Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

Post autor: infernoblade »

Panowie mam pytanie, co potrzebuję aby uruchomić u mnie tempomat (euro 94)? Dawcą ma zostać 94 USA wersja base, nie mogę z różnych przyczyn zabrać całego auta a nie chciałbym jeździć po parę razy bo to kawałek drogi ode mnie.
Wiem, że potrzebuję:
- kierownicę z przyciskami
- taśmę do zasilania przycisków
- licznik
- pedał gazu i hamulca ? ( czy wystarczą same czujniki?)
- sam tempomat
- linka od tempomatu do przepustnicy( z pedału do tempomatu będzie chyba taka sama, proszę o potwierdzenie)
- komputer do tempomatu

Ktoś się orientuje jak to jest z instalacją? W moim modelu znajdę instalację czy będę musiał wydłubać z tamtego całą wiązkę?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

Post autor: LukaszProbe »

Inferno wziąłeś sobie za punkt honoru aby miec swojego probka na full wypasie:))
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

Post autor: KrecioPL »

Inferno:
Potrzebujesz:
1. Poduszkę z przyciskami (taśma pod spodem jest taka sama w wersji z tempomatem jak i bez)
2. Pedał gazu z linka od gazu (pedał jest inny i linka jest inaczej montowana! - uważaj przy wyciąganiu zaczepu z grodzi, trzeba to robić od wewnętrznej strony bo tam są zapięcia)
3. Czujniki pedału hamulca i sprzęgła
4. Wiązka (jak nie wyprujesz to będziesz musiał dorobić)
5. Sterownik
6. Serwo tempomatu (zawieszone jest na lewym przednim kielichu)
7. Podciśnienia wraz z króćcami i trójnikami
8. Z licznikiem jest taka kwestia, że z tego co ustaliłem, tylko do 93 trzeba zmieniać licznik
9. Możesz też wyciąć Fuse Box spod maski, tam są m.in podłączone przewody od tempomatu - będziesz wiedział gdzie się wpiąć.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

Post autor: infernoblade »

Dzięki Krecio, niestety temat został na razie zawieszony w czasie, bo sprzedawca się rozmyślił :(
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

Post autor: infernoblade »

OK, ostatnio dość mocno działałem z tempomatem, poskładany jest praktycznie w całości, tzn;
- poduszka z przyciskami
- serwo tempomatu
- instalacja podciśnień
- linki gazu podpięte
- czujniki na swoim miejscu
- sterownik
- instalacja serwo sterownik
- itp.
Jedyne co mi jeszcze zostało to wymiana pedału hamulca i wiązka od sterownika do bodajże zasilania. Najgorsza jest zabawa z kablami najwięcej czasu zabiera.
Czy komuś z obecnych forumowiczów udało się dołożyć tempomat?
Ostatnio zmieniony 2017-05-02 08:32 przez infernoblade, łącznie zmieniany 1 raz.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

Post autor: KrecioPL »

Wymiana pedały hamulca?
Z tego co wiem, to trzeba tylko czujnik zmienić.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

Post autor: infernoblade »

Niestety pedał przynajmniej u mnie jest inny. Po dołożenia czujnika nie ma się o co naciskać. Pedał od tempomatu ma dodatkowy kątowniki w miejscu czujnika.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
kamilw1911
Posty: 55
Rejestracja: 2016-09-26 07:06
Samochód: Ford Probe 1994 2.0
Lokalizacja: Leszno

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

Post autor: kamilw1911 »

Witam, wraz z sporą ilością czasu, postanowiłem pobawić się w montaż tempomatu, czy ktoś poratuje mnie kilkoma fotkami (w którym miejscu jest zasilany wężyk od serwa tempomatu oraz ogólnie jak wygląda rozmieszczenie poszczególnych elementów i kostek)? Niestety zdjęcia dodane w tym temacie są albo usunięte lub niedostępne :( Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomożecie.
Ford Probe 94' Eur. 2.0 "Electric red metallic"
Awatar użytkownika
paput3000
Klubowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2013-02-04 17:23
Samochód: Ford Probe 94' 2.0 USA i 96' 2.0 EURO
Galeria: viewtopic.php?t=21220
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

Post autor: paput3000 »

kamilw1911 pisze: 2020-04-10 08:44 Witam, wraz z sporą ilością czasu, postanowiłem pobawić się w montaż tempomatu, czy ktoś poratuje mnie kilkoma fotkami (w którym miejscu jest zasilany wężyk od serwa tempomatu oraz ogólnie jak wygląda rozmieszczenie poszczególnych elementów i kostek)? Niestety zdjęcia dodane w tym temacie są albo usunięte lub niedostępne :( Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomożecie.
Witam. Daj znać co dokładnie Ciebie interesuje no chyba że już wszystko zamontowane :) Pozdr
kamilw1911
Posty: 55
Rejestracja: 2016-09-26 07:06
Samochód: Ford Probe 1994 2.0
Lokalizacja: Leszno

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

Post autor: kamilw1911 »

paput3000 pisze: 2020-04-14 08:09
kamilw1911 pisze: 2020-04-10 08:44 Witam, wraz z sporą ilością czasu, postanowiłem pobawić się w montaż tempomatu, czy ktoś poratuje mnie kilkoma fotkami (w którym miejscu jest zasilany wężyk od serwa tempomatu oraz ogólnie jak wygląda rozmieszczenie poszczególnych elementów i kostek)? Niestety zdjęcia dodane w tym temacie są albo usunięte lub niedostępne :( Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomożecie.
Witam. Daj znać co dokładnie Ciebie interesuje no chyba że już wszystko zamontowane :) Pozdr
Witam, dziękuję za odpowiedź :) potrzebuje informacji (zdjęć) gdzie podłączyć przewód podciśnienia (do kolektora ssącego? ) brakuje mi wiązki elektrycznej i tu również mam problem, gdzie poprowadzić przewody i jak to wygląda w skrzynce bezpieczników. Pozdrawiam
Ford Probe 94' Eur. 2.0 "Electric red metallic"
Awatar użytkownika
paput3000
Klubowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2013-02-04 17:23
Samochód: Ford Probe 94' 2.0 USA i 96' 2.0 EURO
Galeria: viewtopic.php?t=21220
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

Post autor: paput3000 »

kamilw1911 pisze: 2020-04-14 19:09
paput3000 pisze: 2020-04-14 08:09
kamilw1911 pisze: 2020-04-10 08:44 Witam, wraz z sporą ilością czasu, postanowiłem pobawić się w montaż tempomatu, czy ktoś poratuje mnie kilkoma fotkami (w którym miejscu jest zasilany wężyk od serwa tempomatu oraz ogólnie jak wygląda rozmieszczenie poszczególnych elementów i kostek)? Niestety zdjęcia dodane w tym temacie są albo usunięte lub niedostępne :( Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomożecie.
Witam. Daj znać co dokładnie Ciebie interesuje no chyba że już wszystko zamontowane :) Pozdr
Witam, dziękuję za odpowiedź :) potrzebuje informacji (zdjęć) gdzie podłączyć przewód podciśnienia (do kolektora ssącego? ) brakuje mi wiązki elektrycznej i tu również mam problem, gdzie poprowadzić przewody i jak to wygląda w skrzynce bezpieczników. Pozdrawiam
Podaj na priv nr telefonu. Przez Messenger albo Whatsapp będzie szybciej z kontaktem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”