Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe II

Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe II

Post autor: TYGRYSEX »

Cypol pisze:Umycie lamp nie zajmuje chyba więcej niż minutę, zatem, nie ma znaczenia czym podniesiesz lampy.
A skoro tak pięknie probek dla Ciebie wygląda z otwartymi, to dlaczego w awatarze masz z zamkniętymi :)
Pewnie to tak jak z kobietami - która fajna laska bardziej działa na wyobraźnię - z gołymi cyckami czy w fajnym staniku ?
...Poleciałem :?
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe II

Post autor: Sam »

:) bo jak robiłem zdjęcie tego probka :) to nie miałem jeszcze swojego aparatu ;/ i było to na zasadzie szybko szybko ;/ bo się koledze spieszyło - no cóż już tego wozu nie mam jak zrobię zdjęcie nowego ;) to na pewno z otwartymi oczami :D :twisted:

Coś w tym jest na wyobraźnie działa bardziej stanik :p
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: avel »

Pozwolę sobie wrócić do sedna tematu, czyli otwierania świateł w trakcie pociągnięcia manetki.
Problem nie został jednoznaczni wyjaśniony poza tym, co wymyślił 2Ya na zasadzie „mostka” 8)

Według mnie za funkcję krótkotrwałego otwierania świateł i podtrzymania ich w trakcie dawania sygnału świetlnego odpowiada CPU (central procesing unit). Świadczy o tym opis w serwisówce dla rocznika 93 i połączenia do CPU. Na schemacie poniżej widać linie 204, która daje sygnał do CPU o tym, że włączone są światła, a ten podnosi lampy. Druga linia to, 270 która informuje CPU, że migamy.

I tu idea, czy przypadkiem w wersji EURO nie zrezygnowano z linii 270 do CPU, przez co nie podnoszą się lampy? Obadam na urlopie (wkrótce). Jeżeli ona tam nadal jest to wtedy by znaczyło, że są różnice w CPU.
Niestety nie jest to takie proste do wyjaśnienia, bo schematy do lamp dla każdego kolejnego rocznika były inne. Dla 93 jest np. wspomniany włącznik do podnoszenia lamp. Do wersji EURO to już zupełna magia. Jak wiadomo w wersji euro są reflektory dalekosiężne zasilane przez przekaźnik bajpas, na żadnym schemacie takiego nie znalazłem. Jeżeli ktoś ma schemat do wersji EURO to by mogło bardzo pomóc.
Załączniki
lampy 1994 USA.gif
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: 2Ya »

A to ja coś wymyśliłem ? :) Kurde nie pamiętam :)

Prawdopodobnie masz rację,studiowałem to kiedyś i było blisko ale już nie pamiętam o co tam biegało,więc padło na knyf z mostkiem i ameryka :D

W każdym razie podmiana samego cpu nie rozwiązuje istoty problemu -jest różnica w wiązce między usa,a euro w 93 - to sa małe różnice ale są jednak,bo później było jeszcze gorzej ;)

Schematu do 93 wiązki euro nie uświadczysz ponieważ tam była dokładana zewnętrzna wiązka w europie m.in. do własnie dalekosiężnych,przeciwmgielnego,kontrolki awaryjnych,innej zasady działania świateł ale wiązkę można wypiąć i zmostkować ori kostki/wiązki jak w usa i masz niezależne halogeny.
W 93 euro tez był włącznik do niezależnego podnoszenia lamp ;)

Jak w czymś mogę pomóc,to pytaj - coś tam jeszcze pamiętam..chyba :)




Istnieją dwa sposoby zrobienia w wersji euro o czym mowa w temacie.

Pierwsza to dioda i mostkujemy nią dwa piny/przewody w kostce/złączu C207.
Dioda :1 x 1N5408(3A 1000V)

Dla ułatwienia:



Drugi sposób obejmuje ingerencje w CPU, ale ten jest najbardziej pragmatyczny, więc odpuszczę sobie opisywanie tego.

Pozdro.
Załączniki
schemat dioda mostek.jpg
schemat dioda mostek.jpg (12.9 KiB) Przejrzano 4882 razy
dioda mostek.jpg
dioda mostek.jpg (13.33 KiB) Przejrzano 4882 razy
Obrazek
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: wujeksex »

Jakby ktoś chciał podtrzymanie kilkusekundowe, aby lampy od razu się nie zamknęły, to można użyć tranzystora i kondensatorka, lub oporniczka w zależności jakiego tranzystora użyjemy.

Mogę wrzucić schemacik jak to zrobić, ale potrzebuję danych:
-jaki prąd płynie na sygnał podniesienia świateł,
-jest tam +, czy -,
-jaki sygnał załącza podnoszenie lamp +, czy -.
To chyba wszystko. Układ będzie się składał z tranzystora, diody, opornika lub kondensatorka.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
jakub298
Posty: 12
Rejestracja: 2013-05-11 12:00
Samochód: Ford Probe II USA, 1994, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=21369
Lokalizacja: Białystok

Przełącznik na konsoli środkowej.

Post autor: jakub298 »

Witam. Do czego służy przełącznik zaznaczony na zdjęciu?
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przełącznik na konsoli środkowej.

Post autor: Romas »

w oryginale do podnoszenia lamp bez ich zapalania, słynny w wersjach USA, ale patrząc na rzeźbę u Ciebie to cholera wie :mrgreen:
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: quarth »

ja to bym sie chetnie dowiedzial do czego sluza te przyciski po kolei u ciebie xD
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: Sallmo »

Jeden ma cudowny , drugim zaje´´´bistosc sobie włącza, trzecim cyknie jak sie lansuje a czwarty na zapas ;)

edith. Sorry ale myslałem ze to chodzi o przełaczniki w Romansa probku ;) Muszę albo większy telefon kupic albo lornetkę z pracy zabierać :D
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
jakub298
Posty: 12
Rejestracja: 2013-05-11 12:00
Samochód: Ford Probe II USA, 1994, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=21369
Lokalizacja: Białystok

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: jakub298 »

quarth pisze:ja to bym sie chetnie dowiedzial do czego sluza te przyciski po kolei u ciebie xD
Tj. Podgrzewanie tylnej szyby, unoszenie lamp tak jak napisał @Romas (ale coś nie działa), spryskiwacze tylnej szyby, wycieraczka tylnej szyby, światła przeciwmgielne, następny bezpotrzeby przycisk do podgrzewania szyby, który nie działa, oraz centalka gazu i chyba jakaś ozdoba bo nie mam pojęcia do czego to służy.

Właśnie chciałbym też ogarnąć konsole do stanu oryginalnego, bo niepotrzebne mi są np dwa przełączniki do ogrzewania tylnej szyby z której działa tylko jeden. Czy kupując np. taką konsolę, uda się jakoś rozwiązać ten problem? https://lh3.googleusercontent.com/K1Nx1 ... 80-h640-no
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: Spider33 »

Ten przycisk z samochodzikiem to kontrolka od czujników parkowania. Rzemiosło konkretne ktoś tu robił z ta konsola. Cały dolny rzad możesz wywalić a przełącznik od gazu dać trochę niżej i będzie dyzo lepiej wyglądało :).
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: quarth »

lee, mialem nadzieje na jakies ostre mody, a tu po prostu seria z dublowanym przyciskiem od podgrzewania… grzeje dwa razy mocniej? :]
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
jakub298
Posty: 12
Rejestracja: 2013-05-11 12:00
Samochód: Ford Probe II USA, 1994, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=21369
Lokalizacja: Białystok

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: jakub298 »

quarth pisze:lee, mialem nadzieje na jakies ostre mody, a tu po prostu seria z dublowanym przyciskiem od podgrzewania… grzeje dwa razy mocniej? :]
Heh, dodatkowy przełącznik niestety jest bezużyteczny :]
Krzysiek P
Posty: 155
Rejestracja: 2009-10-30 16:46

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: Krzysiek P »

Czy "chalogeny" z przodu sluza tylko do chwilowego oswietlenia drogi,bo za cholere u mnie niema zadnego wlącznika do nich, a zapalają sie tylko na chwile po pociagnieciu do siebie dzwigni kierunków jak tgz "mrugniecie dlugimi",lampy nie otwierają sie wtedy. Wiązka 100% oryginał.
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: Spider33 »

Krzysiek P pisze:Czy "chalogeny" z przodu sluza tylko do chwilowego oswietlenia drogi,bo za cholere u mnie niema zadnego wlącznika do nich, a zapalają sie tylko na chwile po pociagnieciu do siebie dzwigni kierunków jak tgz "mrugniecie dlugimi",lampy nie otwierają sie wtedy. Wiązka 100% oryginał.
Podczas uzywania długich działają również halogeny. Jesli nic nie przerabiałeś nie ma możliwości aby na stale zapalic tylko halogeny.
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: quarth »

wat, jak to nie ma mozliwosci wlaczenia halogenow. powinny byc przyciski od przodu/tylu. no chyba ze krzysiek ma dalekosiezne
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: Natan »

-- oryginalny post 2013-09-22 13:14 --
Spider33 pisze:
Krzysiek P pisze:Czy "chalogeny" z przodu sluza tylko do chwilowego oswietlenia drogi,bo za cholere u mnie niema zadnego wlącznika do nich, a zapalają sie tylko na chwile po pociagnieciu do siebie dzwigni kierunków jak tgz "mrugniecie dlugimi",lampy nie otwierają sie wtedy. Wiązka 100% oryginał.
Podczas uzywania długich działają również halogeny. Jesli nic nie przerabiałeś nie ma możliwości aby na stale zapalic tylko halogeny.

spider masz racje że tak jest nie inaczej

-- dodano 2013-09-22 13:17 --
quarth pisze:wat, jak to nie ma mozliwosci wlaczenia halogenow. powinny byc przyciski od przodu/tylu. no chyba ze krzysiek ma dalekosiezne


Natomiast przyciski od przodu/tyłu hmmmmm ????????
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: quarth »

natomiast co
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: avel »

Są dwa rodzaje przycisków świateł przeciwmgielnych.
1. Na obrazku niżej przeciwmgielne przednie,
2. Przeciwmgielne tylne występujący w EURO

Chodzi o to że w USA nie ma obowiązku tylnych świateł przeciwmgielnych. Z kolei w Europie montowali tylko dalekosiężne na przedzie a z tyłu obowiązkowe czerwone przeciwmgielne (na zderzaku w roczniku 93 i zintegrowane w lampie od 94). Dlatego nigdy tych przycisków nie spotkamy w fabrycznym Probie razem.
Załączniki
6376780072_large.jpg
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Krzysiek P
Posty: 155
Rejestracja: 2009-10-30 16:46

Re: Jak prawidłowo powinny działać otwierane lampy w Probe I

Post autor: Krzysiek P »

tak,mam dalekosiężne. skoro sie zapalają tylko z długimi.
brakło mi słowa to napisałem; "halogeny"
choć widziałem takie same "lampki" i sie nazywały halogeny.
Bo gdyby moje były halogenami to by miały oddzielny włącznik, tak jak na fotce wyżej.
A ja mam tam od przeciwmgielnych tył.
I o to własnie chodzi....
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”