Alternator

Morfojs
Posty: 3
Rejestracja: 2014-12-12 17:18

Alternator

Post autor: Morfojs »

Witam wszystkich, mam pytanie czy alternator z silnika 2.5 pasuje do 2.0? Jaki altek najwiekszy jest do proboszcza? Pytam bo rozbudowuję audio i prądu mi brakuje. Standardowo w 2.0 jest 80A? znalazłem jakieś z silnika 2.5 90A i się zastanawiam czy bedzie pasować.
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Alternator

Post autor: waldii »

Z 2.5 nie pasuje do 2.0
Morfojs
Posty: 3
Rejestracja: 2014-12-12 17:18

Re: Alternator

Post autor: Morfojs »

A wie ktoś może od jakich innych aut by pasował altek? najlepiej ze 120A
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Alternator

Post autor: Sallmo »

Zobacz ile dają amper xedoxy 6,9
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Alternator

Post autor: Prezes5G19 »

Musisz określić którą generacją probka jeździsz . I jeśli szukasz już części to szukaj ich do mazdy 626. Uzupełnij profil to możemy Ci szybciej pomóc. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alternator

Post autor: Romas »

ja osobiście nie polecam nowych chińczyków, oddaj Alternator do polecanej firmy na regeneracje i bedziesz miala złożone na dobrych częściach.
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Alternator

Post autor: Spider33 »

A opcja dla oszczędnych to kupić używkę. Mój alternator już w 3 aucie śmiga ;)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alternator

Post autor: Romas »

a i pewnie że można, mi chodzilo o to że nie ma sensu wywalac kasy na chińczyka, bo wiem ile reklamacji na to jest, podobnie i z rozrusznikami :wink:
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Alternator

Post autor: Prezes5G19 »

Altka można sobie samemu zregenerować . Ostatnio rozbierałem i cała procedura zajmuje ok 3 h od wymątowania przez zamianę części i założenie do auta.

Ja sobie wymieniłem szczotki na nowe Mitsubishi 5x8x23 9 PLN
Łożysko NSK 17x14x48 20 PLN ( Z tym 48mm niejestem pewien bo mogłem zapomnić ) :roll: \
Łożysko mitsubishi 8x23x14 19 PLN
Regulator napięcia ( bo uszkodziłem przy rozbieraniu ) na używany z drugiego alternatora
Koszt 48 zł + 11 zł 4pak żubra
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alternator

Post autor: Romas »

I ty uważasz że to jest zregenerowany alternator? :mrgreen:
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Alternator

Post autor: Prezes5G19 »

Może nazwijmy to ,,wyremontowany"
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alternator

Post autor: Romas »

Albo raczej działający przez czas bliżej nie określony :mrgreen:
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Alternator

Post autor: Prezes5G19 »

To jest tylko twoje zdanie. Chcesz - kup sobie używany z innego auta z przebiegiem 300kk i se go zamontuj . Oczywiście będzie najlepszy bo twój
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alternator

Post autor: Romas »

Ale ja nie zamontował bym tak starego altka, tylko złożył na nowych bebechach, wszystkich.
A taki używany kupiony idzie na jednej lini z takim jak zrobiłeś wymieniając w nim czesci na używane :wink:
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Alternator

Post autor: avel »

Można kupić wszystkie części. Alternator jest produkcji Mitsubishi i po jego oznaczeniach należy szukać, polecam katalog as-pl.com, tam odszukać czego potrzebujemy i jaki ma kod. Koszt wymiany: oba łożyska NTN, regulator i mostek to około 140zł z czego najdroższy jest mostek.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Alternator

Post autor: Scyzor »

Zadam głupie pytanie (w razie czego wina leży w katalogu IC):
czy alternator od jedynki GT pasuje do 2.0 ???
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alternator

Post autor: KrecioPL »

Wątpię by ktoś to testował. Jednakże, jeśli mają taką sama moc, ten sam sposób montażu to tylko wymienić kółko i zakładać.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Alternator

Post autor: Scyzor »

Moc pewnie taka sama jak nie większa w GT... No nic - muszę coś zrobić z dwójkowym a w garażu leży mi sprawny jedynkowy... zobaczymy :)
Dzięki za info.
Obrazek
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Alternator

Post autor: Luna »

Ciekawe pytanie i z ciekawości porównałem ( na zdjęciach ) i wychodzi, że faktycznie by pasował bo są takie same. Różnią się tylko te od V-ek.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Alternator

Post autor: Scyzor »

No właśnie: znalazłem na Alledrogo też np. to:
Chiba są takie same...
http://allegro.pl/alternator-ford-probe ... 40723.html

Opis z treści aukcji:

"Alternator regenerowany JA755 12V - 80A
W razie pytań proszę o kontakt telefoniczny 605414016 servis

Zastosowanie:

FORD USA PROBE I benzyna 2.2 1988/08-1993/07 82kW , 112KM, 2184ccm
FORD USA PROBE I benzyna 2.2 GT 1988/08-1992/12 108kW , 147KM, 2184ccm
FORD USA PROBE I benzyna 3.0 V6 1989/09-1993/07 104kW , 141KM, 2979ccm
FORD USA PROBE II (ECP) benzyna 2.0 16V 1993/10-1998/03 85kW , 116KM, 1991ccm FS
MAZDA 626 IV (GE) benzyna 1.8 i 1992/01-1997/04 77kW , 105KM, 1840ccm FP
MAZDA 626 IV (GE) benzyna 1.8 i 1994/08-1997/04 66kW , 90KM, 1840ccm FP
MAZDA 626 IV (GE) benzyna 2.0 i 1992/01-1997/04 85kW , 115KM, 1991ccm FS
MAZDA 626 IV (GE) benzyna 2.0 i 4WD 1992/04-1997/04 85kW , 116KM, 1991ccm FS
MAZDA 626 IV Hatchback (GE) benzyna 1.8 1991/08-1997/04 77kW , 105KM, 1840ccm FP
MAZDA 626 IV Hatchback (GE) benzyna 1.8 1994/08-1997/04 66kW , 90KM, 1840ccm FP
MAZDA 626 IV Hatchback (GE) benzyna 2.0 i 1991/08-1997/04 85kW , 115KM, 1991ccm FS
MAZDA 626 IV Hatchback (GE) benzyna 2.0 i 4WD 1992/04-1997/04 85kW , 116KM, 1991ccm FS
MAZDA MX-6 (GE6) benzyna 2.0 1992/02- 85kW , 115KM, 1991ccm FS
MAZDA MX-6 (GE6) benzyna 2.5 24V 1992/02- 121kW , 165KM, 2497ccm KL
MAZDA MX-6 (GE6) benzyna 2.5 i 24V 1994/08- 120kW , 163KM, 2497ccm KL


Zamienniki:

BOSCH 0986040491
CARGO JA755
CARGO JA755IR
ELSTOCK 28-1756
FORD 3465426
HALLA HAB180101
HELLA 8EL730088-001
LUCAS LRB00155
MAZDA FS05-18-300
MAZDA FS05-18-300C
MAZDA FS64-18-300
MITSUBISHI A2T33191
OE A2T33191
OE A2T33891
OE FS05-18-300
OE FS05-18-300C
OE FS11-18-300A
REMY (DELCO) DRA3169
ROZRUSZNIK RSJA755
VALEO 437627
VALEO VA390

A wystawia:

Artykuły Motoryzacyjne
Bazyl Adamiec
ul. Krzemowa 18
19-300 Ełk

tel. 87 621 16 09
Ostatnio zmieniony 2015-09-08 09:58 przez Scyzor, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alternator

Post autor: KrecioPL »

Scyzor, średnio mi się to podoba - z tego co wiem, jest nawet różnica w mocy ładowania pomiędzy 2.0 a 2.5. Gdzies czytałem, że alternator w 2.0 ma 80A, a w 2.5 ma 90A.
Ostatnio zmieniony 2015-09-08 11:01 przez KrecioPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Alternator

Post autor: Scyzor »

Nie nie - nie bierzemy tu pod uwagę 2,5 tylko 2,2GT i 2,0.
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alternator

Post autor: KrecioPL »

-- oryginalny post 2015-09-08 10:56 --

Tak, z tymże na aukcji jest opisane, że pasuje do V6 również, co uznaje za brednie.
Może i dałoby radę na tym jeździć, ale fabrycznie jest różnica pomiędzy 2.0 a 2.5, więc chylę się ku tezie, że pomiędzy 2.2 i 2.0 też istnieje jakaś róznica choćby z samym przeskokiem o jedną generacje modelu mazdy.

Wątpię by ktokolwiek z Forum eksperymentował w ten sposób, żeby jednoznacznie odpowiedzieć Ci na to pytanie. Szybciej będzie jak zadzwonisz do specjalistów sprzedających części od mazdy - Mazparts (Warszawa), CarSpeed(Lublin).

-- dodano 2015-09-08 10:58 --

Zresztą, ostatnimi czasy katalogu Intercarsu jest taki sajgon, że oni sami nie wiedzą co mają.
Ktoś zamawiał przeguby chyba do Igen, a przyszły od II gen, ostatnio klocki na tył do 2 gen przyszły od mazdy 6...
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Alternator

Post autor: Scyzor »

No różnie może być - myślę, że w ciągu 2 tygodni definitywnie i na własnej skórze to rozstrzygnę ponieważ będę musiał zrobić coś z podejrzanym dwójkowym a w garażu kurzy się sprawny jedynkowy :D
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alternator

Post autor: KrecioPL »

Aaaa czyli chciałeś zaczerpnąć wiedzy przed swoim empirycznym doświadczeniem w tym temacie. Spryciarz :mrgreen:
Ja bym zaczął od tego, aby porównać kostki - czy pasują zamiennie.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”