy...ć!
I silnik! Ten to potrafi dać popalić. Albo dymi w różnych kolorach, albo staje z braku benzyny.
Wy...ć!
WY...Ć WSZYSTKO!
A CO!
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Dobra - trafiło i na mnie. Tej nocy w trasie wracając z gór Probek zastrajkował. Zgasł na benzynie a potem nie dał się odpalić (sekwencja nie odpala na gazie), więc sprawdzałem iskrę i ostatecznie wymieniłem filtr paliwa (kto jeszcze wozi ze sobą na wszelki wypadek filtr paliwa do Probka?), bo na gazie jechał, a na benzynie czasem tak, czasem nie. Dojechałem do domu na gazie i teraz wybebeszyłem pod blokiem auto, by znaleźć problem ( Pompa paliwa - lokalizacja usterki). Pompa działa, gdy dać jej bezpośrednio 12V, ale na wtyczce dostaje tylko 9.2V i ani drgnie (kolory kabli i ilość bezpieczników się nie zgadzają - opis jest na podstawie serwisówki do '92 - ale piny we wtyczkach są właściwe). Rozebrany przekaźnik działa poprawnie, ale zamontowany nie "cyka" (no ale daje te 9.2V, więc niby działa). Co u czorta? Jakieś pomysły?
Na szybko przeciągnę sobie te +12V do pompy jakimś kablem z przełącznikiem, ale to prowizorka.
Na szybko przeciągnę sobie te +12V do pompy jakimś kablem z przełącznikiem, ale to prowizorka.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade