Wycieraczki czasowe

Awatar użytkownika
czyku
Posty: 59
Rejestracja: 2013-05-12 12:04
Samochód: Ford Probe 2.0 16v 1994

Wycieraczki czasowe

Post autor: czyku »

Po odbiorze od mechanika 'nagle' zaczęło się coś dziać z wycieraczkami czasowymi. wycierają do połowy, stają, po chwili wycierają do końca, stają i tak w kółko. Dodam, że na innych opcjach działają poprawnie tylko na czasowych tak się dzieje.
Z góry dzięki za jakieś info.
Probe 2.0 16v
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Wycieraczki czasowe

Post autor: batigol67 »

Co ci mechanik robił?
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: Wycieraczki czasowe

Post autor: Destroyer »

Wymienił olej... :twisted:
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
czyku
Posty: 59
Rejestracja: 2013-05-12 12:04
Samochód: Ford Probe 2.0 16v 1994

Re: Wycieraczki czasowe

Post autor: czyku »

Wymieniany byl olej, lacznik stabilizatora i sprawdzał falujace obroty. Nic wspólnego co mogłoby te wycieraczki naruszyć a mimo wszystko przestaly prawidłowo działać; q
Jaki olej niby ?:D
Probe 2.0 16v
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Wycieraczki czasowe

Post autor: batigol67 »

Rozbierz i wyczyść włącznik.
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Wycieraczki czasowe

Post autor: Patryk- »

Trzeba na szybę malca jakiegoś valvolina będzie poślizg to i wycieraczki pójdą ;)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Wycieraczki czasowe

Post autor: Spider33 »

U mnie tez się zacinały przy najszybszych obrotach ale w końcu same się naprawiły.
Awatar użytkownika
czyku
Posty: 59
Rejestracja: 2013-05-12 12:04
Samochód: Ford Probe 2.0 16v 1994

Re: Wycieraczki czasowe

Post autor: czyku »

Ale one chodzą na drugiej i trzeciej opcji tylko na czasowych mają jakiś problem.
Z chęcią bym rozebrał ten włącznik ale niestety nie mam pojęcia jak :D
Probe 2.0 16v
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Wycieraczki czasowe

Post autor: Spider33 »

Podobno jest nie rozbieralny.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wycieraczki czasowe

Post autor: Romas »

A druga używana manetka kosztuje z 10 zł, opłaca się pierdzielić w rozbieranie? :mrgreen:
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Wycieraczki czasowe

Post autor: Prezes5G19 »

Witam
Mam pytanie do szanownego grona probiarzy a brzmi ono tak.
Czy ktoś bawił się już w podmianę przerywacza tylnej wycieraczki na taki który robi większą pauzę między pracą góra-dół?
Poruszam ten temat ponieważ irytuje mnie co chwilę włączanie i wyłączanie guzika tej że wycieraczki a pióro charata po suchej szybie i się ściera.
Resort
Posty: 15
Rejestracja: 2015-11-02 11:17
Samochód: Ford Probe Medici 1997 2.0L
Lokalizacja: Polska

Re: Wycieraczki czasowe

Post autor: Resort »

Jestem gotów postawić dolary przeciw orzechom że przyczyną tej szarpanej pracy wycieraczek przednich w pozycji "czasówka" jest albo brak napięcia stalego na silniku wycieraczek (napięcie +12V musi być zawsze na jednym z konektorów w kostce elektrycznej podpiętej do silniczka już po wlączeniu zaplonu i jest ono niezależne od wylącznika wycieraczek) lub uszkodzony ślizg wewnątrz silnika elekrycznego odpowiedzalny za samopowrót ramion wycieraczek który pracuje wlaśnie z tym przewodem t.zw.podtrzymanie pracy samopowrotu do pozycji wyjściowej ramion wycieraczek.Mam taką usterkę w swoim Probe 2.0L z 1997 r. i u mnie jest uszkodzony ślizg wewnątrz silniczka a dokladniej brak tej blaszki stykowej.Ktoś ją wcześniej po przelamaniu usunąl ze środka i nie ma jej wcale.Czasówka podaje krótki impuls +12V na konektor od wolnych obrotów a dalszą pracę podtrzymuje zestyk z napięciem o którym wspomnialem wcześniej.Praca "szybkie" ma oddzielny konektor.Czwarty przewód to "masa" czyli minus akumulatora.Odpowiem jeszcze na ostanie zapytanie (mam świadomość że temat z przed ponad roku) - tak jak najbardziej można wstawić przekaźnik czasowy do tylnej wycieraczki z pracą najczęściej między 6 do 9 sek. lub plynną regulacją choć tak naprawdę przydaly by się obie wersje.Ciągla praca potrzebna jest w momencie intensywnego wykorzystania spryskiwacza.Osobiście odradzal bym taką przeróbkę bo niewiele ona wniesie choć można by rozważyć użycie wylącznika typu niestabilnego t.zw."dzwonkowy" i przekaźnik z cyklem dwóch lub trzech pelnych wachadel ramienia wycieraczki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”