Problem z alternatorem

Marty_KTK
Posty: 20
Rejestracja: 2010-02-24 01:25
Samochód: Probe 93' 2,5 V6 & Kadett GSi turbo
Lokalizacja: Poznań

Problem z alternatorem

Post autor: Marty_KTK »

Witam.Przeglądałem wątki dotyczące problemów z alternatorem,jednak opisywane przypadki różniły się od mojego,dlatego pozwoliłem sobie na założenie oddzielnego wątku.
Kłopot polega na tym,że na postoju uciekał mi prąd.Po dwóch dniach akumulator był zupełnie wyczerpany.Zdiagnozowałem sytuację i okazało się,że winny jest alternator.Poprzez forum kupiłem używany alternator(również Mitsubishi) ale okazało się,że jest odrobinę mniejszy i nie da się zamontować.Zdziwiłem się ponieważ wcześniej wyczytałem,że do V6 był tylko jeden model alternatora... Oddałem więc auto do elektryka.Gość wymienił regulator.Pobór prądu przestał być problemem,niestety po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczęło spadać ładowanie,z czasem do zera.Po schłodzeniu silnika,ładowanie wracało do normy ale tylko do czasu nagrzania.Potem znów zero ładowania.Wróciłem do elektryka i zamontowaliśmy stary regulator-w tym momencie sytuacja powróciła do stanu pierwotnego: ładowanie ok ale prąd na postoju znikał.
Kolejna wizyta u elektryka,wymiana regulatora na następny nowy egzemplarz i...nie znów po nagrzaniu nie ma ładowania.Prądu na postoju nie bierze.

Wychodzi na to,że nowe regulatory powodują stratę ładowania po nagrzaniu silnika.Jedynie mój stary regulator nie ma z tym problemu,za to kradnie prąd podczas postoju.
O co tu może chodzić ?
Awatar użytkownika
Metal
Posty: 62
Rejestracja: 2010-05-30 13:48
Samochód: 2gen. 2,5 V6! :)
Galeria: viewtopic.php?t=17643
Lokalizacja: Chorzów

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Metal »

Jak regulator może pobierać prąd? tym bardziej na postoju? Chyba że czegoś nie rozumie
Obrazek
Obrazek
Marty_KTK
Posty: 20
Rejestracja: 2010-02-24 01:25
Samochód: Probe 93' 2,5 V6 & Kadett GSi turbo
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Marty_KTK »

No ja się niestety na elektryce zupełnie nie znam.Wiem tylko,że jako wymieniony element elektryk pokazywał mi regulator.Początkowo facet w ogóle twierdził,że alternator nie ma prawa brać prądu na postoju,wbrew temu co mówiłem.Potem przyznał rację ale to żadna pociecha :(
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Destroyer »

Marty_KTK pisze:Przeglądałem wątki dotyczące problemów z alternatorem,jednak opisywane przypadki różniły się od mojego,dlatego pozwoliłem sobie na założenie oddzielnego wątku.
A to nie lepiej było zadać pytanie w już istniejącym wątku? Idąc dalej, Twoim tokiem myślenia, będziemy mieć na forum 20 tematów dotyczących alternatora, ale każdy z innym problemem oraz z innym rozwiązaniem :roll:
Bo jednemu padły szczotki więc musi to opisać w innym wątku, drugiemu padł regulator napięcia - na to też trzeba mieć osobny wątek... a ile elementów w alternatorze... :?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Metal
Posty: 62
Rejestracja: 2010-05-30 13:48
Samochód: 2gen. 2,5 V6! :)
Galeria: viewtopic.php?t=17643
Lokalizacja: Chorzów

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Metal »

Ok pouczenie mamy zasobą ;)
tzn Tak do alternatora dopływa prąd ciągle nawet na zgaszonym samochodzie ale czemu pobiera prąd? Nie masz gdzieś przebicia na idących do niego kablach?
Obrazek
Obrazek
Marty_KTK
Posty: 20
Rejestracja: 2010-02-24 01:25
Samochód: Probe 93' 2,5 V6 & Kadett GSi turbo
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Marty_KTK »

Ok,przepraszam za nowy wątek.Jednak jak wszystkie problemy będą w jednym topicu,to nikt na dobrą sprawę się w tym nie połapie.Znam te problemy z KTK,sam nieraz usuwałem posty.W każdym razie sorka.
Cóż,kable chyba nie są problemem,skoro elektryk zamienia regulatory i już prądu ni żre...Tam właśnie jest raczej coś nie tak.Może niewłaściwy typ regulatora ?
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Destroyer »

Ale wiesz, jeżeli wszystkie problemy i ich rozwiązania będą w jednym wątku, to wystarczy jedynie przeczytać dany wątek żeby znaleźć rozwiązanie, co zaoszczędzi pracy modom, zachowa porządek na forum i nie stworzy sytuacji, w której to, będziemy mieć 10 wątków o alternatorze, a żaden nie będzie mówił o naszym problemie. Wtedy potencjalny użytkownik forum, który ma problem, będzie miał do przeczytania 10 tematów, co z kolei wiąże się ze stratą czasu i bezsensownym zadawaniem pytań w kliku tematach na raz, bo np. ma problem z dwiema częściami w alternatorze, a jeden wątek mówi o jednej, drugi z kolei o drugiej :) Czy to już jasne?

A wracając do tematu, Kocur miał dziwny przypadek z rozrusznikiem u siebie, po dłuższej jeździe, turbina tak nagrzewała rozrusznik, że po zgaszeniu auta, nie dało się go odpalić przez 15-20 minut, do czasu aż trochę ostygł. Może u Ciebie coś się tam nadmiernie nagrzewa, skoro mówisz że po zagrzaniu, ładowanie słabnie. A najlepiej podjedź do innego mechanika, bo może to wcale nie jest wina regulatora. Już ja znam takich znachorów, jeżeli padł alternator, to na pewno musi być regulator, a jeżeli rozrusznik, to musi być bendix. Wymienią daną część, samochód pojeździ normalnie przez chwilę, a zaraz problem wraca, po czym mówią że nie wiedzą co się dzieje, albo wymyślają coraz to ciekawsze teorie.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Robert »

Identyczny problem miał Mardok 10 sierpnia ub.r.
Mardok pisze:O kurcze sorka, że pod I gen jestem podpięty ale to chyba bez różnicy ^^
:roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Metal
Posty: 62
Rejestracja: 2010-05-30 13:48
Samochód: 2gen. 2,5 V6! :)
Galeria: viewtopic.php?t=17643
Lokalizacja: Chorzów

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Metal »

TYlko że to całkiem normalne zjawisko że spada ładowanie na ciepłym silniku(nie myl nieładowaniem). Jak nie to proszę o poprawkę ale jestem pewien na 95% że u mnie też tak jest i uważam że tak ma być...
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Sam »

ja takich problemów dzięki bogu nie mam ale mam inne pytanie po czym poznajesz że ładowanie ci spada ?? po wskaźniku z licznika ? Czy mechanik ma jakiś sprzęt do tego - ci goście co akumulatory sprzedają mają taki sprzęt, na pewno ;D ale do czego zmierzam - z doświadczeń z probe wiem że wskaźniki z licznika mają swoje kaprysy :D ktoś nawet na forum pisał że miał problem z obrotomierzem (na zimnym pokazywał przy takiej samej prędkości inne obroty niż na ciepłym) :D co jest fizycznie nie możliwe bo przełożenia są stałe. (Pomijając fakt że irytuje mnie wskaźnik paliwa wiecznie pokazuje że jest pełny zbiornik oparów.) Tak więc nie sugerował bym się licznikiem - a raczej pojechał do fachowca który ma odpowiednią wiedzę i sprzęt by sprawdzić ładowanie. Oczywiście jakimś wyznacznikiem jest fakt że jeśli na tym nowym regulatorze nie brał prądu i zapalał normalnie co dzień a nawet po dłuższych przerwach to raczej jest dobrze wszystko a ty jesteś przewrażliwiony.

Dodatkowo muszę się zgodzić z metalem Normalnie jak silnik nie pracuje pobierasz prąd z akumulatora - co za tym idzie zmniejszasz zapas zgromadzonej energii gdy zapalasz to ma się doładować. Właśnie po to jest regulator napięcia - żebyś akumulator doładował (uzupełnił zużytą energię)a nie przeładował jak się doładuje to właściwie akumulator nie pobiera prądu - a wszystkie urządzenia zasilane są z alternatora. Jedynie akumulator obciążany jest przy załączaniu odbiorników do czasu aż regulator nie zareaguje(czyli bardzo krótko) co objawia się przeważnie chwilowym spadkiem obrotów :) No chyba że masz na pokładzie jakiś przenośny młyn (lub inne odbiorniki które pobierają więcej prądu niż twój alternator daje (ale w to wątpię). Bo wymieniał byś alternator a nie regulator ;P jakbyś mieszkał bliżej polecił bym ci bardzo dobry zakład gdzie naprawiają rozruszniki i alternatory. Jakby ktoś chciał - walić na priv:P
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Marty_KTK
Posty: 20
Rejestracja: 2010-02-24 01:25
Samochód: Probe 93' 2,5 V6 & Kadett GSi turbo
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Marty_KTK »

U mnie wskaźnik ładowania zawsze utrzymuje się na połowie skali.Spada jedynie minimalnie przy otwieraniu\zamykaniu szyb i innych tego typu akcjach.Faktem jest,że w Kadecie stopień ładowania mam jakby bardziej podatny na obciążenie.W Fordzie tak nie mam.Natomiast przy tych nowych regulatorach, po rozgrzaniu wskaźnik spada do minimum normala,słabnie wszelakie oświetlenie,obrotek przestaje działać,potem wskazówka już leci do zera.No i to jest początek końca prądu :)
Dzisiaj zaobserwowałem takie zjawisko: ładowanie było ok nawet po nagrzaniu silnika i po kilku kilometrach dodałem mocniej gazu...wtedy momentalnie spadło do minimum(ale jeszcze na normal) no ale znów wszystko przygasło,więc tego prądu na pewno miał za mało... Co do młyna...nie no...nie wożę go na co dzień w aucie ;) A na poważnie: nie mam żadnych mocno obciążających urządzeń.

Robert,czytałem tamten wątek ale nie chciałem mieszać już tych generacji :) Problem podobny ale niestety chyba tylko pozornie :( W przeciwnym wypadku pewnie nie miałbym już kłopotu.Niestety...

Słuchajcie,a wiecie coś może o tych regulatorach ? Były różne typy ? A może faktycznie występowały różne alternatory ?
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Problem z alternatorem

Post autor: wujeksex »

Ja bym stawiał na uszkodzenie uzwojenia wirnika, lub gdzieś "po drodze".
Na starym regulatorze aku szybko Ci się rozładowywał, co oznacza, że alternator cały czas był wzbudzany. Na nowym regulatorze jest ok, ale przestaje ładować po zagrzaniu, czyli słabnie prąd wzbudzenia i coraz niższe napięcie jest wytwarzane w głównym uzwojeniu.
Sprawdź szczotki i pierścienie, może między pierścieniami jest tyle pyłu ze szczotek, że robi się zwarcie i na uzwojenie wirnika płynie coraz mniejszy prąd.
To mogło spowodować uszkodzenie regulatora i cały czas podawał napięcie na uzwojenie wirnika.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Sam »

Czyli jak :D się nie za bardzo znasz znajdź jakiś zakład gdzie robią alternatory ale mówię o jakimś dobrym zakładzie - czemu to mówię - ja też zawsze chcę oszczędnie ;/ a potem wychodzi że płacę dwa razy tyle ;/
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Natan »

Mam faceta ktory sie trudni tym tzn robi ( specjalizacja ) alternatory i rozruszniki . Robi to dokladnie i sumiennie nic starego wszystko nowe wsadza .Ale ja mieszkam kolo Zgorzelca ,skoro sie decydujesz daj znac na PW pozdro :1111_bye:
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Marty_KTK
Posty: 20
Rejestracja: 2010-02-24 01:25
Samochód: Probe 93' 2,5 V6 & Kadett GSi turbo
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Marty_KTK »

Okazało się,że elektryk montuje te regulatory nie wiedząc w ogóle czy one są przeznaczone do tego alternatora.Znacie może jakiś symbol alternatora lub regulatora do tego modelu auta ? U mnie naklejka jest zdarta... Może na tej podstawie znalazłbym właściwy regulator.Przypomnę,że chodzi o 2,5L 93 rok.Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Sam »

z tego co ja się znam to w sumie regulator to regulator różnią się kształtem mocowaniem i umiejscowieniem ale działają tak samo z tego powodu często gdy oryginalny pada i jest drogi to oszczędnie można zastąpić go np tanim z malucha ;) oczywiście w nowoczesnych autach pewnie tak się zrobić nie da ;] ale myślę że to nie tu problem leży. Jednak możesz poczekać możę ktoś się zna lepiej na tym i coś ciekawego napisze.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Marty_KTK
Posty: 20
Rejestracja: 2010-02-24 01:25
Samochód: Probe 93' 2,5 V6 & Kadett GSi turbo
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Marty_KTK »

Te,które elektryk montował to były właśnie jakieś podróbki.Już sam nie wiem czy problemem jest regulator czy nie.Tylko,że na moim oryginalnym regulatorze ładowanie jest ok.Nie jest to dziwne ? Gdyby inny element był przyczyną kłopotów to przecież mój regulator chyba też powinien przestawać ładować po nagrzaniu...
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Sam »

sorki byłem na urlopie rozwiązałeś ten problem w końcu ??
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z alternatorem

Post autor: pe3lwroc »

Witam mam taki problem:Parę miesiecy temu zerwał mi się pasek alternatora,nie bylo pradu,palila sie ikonka silnika,akumulator padal w minute.Po zalozeniu nowego paska ,wszystko ok[alternator bez paska sprawdzony-krecil sie bez oporu] ,kontrolka zgasla,ladowanie na blacie na polowie,Lecz dzis nagle podczas jazdy wskazowka ladowania spadla do low ,tej pierwszej kreski,zaczynala sie juz tlic kontrolka silnika,dojechalem do domu,na wolnych obrotach wskazowka caly czas byla na tej pierwszej kresce,podczas przygazowywania ladowanie roslo.Auto zgasilem,probowalem odpalic po godzinie i juz lipa,akumulator padl..Pasek sie nie zerwal ,nie jest luzny[tyle sprawdzilem] jak myslice akumulator zakonczyl swoj zywot? a moze to jakis regulator?
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Sam »

Powiem ci że w sumie ciężko tak powiedzieć co się skończyło. Zacznij od naładowania akumulatora prostownikiem jeśli podczas ładowania zacznie się jakby gotować to najprawdopodobniej z nim koniec. Co do sprawdzenia samego ładowania to najprościej zdjąć klemę z akumulatora przy zapalonym silniku. Jeśli nie zgaśnie to jeszcze coś ładuje. A tak miedzy bogiem a prawdą:) na dobrych warsztatach mają miernik którym mogą sprawdzić sprawność akumulatora stopień naładowania, ładowanie w samochodzie ;D i inne cuda których nie pamiętam.

Co do samego regulatora napięcia to o ile pamiętam jak pada to napięcie ładowania jest za duże i staje się jasność a potem ciemność. Bo pali się większość cudów wrażliwych na podwyższone napięcie. Więc to raczej nie regulator.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Romas »

Wybacz Sam ale muszę Cie poprawić :wink:
Więc tak, zacznijmy od akumulatora, mianowicie fakt moze być już do niczego, ale wtedy raczej by nie pokazywało słabego ladowania bo nie tak dziala miernik na desce. Co do jego ladowania to jak zacznie sie lekko gotowac wcale nie oznacza ze jest do d*py bo na wolnym ladowaniu(jak prawidlowo z reszta sie powinno ladować akumulator) bedzie po czasie słuchać lekkie gotowanie. a wracając do regulatora napiecia to działa to w dwie strony, a mianowicie albo bedzie przeladowywać albo słabo ładować. najlepiej jest sobie sprawdzic miernikiem na odpalonym silniku, i najpierw na włączonych wszystkich odbiornikach (wycieraczki radio klima) jeśli spadnie poniżej 14.5 w najgorszym wypadku 14 to znaczy ze nie laduje jak powinno, a na wy\łączonych odbiornikach chyba z tego zo pamietam powyżej 15.5 Do sprawdzenia wystarczy zwykly miernik napieciowy :wink:
I to tyle z mojej strony :mrgreen: mam nadzieje że pomoglem :wink:
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z alternatorem

Post autor: OLEY »

Ludziska, a nie wpadliście na to, że kończą się szczotki?
pe3lwroc pisze:na wolnych obrotach wskazowka caly czas byla na tej pierwszej kresce,podczas przygazowywania ladowanie roslo.
Dla mnie to podstawowy objaw przecież. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z alternatorem

Post autor: Sam »

Nie obrażam się jak mnie ktoś poprawia ;D fakt faktem akumulator zawsze syczy przy ładowaniu mnie chodziło bardziej o wizualne gotowanie. Mniejsza z tym co do sprawdzania zwykłym miernikiem -> da się wiem nie chciało mi się opisywać :) jak to się robi moje lenistwo wybaczcie.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z alternatorem

Post autor: pe3lwroc »

-- oryginalny post 2011-06-22 18:40 --

Dzisiaj po 2 dniach bezczynności ,zabrałem w końcu akumulator z Proba do domu,ładuje się już z 2 godzinki na szybkim ładowaniu.Koło 21 odłączę,wsadzę do auta ,zrobię parę kółek w okół bloków i zobacze co sie bedzie działo.Zwróce też uwagę jak zachowuję się wskaźnik na blacie.Niestety nie mam miernika ,aby sprawdzić ładowanie..Jesli bedzie bardzo zle to na noc znów ladowanie aku i rano do zaprzyjaznionego fachmena.

A jeszcze takie pytanie:podczas sprawdzania ladowania miernikiem na zimnym silniku [ssanie] Wartości ladowania beda się roznic od tych na wolnych obrotach cieplego silnika?

-- dodano 2011-06-22 23:11 --

Postępy w poszukiwaniu usterki :D to co udało mi sie dzis zrobić,napiszę w punktach:
1.Naładowanie akumulatora do pełna,
2.Po wsadzeniu akui odpalam silnik alternator kręci,pasek śmiga,naciąg dobry,żadnych pisków etc.,
3.Przy odpaleniu wskazówka od aku na blacie nie powędrowała jak zwykle na połowę lecz nieco niżej koło literki L,wyjechałem więc na przejażdżkę sprawdzić jak bedzie śmigać,
4.Jade sobie 1,2,3 :D -wskazowka na L -zagrzewam silnik,przepuszczam pieszego i stojąc na wolnych obrotach wskazówka spada do tej pierwszej kreseczki,niemal że na blat,więc dodaję gazu i niemalże jednostajnie wskazówka od aku wędruje niemal ,że do połowy,
5.Gasze auto,odpalam za pół godziny,wskazówka już tylko na 1szej kresce,łapie za miernik i odczytuję:
a.bez świateł,wycieraczek i radia - około 12stu A,
b,zapalam światła ,wycieraczki ,radio - spada poniżej 12stu A.
6.Na wolnych obrotach zaczyna tlić sie kontrolka "CHECK ENGINE",lecz gdy dodam gazu-znika.

W jakim kierunku dalej iść? :D
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Problem z alternatorem

Post autor: vitek »

Wg mnie alternator się kłania. Inaczej być nie może :(
:arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... ek#p266768
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”