Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Dee Jay pisze:TBC i udało ci się wykorzystać te przyciski jako sterowanie radiem???

pozdro
Pisal kiedyś w innym temacie że tak.
Awatar użytkownika
roofio
Posty: 102
Rejestracja: 2004-07-06 03:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

macie racje sprawa nie taka prosta...

Post autor: roofio »

chcialbym dodac w zegarach probkow z tempomatem jest dodatkowe ustrojstwo, ktore nie wiem jak sie zwie, aczkolwiek jesli mowa o sprzedazy/kupnie kompletu to wiem na 100% ze elektronika zegarow sie rozni. Ja wymienialem u siebie zegary (jakas sciezka mi poszla od obrotomierza) kupilem drugie zegary od tego samego modelu, 2.0 manual, ten sam rocznik, rowniez usa, ba - prawie ten sam przebieg (+5tys km). Po wymianie, tempomat umarł i do dzisiaj sie nie odzywa. Dla testow zalozylem spowrotem tamte zepsute zegary i dziala. Elektronika jest calkiem inna na tylniej scianie zegarow. W wersji z tempomatem jest bardziej skomplikowana. Dodam iz znalazlem na folii drukowanej rozne oznaczenia w stylu V.2 1995 V.3 1995 na moich budzikach, więc to może być ta rożnica. Tempomat dziala pow 40km/h oraz od 3 lub 4 biegu - nie pamietam, tyle u nas tych autostrad. Jeśli komuś pomogłem to się ciesze.
/Roofio Probe II 1995 USA
Awatar użytkownika
wacek
Posty: 176
Rejestracja: 2006-10-31 12:58
Galeria: viewtopic.php?t=14682
Lokalizacja: a z Lasu

Post autor: wacek »

W mojej fałce nie mogę znaleźć wtyczki w którą wpina sie komp z tempomatu (rocznik 97 euro) :(
fabryka przez sknerstwo nie wsadziła czy jest a ja nie mogę tego znaleźć ??

w jedynce dołożenie tempomatu zajmuje 2h pracy, wszystkie wtyczki sa wystarczy to co trzeba powpinać.
a jak jest w D.generacji ...da sie go dołożyć ??
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Nawiązując do mojego problemu na poprzedniej stronie.

Gumki, które zwierają piny były już wytarte, a druga pęknięta. Są to takie gumki jakie stosuje się w pilotach np. do TV. Zmieniłem gumki i działa.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Ma może ktoś schemat od tempomatu?
Udało się komuś dołożyć tempomat?
Sam nie wiem czy jest sens się za to brać.
Czy wie ktoś czy w aucie są jakieś wiązki od tempomatu czy trzeba wszystko wyciągać od innego probe?
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

zależy który masz rocznik , w 97 na pewno nie ma wiązki do tempomatu
w 93 jest wiązka
potrzebne graty to komp , siłownik tempomatu i pedał gazu , linki
i graty na kiere
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Dee Jay pisze:Ma może ktoś schemat od tempomatu?
O ile mnie pamięć nie myli, to takie pytanie już zadałeś i dostałeś pozytywną odpowiedź, czyli schemat. A nie myli, bo sam Ci go wklejałem. :?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Sorry robert nie mogłem tego znaleźć ale już mam :wink:

I teraz mam kolejne pytanie czy rocznikowo były jakieś różnicę w tempomatach tzn ja probe 93 a docelowy tempomat ma pochodzić z anglika 96 :?:
Ostatnio zmieniony 2008-03-02 16:27 przez Dee Jay, łącznie zmieniany 1 raz.
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Tak, tempomatem steruje pasażer :P
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Haha dobre :D

ale wracając do tematu to da radę ten tempomat wsadzić do mojego czy będę musiał coś przerabiać poza przełożeniem tych tych części. :?:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU »

Podłączam się pod temat. Też byłbym w niedalekiej przyszłości zainteresowany tempomatem w moim Probku...
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

Post autor: Kocureq »

Czy przyciski na kierownicy do sterowania tempomatem są zwykłe, monostabilne, czy coś jeszcze po drodze siedzi i zmienia sygnał?
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

Post autor: 2Ya »

zwykłe 8)

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
basco1984
Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 2008-09-08 19:06
Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=14459
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

Post autor: basco1984 »

Witam

Jak ktoś chce to mam przyciski do sterowania tempomatem i ramke do kierownicy z uchwytami pod przyciski.

Pozdrawiam
Czerwony Ford Probe II 2,5 V6 GT USA

POLSKA JAZDA
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

Post autor: darel »

Trochę czasu minęło ale wreszcie zabrałem się za dołożenie tempomatu. Przyciski na kierownicy są, pedał gazu wymieniony, siłownik zainstalowany i podpięty pod pedał gazu, wiązki przygotowane ale utknąłem na etapie szukania dziury, żeby przeciągnąć wężyk z podciśnieniem z komory silnika do kabiny do pedału hamulca i wiązkę od siłownika do sterownika w kabinie. Może ktoś mógłby strzelić jakieś fotki którędy wchodzi do kabiny ten wężyk i wiązka od siłownika. Przy okazji też w którym miejscu podpięty jest wężyk podciśnienia od siłownika do układu podciśnienia przy kolektorze.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
basco1984
Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 2008-09-08 19:06
Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=14459
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

Post autor: basco1984 »

Dziś wieczorem postaram się zrobić fotki :)

A licznik też już zmienieś ??
Czerwony Ford Probe II 2,5 V6 GT USA

POLSKA JAZDA
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

Post autor: darel »

Dzięki i czekam z niecierpliwością. Licznik nie powinien mieć znaczenia. Wystarczy, podpiąć się pod kabelki od VSS i powinno działać.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

Post autor: RX »

Darel! :shock:
Ty żyjesz! :mrgreen:
Miło wiedzieć że Probe ciągle w Twoich rękach :)
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
basco1984
Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 2008-09-08 19:06
Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=14459
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: macie racje sprawa nie taka prosta...

Post autor: basco1984 »

roofio pisze:.... wiem na 100% ze elektronika zegarow sie rozni. Ja wymienialem u siebie zegary (jakas sciezka mi poszla od obrotomierza) kupilem drugie zegary od tego samego modelu, 2.0 manual, ten sam rocznik, rowniez usa, ba - prawie ten sam przebieg (+5tys km). Po wymianie, tempomat umarł i do dzisiaj sie nie odzywa. Dla testow zalozylem spowrotem tamte zepsute zegary i dziala. Elektronika jest calkiem inna na tylniej scianie zegarow. W wersji z tempomatem jest bardziej skomplikowana. ...
I ja to potwierdzam bo próbowałem zmienić zegary to tempomat przestał działać :(
Fotki zrobię jutro bo jak wracam z roboty to jest już ciemno i nie mam jak zrobić zdjęć.
Czerwony Ford Probe II 2,5 V6 GT USA

POLSKA JAZDA
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

Post autor: darel »

RX pisze:Darel! :shock:
Ty żyjesz! :mrgreen:
Miło wiedzieć że Probe ciągle w Twoich rękach :)
Kopę lat :D Probek ma się dobrze jak na swoje lata. Jak widzę latasz już innym pożeraczem kilometrów niż ten czarny potwór. Niestety zalatany jestem bardzo i rzadko zaglądam na forum a i ekipa jakby się nieco wykruszyła. Jak widać ciągle coś tam dłubię w tym moim wózku tylko czasu brak.
Sorki za offtopic ale mam andzieję, że MOD wybaczy :twisted:
basco1984 pisze:
roofio pisze:.... wiem na 100% ze elektronika zegarow sie rozni. Ja wymienialem u siebie zegary (jakas sciezka mi poszla od obrotomierza) kupilem drugie zegary od tego samego modelu, 2.0 manual, ten sam rocznik, rowniez usa, ba - prawie ten sam przebieg (+5tys km). Po wymianie, tempomat umarł i do dzisiaj sie nie odzywa. Dla testow zalozylem spowrotem tamte zepsute zegary i dziala. Elektronika jest calkiem inna na tylniej scianie zegarow. W wersji z tempomatem jest bardziej skomplikowana. ...
I ja to potwierdzam bo próbowałem zmienić zegary to tempomat przestał działać :(
Fotki zrobię jutro bo jak wracam z roboty to jest już ciemno i nie mam jak zrobić zdjęć.
Skoro piszesz co piszesz to pewnie coś w tym jest chociaż jak się popatrzy na schamat to nie ma tam specjalnej filozofii i teoretycznie licznik nie powinien mieć znaczenia. To że tempomat się nie włącza moze mieć ziązek z tym, że po wymianie licznika nie dostaje sygnału z VSS. Może jest jakiś nieco inny konektor zubożony o jakieś piny, które ida potem do sterownika tempomatu. Tempomat nie wie, że prędkość przekroczyła wielkość po której powinien zadziałać. Może spróbuj odszukać w wiązce te kabelki które idą od czujnika VSS do licznika i wepnij się w nie bepośrednio wiązką od sterownika tempomatu (dwa kabelki). To oczywiście tylko moje domysły :roll:
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
basco1984
Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 2008-09-08 19:06
Samochód: 2,5 V6 USA 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=14459
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

Post autor: basco1984 »

darel pisze:... Może ktoś mógłby strzelić jakieś fotki którędy wchodzi do kabiny ten wężyk i wiązka od siłownika. Przy okazji też w którym miejscu podpięty jest wężyk podciśnienia od siłownika do układu podciśnienia przy kolektorze.
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Mam nadzieję że się przyda :)
Czerwony Ford Probe II 2,5 V6 GT USA

POLSKA JAZDA
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

Post autor: darel »

Dzięki 8)
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

Post autor: wujeksex »

basco1984 pisze:
roofio pisze:.... wiem na 100% ze elektronika zegarow sie rozni. Ja wymienialem u siebie zegary (jakas sciezka mi poszla od obrotomierza) kupilem drugie zegary od tego samego modelu, 2.0 manual, ten sam rocznik, rowniez usa, ba - prawie ten sam przebieg (+5tys km). Po wymianie, tempomat umarł i do dzisiaj sie nie odzywa. Dla testow zalozylem spowrotem tamte zepsute zegary i dziala. Elektronika jest calkiem inna na tylniej scianie zegarow. W wersji z tempomatem jest bardziej skomplikowana. ...
I ja to potwierdzam bo próbowałem zmienić zegary to tempomat przestał działać :(
Fotki zrobię jutro bo jak wracam z roboty to jest już ciemno i nie mam jak zrobić zdjęć.
Masz może fotki licznika dedykowanego pod tempomat :?:
Ja rozebrałem liczniki z czarnego i ciekawi mnie płytka pod główną obudową. Jest "wciśnięta" zaraz za prędkościomierzem.
Na jej odwrocie są styki opisane jako "BRAKE", "4 PULSE", "PROVE" I "GND 2".
Zastanawia mnie, po co na prędkościomierz (lub z prędkościomierza) sygnał hamulca :?:
Może czarny miał kiedyś tempomat.

Wrzucam fotki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Czapa
Klubowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-08-22 09:20
Samochód: Ford Probe 1993 2.5v6

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

Post autor: Czapa »

Panowie,
To jak to jest w końcu z tym licznikiem? ma znaczenie przy montażu do auta fabrycznie bez tempomatu??
Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 216
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Galeria: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

Post autor: skalpel »

Czy montował ktoś w probe taki tempomat jak na załączniku? Lub ma taki tempomat w aucie i mógł by powiedzieć jak połączyć kable razem który z którym.
Załączniki
5101544598.jpg
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”