przekaźniki

Brzoza1880
Posty: 3
Rejestracja: 2007-11-08 11:45

przekaźniki

Post autor: Brzoza1880 » 2007-11-08 12:08

mam problem ostatnio przynormalnej jeździe walnąmi bezpiecznik pod maską ,odcią zapłonszybko go wymieniłem i pojechałem do domu sprawdzic co to może być.Niestety w połowie drogi zaczeło mi coś dymic w okolicach własnie bezpieczników pod machą ,kable sprawdziłem są ok .Teraz gdy go odpale występują dziwne ojawy wogóle ma dziwny głos i wolna sie wkreca gdy przekrece na zaplon nie moge go wylaczyc kluczykiem ,caly czas dziala po 10 min zaczyna dymic z przekaźnika tylko mam pytanie czy jest możliwe ze przekaźnik padł a i ostatnio padla mi jeszcze pompa paliwa

Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Gallery: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU » 2007-11-08 15:37

MI też miło Cie poznać Brzoza/...

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2007-11-08 15:54

Pewnie coś z zapłonem

Brzoza1880
Posty: 3
Rejestracja: 2007-11-08 11:45

Post autor: Brzoza1880 » 2007-11-08 17:09

a te przekaźniki często sie sypią

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2007-11-08 17:34

Mówie o szarpaniu o przekaźnikach nic mi nie wiadomo

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-11-08 19:09

Brzoza1880 pisze:a te przekaźniki często sie sypią
Skoro tak twierdzisz...

Brzoza1880 pisze:mam problem ostatnio przynormalnej jeździe walnąmi bezpiecznik pod maską ,odcią zapłonszybko
Zwykle wolno nie odcinają - napisz jeszcze który tak "walnąci"

Brzoza1880 pisze:i wolna sie wkreca gdy przekrece na zaplon
Spróbuj nie przekręcając albo właśnie przekręcając na zapłon trochę szybciej i wtedy porównaj prędkość wkręcania.

Brzoza1880 pisze:po 10 min zaczyna dymic z przekaźnika tylko
To dobrze, że z tylko z przekaźnika - XP się stresuje, że mu dymi z rury.

Brzoza1880 pisze:czy jest możliwe ze przekaźnik padł a i ostatnio padla mi jeszcze pompa paliwa
Wydaje się na pierwszy rzut oka, że jeżeli prawdopodobieństwo padnięcia przekaźnika oznaczymy p a prawdopodobieństwo padnięcia pompy paliwa q, to prawdopodobieństwo padnięcia przekaźnika i pompy (zakładając, że są to zdarzenia niezależne) wynosi p * q.
Czyli jeśli np. p = 0.1, q = 0.15, to prawdop., że padną naraz = 0.015. Więc wydaje się to mało możliwe.
Ale z drugiej strony samo prawdopodobieństwo p nie zmienia się, obojętne czy pompa padła, czy nie i wynosi te przykładowe 0.1 - czyli jest możliwe.
Więcej - jeśli "przekaźnik" oznacza "przekaźnik pompy paliwa" (a tego - jak i wielu innych rzeczy nie raczyłeś napisać), to założenia biorą w łeb, bo nie są to już zdarzenia niezależne, a wręcz prawdopodobieństwo p wzrośnie po wystąpieniu "padnięcia pompy".
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Brzoza1880
Posty: 3
Rejestracja: 2007-11-08 11:45

Post autor: Brzoza1880 » 2007-11-09 11:11

mam jeszcze pytanko czy jeżeli zapłon byłby źle ustawiony mial by spadek mocy

Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Car: Focus 2004r. TDCI
Gallery: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound » 2007-11-09 11:58

To logiczne. Źle ustawiony zapłon=mniejsza moc+większe spalanie.
Let The Galaxy Burn....

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-11-09 13:43

tak - szczególnie na tytułowych przekaźnikach...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

tomasz
Posty: 75
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Car: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: przekaźniki

Post autor: tomasz » 2016-10-20 20:36

Nie wiem czy pod dobry temat się podpinam, ale nie widać tu innego o przekaźnikach.
No więc dlaczego w moim probe 2.5v6 1997 nie ma przekaźnika rozrusznika? Według schematu powinien być w złączu c160 koło przekaźnika elektroniki silnika. Natomiast moje złącze jest puste.
Nie zwróciłbym uwagi, ale miałem następny problem. Rozrusznik.
Objawy: stukał bendix, lampki w liczniku przygasały, ale silnikiem nie kręcił. No to wyciągnąłem rozrusznik, szczotki dobre były, więc wszystko wyczyściłem, nasmarowałem co trzeba itp. Poskręcałem podłączyłem i kręci bardzo energicznie oraz odpala. Ale dlaczego nie ma przekaźnika rozrusznika obok przekaźnika elektroniki: gniazdo c160 jest puste! Czy tak powinno być w probe z 1997? Czy przełącznik stacyjki jest na tyle silny, że puszcza prąd bezpośrednio do bendixu?
Acha i jeden z magnesów rozrusznika był pęknięty w 3 miejscach, a jeden odłamany elemencik latał sobie luźno po rozruszniku. No to usunąłem wszystkie obce ciała aby nie latały, a magnesy zabezpieczyłem tymi blaszkami i trzymają się mocno. W każdym razie kręci jak burza.
No to jeszcze się spytam czy w czasie pracy rozrusznika pole magnetyczne magnesy przyciąga czy odpycha od wirnika? Bo jak odpycha to magnesy będą siłą dociskane do obudowy rozrusznika i nic się nie urwie. Gorzej jak podczas pracy rozrusznika magnesiki są przyciągane do wirnika to prędzej czy później trzeba się będzie rozglądnąć za nowym rozrusznikiem.

Awatar użytkownika
duracell
Posty: 810
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Car: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: przekaźniki

Post autor: duracell » 2016-10-21 07:12

Że nie ma tego przekaźnika to nawet lepiej, nie przejmuj się tym.
We wcześniejszych rocznikach jest, ale nie jest wcale w obwodzie załączania bendixa/rozrusznika ( też tak kiedyś myślałem ;) )
Tak, przełącznik stacyjki jest na tyle "silny" że podaje prąd do bendixu. Bendix nie pobiera aż tak dużego prądu, rozrusznik owszem.
tomasz pisze:czy w czasie pracy rozrusznika pole magnetyczne magnesy przyciąga czy odpycha od wirnika?
Na początek https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_pr ... a%C5%82ego zwłaszcza skup się na indukcji i sile elektromotorycznej :D
„czysta krew, trzeźwy umysł”

tomasz
Posty: 75
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Car: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: przekaźniki

Post autor: tomasz » 2016-10-24 17:05

Dobra no to ostatnie pytanie: Gdybym kiedyś musiał (mam nadzieję, że nie) kupić rozrusznik to mogę nabyć egzemplarz od jakiejś starszej jednostki 2.5 v6 bez kombinacji z przekaźnikami? Skoro wyłącznik stacyjki w moim modelu (1997r.) jest na tyle mocny to zakładam, że mogę zastosować rozrusznik od dowolnego silnika 2.5 z lat 1993..1998, a nie tylko tego z po 1995. Piszę aby się upewnić.

Awatar użytkownika
duracell
Posty: 810
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Car: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: przekaźniki

Post autor: duracell » 2016-10-24 17:59

Różnica w rozrusznikach jest tylko między wersją manual-automat bez względu na rocznik.
Z odpowiedniej mazdy też może być.
„czysta krew, trzeźwy umysł”

ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”