LOCK w stacyjce

Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

LOCK w stacyjce

Post autor: fazario »

Witam wszystkich.
Czy ktoś próbował przy wyłączaniu silnika, zostawiając auto wcisnąć kluczyk w stacyjne od siebie i przekręcić go w położenie LOCK (odwrotnie do ruchu wskazówek zegara).
U mnie jest tak że w momencie jak tak uczynię, np. przy grającym radiu, chowa się antena.
Czy może ktoś wie jakie jeszcze inne funkcje ma przekręcenie (po wciśnięciu kluczyka) w maksymalne położenie w lewo - czyli na pozycję LOCK?
Pozdrowionka
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

przestaje działać zapalniczka
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

brak elektrycznych szyb, wycieraczek, spryskiwacza itp. Po prostu wyłączasz wszystko. I nie
będę tutaj pisał dlaczego ale ta pozycja jest najbezpieczniejszą pozycją dla pozostawionego auta...
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

teoretycznie tylko w tej pozycji powinines moc wyjac kluczyk... ale sadzac po zadanym przez ciebie pytaniu masz kombinowana stacyjke...


Z kolei elektryczne szyby itd. dzialaja w opcji ON... w opcji ACC dziala radio... to tak w drodze sprostowania... :wink:
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Gówno prawda - szyby działają w pozycji ACC - tej pierwszej za LOCK
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

zapomnialem o najwazniejszym LOCK jak sama nazwa wskazuje aktywuje blokade kierownicy...
Gówno prawda - szyby działają w pozycji ACC - tej pierwszej za LOCK
tak... te na korbke dzialaly w kazdej pozycji.... :D



w funkcji ACC mnie w LX z 89' szyby oryginalnie nie dzialaly...


pozdrawiam...
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Chyba że zależne jest to od roku produkcji to sorry...
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

to jest generalnie mozliwe :wink:
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: fazario »

witam....pozwolę sobie odświeżyć nieco temat. Ostatnio zauważyłem że trochę zbyt szybko pada mi aku i podejrzewam, że coś mi żre prąd w aucie szczególnie gdy zostawię go w pozycji ACC na stacyjce. Zastanawiam się czy jest istotna różnica w pozostawianiu auta na pozycji ACC i LOCK jeśli chodzi o pobór prądu na postoju. Co o tym myślicie?
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: Robert »

Co oznacza "gdy zostawię..."? Jak stoisz kilkanaście minut pod sklepem nie opuszczając pojazdu (do tego służy ACCessory), czy zostawiasz na noc z kluczykiem w stacyjce? Jeśli możesz wyjąć kluczyk w pozycji ACC, to masz zepsutą stacyjkę.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: fazario »

to wiem, że moja stacyjka chyba jest kombinowana - jest taka odkąd kupiłem auto czyli kilka lat temu. Chodzi mi o to czy na ustawieniu ACC auto pobiera prąd z aku - bo gdy zostawiam na takim ustawieniu pada mi po kilku dniach. W mojej stacyjce da się wyjąć kluczyk w pozycji ACC - niestety....
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: Robert »

Na str.15 instrukcji użytkownika (jest w strefie, odsyłacz znajdziesz na forum) enigmatycznie wspomniano, że działa "większość układów" z wyjątkiem zapłonu oraz odblokowana zostaje kierownica.
Ze stron 321 i 322 schematów elektrycznych (też są w strefie, znajdziesz w ten sam sposób) dowiesz się, że dopiero dalej (ON i START) zaczynają działać zapłon, wtryskiwacze, pompa paliwa czy rozrusznik.
Ale po co Ci wiedza, co konkretnie działa? Nie wystarczy zapamiętać, żeby wyjmować kluczyk w pozycji LOCK?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: fazario »

OK- dzięki za pomoc. Zastanawiałem się tylko czy powodem padania aku jest właśnie niezostawianie w pozycji LOCK (zostawianie w pozycji ACC) czy też jakiś niezidentyfikowany pobór prądu. Tak na marginesie to nie wiedziałem do tej pory że prawidłowo działająca stacyjka nie pozwoliłaby mi na usunięcie zeń kluczyka w pozycji ACC.....
Dzięki - pozdro ;)
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: Prezes »

Ja też kiedyś dopiero po kupnie zostawiłem tak Probka na ok 2 tyg ( nie wiem w jakim aku było stanie, ale jak kupowałem to palił bez problemu ) no i szlag go oczywiście trafił. Tylko w pozycji lock jak wyjmiesz to nie rozładujesz aku.
Robert pisze:Jeśli możesz wyjąć kluczyk w pozycji ACC, to masz zepsutą stacyjkę.
He he, ja wyjmuję w każdej :).
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: HellHound »

He he ja też :D Nawet na odpalonym silniku :mrgreen:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: Prezes »

A to fajny patent i często się przydaje np. szybko wyskakuje do sklepu to sobie zamykam auto a silniczek pracuje i nie muszę czekac, aż turbinka się schłodzi. Fajnie jest miec czasem coś zepsutego w aucie. :mrgreen:
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3828
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: Maxxum »

Niekoniecznie musisz mieć coś zepsutego, aby tak zrobić :wink:
Tylko jest jedno "ALE" - w polskim prawie pozostawienie pojazdu z włączonym silnikiem, bez obecności kierowcy jest zabronione :!: Kolejny dziwny przepis.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: Eli »

Nie taki dziwny ten przepis, ma swoje uzasadnienie.
Natomiast wracając do wymiany zdań dot. elektrycznych szyb. Rocznik '89 tylko w pozycji ON. Rocznik '90 w pozycji ACC. Wygląda na różnicę rocznikową. (oba lx)
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: Luna »

-- oryginalny post 2011-01-20 00:30 --

Niekoniecznie coś musiało być kombinowane w stacyjce. U mnie też się da wyjąć kluczyk w każdej pozycji i kilka probków, które spotkałem miały tak samo. Jak przekręcam na LOCK to chowa się antena i wyłącza się zegarek. Ale a propos postu Fazario, kiedyś zostawiłem auto na pozycji akumulatora tyle, że radio było wyłączone. Probe stało tak 3 dni i nic z akumulatora nie ubyło. Odpalił normalnie bez większych oporów. Sprawdzałem nawet ostatnio z czystej ciekawości miernikiem właśnie pobór prądu na takiej pozycji kluczyka z wyłączonym radiem i jest znikomy ( jedyne co działa to zegarek ) Musisz mieć coś z aku.

-- dodano 2011-01-20 00:32 --

U mnie szyby działają na ACC.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: Prezes »

Maxxum pisze:w polskim prawie pozostawienie pojazdu z włączonym silnikiem, bez obecności kierowcy jest zabronione
Ciekawe jak ten przepis ma się do tego jak pojazd jest zamknięty bo tego pewnie nie przewidzieli. Pewnie nijak..
Jakby ktoś niemiecki znał to tu są ( chyba :) ) mniej więcej opisane poszczególne pozycje kluczyka w stacyjce:
Załączniki
s14.jpg
s14.jpg (61.84 KiB) Przejrzano 8959 razy
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: Eli »

Luna pisze:-- oryginalny post 2011-01-20 00:30 --

Niekoniecznie coś musiało być kombinowane w stacyjce. U mnie też się da wyjąć kluczyk w każdej pozycji i kilka probków, które spotkałem miały tak samo
Stacyjka z czasem się wyrabia, podobnie jak zamki w drzwiach... Ale tak na pewno nie było fabrycznie.
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: Luna »

Może i tak, nie twierdzę, że tak było fabrycznie. Ale coś w tym musi być. Nie spotkałem się nigdy z tak wyrobioną stacyjką nawet w starszych autach by można bylo wyjąć kluczyk w trakcie pracy silnika. Może po prostu w Probach są jakieś słabsze materiały, nie wiem. Jednak nie ulega to żadnej wątpliwości, że sie przydaje :wink:
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: LOCK w stacyjce

Post autor: Eli »

To samo już mam w 10 lat młodszym voyagerze :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”