Jak podłączyć centralny zamek w IIgen??

Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

Jak podłączyć centralny zamek w IIgen??

Post autor: UkI »

Witam
Mam mały problemik. Chciałem dzisiaj zamontować sobie alarm do furaka i oczywiscie spiąć go z centralnym zamkiem. Sprawa wygląda tak: alarm podaje 2xminus a w tym probiaku (mowa o IIgen) widze tylko plus. Jak to podłączyć?? HELPPPP....
Probe II 2,5 V6
Gość

Post autor: Gość »

Problemem jest sposob sterowania centralnym w oryginale. Daj znac na PW, GG lub mail, to Ci podesle schematy skad to sie bierze.
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Sprawa jest dość prosta.Ja to rozwiązałem przy pomocy dwóch przekaźniczków i rezystora 4,7k.Tylko nie pamiętam na 100% czy otwieranie,czy zamykanie było podawane przez rezystor,ale raczej otwieranie tak jak na rysunku.Ewentualnie zmienisz tylko przewody.
Zrobiłem mały szkic.
Obrazek
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Sorki błąd rysunkowy."Otwieranie alarm -".Dwa minusy od alarmu.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: UkI »

Tak zgadza sie, otwieranie przez rezystor, wielkie dzieki.
pozdr.
Probe II 2,5 V6
Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: UkI »

Tak zgadza sie, otwieranie przez rezystor, wielkie dzieki.
pozdr.
Probe II 2,5 V6
Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Pakułek »

Witam. Mam ten sam problem. Tylko nie bardzo rozumiem ten szkic :( . Może jakoś prosciej ? :D Od alarmu idą dwa przewody, jeden ma odpowiadać za otwieranie a drugi za zamykanie. Jednak gdzie i jak je podpiąc do kostki od c.zamka (centralki sterowania). W opisie załączonym do alarmu jest napisane, że podpiąć się do kabla zielono czarnego w tym jeden przewod przez rezystor. Jak sobie z tym poradzic?
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi
Awatar użytkownika
cacek
Posty: 1378
Rejestracja: 2006-01-12 16:54
Samochód: Wołowina
Galeria: viewtopic.php?t=8555
Lokalizacja: Police

Post autor: cacek »

Przekazniczki i po sprawie (pare minut roboty) :D
"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Pakułek »

No tak. To znalazłem. Ale po prosze dokładniej. W koncu po to jest forum żeby pomagać i dzilić sie swoim doswiadczeniem :D . Przekaznik znalazłem jednak gdzie podłaczyc przewód od otiwrania i zamykania?
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Napisz jakie masz wyjścia z alarmu: sterowanie zamkiem (otwieranie i zamykanie) odbywa się dwoma plusami? Tak można odczytać Twój poprzedni post, ale żeby Ci źle nie doradzić... Najczęściej jest minusami (jak na rysunku z poprawką Axela post niżej).
Poczytaj sobie również :arrow: ten temat (i niech Cię nie zmyli, że w I generacji).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Pakułek »

Mam taki jak na schemacie.

Według dołączonego opisu dedykowanego do Probe 95rok należy:
Sterowanie plusem ( zastosować schemat C) czyli ten co na załączonym schemacie powyżej. Przewód zielono/czarny (otwieranie i zamykanie realizowane jest jednym przewodem) znajdującym sie w wiązce idącej do centralki orginalnej po stronie pasażera.( i to sie zgadza, tyle że zamykanie działa a otwieranie nie). UWAGA! Przewód sterujący otwieraniem systemu alarmowego podłaczyć w/w przewodu przez rezystor 4700 /0.25W.

I gdzie podłaczyć zielony a gdzie niebieski? O ile przewod odpowiedzialny za zamykanie działa, to przewod otwierający po podłaczeniu do zielono/czarnego nie otwiera drzwi!
Ostatnio zmieniony 2006-08-01 14:46 przez Pakułek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

1. Jeśli to na dole schematu to siłownik zamka, to raczej pomylili schemat: albo to nie jest C, albo w ogóle nie ten plik.
2. Wywal link ze swojego postu - tak na wszelki... 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Pakułek »

Link jest ok i jest z mojego alarmu. Koles ktory mi pomaga to montowac mowi ze opis nie jest własciwy. Dlatego gdzie sie podpiac?
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi
Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Pakułek »

Jest problem.Gdy chcę otworzyć drzwi, załacza się orginalny alarm ( klakson+awaryjki ). Dlaczego? Jak robię to kluczykiem to jest ok.
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Post autor: szpagat »

Mam mały problem i może ktoś mi wreszcie podpowie bo pytałem już w innym temacie i nic, a na pewno wielu z Was świetnie się na tym zna. Zamek mam bez pilota zwykły centralny i z drzwi pasażera działa ładnie działa też z wnętrza poprzez przyciski lock/unlock - otwierają się i zamykają jedne i drugie drzwi. Zaś kręcąc kluczykiem w drzwiach kierowcy otwierają się i zamykają tylko te od kierowcy. Problem dopiero się pojawił wcześniej było ok.
Wymieniałem boczne listwy (więc zdejmowałem tapicerkę z drzwi żeby spinki wypchnąć bez łamania) i podejrzewam że mogłem rozłączyć niechcąco jakiś kabelek czy coś.
Podpowiedzcie co może być przyczyną i gdzie szukać, bo rozbierałem już tapicerę zaglądałem w zamek ale nic nie widzę. Jedynie 2 luzne kable. Czy one powinny być luzne czy gdzieś podpięte??? Jeśli tak to gdzie???
Obrazek Obrazek Obrazek
Fight like a man!!!
woytas
Posty: 47
Rejestracja: 2007-09-13 19:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Jak podłączyć centralny zamek w IIgen??

Post autor: woytas »

Witam.
Borykam się ostatnio z podłączeniem centralnego zamka.
Schemat centralki którą kupiłem wygląda tak:
Obrazek

a tak wygląda schemat z którego korzystałem:
Obrazek

Coś jednak podłączyłem nie tak jak trzeba, ponieważ słychać że sterownik działa, ale centralka nie otwiera ani nie zamyka drzwi.
W związku z tym moje pytania są następujące:
czy przewód zielono czarny w który należy się wpiąć może być ten który znajduje się w nogach kierowcy idący do kick panelu?
Które przewody ze schematu mają do niego iść?
2.5 II generacja 94r
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: Jak podłączyć centralny zamek w IIgen??

Post autor: seru »

ja przewód czarno-zielony znalazłem w wiązce przy progu drzwi od strony kierowcy (pod wykładziną) zeskrobałem troszkę izolacji i tam się wlutowałem.
Jeśli nie jesteś pewien, czy znalazłeś odpowiedni przewód, wbij w niego szpilkę tak aby przebiła izolację i doszła do przewodu. Jedeną końcówką miernika dotykaj szpilki a drugą przyłóż do masy np w zapalniczkę. Ścianka w zapalniczce to masa a spód (dno) to plus. Podczas tak zainstalowanego miernika zamknij centralny zamek przyciskiem na drzwiach, w momencie kiedy zamykasz powinno pojawić się na woltomierzu 12V a w momencie otwierania ok 3V. Musisz być pewien, że szpilka przebiła izolację ! Jeśli nic się nie pojawia musisz szukać dalej....
Z centralkki , którą masz wyjkorzystujesz sygnał zamknięcia (przewód biały, 7 od góry), podłączasz go bezpośrednio do kabla czarno-zielonego który znajdziesz w probe. Nstępnie podłączasz w ten sam punkt przewód 8, brązowy ale UWAGA! Brązowy podłączasz do czarno-zielonego przez rezystor 4,7 kOhm. Podłączasz też zasilanie centralki do pierwszych dwóch kabelków, zgodnie z rysunkiem i cieszysz się działającym centralnym z pilota :)

Ja sobie darowałem instalację i podłączenie syreny, podłączenie kierunkowskazów itp. Więcej szukania kabli niż reszty roboty, więc dałem sobie spokój. I tak z kilku metrów wyraźnie słychać jak drzwi się otwierają i zamykają :)

powodzenia
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
woytas
Posty: 47
Rejestracja: 2007-09-13 19:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Jak podłączyć centralny zamek w IIgen??

Post autor: woytas »

Bardzo mi pomogłeś dzięki:)
jednak to nie był ten kabel mimo że miał taki sam kolor.
Odpowiedni znajdował się tak jak pisałeś w wiązce przy progu...
Tylko teraz problem jest taki, że jeśli przykładam biały kabelek do zielono czarnego to centralka otwiera drzwi elegancko. Jeśli jednak go podłączam na stałe i nacisnę przycisk otwarcia na pilocie to słychać tykanie sterownika, ale żadnej reakcji na centralnym zamku nie ma...
2.5 II generacja 94r
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak podłączyć centralny zamek w IIgen??

Post autor: arko »

witam .podłączyłeś rezystor na brązowym kablu tak jak na schemacie :?:
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
woytas
Posty: 47
Rejestracja: 2007-09-13 19:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Jak podłączyć centralny zamek w IIgen??

Post autor: woytas »

tak podłączyłem, tylko nie wiem czy ten rezystor na pewno jest dobry. Ale czy bez rezystora pilot nie powinien otwierać drzwi skoro po przyłożeniu białego kabla do zielono czarnego otwiera?
2.5 II generacja 94r
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: Jak podłączyć centralny zamek w IIgen??

Post autor: seru »

Stanowcze NIE! Bez rezystora drzwi nie otworzysz.
Jeśli nie podłączysz przez rezystor to jak klikniesz zamykanie to się zamknie, jak klikniesz otwieranie to też się zamknie bo tak samo poda 12V. Sterowanie w probe jest na jednym kablu czyli otwarcie i zamknięcie musi mieć inne napięcie. 12V zamyka, 3V otwiera. Instalujesz rezystor 4,7 kOhm (nie moze być inny) po to aby zbić napięcie z 12V na 3V podczas wysyłania sygnału zamknięcia.
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak podłączyć centralny zamek w IIgen??

Post autor: arko »

witam .ten temat maglowałem juz na forum ponieważ sam się męczyłem z podlączeniem . a co z alarmem fabrycznym działa prawidłowo :P :?:
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
woytas
Posty: 47
Rejestracja: 2007-09-13 19:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Jak podłączyć centralny zamek w IIgen??

Post autor: woytas »

kolego seru chyba nie zrozumiałeś. Chodzi o to, że centralka na kliknięcie pilota nie reaguje (słychać tylko sterownik) jedynie na przyłożenie kabla białego lub brązowego do zielono czarnego drzwi się otwierają (nie zamykają).
Mierzyłem napięcie idące z białego i brązowego przewodu i co ciekawe cały czas idzie z nich około 3,9V bez żadnego rezystora.
A gdy podałem ręcznie na przewód zielono czarny 12v bezpośrednio z akumulatora to centralka się zamknęła.
No i co może być grane?

Z alarmem jak narazie problemu nie mam (nawet gdy otworze drzwi przyciskiem od środka) czego za bardzo nie rozumiem, bo jeszcze kilka dni temu wył jak głupi.
2.5 II generacja 94r
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: Jak podłączyć centralny zamek w IIgen??

Post autor: seru »

Sorrki, że wprowadziłem Cię w błąd. NIe do końca zrozumiałem Twą wypowiedź :wink:
masz jakiś nietypowy model centralki skoro daje 3,9V :roll: Przeważnie dają 12V.
zamiast tego rezystora na otwarcie zainstalować trzebaby przekaźnik, który sterowany byłby sygnałem zamknięcia (myśle że 3,9 wystarczy na załączenie standardowego przekaźnika, trzeba sprawdzić). Przekaźnik po załączeniu puszczałby 12V na przewód czarno-zielony. Jeśli nie wiesz o co mi dokładnie chodzi, to w wolnej chwili mogę Ci narysować który kabel do którego wejścia przekaźnika podłączyć. Myślę, że to powinno działać.

znalazłem chwilę więc opisuję w szczegółach :)

schemat z numerami wyjść standardowego przekaźnika o wartości ok 5zł
Obrazek

a tak przekaźnik wygląda od spodu (od strony nóżek)
Obrazek

teraz opis co trzeba podłączyć do każdej nóżki:
85 - masa
86 - przewód biały z centralki oznaczony jako "zamknięcie"
30 - +12V (np z zapalniczki samochodowej, chyba że masz na niej 12V dopiero po włączeniu zapłonu to szukaj +12V gdzie indziej)
87 - przewód czarno-zielony z oryginalnej instalacji centralnego zamka
87a - to wyjście występuje w przekaźnikach dwustanowych. Możesz nie mieć takiego wyjścia lub zamiast niego mieć drugie z oznaczeniem 87. Jeśli masz 87a to zostaw wolne, drugi stan przekaźnika nie jest nam dziś potrzebny :wink: .

Przewód brązowy "otwarcia" normalnie podpinasz pod czarno-zielony, skoro mówisz że z otwarciem nie ma problemu.

To wsystko będzie działać z założeniem, że 3,9V będzie w stanie zasilić cewkę przekaźnika. jak podłączysz 85 i 86 zgodnie z opisem to po kliknięciu na pilocie zamknięcia powinieneś słyszeć czy przekaźnik się załącza.

koszt przekaźnika koło 5zł, koszt kupna nowej centralki pewnie koło 15 razy większy :lol:
Ostatnio zmieniony 2009-09-15 13:29 przez seru, łącznie zmieniany 3 razy.
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak podłączyć centralny zamek w IIgen??

Post autor: arko »

witam. pierwszy raz spotykam się z tym żeby z centralki wychodził inny prąd niż 12v ale .....nie jestem elektrykiem więc może tak jest . jeśli masz możliwość to może wymień tą centralkę na inną i będzie mniejszy problem z podłączeniem ponieważ na zamykanie musi iść 12v w twoim przypadku trzeba kąbinować ale ja nie pomogę .pozdrawiam
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”