Śpioch / S.E.M.

Gość

Śpioch / S.E.M.

Post autor: Gość »

Testowalem dzisiaj S.E.M. (Sleepy Eye Mode). Najprosciej jest to zrobic wlaczajac swiatla i wyciagajac
bezpiecznik. Tylko w dwie osoby, jedna wlacza a druga wyciaga bezpiecznik. Bezpiecznik jest pod maska o
nazwie RETRA (drugi duzy od gory). Chyba majlepiej bedzie zamiast niego zamontowac jakis switch, albo
najlepiej switch i momentary switch w jednym, wtedy daje to lepsze mozliwosci wstawienia swiatel...
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Teraz wiem juz gdzie jest ten RETRA :lol: . Pasuje wymyslic cos co pozwoli przelaczac swiatla na zasadzie off-sleepy-normal. Zeby sie nie bawic za kazdym razem w ustawianie.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Kilka pytań

Post autor: Raf »

1. - Czy ten bezpiecznik jest tylko do podnoszenia świateł ?
2. - Jakiej wartości jest ten bezpiecznik ?
3. - Jaki prąd w rzeczywistości pobierają silniki świateł ?
4. - Ktoś sprawdzał w dokumentacji jak to wygląda na schemacie ?

Moim zdaniem nie powinniście pomijać bezpiecznika, tylko włączyć przełącznik (przekaźnik) w szereg z nim.

Pozdrawiam Rafał
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: Kilka pytań

Post autor: asdero »

Raf pisze: Moim zdaniem nie powinniście pomijać bezpiecznika, tylko włączyć przełącznik (przekaźnik) w szereg z nim.

Pozdrawiam Rafał
Mokry, tylko testowal uzywajac bezpiecznika. Lepsze to niz przerwanie przewodu :D. Teraz pozostaje obmyslec technicznie tak aby bylo lepsze od zachodnich ukladow :).
Gość

RETRA fuse...

Post autor: Gość »

Bezpiecznik RETRA ma 30 Amper i ze schematu oraz strony www.performanceprobe.com wynika ze jest tylko od silniczkow swiatel... Schemat wpiecia bezpiecznika podesle niebawem na strefe zrzutu...
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Czy mysleliscie jak zrobic aby miec trzy pozycje swiatel tzn.
1. zamkniete
2. spioch
3. otwarte
Nie wiem, czy zalatwic to w sposob elektroniczny jakims ukladem. Czy po prostu trzema pozycjami wylacznika swiatel. Ale w drugim wypadku tez pozostaje sprawa tego jak zatrzymac swiatla pod mniejszym katem (jakis ogranicznik mechaniczny?). Ciezko bedzie wlaczac i ustawiac za kazdym wlaczeniem. Ja mam w wylaczniku swiatel tylko dwie pozycje, wylaczone i wlaczone. Ktos mowil o pozycji kiedy swiatla sa podniesione i nie wlaczone (:?:).
Gość

Post autor: Gość »

Jak masz zapalone swiatla to wciskasz przealacznik (koleczko :)) i przekrecasz pozycje dalej :)...
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Hey!
Zastanawiałem się nad tym trochę i byłem nawet u znajomych którzy zajmują się elektroniką.
Moim zdaniem zrobienie SEM (żeby to miało smak) wymaga trochę pracy.
Po pierwsze: wydaję mi się że nie należy pomijać bezpieczników.

Po drugie: nie sądze żeby światła były wyłączane mechanicznie po podniesieniu (mam na myśli jakiś wyłącznik przy światłach który się wciska po ich podniesieniu) dlatego że jak miałem rozbitego proba to m.in. wymieniałem jeden silniczek i gdy podpieliśmy go "na krótko" żeby sprawdzić czy chodzi to okazało się że chodzi w koło tj. lampa się otwiera, zataczą okrąg i zamyka się. I tak w kółko. Dlatego też w samym silniku musi być jakiś układ który reguluje tym i wie kiedy zatrzymać światła. Wie wtedy gdy dostanie sygnał od przekaźnika. Przynajmniej taką mam teorię. Dlatego też żeby nie pominąć przekaźnika i bezpiecznika należało by podpiąć się w kabelki przy konsoli gdzie włancza się światła.

Po trzecie: w takim układzie wystarczył by tylko jeden włącznik z 3 pozycjami 1,0,2 gdzie 1 to właczanie SEM a 2 ich wyłanczanie. Podpinając się przed przekaźnikiem mamy pewność że lampa podczas podnoszenia się nie obruci w koło i nic się nie stanie bo jesli nawet dojdzie do samego końca to wyłączy ją przekaźnik. Z wyłanczaniem SEM też by nie było problemu. Jednak jest znowu małe ale!!!
Z ciekawości sprawdziłem kiedyś czy po szybkim włączeniu świateł i natychmiastowym ich wyłączeniu otworzą się tylko częściowo? Okazało się że otwierają się całe. Dlatego też pewnie przy włanczaniu świateł zostaje podany tylko impuls, który podnosi światła do góry. I właśnie dlatego pojechałem do kolegów elektroników. Była by możliwość zrobienia czegoś takiego jak "timer". Kupuje się kilka elementów, płytkę robi się samemu, wszystko podpina i jest chappy :lol: . Dodatkowo można zamontować podkówkę dzięki której można regulować opóźnienie i tym samym wysokość podnoszonych świateł. :-)
OTO MOJA TEORIA! MOŻE SIĘ MYLĘ MOŻE NIE. CZAS POKAŻE :-)

Spróbuję jeszcze podpiąć się w kable bez tej płytki "na sucho" i zobaczymy co się będzie działo. Czy światła wysuną się całe czy po rozłączeniu obwodu przełącznikiem?

Asdero: Ty też na pewno możesz podnieść światła nie zapalając ich. Przekręć gałkę do końca tak aby się wysunęły i zapaliły, potem gałkę wciśnij i przekręć jeszcze o jeden poziom :-)

Pozdrawiam. kollek
p.s. ale się rozpisałem!!! :roll:
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

kollek pisze: Była by możliwość zrobienia czegoś takiego jak "timer".

Spróbuję jeszcze podpiąć się w kable bez tej płytki "na sucho" i zobaczymy co się będzie działo. Czy światła wysuną się całe czy po rozłączeniu obwodu przełącznikiem?

Asdero: Ty też na pewno możesz podnieść światła nie zapalając ich. Przekręć gałkę do końca tak aby się wysunęły i zapaliły, potem gałkę wciśnij i przekręć jeszcze o jeden poziom :-)
Wlasnie myslalem o przezutniku z timerem elektronicznym. Sa takie rzeczy gotowe i sprzedawane w sklepach z elektronika jako kit-y. Sprzedaja to tez wysylkowo. A jezeli chodzi o uklad mechaniczny to myslalem o ogranicznikach krancowych, co raczej sie nie uda :D.

Qrcze... hm... czlowiek cale zycie sie uczy :D. Nie pomyslalem, ze mozna galke wcisnac :idea: :!: :D
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Witam
A jak ktoś chce na szybkiego zrobić sem to wystarczy wpiąć się w kabel przed bezpiecznikiem RETRA i podłączyć przełącznik.
Podczas podnoszenia świateł za pomocą gałki konsolowej (tak jak się podnosi światła normalnie) trzeba tylko celnąć i odciąć obwód przełącznikiem. I już mam SEM :D :D :D
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

ŚPIOCH raz jeszcze

Post autor: BiZoN »

Rick pisze:Już wiem, tylko 93' miały ten wyłącznik, od 94' jest inaczej jak zrobić Spiocha zajzyj na tą stronę http://www.geocities.com/MotorCity/Flat ... sleepy.htm
Wszystko pięknie ładnie.
Zrobiłem (kurna jak bym wiedział ile trwa to 15 minut to bym kogoś udusił. Ale przełącznik ładnie w popielniczce schowany, czarniutki prawie go nie widać, a pod ręką jest)

No tak ale jak widzimy na fotce na stronie probiak spokojnie stoi sobie ze śpiochem w pełnej krasie wszystkich świateł !!!
I tu jest zagadka :!:
I tu jest wyzwanie :!:
Jak zrobić takiego śpiocha :idea:
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

poprostu włączył długie, podciągając dżwignię jak do mrugnięcia. Jak chcesz świecące to zaglądnij do performanceprobe... tylko musisz ciągnąć kable z komory silnika i przy bezpiecznikach pogrzebać, ot cała historia.
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

Myślałem, że może ktoś u Nas ma już coś takiego zrobione.
A tak - trzeba będzie szukać, tłumaczyć, kombinować :roll:
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Awatar użytkownika
Skorpion
Posty: 58
Rejestracja: 2004-07-05 08:44

Probe śpioch

Post autor: Skorpion »

Witam wszystkich.Nurtuje mnie pytanie-jak zrobić śpiocha z fordzika. Czy tylko za pomocą przełącznika zamiast bezpiecznika,czy jest jeszcze jakiś sposób? Jeśli się nie mylę,to za każdym razem trzeba się wykazać odrobiną refleksy żeby złapać lampy przed całkowitym otwarciem.Jest jakiś sposób żeby się otwierały cały czas tak samo? Może jakiś opornik w instalacji?
PROBAS 89r, 2,2GT
Rzeczy niemożliwe wykonuję od ręki-na cuda trzeba chwilę poczekać.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Ja u siebie podpiąłem się w bezpiecznik RETRA pod maską. Co prawda mam prostą instalacje bo jednym przyciskiem reguluję 2 światła.

Myślałem żeby zrobić coś fajniejszego np. 2 przełączniki i do tego zmontować 2 układy (po jednym na lampe) żeby każde światło było otwierane osobno. Wówczas można by było wyregulować każde z nich jak dużo ma się wysówać a układ po kilku ułamkach sekundy rozłączał by obwód. Wtedy można by było precyzyjnie określić ile mają wysówać się lampy. Pewnie można to zrobić na jednym przełączniku ale trzeba by było instalacje podciągnąć bezpośrednio do silniczków i założyć oddzielnie bezpiecznik.

Wszstko się da tylko trochę trzeba mieć czasu i chęci :wink: :)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

Wszstko się da tylko trochę trzeba mieć czasu i chęci
Albo nadmiar gotówki wtedy czas jest nie potrzbny :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

ech... nie lepiej isc prosta droga?? po co sobie zycie utrudniac :):D
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Spioch jest calkiem fajowy :)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Śpioch jest COOL :!: 8) :D
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Gość

Post autor: Gość »

SOOOCZEWY RULEZZZZZZZZ!!!!

śpioch do kwadratu
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Sqad pisze:SOOOCZEWY RULEZZZZZZZZ!!!!

śpioch do kwadratu

Sqad pierwiastkuj soczewy
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 14:31 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Cynki pisze:
Sqad pisze:SOOOCZEWY RULEZZZZZZZZ!!!!

śpioch do kwadratu


dobrze prawi.

soczewy absolutnie hiper mega zajefajnie odsadzają inne trendowe amulety w aucie. :D

to po prostu prawdziwy probiarz mieć powinien. :d
Kolejna osoba jest w błędzie :!: :roll: Ależ to smutne :!: :(
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Soczewy cool 8) 8) 8) :1111_ok: :twisted: !
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Muszę stanąć murem za Stroberem, ŁAPY PRECZ OD OCZEK! :wink:
Jak się komuś soczewki podobają, to niech sobie bryle sprawi :lol:

P.S.
Ja w tonacji żartu, oczywiście, żeby nieporozumień nie było :wink:
Pozdrawiam, Rafał.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”