Śpioch / S.E.M.

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 14:30 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Re: Probe śpioch

Post autor: mikolaj »

Skorpion pisze:Witam wszystkich.Nurtuje mnie pytanie-jak zrobić śpiocha z fordzika. Czy tylko za pomocą przełącznika zamiast bezpiecznika,czy jest jeszcze jakiś sposób? Jeśli się nie mylę,to za każdym razem trzeba się wykazać odrobiną refleksy żeby złapać lampy przed całkowitym otwarciem.Jest jakiś sposób żeby się otwierały cały czas tak samo? Może jakiś opornik w instalacji?
potencjometr sobie wstaw - nie bedziesz sie musial takim refleksem wykazywac!
91 2.2 GT
męzczyzna zrobi wszystko żeby przespać się z kobietą! kobieta zrobi wszystko żeby dostac nowe buty
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Cynki gratuluje pomysłu hehe... :)

A z drugiej strony jak możesz myśleć nawet o :
napędzie na tył,
dolocie konkretnym,
nitro w kierunkowskazie
czy alarmie z wodnymi wytryskami

jak ja nwawet ABSu nie mam :) :roll: nie mówiąc o zaciiskach z tyłu!!! Zaciski to mi się nawet z dużego fiata nie śniły :D
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

DO wszystkich posiadaczy "Śpiochów"

Post autor: neo61 »

Witam

Mam pytanko.
Postanowiłem sobie zrobić śpiocha z mojego autka.
Na performanceprobe nie jest napisane czy światła świecą się po odcięciu dopływu prądu do siłownikó czy też.
Jeżeli dobrze rozumiem to trzeba szybko wyłączyć prąd podczas otwierania świateł.

Pytam bo nie wiem czy jest sens robić to w zimę.
Muszą się świecić żeby móc jeździć.

Pozdr
neo61
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

No niestety wyjecie bezpiecznika nie zalatwi sprawy. Trzeba poprostu wyłączyć szybko podczas podnoszenia. Najlepiej podciągnąć sobie przycisk od bezpiecznika lub zastosować kondensator...
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

mozna tez tak tymczasowo:
1) otwierasz maske
2) włączasz światła
3) wyjmujesz retra
4) ustwiasz wylacznik swietel tak zeby sie zamyknęły
5) wpinasz retra na chwile tak zeby zrobic spiocha
6) zamykasz maske

przynajmniej u mnie tak mozna zrobic. u cie chyba tez powinno, chyba ze ja mam cosik namieszane i nie wylacza lamp od razu po przekreceniu wylacznika tylko dopiero jak sie zamkną. ale lepiej oczywiscie pociagnac kabelek do kabiny.
pozdro.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Z tym kondensatorkiem to niezły pomysł. Można sobie nawet regulownego śpioszka zrobić :):):)
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

Ok ok ok

Juz wiem jak zrobić śpiocha.Najważniejsze pytanie dla mnie to czy światłą świecą po odcięciu prądu dopływającego do lamp czy też nie????Zatrzymam je lekko nad maską ale czy będą świecić i mogę jeździć czy też nie????\



pozdr
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Światłą będą świeciały a włącznik nie odłancza świateł tylko silniczki w lampach :D , ja tak zawsze jerzdzę w dzień z przymrużonymi światłami :D
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Gość

Post autor: Gość »

piotrek pisze:Światłą będą świeciały a włącznik nie odłancza świateł tylko silniczki w lampach :D , ja tak zawsze jerzdzę w dzień z przymrużonymi światłami :D
Oświetlasz silnik??

W końcu to najważnijsz część naszych autek :twisted:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

villani - (Wlkp-W Stronę Morza... Probem:) pisze:1) otwierasz maske
2) włączasz światła
3) wyjmujesz retra
4) ustwiasz wylacznik swietel tak zeby sie zamyknęły
5) wpinasz retra na chwile tak zeby zrobic spiocha
6) zamykasz maske
przynajmniej u mnie tak mozna zrobic. u cie chyba tez powinno...
W stronę którego morza? Za krąg polarny? Powyższy pomysł działa jeśli dzień masz przez pół roku. W nocy warto coś widzieć trochę dalej, niż na metr przed maską. Chyba, że wozisz ze sobą pilota (lub jego żeńską odmianę, czyli pilotkę) i kroki 1, 3, 5 i 6 wykonujesz zdalnie :wink: z cieplutkiego siedzenia kierowcy.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Gość

Post autor: Gość »

Hej wam :) niestety nie posiadam proba, ale jestem szczęśliwym posiadaczem Eclipse'94 8) i mam pytanie... ponoć tylko właściciele prob'ów mogą mi pomóc. Powiedzcie jak w moim 'klipserku' mam zrobić SLEEPY EYES bo nie mam o tym zielonego pojęcia. Z góry dziękuję :wink: :lol:
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

forest - masz schemat elektryki świateł i tzw. retra (podnoszenia świateł)? Jak tak to podeślij mi to Ci powiem jak zrobić.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

forest pisze:... ponoć tylko właściciele prob'ów mogą mi pomóc.
Po naszych drogach buja się trochę sporo furek innych marek z otwieranymi lampami ale faktycznie tylko probe widziałem ,,śpiocha"!
... a tak przy okazji ile trwa przerobiebie światełek na ,,śpiocha" przy założeniu że robi to osoba, w miarę kumata,ale która nigdy wcześniej tego nie praktykowała?
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

Witam

Mam śpiocha:)))
Zrobiłem sam, w garażu-jakieś 1,5 h + montarz w tapicerce koło skrzyni biegów włącznika.

Sterowanie z cieplutkiego siedzenia kierowcy(ważne szczególnie teraz w taką pogodę:)))
Pełen bajer.Zwraca uwagę i mi się bardzo podoba.

Szkoda tylko ,że prawe otwiera się minimalnie szybciej niż lewe i dlatego po zrobieniu śpiocha jest minimalnie wyżej niż lewe:(
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

neo61 pisze:
Mam śpiocha:)))
Zrobiłem sam, w garażu-jakieś 1,5 h + montarz w tapicerce koło skrzyni biegów włącznika.
...gratuluję samozaparcia (nie mylić z zaparciem hi,hi,hi :D ). Pozdrawiam!
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Na probe preformance jakiś specjalista "radzi" aby wyjąć bezpiecznik i włożyć tam wsuwki do końców których przyłączony (za pomocą przewodu) jest wyłącznik. Zadziała, ale ... Takie rozwiązanie pozbawia obwód zabezpieczenia przeciążeniowego na wypadek zwarcia. Jest to pierwszy stopień do usmażenia sobie instalacji, w wyniku np. zetknięcia + z masą. Jeżeli już decydujecie się na wyjęcie bezpiecznika załóżcie dodatkowy o tym samym amperażu na przewodzie doprowadzającym prąd do montowanego przez was wyłącznika(!). Podstawkę pod bezpiecznik (koszt ok 2 zł :lol: ) z zakupem nie powinno być problemu w większości sklepów motoryzacyjnych. Pozdrawiam . (2gen 24v USA)
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

M-Pro pisze:Na probe preformance jakiś specjalista "radzi" aby wyjąć bezpiecznik i włożyć tam wsuwki do końców których przyłączony (za pomocą przewodu) jest wyłącznik. Zadziała, ale ... Takie rozwiązanie pozbawia obwód zabezpieczenia przeciążeniowego na wypadek zwarcia. Jest to pierwszy stopień do usmażenia sobie instalacji, w wyniku np. zetknięcia + z masą. Jeżeli już decydujecie się na wyjęcie bezpiecznika załóżcie dodatkowy o tym samym amperażu na przewodzie doprowadzającym prąd do montowanego przez was wyłącznika(!). Podstawkę pod bezpiecznik (koszt ok 2 zł :lol: ) z zakupem nie powinno być problemu w większości sklepów motoryzacyjnych. Pozdrawiam . (2gen 24v USA)
Zgadzam sie w 100%...browarka dla tego czlowieczka :wink:
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Jerry323f
Posty: 4
Rejestracja: 2006-02-19 15:29
Samochód: brak
Lokalizacja: Eflandia
Kontakt:

Post autor: Jerry323f »

Witam czy wiecie jak mozna rozwiązać spiocha w mazdzie 323f BG???Kurcze metoda z włącznikiem w miejsce bezpiecznika nie działa bo lampy podnoszą sie całe a nie można ich zatrzymać aby był śpioch.I czy wogóle można zrobic spiocha na stałe tak aby lampy otwierały sie tylko w spiace położenie
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Można zrobić nie ma problemu jak chcesz aby na stałe zrobić śpiocha to skróć cięgna od lamp o odpowiednią długość a jeśli chcesz zrobić tak żeby był śpioch kiedy chcesz jak mają niektórzy klubowicze to poszperaj w przewodach od włącznika świateł w którym przewodzie pojawia się prąd podczas podnoszenia lamp i przecinasz go wstawiasz włącznik i przy podnoszeniu lamp odcinasz prąd i zatrzymują sie np. w połowie. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Jerry323f
Posty: 4
Rejestracja: 2006-02-19 15:29
Samochód: brak
Lokalizacja: Eflandia
Kontakt:

Post autor: Jerry323f »

znaczy innaczej nie da rady zrobic spiocha na stałe zeby nie skracać ciegieł(tak to sie chyba końcówkuje:))
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Dla mnie to bez sensu jest zrobienie śpiocha na stałe, a już na pewno
głupotą byłoby skracanie cięgien. Choćby ze względu na przeglądy techniczne itp.
O! Choćby jazda w nocy. Lipa. Prawda? :D :wink:

Jedyne, najmądrzejsze i najbardziej praktyczne rozwiązanie podał Ci Bogdan w drugiej części swojej wypowiedzi.
Przecież to jeden, jedyny włącznik w kabinie więcej :D

No może nie jedyne rozwiązanie, źle się wyraziłem, ale takie rozwiązanie o które pytasz, jest na pewno bardziej kosztowne i skomplikowane.
No i bez sensu. Uwierz mi.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Najprościej.
W tablicy bezpieczników pod machą masz coś takiego jak bezpiecznik Retra. Dorabiasz do niego przełącznik do kabiny i śpioch masz na żądanie.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Jerry323f pisze:Kurcze metoda z włącznikiem w miejsce bezpiecznika nie działa bo lampy podnoszą sie całe a nie można ich zatrzymać aby był śpioch.
Cholera.
Nie mam pojęcia jak wygląda sytuacja w Madzi, no ale nie chce mi się wierzyć, że po odcięciu zasilania silniczków one dalej działają. :-k
Przypuszczam, że robiłeś próbę nie z tym bezpiecznikiem co trzeba.
Sqad pisze:pod machą masz coś takiego jak bezpiecznik Retra.
Dokładnie.
Sprawdź jeszcze raz i daj znać. Ok?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Czy wszystkim wam lampy otwierają się równo! Od paru dni zauważyłem pewną, niewielką zwłokę lewej lampy w stosunku do prawej. Jak to można rozwiązać?

P.S Podpinam się pod ten temat bo też jest od otwierania lamp. Jak ktoś "z wyższych sfer moderatorów" stwierdzi że lepiej zrobić osobny temat to proszę tak zrobić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”