Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: LukaszProbe »

arko pisze:Ja dorobiłem kluczyk z górnej pułki za 45 zeta i też pękł . A założenie centralki po prostu ułatwia mi życie i tyle . Jak ktoś chce to otwiera z kluczyka zamki A drugi zakłada centralki bo mu tak wygodniej i tyle Wolny wybór .Robota z opisem godna pochwalenia a nie krytykowania panowie -o-| Jeśli chodzi o sam opis to chciałbym wiedzieć po co jest ten przekażnik :?: Ciekawe czy wiesz kolego LukaszProbe :?:

Przekaźnik podaje minus w momencie otwierania na przewód od alarmu. Sygnał minusowy powoduje rozbrojenie alarmu.
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: arko »

Brawo
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: Natan »

Witam ... A ja mam takie pytanie - gdzie albo do czego jest podpiety autoalarm fabryczny ,( bezpiecznik , przekaznik ) jak go odlaczyc ? Powod ? Wymienilem drzwi lewe i jest taka sytuacje ze mi zalacza sie caly czas autoalarm co zmusza mnie do kazdorazowego odlaczania masy z akumulatora .... Prosze o rade za ktora dziekuje .. Pozdrawiam
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: duracell »

Rozpiąć 3 pinową wtyczkę przy zamku, lub podmienić ze starych drzwi elektrykę zamka jeśli była sprawna.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: Natan »

Nic to nie dało oprócz rozbierania boczków na drzwiach i wyciągnieciu przekaznika od sygnału by mi nie wył przy otwieraniu drzwi za to warjuje i blika mi na pomaranczowo kierunkami tak że też muszę odłaczać minus na aku .... SZOK !!!!! :mrgreen:
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: duracell »

U innych pomagało, no ale skoro u ciebie nie to trudno.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: Natan »

Pusc strzala oddzwonie ...510239987 ...
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: duracell »

Dobra, jestem po podłączeniu sterownika centralnego.
Moja uwaga, nie musimy ciągnąć napięcia spod zapalniczki, na fabrycznym przekaźniku do którego się podpinamy jest odpowiednie napięcie które zasili moduł sterownika centralnego zamka.
Wystarczy wpiąć się w kable przed kostką. Przewodów jest 5.
BLK- masa
WHT/GRN - zasilanie 12v - przewód jest: hot all time.
GRN/BLK ze srebrnymi kropkami co jakiś czas -cienki - sterowanie fabrycznymi przekaźnikami
RED- motor
GRN- motor

Oczywiście całość robiłem "pod napięciem"- większa frajda :mrgreen: niestety gile do brody i temperatura -5 nie pozwoliły na dokończenie dzieła,- dokładnie chodzi o dodatkowy przekaźnik.
Mam pytania do ŁukaszProbe, bez tego przekaźnika mam też efekt nierozbrojenia alarmu nim się otworzy centralny.
Czy próbowałeś zworą w środku ustawić czas 3 sekundy? Czy coś to daje?
W instrukcji zalecane jest dla Forda 0.5sek ,- wydaje mi się że centralny za szybko rozbraja drzwi nim alarm się dezaktywuje i alarm uważa że nastąpiło nieuprawnione otwarcie.
Te 0.5 sek jest naprawdę szybkie. Zdecydowanie szybsze niż w pierwszym Probe, być może tam jest 3 sekundy?
Miałem "trochę zabawy" ze sparowaniem pilotów bo okazało się po podłączeniu że pilot załącza tylko 1 przekaźnik od "migania kierunkami" po kilkunastu sekundach trzymania przycisku i nic więcej. Dopiero wciśnięcie przycisku w środku sterownika i sparowanie z konkretnym pilotem spowodowało że wszystkie przekaźniki w sterowniku zrobiły się aktywne. Sterownik to MAXICAR LB 40 http://kaboauto.pl/sterownik-centralneg ... -1135.html
Oczywiście nim zrozumiałem co autor miał na myśli pisząc że, po naciśnięciu przycisku jest 5 sekund na sparowanie pilota a sparować można max 4 piloty.
Raz parowałem jednego raz drugiego :mrgreen: ale nie udawało się dwóch na raz. W końcu drogą prób i błędów okazało że to 5 sekund jest na wszystkie piloty a nie każdy z osobna czyli dodawanie kolejnego pilota.
Jutro dołożę ten przekaźnik
Ostatnio zmieniony 2017-02-15 16:38 przez duracell, łącznie zmieniany 1 raz.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: LukaszProbe »

Nic zworkami nie robiłem. Nawet nie wiem o co dokładnie chodzi.. załóż przekaźnik jak na schemacie i musi byc dobrze:)
Awatar użytkownika
abramowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2016-11-28 22:02
Samochód: Ford Probe 2 2.0 '96
Lokalizacja: Warszawa

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: abramowicz »

duracell pisze:...
Czy próbowałeś zworą w środku ustawić czas 3 sekundy? Czy coś to daje?
W instrukcji zalecane jest dla Forda 0.5sek ,- wydaje mi się że centralny za szybko rozbraja drzwi nim alarm się dezaktywuje i alarm uważa że nastąpiło nieuprawnione otwarcie.
Te 0.5 sek jest naprawdę szybkie. Zdecydowanie szybsze niż w pierwszym Probe, być może tam jest 3 sekundy?
...
0.5s jest na zamki elektryczne, 3 na pneumatyczne. Przynajmniej jak pracowałem jako elektryk (dawno temu) tak było.
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim #-o
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: duracell »

LukaszProbe pisze:Nic zworkami nie robiłem. Nawet nie wiem o co dokładnie chodzi.. załóż przekaźnik jak na schemacie i musi byc dobrze:)
Jutro zrobię tak jak mówisz, ale pierwej sprawdzę ustawienie 3 sekundy. Z ciekawości.
abramowicz pisze: 0.5s jest na zamki elektryczne, 3 na pneumatyczne. Przynajmniej jak pracowałem jako elektryk (dawno temu) tak było.
Czyli znaczy to że sygnał podawany jest 3 sekundy?
No właśnie tak mnie to "gryzie" bo w pierwszej sztuce trochę inaczej to działa i nie ma żadnego dodatkowego przekaźnika- napewno. I nigdy się nie zdarzyło żeby alarm się nie rozbroił przed centralnym.
Tam w ogóle jest to jakoś inaczej podłączone ale nie mniej skutecznie bo, są 2 przyciski ale nieoznaczone "kłódka/otwarta" "kłódka/zamknięta"
Zastanawiam się jak tam jest bo: jeden przycisk służy do zbrojenia i rozbrojenia alarmu a drugi zamyka i otwiera centralny. Ale jak naciśniemy tylko centralny to alarm i tak się uzbroi.Natomiast żeby wyłączyć alarm i podnieść siłowniki trzeba najpierw wcisnąć przycisk 1 alarm a potem 2 centralny,- w innej kolejności alarm zadziała.
No nic ..... taki mały niuansik :D
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
abramowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2016-11-28 22:02
Samochód: Ford Probe 2 2.0 '96
Lokalizacja: Warszawa

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: abramowicz »

duracell pisze:
abramowicz pisze: 0.5s jest na zamki elektryczne, 3 na pneumatyczne. Przynajmniej jak pracowałem jako elektryk (dawno temu) tak było.
Czyli znaczy to że sygnał podawany jest 3 sekundy?
:D
Sygnał podawany jest przez około 3 s, jednak dla silników elektrycznych poleca się dużo krótsze czasy.
Co do alarmu, to wg schematu:
http://ford-probe.net/content/view/94/42/
są jakieś przełączniki przy zamku (nie sprawdzałem tego), które powinny wskazywać stan zamka.
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim #-o
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: duracell »

Dobra, nie ma co gdybać, dołożyłem przekaźnik zgodnie ze schematem - jest tak jak ma być :) czyli dobrze.
Przestawiłem zworę na 3 sekundy, - żadnej różnicy,dalej alarm się załączał.
Dołożyłem przekaźnik i sterownik jakby zwolnił swoje działanie, nie ma efektu że wciskam przycisk i w tej sekundzie siłowniki reagują. Jest taka około sekundowa zwłoka- tak jak w pierwszej sztuce.
Dzięki za schemacik- przydał się - polecam!!

A tak a propos ten kabelek pod puszką bezpieczników idzie w tył auta...... ciekawe gdzie, bo jeszcze w schematy nie zaglądałem.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: Romas »

No to jak już jesteś w ferworze walki, to z rozpędu wpadnij do mnie i u mnie zamontuj :D
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: KrecioPL »

Romas pisze:No to jak już jesteś w ferworze walki, to z rozpędu wpadnij do mnie i u mnie zamontuj :D
To i ja się ustawię w kolejce :P
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: Scyzor »

duracell pisze:dołożyłem przekaźnik zgodnie ze schematem - jest tak jak ma być :) czyli dobrze.
A na co przekaźnik :?: #-o
Ja zakładałem do dwóch ('96 i '95 więc inne kolory kabli) bez żadnego przekaźnika 8)
duracell pisze: nie ma efektu że wciskam przycisk i w tej sekundzie siłowniki reagują. Jest taka około sekundowa zwłoka
A na kiego grzyba ta zwłoka :?: :roll: Miało być ori i profi jak w Bentleyu czy co :?: :shock: :lol: :lol:

duracell pisze:A tak a propos ten kabelek pod puszką bezpieczników idzie w tył auta...... ciekawe gdzie, bo jeszcze w schematy nie zaglądałem.
Może do shut offa :?:
Ostatnio zmieniony 2017-02-17 10:10 przez Scyzor, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: duracell »

Warszafka jeśli chce to nie ma problemu mogę wam pozakładać. Jeno kupcie co potrzeba czyli sterownik, podstawka pod przekaźnik, przekaźnik,3 metry kabla.
Jakieś diódki i oporki powinienem mieć.
Nie podłączałem u siebie kierunków bo nie widzę w tym sensu najmniejszego. Pojadę z jakąś dupą do lasu i będę się chciał przejść po nocy,zamknięcie otwarcie auta i zaraz cały las będzie wiedział gdzie stoję, o nie!!
Natomiast wyjście na kierunki wykorzystałem jako prosta sygnalizacja załączenia, 1 mignięcie zamknięcie, 2 otwarcie, dioda pod nogami pasażera tam gdzie lampka pod nogi, wystarcza w zupełności żeby wiedzieć czy alarm reaguje.
Scyzor pisze:A na co przekaźnik
Ja zakładałem do dwóch ('96 i '95 więc inne kolory kabli) bez żadnego przekaźnika
Od 93 rocznika kolory kabli się nie zmieniły więc nie sądzę żebyś miał jakieś wyjątkowe probe z innymi kolorami kabli. Piszę o miejscu gdzie jest sterownik centralnego czyli prawa strona pod nogami pasażera.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: Scyzor »

Ja wszystko mam w drzwiach kierowcy.
Pod kierunki nie podłączałem a zamiast tego dałem piezoelektryczną "syrenę".
Przy otwieraniu/zamykaniu wychodzi ćwierkanie - całkiem fajne :wink:
duracell pisze:Od 93 rocznika kolory kabli się nie zmieniły więc nie sądzę żebyś miał jakieś wyjątkowe probe z innymi kolorami kabli.
A jednak :wink:
Ostatnio zmieniony 2017-02-17 11:30 przez Scyzor, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: duracell »

Też mam w drzwiach kierowcy.Ale musimy rozróżnić 2 kwestie.
Sterownik centralnego zamka który to ma za zadanie tylko otworzyć zamknąć i ewentualnie czymś zamigać.
A alarm który prócz funkcji powyżej ma jeszcze kilka dodatkowych wejść i wyjść służących do różnych celów.
W drzwiach mam alarm,dzięki temu mam dodatkowe wyjście na diodę gdy jest w stanie czuwania, wyjście do masy które w sterowniku trzeba właśnie "dorobić" wg schematów załączonych powyżej.
To taki mały niuansik co jest co i do czego drogi przedstawicielu kuj-pom.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: Scyzor »

duracell pisze:alarm który prócz funkcji powyżej ma jeszcze kilka dodatkowych wejść i wyjść służących do różnych celów.
No tak, znając przedstawiciela WWL mogłem się domyśleć :roll: :lol: :lol:
Pochwal się tymi dodatkowymi fjuczerami :wink:

Niech zgadnę:
- monitoring otwierania przez GPRS na smarkfołna
- rejestrator zbliżenia do auta na podczerwień
- podłączenie do GPS i do apki na smarkfołnie z zaznaczeniem miejsc otwarcia auta
- zapis historii do logu w chmurze sieci ORANGE

Coś jeszcze :?: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2017-02-17 11:49 przez Scyzor, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: duracell »

Ale ja to mam wszystkie te fjuczery niepodłączone, nie potrzebuję czujki zbicia szyby, przechyłu i innych wynalazków.
"Alarm w drzwiach" zbroi alarm fabryczny i tyle :)
Męczysz :D
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: Scyzor »

duracell pisze:Męczysz :D
Dociekam 8)
Po co alarm z fjuczerami, których nie potrzebujesz, wpinany przez przekaźnik i z elegancką zwłoką a'la fin de siecle :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
lucas
Posty: 332
Rejestracja: 2019-01-16 19:41
Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=25155
Lokalizacja: Siedlce

Re: Otwieranie Probka z pilota - Montaż krok po kroku

Post autor: lucas »

LukaszProbe pisze: 2015-12-04 17:43 Wracając do tematu.. aby Probek otwierał i zamykał się z pilota, jednocześnie współdziałał z oryginalnym alarmem trzeba dołożyć najzwyklejszy przekaźnik czteropinowy

Odgrzebuję temat, podpiąłem sterownik i przekaźnik, zamki się otwierają i zamykają, ale przy otwarciu nie rozłącza alarmu. Albo źle spiąłem przekaźnik albo źle wpiąłem go w instalację. Mam z lewej strony dwa żółto-czerwone kable. Na żadnym nie działa tak jak powinno. Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
Jest taka możliwość, że inny kabel odpowiada za alarm niż opisany wcześniej?
Ostatnio zmieniony 2020-02-13 21:18 przez lucas, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”