ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Awatar użytkownika
GiezuS
Posty: 22
Rejestracja: 2016-01-13 13:02
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Lokalizacja: Milicz, Wrocław, Dolnośląskie
Kontakt:

ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: GiezuS »

Pomocy, alternator zrwya paski. Poraz kolejny 3 z kolei pasek uległ rozerwaniu przez alternator. Wszystko fajnie działa ale gdy jeżdżę i redukuje bieg na niższy pasek zaczyna bardzo mocno piszczec i po paru minutach przestaje. I tak za kazdym razem czy pasek mokry czy suchy. Dodam, że alternator stal nie ruszany przez okolo rok ale kręci i prąd daje normalnie. Pomóżcie proszę!!!
Brak
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: Prezes5G19 »

Odpowiedzi szukaj w zakładce ,,SZUKAJ'' czytając.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: Romas »

bardzo możliwe że podpora alternatora nie jest przykręcona, albo, alternator tudzież napinacz mają opory :wink:
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: infernoblade »

W 2.0 alternator jest napinaczem.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: Romas »

si :mrgreen: , zmęczenie robi swoje #-o
Awatar użytkownika
GiezuS
Posty: 22
Rejestracja: 2016-01-13 13:02
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Lokalizacja: Milicz, Wrocław, Dolnośląskie
Kontakt:

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: GiezuS »

infernoblade pisze:W 2.0 alternator jest napinaczem.
Czyli mogłem za mocno napiąc pasek?
Brak
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: Romas »

może i tak być
Awatar użytkownika
GiezuS
Posty: 22
Rejestracja: 2016-01-13 13:02
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Lokalizacja: Milicz, Wrocław, Dolnośląskie
Kontakt:

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: GiezuS »

Witam ponownie. Wymieniłem pasek na nowy, podokrecalem wszystkie wsporniki i śruby alternatora. Wyczyscilem kółka i dalej pasek piszczy, nie tak często jak wcześniej ale piszczy i alternator wtedy traci ładowanie. Po ponownym odpaleniu jest wszystko ok do czasu ponownego piszczenia. Co może byc przyczyną??? Pomocy
Brak
krasnal193
Posty: 161
Rejestracja: 2006-04-18 11:30
Samochód: Mitsubishi 3000GT
Lokalizacja: Warszawa

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: krasnal193 »

Pasek się ślizga i nie ładuje. Czyli masz za słabo napięty....
Awatar użytkownika
GiezuS
Posty: 22
Rejestracja: 2016-01-13 13:02
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Lokalizacja: Milicz, Wrocław, Dolnośląskie
Kontakt:

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: GiezuS »

Caly czas sie kręci, nie slizga sie
Brak
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: wuka »

GiezuS pisze:...Co może byc przyczyną??? Pomocy
A pompa wodna chodzi swobodnie? Jak pasek piszczy nie wzrasta Ci temperatura? Może przyczyną nie jest alternator tylko pompa?
Obrazek
Awatar użytkownika
GiezuS
Posty: 22
Rejestracja: 2016-01-13 13:02
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Lokalizacja: Milicz, Wrocław, Dolnośląskie
Kontakt:

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: GiezuS »

-- oryginalny post 2016-01-20 11:40 --

Rolka alternatora grzeje się że aż parzy. I pasek sie kopci przy alternatorze. Pompa wody jest ok.

-- dodano 2016-01-20 12:40 --

Na wolnych jak Probka stoi to nie piszczy a jak delikatnie rusze to jest pisk.
Brak
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: wuka »

A może to nie pasek piszczy tylko łożysko na alternatorze? To by też tłumaczyło grzanie się rolki alternatora.
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: Romas »

Czyli albo za słabo napięty pasek albo alternator do regeneracji
Awatar użytkownika
GiezuS
Posty: 22
Rejestracja: 2016-01-13 13:02
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Lokalizacja: Milicz, Wrocław, Dolnośląskie
Kontakt:

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: GiezuS »

-- oryginalny post 2016-01-21 00:49 --

Raczej alternator do regeneracji

-- dodano 2016-01-22 00:12 --

Jak narazie alternator po regeneracji, rozebralem na części pierwsze. Wyczyścilem co sie dało,wsadziłem nowe tulejki itp. Oszlifowalem zadziory na kole, poskladalem i zamontowalem. Do chwili obecnej wszystko jest ok. Zobaczymy jak poradzi sobie dalej. :)
Brak
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: wuka »

:1111_ok:
Obrazek
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: DNF91 »

Kolego, jaki miałeś patent na wyjęcie altka?
Awatar użytkownika
GiezuS
Posty: 22
Rejestracja: 2016-01-13 13:02
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Lokalizacja: Milicz, Wrocław, Dolnośląskie
Kontakt:

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: GiezuS »

Od tyłu silnika i dołem, bo w górę nie da rady. Pokrecilem w rozne strony i wyszedł ale zatrzymał się na tlumiku. Myślałem że będzie trzeba go wykręcić ale najpierw zdemontowalem go z gum i odchyliłem tłumik na harmonijce i altek sam wypadl. :-)
Brak
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: DNF91 »

No to dobra wiadomość. Coś między grodzią, a silnikiem rozkręcałeś żeby go przecisnąć?
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: Prezes5G19 »

DNF91 pisze:Kolego, jaki miałeś patent na wyjęcie altka?
Ja wyciągałem górą. Odkręciłem tylko 2 śrubki mocowań przewodów na podłużnicy w celu zrobienia miejsca i po chwili miałem go na wierzchu .
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: Spider33 »

Pewnie klimy nie masz i dlatego jest dużo łatwiej.
Awatar użytkownika
GiezuS
Posty: 22
Rejestracja: 2016-01-13 13:02
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Lokalizacja: Milicz, Wrocław, Dolnośląskie
Kontakt:

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: GiezuS »

DNF91 pisze: Coś między grodzią, a silnikiem rozkręcałeś żeby go przecisnąć?
Nie, nic, tylko tłumik z gum wychaczylem i to wszystko. :)
Brak
Awatar użytkownika
slowikostr
Posty: 70
Rejestracja: 2011-07-25 17:06
Samochód: PROBE 2.0 93r.
Galeria: viewtopic.php?t=19955
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: ALTERNATOR ZRYWA PASKI

Post autor: slowikostr »

jezeli jakies doswiadczenie chcecie na temat zrywania paska alternatora moge wam zdradzic ze mialem taka sytuacje po pare kilometrow nowe paski mi zrywało... pewien inteligentny kolega mechanik po swoich pomiarach bo bylem sie u niego doradzic ze alternator jest zle obsadzony. mysle jak to mozliwe poprzygladalem sie rozmyslalem noi nic nie stwierdzilem. na drugi dzien nie dalem za wygrana i przy kolejnym przygladaniu sie zauwazylem ze kolo pasowe na wale jest cos nie tak na pierwszy rzut oka. postanowilem go wymienic :) moim zdaniem uszkodzil sie on ma taka gume pomiedzy obwodem na pasek a srodkiem i jakby to bylo przesuniete.. mysle a sprubuje. w sklepie mi krzykneli astronomiczna cene za nowe kolo wiec odwiedzilem szrot i kupilem z silnika mazdy za doslownie 50zł po niemałych negocjacjach xD . po zalozeniu tego kola i poskladaniu wszytko w calosc problemu juz wiecej nie mialem wogole ;)
Ostatnio zmieniony 2017-10-21 15:56 przez slowikostr, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”