Wentylatory szaleją na zapłonie

Awatar użytkownika
Car-kam
Posty: 19
Rejestracja: 2014-06-14 10:18
Samochód: probe 2.5v6 1996
Lokalizacja: Łódz

Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: Car-kam »

Witam mam problem z elektryką mianowicie.Włączam zapłon do odpalenia wentylatory się załączają, odpalam wentylatory dalej pracują, miga check i wraz z nim wariuje vris 2 po stronie pasażera (w tym czasie praca silnika jest naganna ) .Po przegazowaniu wszystko wraca do normy , lecz gdy załącze klime bądź dmuchawe znów miga check I wentylatory się załączają co powoduje że silnik znów pracuje nagannie. To samo się dzieje jak ruszam kierownicą w lewo i w prawo miga check wentylatory się załączają itd wciąż to samo.Wniosek niby jeden za słaby prąd bądź jakieś zwarcie przy obciązeniu.alternator ok, sprężarka klimy ok.aczkolwiek klime sprawdzałem na oddzielnym plusie .z instalacji po załączeniu chce ruszyć ale nie może. Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję. ...Pozdrawiam
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: KrecioPL »

Kolego Car Cam - Problem który opisujesz przywodzi na myśl źle ustawiony czujnik TPS :) Działanie Vrisów jest zależne od TPSa (czujnik położenia przepustnicy)
A g woli ścisłości - błędy sprawdzałeś?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: Romas »

po pierwsze to kolego mógł bys skorzystać z już istniejących tematów i tam sie dopisać, a co do problemu to może być problem z TPS ale również z alternatorem. Jak włączysz klime to normalnym jest że wentylator się może załączyć no musi chłodnice klimy schłodzić , tyle że wtedy chodzi ten drugi
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: Stig »

Mnie sie wentylatory zalaczaly jak akumulator skonczyl swoj zywot
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Car-kam
Posty: 19
Rejestracja: 2014-06-14 10:18
Samochód: probe 2.5v6 1996
Lokalizacja: Łódz

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: Car-kam »

Panowie z podstawami jest u mnie ok wiem co i kiedy powinno się załączać lecz jak wyżej opisuje cyrki są straszne ruszam z kierą w lewo, w prawo za pala się check I wentylatory chodzą. nie włączam klimy a sam nawiew na 2 . 3 jest to samo wiec raczej chodzi o obciążenie
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: KrecioPL »

Właśnie - podstawy....
Sprawdziłeś błędy? Zacznij od tego, wieeeeele nam to pomoże.
Zauważ, że jakikolwiek opór (czy klima, czy wspomaganie) mają to do siebie, że aby zachować optymalną pracę silnika on sam z automatu koryguje sobie ilość podawanego powietrza i paliwa. A TPS również wiąże się z powietrzem.

Zrób prosty test - wprowadź auto w tryb serwisowy wkładając zworę z złącze diagnostyczne, przekręć kluczyk na zapłon i powiedz co się dzieje.
Jeśli wentylator załączy się z miejsca - TPS jest ustawiony źle.
Jeśli pociągniesz za linkę od gazu i wentylator się włączy, a po puszczeniu linki przestanie działać - powiedzmy, że TPS jest ustawiony ok,
Jeśli pociągniesz za linkę od gazu i wentylator się nie włączy - TPS jest ustawiony źle.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Car-kam
Posty: 19
Rejestracja: 2014-06-14 10:18
Samochód: probe 2.5v6 1996
Lokalizacja: Łódz

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: Car-kam »

diodowo nie mogę się połączyć dioda tylko się świeci błędów nie czyta .Podłączyłem kompa mam błąd 22.34.23.42 pierwszy się kasuje lecz po 5 min wraca to samo
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: KrecioPL »

Widocznie źle się wpinasz. Źle podałeś bledy- wyświetlane one są w kolejności numerycznej od Najmniejszego do największego. Prawdopodobnie źle je odczytales
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Car-kam
Posty: 19
Rejestracja: 2014-06-14 10:18
Samochód: probe 2.5v6 1996
Lokalizacja: Łódz

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: Car-kam »

-- oryginalny post 2015-07-20 08:49 --

w strefie dodałem zdjęcia do wglądu aczkolwiek j/w po kasowaniu ten pierwszy ginie i wraca

-- dodano 2015-07-20 09:18 --

diodowo nic nie mogę szczytac gdyż tylko dioda się świeci tak jak by nie wchodził w tryb serwisowy....
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: KrecioPL »

Ciekawe, patrzyłem na to :)
Zastanawia mnie to, kto i na jakim komputerze to sprawdzał, bo numery błędów w żaden sposób nie pokrywają się z numeracją mazdowską, bądź takie błędy w ogóle nie występują.
Tj:
Błąd 22 nie istnieje
Błąd 34 Idle Air Control (IAC) Solenoid (Zawór kontroli biegu jałowego)
Błąd 23 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) - voltage always below 0.55V (Prawa (tylna) sonda lambda - napięcie poniżej 0.55V)
Błąd 42 nie istnieje.

Te błędy nie pokrywają się z Twoimi objawami.

Kolego car kam - czy umiesz wprowadzić auto w tryb serwisowy? Bo bez niego dioda Ci nic nie powie, a z mojego doświadczenia wynika, iż w PL nie ma ludzi posiadających prawidłowy software na urządzenia diagnostyczne aby czytać nasze auta. Innymi słowy - ktoś lubi ciągnąć od ciebie pieniądze.

Poza tym, zrób test o którym Ci powiedziałem - zajmie Ci to 1,5minuty.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: arko »

Witam . Przeczytaj dokładnie kolego Car-kam ten post i będziesz wiedział jakie są błędy http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=111&t=22773
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: KrecioPL »

Arko, Ty jesteś ogarnięty, do tego z Łodzi - może pomóż koledze, ustal co się dzieje. :mrgreen:
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Car-kam
Posty: 19
Rejestracja: 2014-06-14 10:18
Samochód: probe 2.5v6 1996
Lokalizacja: Łódz

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: Car-kam »

Nie mogę w ogóle wprowadzić w tryb serwisowy.z worka siedzi dioda również załączam zapłon dioda tylko się świeci nic nie czyta i wiatraki chodzą.cały czas jest tak jak pisałem wcześniej......
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: KrecioPL »

Jeszcze nie widziałem probe, którego nie dałoby rady wprowadzić w tryb serwisowy zworą (poza wersją usa 96 i 97), więc obstawiam, iż gdzieś problem leży po Twojej stronie.
Poza tym, są dwie możliwości podpięcia diody, jedno za pomocą plusa z akumulatora, druga z wykorzystaniem pinu w gnieździe diagnostycznym.
Umów się z Arko - jeśli on potwierdzi, że się NIE DA, to pochylę czoło.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Car-kam
Posty: 19
Rejestracja: 2014-06-14 10:18
Samochód: probe 2.5v6 1996
Lokalizacja: Łódz

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: Car-kam »

wcześniej zczytywałem błędy bez żadnego problemu. ...teraz dzieje się tak jak opisuje .Już z dzwoniłem się z Arko jutro ma podjechać zobaczymy co znajdziemy....
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: arko »

I tak właśnie zrobimy :wink: :lol:
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: KrecioPL »

Arko, w razie problemów mój numer chyba masz - dzwońcie.
Jak nie, to poszedł na PW
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Car-kam
Posty: 19
Rejestracja: 2014-06-14 10:18
Samochód: probe 2.5v6 1996
Lokalizacja: Łódz

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: Car-kam »

KrecioPL -Pochylaj nisko Arko widział i dupa jest nadal tak jak opisuje nawet altka juz przełożył em i to samo ..szaleją i nie.. w serwisie dioda tylko świeci. Potrafi nawet tak bez zworki iż załączam zapłon jest cisza tak jak powinno być lecz po trzech min same się włączają......
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: infernoblade »

Miałem podobne objawy, ale z ABS. Nie dało się zdiagnozować błędów, dioda cały czas świeciła. W komputerze wylały się kondensatory (czy jak to się nazywa). Na twoim miejscu sprawdziłbym sam komputer w środku jak wygląda, i samą instalację czy nie jest gdzieś przetarta.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Car-kam
Posty: 19
Rejestracja: 2014-06-14 10:18
Samochód: probe 2.5v6 1996
Lokalizacja: Łódz

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: Car-kam »

kompa , altka, aparat cały, tps-a , przepływke przekłada em na pewne i sprawdzone klamoty-jest wciąż to samo juz nie mam pomysłów. zauważyłem jeszcze jedno zapalam jest ok załączam klime niby jest dobrze lecz sprężarka nie chodzi gdy dodam gazu 2 tys. elektro magnes zaskakuje - jest dobrze ok.lecz kiedy przegazuje do 5 tys przy spadających obrotach juz mam check i wariacje powracają....
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wentylatory szaleją na zapłonie

Post autor: KrecioPL »

Car-kam chylę czoło.
Jednakże uprzedzam dalsze wywody - Arko się wczoraj ze mną kontaktował i fajnie by było abyśmy coś więcej wiedzieli o Twoim aucie.
Z przekazanych informacji wynika:
1. Masz założone turbo.
2. Masz włożoną świnię i pewnie na niej stroiłeś (DET III?)
3. Wszelkie problemy pojawiły się po awarii - rozsadzeniu węża od chłodnicy (patrząc od frontu to górny lewy)

Jak widzisz, sam podajesz mało szczegółów, a liczysz na pomoc.
Skoro można przypisać pojawienie się usterki z wybuchem węża od chłodzenia, to sprowadza się do tego, iż jest to problem elektryczny (zwarcie w instalacji po zalaniu)
Niestety, tak jak Arko stwierdził - bez elektryka się nie obejdzie...
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”